Aiotteko matkailla tänä kesänä?
Aiotteko matkailla tänä kesänä? Onko varaa ja innostusta?
Itselläni ei ole nyt poikkeuksellisesti kiinnostusta lähteä matkustamaan. Raha on yksi syy, yleinen turvallisuustilanne toinen ja kolmas syy on vain jonkinlainen laiskuus ja rauhoittumisen tarve.
Mutta onhan nuo valmiit matkat myös todella kalliita! Mitä mietteitä muilla?
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
New Yorkin matka on heinäkuulle varattuna, mutta joku toinenkin matka on vielä mietinnässä.
Itse en kehtaa matkustaa tällä hetkellä jenkkeihin edes sukulaisia tapaamaan ja sitten saamarin tyhjäpäät yhä matkustelee New Yorkiin shoppailemaan. Olette kuvottavia
Blääh, kommenttisi haiskahtaa itänaapurin trollitehtaan tuotokselta.
Kaikki kesän lennot on jo varattu ja maksettu. Eniten odotan St Tropezia ens kuussa, edes yksi uusi kohde vanhojen ja hyväksi havaittujen ohella. Lokakuussa mennään sit vielä Maltalle, Venetsiaan ja Marbellaan.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan ulkomaanmatkailu ja autetaan Suomen taloutta, matkaillaan kotimaassa.
Mulle/meille kertyy matkoja sekä että. Suomessakin hotelliöitä useita, just äsken Kreikan aamulentoa ennen. Jatkuvasti syödään ravintoloissakin. Välillä vaan kaipaa isompaa maisemanvaihdosta kuin Tampere/Helsinki tms.
Kaikki kesän lennot on jo varattu ja maksettu. Eniten odotan St Tropezia ens kuussa, edes yksi uusi kohde vanhojen ja hyväksi havaittujen ohella. Lokakuussa mennään sit vielä Maltalle, Venetsiaan ja Marbellaan.
Kannattaa käydä Tropezin vieressä Ste Maximessa, Ramatuellessa ja Fréjusissa. Parempia kohteita.
Kotimaassa, kuten aina. Yksi reissu kesäkuussa ja toinen heinäkuussa, jos ei tule yt-kierroksella potkuja. Jos tulee, käyn vain uimassa lähijärvessä ja hän uutta työtä.
En aio matkustella pientä ulkomaanreissua ja mökkeilyä lukuunottamatta. Mutta kesä se on köyhälläkin: jäätelöä, mansikoita, herneitä, uintia, pyöräilyä, luonnossa samoilua, kirjastoon ja kirjan lukua sadesäällä, sulkkista, musiikin kuuntelua ja haaveilua, lettukestejä, valvomista yöttömässä yössä. En jaksa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa Barcelonaan viikoksi kesäkuussa, kotimaassa kiertelen viikonloppuja harrastuksen parissa ja viikoksi on vuokrattu mökki heinä-elokuun vaihteessa.
Barcessa on kesäkuussa mielettömän kuuma, sinne menisin vain keväällä.
Olen menossa Barcelonaan viikoksi kesäkuussa, kotimaassa kiertelen viikonloppuja harrastuksen parissa ja viikoksi on vuokrattu mökki heinä-elokuun vaihteessa.
Jotkut kestävät lämpöä hyvin mutta toki kivikadut ja -talot hohkaavat lämpöä. Kesäkuussa ei välttämättä ole vielä 30 astetta ja sekin tuntuu miellyttävämmältä kuin samat asteet Suomessa. Barcassa on myös ranta ja junalla pääsee kaupungista ulos kivasti
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa Sisiliassa puolison kanssa. Rakennan matkat aina itse ja löydän yleensä kivoja majoituksia kohtuuhintaan kun rauhassa etsin google mapsin ja trivagon kanssa (tosin käytännössä useimmat majoitukset ovat booking.comista, koska olen ylimmällä tasolla = parhaat alennukset). Kallein hotelli maksaa 120€/yö, tyylikäs boutiquehotelli esiteltiin juuri Voguessa. Lisäksi mm. yöpyminen viinitilalla 72€/yö, jonka ravintola on Michelin-oppaassa mainittu.
Lennot otan yleensä aina lehtoyhtiöltä, kun on laukkuja, ovat yleensä aina lentoyhtiöiltä halvimmat. Lisäksi helpointa neuvotella tuoraan lentoyhtiön kanssa, jos tulee lentojen vaihtoja tai peruutuksia tms. Lennetään Finnairilla Cataniaan, takaisin Palermosta ensin ITAlla Roomaan ja siitä Finnairilla Helsinkiin. Nämä siis ostettu yhdelle lipulle Finnairilta. Lennot varattiin lopputalvesta jo ennen Iranin sotaa, ovat kallistuneet kevään aikana.
Ennen reissattiin paljon Euroopan ulkopuolella, mutta pitkät lennot eivät houkuttele enää. Euroopassakin on paljon nähtävää ja toivelistalla monia kohteita.
Hei haluatko kertoa mitkä nämä hotellit ovat? Olen itse suunnitellut Sisilian reissua ja olen jo alkanut listaamaan kivoja hotelleja ja muutenkin keräämään matkavinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Taidan matkailla Suomessa. Ihan vain parin päivän reissu jonnekin.
Suosittelisin kyllä Ullavaa.
Polkupyörällä Kirkkonummi-Espoo-Helsinki-Laajasalo (uutta siltaa varovasti maantiepyörällä)!
Kotimaan matkailua kyllä. Ulkomaille en ole koskaan hinkunut vaikka muutaman kerran kyllä käynyt saksa, bulgaria, tsekki, puola, italia, englanti... Eivät kuitenkaan ole olleet minun juttuni. Tylsää pääosin ja kun aika huono olen englanninkielessä, niin välillä hieman hankalaa.
Jotenpa lapin reissua omalla autolla mieluummin. Nytkin varattu pari mökkiä eri puolilta lappia ja tarkoitus käydä pohjoisnorjassakin ehkäpä 1-2 yötä. Toki jo valmiiksi hirvittää bensan hinta kun autoni vie 15-17 litraa sadalla ja kilometrejä arvioisin tulevan reissusta 3500-4000 km. Onneksi mökit on jo kuitenkin maksettu.
Ei lähdetä mihinkään matkoille. Ulkomaille tekisi mieli, mutta kallista ja toisaalta suomessakin on kerrankin järkevä ilma kun kesä. Säästetään ulkomaanmatka sitten loka-marraskuun loskaan, talveen tai suomen ankeaan ja kuraiseen alkukevääseen.
Suomessa taas ei innosta hirveästi matkustella hintatason vuoksi, ehkä jos saa majoituksen ja ruokailut järjestettyä pääosin ilman maksullisia palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan matkailua kyllä. Ulkomaille en ole koskaan hinkunut vaikka muutaman kerran kyllä käynyt saksa, bulgaria, tsekki, puola, italia, englanti... Eivät kuitenkaan ole olleet minun juttuni. Tylsää pääosin ja kun aika huono olen englanninkielessä, niin välillä hieman hankalaa.
Jotenpa lapin reissua omalla autolla mieluummin. Nytkin varattu pari mökkiä eri puolilta lappia ja tarkoitus käydä pohjoisnorjassakin ehkäpä 1-2 yötä. Toki jo valmiiksi hirvittää bensan hinta kun autoni vie 15-17 litraa sadalla ja kilometrejä arvioisin tulevan reissusta 3500-4000 km. Onneksi mökit on jo kuitenkin maksettu.
Bulgaria, tsekki, saksa, puola,... miksi juuri tuollaisia maita valikoitunut listaan?! Eipä ihme jos ei matkailu hirveästi innosta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenpa lapin reissua omalla autolla mieluummin. Nytkin varattu pari mökkiä eri puolilta lappia ja tarkoitus käydä pohjoisnorjassakin ehkäpä 1-2 yötä. Toki jo valmiiksi hirvittää bensan hinta kun autoni vie 15-17 litraa sadalla ja kilometrejä arvioisin tulevan reissusta 3500-4000 km. Onneksi mökit on jo kuitenkin maksettu.Bulgaria, tsekki, saksa, puola,... miksi juuri tuollaisia maita valikoitunut listaan?! Eipä ihme jos ei matkailu hirveästi innosta sen jälkeen.
Bulgaria, varsinki Sunny Beach, Golden Sands ja muut resortit ovat kyllä todella hirveitä, mutta mikä vika esimerkiksi Tsekissä tai Puolassa? Olen käynyt useamman kerran Puolassa ja se on kyllä noussut ihan mun suosikiksi, todella monipuolinen matkailumaa, jos haluaa muuta kuin altaalla makoilua. Matkailussa on myös muitakin tekijöitä kuin se kohde, jotka voi tehdä siitä epäkiinnostavan. Tässä mainittiin esimerkiksi huono kielitaito mikä takuulla vie intoa alaspäin. Kaikkia ei kiinnosta säätää uusissa paikoissa, ottaa selvää miten pääsee paikasta toiseen tai missä syödä. Kaikki eivät innostu ravintoloista tai uusista ruuista, jollakin voi olla jo kotona tekemistä ja huolehtimista ennen kuin pääsee edes reissuun. Jos on omatoimireissulla ja itse hoitaa kaiken, niin onhan siinä monta juttua, mitkä pitää huomioida. Sitten jos menee jollekin all inclusive lomalle, jossa ei edes poistu hotellin alueelta niin varmasti on helppoa. Mutta tuo on lomailua, ei matkailua.
Varmaankin ympäri kotimaata tänäkesänä
Ei ole työtä. Haen kovasti, nyt varmaan 80 hakemusta lähtenyt. Olen myös valmis riistämään kesätyöpaikan joltain sellaista tarivtsevalta nuorelta. Lomaa on liian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siellä on mutta on viime vuosina joka kesä matkailtu kesä-heinäkuussa jossain Etelä-Euroopan kohteessa ja kestetty se joten eiköhän tämäkin kestetä. Kesäkuu ei ole siellä yleensä edes kuumin aika vaan heinä-elokuu. Emme ole myöskään niitä jotka valittavat Suomen muutaman päivän helteistä.
UK Faces Summer Flight Disruptions as Jet Fuel Risks Mount
Brittejä varoitellaan että lomasuunnitelmat voivat mennä pieleen lentojen peruuuntumisen vuoksi.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/UK-Faces-Summer-Flight-Disru…