Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko matkailla tänä kesänä?

Vierailija
26.04.2026 |

Aiotteko matkailla tänä kesänä? Onko varaa ja innostusta?

Itselläni ei ole nyt poikkeuksellisesti kiinnostusta lähteä matkustamaan. Raha on yksi syy, yleinen turvallisuustilanne toinen ja kolmas syy on vain jonkinlainen laiskuus ja rauhoittumisen tarve. 

Mutta onhan nuo valmiit matkat myös todella kalliita! Mitä mietteitä muilla?

Kommentit (465)

Vierailija
361/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei raaski lähteä Suomesta, ehkä syksymmällä. 

Vierailija
362/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lukee, huomaa että rahan puutetta ei ole! Mitäs, jos te matkailijat kerrankin matkailisitte vain ihanassa Suomessamme, ettekä haaskaisi rahaa ulkomaille! Tai vielä parempi, että auttaisitte köyhiä, joilla on varaa vain haaveilla ’Nykin, Kanarian, Thaimaan, italian tai Kreikan lomista. Antaisitte suomalaisille, hyväntekeväisyyteen rahaa. Köyhiä on paljon: monet eläkeläiset, työttömät, lapsiperheet, osa-aikatyössä olevat, opiskelijat, pienipalkkaiset…

On hyvin itsekästä rehennellä matkoilla, kun voisi auttaa hädässä olevia. Tiedän saavani alapeukkuja mutta näin ajattelen! Sitäpaitsi matkailu on turhaa - ottakaa mieluummin hyvä kirja käteen ja lukekaa! On antoisaa, avartavaa ja mikä parasta, kirjastoissa on lukemattomia opuksia!

Säästän pienistä tuloistani, jotta pääsen lomalla jonnekin reissuun. Ja koska kaipuu on Suomen rajojen ulkopuolelle, niin sinnehän sitä tulee lähdettyä. Ilmasto ja maisemat vaan on niin erilaiset jo Keski - Euroopassa. 
Tuohon köyhien auttamiseen minulla on erittäin vahva asenne siinä mielessä, että liian monet köyhät ovat vain kyvyttömiä ja haluttomia käyttämään rahaa järkevästi. Tälläisille en rahaa lahjoita. Jos tiedän jonkun, joka oikeasti elää säntillisesti ja silti raha on tiukassa, niin voin antaa tai ostaa jotain puuttuvaa. Tai vaikka maksaa eläinlääkärikäynnin. Olen näin tehnytkin. Että minulla on kyllä ihan hyvä omatunto omien rahojeni käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lukee, huomaa että rahan puutetta ei ole! Mitäs, jos te matkailijat kerrankin matkailisitte vain ihanassa Suomessamme, ettekä haaskaisi rahaa ulkomaille! Tai vielä parempi, että auttaisitte köyhiä, joilla on varaa vain haaveilla ’Nykin, Kanarian, Thaimaan, italian tai Kreikan lomista. Antaisitte suomalaisille, hyväntekeväisyyteen rahaa. Köyhiä on paljon: monet eläkeläiset, työttömät, lapsiperheet, osa-aikatyössä olevat, opiskelijat, pienipalkkaiset…

On hyvin itsekästä rehennellä matkoilla, kun voisi auttaa hädässä olevia. Tiedän saavani alapeukkuja mutta näin ajattelen! Sitäpaitsi matkailu on turhaa - ottakaa mieluummin hyvä kirja käteen ja lukekaa! On antoisaa, avartavaa ja mikä parasta, kirjastoissa on lukemattomia opuksia!

Säästän pienistä tuloistani, jotta pääsen lomalla jonnekin reissuun. Ja koska kaipuu on Suomen rajojen ulkopuolelle, niin sinnehän sitä tulee lähdettyä. Ilmasto ja maisemat vaan on niin erilaiset jo Keski - Euroopassa. 
Tuohon köyhien auttamiseen minulla on erittäin vahva asenne siinä mielessä, että liian monet köyhät ovat vain kyvyttömiä ja haluttomia käyttämään rahaa järkevästi. Tälläisille en rahaa lahjoita. Jos tiedän jonkun, joka oikeasti elää säntillisesti ja silti raha on tiukassa, niin voin antaa tai ostaa jotain puuttuvaa. Tai vaikka maksaa eläinlääkärikäynnin. Olen näin tehnytkin. Että minulla on kyllä ihan hyvä omatunto omien rahojeni käytöstä.

JUURI NÄIN, teen töitä ja lomalla matkustan monesti. Jouluisin annan rahaa mielelläni johonkin keräykseen ja en puhu muutamasta eurosta. 

Vierailija
364/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo suunnitelmissa, ollut jo pitkään. Teinillä vielä pari kesätyöpaikkaa kun ei oo ilmottanut että valinta ei kohdistunut häneen, niistä odotetaan tietoa. Jos ei oo töitä, niin lähdetään reissuun.

Perinteisesti kesän mökkireissu tehdään kiertäen jostain huitsinnevadasta, varmaan itäsuomen kautta.

Vierailija
365/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kesä, mutta eka Kreikkareissu nyt tehty ja loppukuusta takaisin. 

Kesälle ei ole varsinaista suunnitelmaa, mutta ainakin Naantaliin, Tampereelle ja Turkuun😄. Fiiliksen, säiden ja koiranhoitajan mukaan. Syksyllä kuitenkin vielä takaisin Kreikkaan. 

Vierailija
366/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmisiä kiinnostaa joku he.vetin matkailu 

Vierailija
367/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kauas Aasiaan olen menossa.

Vierailija
368/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmisiä kiinnostaa joku he.vetin matkailu 

Minä taas en ymmärrä miksi joku helvetin mökkeily kiinnostaa. 

Vierailija
369/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmissa Imatra ja Nurmes. Uppee suvi uottoo meitsiä.

Vierailija
370/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikenevä fyrkka menee prätkällä matkailuun. Pitäisi täältä etelästä päästä ainakin Kokkolaan ja Kiteelle, ehkä myös Pihtiputaaalle. Matkapäivä maksaa majoituksineen satkun tai vähän yli.

Vierailija
371/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alaikäisenä yli 40 maassa kun vanhemmat tykkäsi matkustaa. 3-4 kertaa vuodessa ulkomaille melkein koko lapsuuden ajan. Meni maku koko touhuun jo silloin 

Vierailija
372/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä Lähi-Idän kiertomatkan eli ensin Kairoon ja pyramideille, sitten Jerusalemiin ja Tel Aviviin, edeleen, Ammaniin, Medinaan ja Riadiin, Baghdadiin sekä lopuksi Teheraniin. Kabulin jätän tällä kertaa väliin. Olen ymmärtänyt että kovasti ystävällisiä ihmisiä on tuolla päin maailmaa.

Vierailija
373/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan ulkomaanmatkailu ja autetaan Suomen taloutta, matkaillaan kotimaassa.

Vierailija
374/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan ulkomaanmatkailu ja autetaan Suomen taloutta, matkaillaan kotimaassa.

Heti kun hinta-laatusuhde, sää ja maisemat on kohdallaan

Vierailija
375/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatko sinä kyläsi kivijalkakaupasta rumia ja sinulle sopimattomia vaatteita ihan vaan tukeaksesi kauppiasta? 
Tai harrastatko inhoamaasi lajia ihan vaan siksi, että tuet kyseistä yritystä? 

Vierailija
376/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen miettinyt nyt sitä tässä puoli vuotta ihan melkein yötä päivää lähdenkö Lievestuoreelle vai Pöljälle tänä kesänä. Aika lähellä olen päätöstä mutta nyt sitte alkais uusi miettiminen että millä rahalla. Ihan samalla tavalla kävi viime kesänä, matkaa ei tullut mihinkään suuntaan. Ainahan voi unelmoida.....

Vierailija
377/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä voisi käydä yhden kerran. Kaksi yötä riittää. 

Vierailija
378/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennot seuraavalle lokakuulle asti maksoivat mulle alle 250 euroa. Niitä oli yhteensä 12. Moni suomalainen maksaa saman hinnan menopaluu-lipuista Kreikkaan.

Vierailija
379/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio, eikä muidenkaan pitäisi enää tässä vaiheessa ilmastokriisiä. Olen valinnut asuinpaikkani siten, että viihdyn täällä ympäri vuoden, eikä ole tarvetta paeta muualle.

Vierailija
380/465 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio, eikä muidenkaan pitäisi enää tässä vaiheessa ilmastokriisiä. Olen valinnut asuinpaikkani siten, että viihdyn täällä ympäri vuoden, eikä ole tarvetta paeta muualle.

Tosiaankin matkustan johonkin.

Sinä et pienennä elämääni maailman puhtaimmassa maassa, ja harjoita henkistä väkivaltaa asian suhteen.

Mihin sulla olis edes varaa koskaan matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän