Millaista tarjottavaa lastenkutsuille?
4-5v lasten kutsut kyseessä. Seuraavanlaista on jo tulossa:
- Digestive-keksit karkkikoristeluin (sellaisia ruis-pikkukeksejä)
- sulkaarinkulakeksejä
- sipsejä
- mehua
- karkkeja
- nakki-juusto-viinirypäle -tikkuja
Kyseessä ei ole synttärit, vaan muu "juhla". Mietin, teenkö kakun (5 lasta kutsuilla) vai ostanko jäätelöä? Tykkääkö tämänikäiset enemmän litran jäätelöstä paloiteltuna vai jonkinlaisista valmisjäätelötuuteista tms?
Kommentit (16)
eli sellainen missä on paria jätskilaatua ja kastikkeita, nompparillejä, karkkeja jne. joista jokaienn saa rakentaa mieleisensä!
joten jäätelöjutut ei oikein toimi..... harmi sinänsä, olisi ollut hauska juttu.
en ole ap
tarjolla olisi sipsejä tai karkkia. Sen sijaan tarjolla on lihapullia, pieniä karjalanpiirakoita, piirakoita, pastejoita, vihanneksia, hedelmiä jne...
Ja turha selittää, että juhlapäivänä voi mässätä roskaruokaa. Meillä juhlia on ainakin järjestään 1-2 kertaa viikossa (useamminkin, jos pk:n synttärit mukana). Vanhemmat, jotka eivät yhtään viitsi panostaa, tarjoavat sipsejä ja karkkia.
ihan hyvät tarjoilut nuo on joillekin lastenjuhlille, laita jotain jäätelöä siihen lisäksi niin hyvä tulee! Syökää te ne marjapiirakkanne ihan itse vaan.
Siksi en ala sitä vääntämään. Ehkäpä voisin laittaa tarjolle karjalanpiirakoita ja vihannestikkuja - ne ovat hyviä ideoita.
ap
Siis from scratch - niin ei tarvitse kenenkään pillastua. Ne uppoaa takuuvarmasti!
3
turhaan niitä nyt alkaa itse väsäilemään. Noista tykkää lähes kaikki lapset, meillä ainakin ovat uponneet kuin häkä!
juuri mitään kovin helposti, sillä minulla on toinen käsi tällä hetkellä kipsissä. Mutta jos niitä pikkupizzoja saa valmiina, niin ne voisivat olla hyvä idea. Jos ne edes vähän lievittävät tarjottavien junttiutta...
ap
Mutta jos on käsi kipsissä, niin eihän sitten voi muutakaan.
Pizzapohjiakin saa valmiina ja niihin saa kaikenlaista terveellistäkin päällistä, jos ei jaksa taikinaa tehdä. Ne ovat sellaisia lautasen kokoisia ja niistä saa sopivia annospaloja.
14
Sen sijaan tarjolla on lihapullia, pieniä karjalanpiirakoita, piirakoita, pastejoita, .
tee jädebaari: eli erilaisia pakettijäätelöitä, erilaisia kastikkeita, karkkeja, kermavaahtoa... voi jokainen tehdä itselleen jäätelöannoksen, tai noin pienten ollessa kyseessä, aikuinen voi jokaiselle tehdä oman jädeannoksen ;).