kuinka paljon kierukan laittaminen sattuu?
vähäsen jännittää..
Kommentit (15)
Tunnetta voisi verrata PAPA-kokeen ottamiseen. Tosi nopeesti tapahtu, oisko mennyt vain pari minuuttia maximissaan.
Hormonikierukka laitettiin pari vuotta sitten, kävi aika kipeää, sen jälkeen tuntui pitkään että pitää puristaa jalkoja yhteen, muuten jotain putoaa sieltä. Sitten tuli näpyt, ihanat suuren punavalkoiset FINNIT naamaan, rintakehälle, selkään. Ennen mulla oli hyvä iho, murkkuiässäkään ei ollut mitään pahaa eikä jäänyt pysyviä jälkiä, nyt ihossa muutamia tosi ikäviä kraatereita, ja nyt sen poistosta on jo kohta vuosi (naaman kukinnan vuoksi poistin), ja iho alkaa palautumaan ennalleen, lukuunottamatta jo syntyneitä jälkiä selkään ja naamaan. niin olivat isoja ja syviä ne FINNIT!!!
Itse pelkäsin kovastikin, mutta ei tosiaan tuntunut yhtään. Ikävä oli ne tiputteluvuodet viikkojen ajan laiton jälkeen, mutta silti en kadu. Parempi näin, kun pillereillä tai ilman mitään!
Viimeisen synnytyksestä oli melkein vuosi aikaa. Mutta ei pitäisi pahin kipu olla kuin hetken. Sen jälkeen sattui melko paljon vatsaan muutaman tunnin ajan. Otin burana 600 tuntia ennen laittoa.
Mutta en peloittelumielessä, koska asia on yksilöllinen. Olen kateellinen niille, joilla ei ole sattunut ollenkaan. Itse sain kohdunkaulan puudutuksen, mutta siitä huolimatta kipu oli todella kova ja asennus kesti lähemmäs tunnin.
Otin burana 600 tuntia ennen laittoa.
Mietin ihmeissäni, ei jumbe, joku on vetänyt buranaa peräti 600 tuntia ennen kierukan laittoa :)
kaksi lasta tullut alakautta ja kuukautiset oli loppusuoralla. Nyt (hormoni)kierukan laitosta on kulunut puoli vuotta eikä menkkoja enää ole tullut. Ihanaa!
Olin kuullut kaiken maailman kauhujuttuja ja itsekin olin hiukkasen jännittynyt, ja kun toimenpide oli ohi olin ihan hämmästynyt, että joko se meni!
Olin ilmeisesti tapaus helpoimmasta päästä ja osaan rentouttaa itseni toimenpiteen aikana.
Kohtu takakenossa, enkä ole synnyttänyt alakautta, eikä menkat olleet vielä alkaneet.
Hieman tuntui ilkeältä kun kierukan siivekkeet levitettiin, tämäkin lähinnä sellaista painontunnetta alavatsalla.
Itsellä takana kaksi alatiesynnytystä ja kierukan laitosta muutama viikko.
Hei!
Kierukasta en osaa sanoa mitään, mutta tuli mieleeni rentoutusvinkki: jostain olen oppinut, että alaleuka ja lantionpohja on sillä lailla kytköksissä keskenään, että jos toinen on rento, niin toinenkin on. Voit siis toimenpiteen aikana keskittyä siihen, että alaleukasi on rento ja vetelä, pysyy alapääkin rentona eikä haraa vastaan.
mun elämän pilas moneks kuukaudeks!