Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuulemma alisuoriutuja näillä kriteereillä

Vierailija
26.04.2026 |

Olen boomer sukupolven mukaan alisuoriutuja näillä kriteereillä: 

Menin 15 vuotiaana töihin, kävin yhtä aikaa siinä samalla lukiota ja ammattikoulua. Äitini ei oikein jaksanut ottaa nuoremmista sisaruksistani vastuuta vaan sanoi, että isosiskon tehtävä on toimia tukihenkilönä nuoremmille sisaruksilleen. Autoin isoäitejä siivouksissa, siivoilin ym. tein peltotöitä, kitkin rikkaruohoja, kävin poimimassa kesäisin marjoja ja marjojen poimimista jatkui monet kestä aamusta iltaan läpi kesän. Olen tehnyt sitten paljon erilaisia pätkätöitä, vuokratöitä ym ym rahoittaakseni opintoja ja elämääni. Koulussa keskiarvoni oli 8,5 eli ei mikään huono. Välillä olen tehnyt myös kokopäivätyötä. Mitään työtä en ole vieroksunut. Minua pitää kuulemma silti jotenkin aina rangaista. Minulla on 2 lasta, joita kasvatan raittiina en juo alkoholia en polta tupakkaa ja opiskelen nyt Yliopistossa. En siltikään tee tarpeeksi, eli mitä pitää tehdä vielä enemmän ja paremmin ettei ole alisuoriutuja? Paperilla olen myös alisuoriutuva terve nainen, jolla on masennusta tosin ei sitäkään enää. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaa sanoa, mikä tuossa elämäntarinassa olisi "alisuoriutumista".

Olen  myös hämmentynyt - ap

No kai sä kysyit, että millä perusteella? Vai oliko vastaus tuo antamasi lista?

Toivottavasti alisuorittaja eei vastaisuudessa kulje tekemässä puolen suvun kotitöitä. Ihme kynnysmatto.

Ei sitä kynnysmatoksi ryhdytä omasta halusta vaan suku ei anna välttämättä vaihtoehtoja. Vanhemmat laittoi minut jo 15 vuotiaana töihin, sisarusteni ei tarvinnut mennä töihin tuon ikäisenä vielä. -ap

Vierailija
22/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten puskeminen maailmaan nyt ei ole minkäänlaiminkäänlainen suoritus. Kertoo sinusta, kun pidät sitä osoituksena kyvykkyydestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti alisuorittaja eei vastaisuudessa kulje tekemässä puolen suvun kotitöitä. Ihme kynnysmatto.

Ei sitä kynnysmatoksi ryhdytä omasta halusta vaan suku ei anna välttämättä vaihtoehtoja. Vanhemmat laittoi minut jo 15 vuotiaana töihin, sisarusteni ei tarvinnut mennä töihin tuon ikäisenä vielä. -ap

Jankuti jankuti. Muuta pois vanhemmiltasi ja ala tehdä aikuisten asioita itsenäisesti.

Vierailija
24/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet olevasi alisuoriutuja. Alisuoriutujahan on sellainen, jolla on kykyjä, mutta ei tee. Esim normaaliälyinen, joka saa koulusta 5-7 arvosanoja, kun ei lue kokeisiin. 

Mulla koulun keskiarvosana oli 8,5 ja luin läksyjä ym oma aloitteisesti olin kuulemma helppo itseohjautuva lapsi. Mutta olen ollut alisuorituja kun en ole onnistunut viikonlopputöiden, lukon ja ammattikoulun yhtäaikaiseen suorittamiseen samalla kun vanhempani sekoilevat ja siskoni muuttaa luokseni äidin mennessä turvakotiin. Mitä olisin siis voinut tehdä vielä enemmän? -ap

Vierailija
25/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti. Muuta pois vanhemmiltasi ja ala tehdä aikuisten asioita itsenäisesti.

Olen 45 muuttanut pois kotoa jo 18 vuotiaana. 

Vierailija
26/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylisuoriutuja, eli olen tehnyt ihan liikaa kaikkea turhaa, kun paljon vähemmälläkin olisi pärjännyt.

Vierailija
27/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten puskeminen maailmaan nyt ei ole minkäänlaiminkäänlainen suoritus. Kertoo sinusta, kun pidät sitä osoituksena kyvykkyydestäsi.

Okei eli jokakesäinen marjanpoiminta, 15 vuotiaasta asti aloitettu omien rahojen tienaaminen viikonlopputöissä myös talvisin kun muut ikäiseni nuoret ovat vapaalla ei ole kyvykkyyttä? 

Vierailija
28/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liikaa vanhemmissasi kiinni. Älä kuuntele heitä. 

Vierailija
29/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylisuoriutuja, eli olen tehnyt ihan liikaa kaikkea turhaa, kun paljon vähemmälläkin olisi pärjännyt.

Onko minulle, minusta siis valehdeltu räikeästi joidenkin muiden eduksi...hmm..eli asia onkin päinvastoin. Minulta on vaadittu liikaa liian nuorena muuhun ikäluokkaani nähden ja olenkin ylisuoriutuja ollut. 

Vierailija
30/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisuoriutuja on sellainen joka tuottaa firmalle vähän rahaa tai tekee jopa tappiota firmalle. Hyvä työntekijä on sellainen joka tuottaa firmalle/omistajille rahaa.

Vierailija
31/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini alkaa haukkua minua ja vihjailla, että olen hullu jos yhtään yritän osoittaa omaa ajattelua. Häntä on pakko kompata. Muutanko ulkomaille? 

Vierailija
32/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 muuttanut pois kotoa jo 18 vuotiaana. 

No katkaise se napanuora nyt. Miksi kuuntelet vanhempiasi?

Vierailija
33/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alisuoriutuja on sellainen joka tuottaa firmalle vähän rahaa tai tekee jopa tappiota firmalle. Hyvä työntekijä on sellainen joka tuottaa firmalle/omistajille rahaa.

Ok, mutta enhän minä ole 15 vuotiaana ollut vielä omassa perheessäni heidän työntekijänsä vaan perheenjäsen? Eli onko mun tarkoitus ollut tuottaa heille jotakin rahaa? -ap

Vierailija
34/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini alkaa haukkua minua ja vihjailla, että olen hullu jos yhtään yritän osoittaa omaa ajattelua. Häntä on pakko kompata. Muutanko ulkomaille? 

Katkaise välit ja blokkaa puhelimessa. 

Vierailija
35/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta enhän minä ole 15 vuotiaana ollut vielä omassa perheessäni heidän työntekijänsä vaan perheenjäsen? Eli onko mun tarkoitus ollut tuottaa heille jotakin rahaa? -ap

Miksi mietit iän vanhoja asioita? 

Vierailija
36/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit aikasi muiden auttamiseen, etkä keskittynyt omiin opintoihin. Siksi olet oikeistolaisessa mielessä alisuoriutuja. Olisit menestynyt itsekkäänä paremmin, saanut tutkintoja ja kovan liksan. Toki muu suku ei olisi menestynyt paremmin..

Vierailija
37/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tekemisissä myrkyllisten ihmisten kanssa. Välit poikki vain. 

Vierailija
38/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit usein tykkäävät lytätä lapsiaan ja vähätellä heidän saavutuksiaan. Kehuminen kuulemma ylpistäisi. Mun vanhemmista kymppikin oli kokeissa huono numero, jos joku muukin sai sen. Ja vaikkei saanut, 80-luvulla sai kuitenkin kymppejä liian helpolla eli ei riittänyt sekään, että oli paras ja osasi kaiken täydellisesti.

Vierailija
39/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mietit iän vanhoja asioita? 

Miksei? Miksi tuntemattomien pohdinnat vanhoista asioista kaihertaa sinua noin?

Vierailija
40/46 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit usein tykkäävät lytätä lapsiaan ja vähätellä heidän saavutuksiaan. Kehuminen kuulemma ylpistäisi. Mun vanhemmista kymppikin oli kokeissa huono numero, jos joku muukin sai sen. Ja vaikkei saanut, 80-luvulla sai kuitenkin kymppejä liian helpolla eli ei riittänyt sekään, että oli paras ja osasi kaiken täydellisesti.

On kyllä outoa miksi Boomerit on tuollaisia, heillä kuitenkin itsellään ollut luokalle jäämistä ym eivätkä samat alisuoriutujaksi ja tyhmäksi haukkujat ole pystyneet yhtään parempaan. Olen edelleen tosi hämmentynyt kun boomer joka moittii  minua alisuoriutujaksi paljastaa, että hänellä on ollut niin isoja kouluvaikeuksia, että jäi luokalle kerran. Itse en jäänyt kertaakaan luokalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme