Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenkohan unohtanut jotain tärkeää vauvaa varten? OV

Vierailija
10.05.2007 |

Meiltä löytyy:

- vaatteita koosta 55 alkaen

- pinnasänky patjoineen ja petivaatteineen

- vaunut

- rintareppu

- hoitopöydän alusta

- kestovaippoja

- normivaippoja

- tutti

- tuttipulloja

- leluja

Sanokaa, jos puuttuu jotain. Vielä ehtii mennä ostamaan!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kätevin digitaalinen mittari pyllystä mittaukseen. Tarkempi kuin esim. korvakuumemittari.

Vierailija
22/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu ja nukkuu ekat kuukaudet. Sen kanssa pärjää kun on 2 tissiä ja vaippoja. Kaikkea muuta saa kaupasta tarpeen mukaan kun huomaa tarvitsevansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitten kaupasta, jos kaipaat jotakin. : )

Vierailija
24/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa ei välttämättä ole helppo mennä heti kauppaan, jos esimerkiksi on itse vielä kovin kipeä. Sitä paitsi ihan pienen kanssa saa kaupoissa paheksuvia katseita mummoilta ja av-mammoilta.

Vierailija
25/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokia kotiin.

Vierailija
26/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä oli ennen vauvan syntymää hankittuna joitakin vaatteita, vaunut, sänky, turvakaukalo ja vaippoja. Sitten sitä mukaa kun koettiin tarvitsevamme, ostettiin lisää. Suurimman osan jutuista sai ihan ruokakaupasta samalla kun ostettiin ruokaa.

Monet jo mainituista asioista on sellaisia, mitä me olla vieläkään tarvittu ja tyttö on melkein kolmevuotias.

Vierailija
27/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviketetrat kaapissa ovat helppo kiusaus väsyneelle vanhemmalle, mutta jos haluaa, että imetys jatkuu, niin kovin äkkiä niihin ei kannattaisi turvautua. Vauvaan hulahtaa helposti isojakin lisämaitomääriä, mikä on kaikki rintojen tuotannosta pois. Maidonkerääjillä tai lypsämällä talteen otettua maitoa voi tarjota, jos äiti joutuu olemaan erossa vauvasta yli syöttövälin. Myös lusikalla tai mukin reunalta.

Hoitopöytä ja pinnasänky olivat turhimmat hankinnat. Rintapumppua tarvitsin paljon, harmittaa kun en satsannut Aventiin. Pyyhkeiden ja harsojen menekki yllätti myös täällä. Ensi kerralla tekisin ruokaa pakastimen täyteen ja hankkisin vinon pinon kevyttä luettavaa/katseltavaa. Vauva ei kyllä paljoakaan ensi päivinä tarvitse.

Vierailija
28/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolme isoa vauvaa. Kaikkia olen yrittänyt täysimettää ja vain yhden kohdalla siinä onnistunut. Ei todellakaan ole ollut mitään kiusausta antaa korviketta, vaan pakkotilanne!

Lisäksi ehkä edellisten lisäksi kaipasin hyvää pienen nenän niistäjää (suolatippojen lisäksi). Nenäfrida (muistaakseni) on ehdottoman paras!

Vierailija
29/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen viihtyi siinä hienosti kuopukselle ei sitten kelvannutkaan.

Liivinsuojista on monia mielipiteitä esitetty. Kerronpa silti vielä omani :)

Kannattaa niitä ainakin aluksi ostaa vaikkei rinnat vuotaiskaan. Aluksi monella on rinnanpäät arat ja pehmeäkin rintaliivi saattaa tuntua ikävälle ja hiertää. Liivinsuojukset on ainakin minulla helpottaneet oloa.

Vierailija
30/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei todellakaan ole ollut mitään kiusausta antaa korviketta, vaan pakkotilanne!

Anteeksi jos kysyn tyhmiä - tuliko se lisämaidon tarve ihan yht' äkkiä kotona ettei jo sairaalassa ollessa? Mistä tiesit että nyt pitää antaa korviketta ettei tissimaito riitä?

Vierailija
31/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisen tisseistä ei maitoa vaan riittävästi tule, vaikka kuinka käytin kaikki mahdolliset (ja mahdottomat) keinot. Mies ei ainkaan olisi osannut ensimmäisen lapsen kohdalla ostaa heti oikeaa korviketta, joten parempi katsoa itse etukäteen. Nykyisin kun on kaikenlaista tarjolla...

Vierailija
32/32 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka imetin. Minulla ei koskaan maito mitenkään suihkunnut, eikä valunut imettäessäkään toisesta rinnasta. Pumpattua en saanut mitään. Siitä tiesin antaa korviketta, loppui nälkäitku. Pari päivää myöhemmin myös neuvolassa todettiin ettei paino nouse vain rintamaidolla. Imetin kuitenkin osittain muutamia kuukausia aluksi 10-15 kertaa vuorokaudessa.

Lohdutukseksi imetystä jännittäville voin sanoa, että fiksuja ja terveitä lapsia ovat olleet ilman/vähäisellä määrällä rintamaitoakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi