Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä me ihmiset elämme 0 - 100 vuotta ja hirveä loukkaus on luulla jotakuta ikäistään vanhemmaksi

Vierailija
26.04.2026 |

Miksi IKÄ on monille ihan hirveän arka asia? Jokainen täyttää vuorollaan ne vuodet kohti satavuotissynttäreitä, ellei kuole sitä ennen. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se määritellään miltä vaikkapa 40-vuotiaan miehen tai naisen tulisi näyttää, jotta hän olisi "ikänsä näköinen"? Jos mies kaljuutuu täysin itsestään riippumatta ja kasvattaa pitkän parran, niin hänet varmasti arvioidaan helposti omaa ikäänsä vanhemmaksi. 

Vastaavasti jos jollakin on terveet ja urheilulliset elämäntavat, hän voi näyttää 10 vuotta nuoremmalta kuin samanikäinen ikätoveri, jolla on enemmän elopainoa eikä harrasta minkäänlaista liikuntaa. Myös pukeutumistyyli voi vaikeuttaa iän arviointia puoleen tai toiseen.

Vierailija
22/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihan kuin se ikääntyminen olisi joku häpeän aihe. KAIKILLA on sama edessä, jossei kuole nuorena. Kaikki on olleet nuoria ja kaikista tulee vanhoja - se on tasavertasta kaikille. Miksi pitää epätoivosesti olla nuoremman näköinen? No tietty ne, joille ulkonäkö on ollut tärkeintä ammatin takia tai muuten vaan, se voi olla vaikea hyväksyä, että oma kukoistuskausi meni jo. Mutta ihan sairasta tämä maailman meno, kun ihannoidaan nuoruutta ja kauneutta niin paljon. Pitäisi juhlia enemmän ikääntymistä, kypsymistä, viisautta, kokemusta ja yksinkertaisesti sitä, että saa vielä elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on luultu äitini siskoksi, vaikka meillä on ikäeroa yli 30v. Äitini siskoa on puolestaan luultu äitini äidiksi, vaikka sisko on vain vuoden vanhempi. Minua luullaan eläkeläiseksi, vaikka eläkkeeseen on vielä muutama vuosi, mutta saman ikäistä serkkuani on luultu minua 10v nuoremmaksi. Pikkasen vituttaa, mutta 🤷

Miksi se vtuttaa? Miksi pitäisi näyttää nuoremmalta tai edes stereotyyppiseltä ikäiseltään?

Vierailija
24/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle samantekevä asia. Minä olen aina ollut ikävuosiani vanhemman näköinen, nyt jäädessäni eläkkeelle näytän kai suunnilleen ikäiseltäni. Suvussani eletään yleisesti  noin satavuotiaaksi ja jopa reilusti vanhemmaksikin, minulla on totisesti muitakin aktiviteetteja kuin pohtia omia tai toisten ulkoista habitusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi