Täällä me ihmiset elämme 0 - 100 vuotta ja hirveä loukkaus on luulla jotakuta ikäistään vanhemmaksi
Miksi IKÄ on monille ihan hirveän arka asia? Jokainen täyttää vuorollaan ne vuodet kohti satavuotissynttäreitä, ellei kuole sitä ennen.
Kommentit (24)
Miljardibisnes kosmetiikassa, plastisessa kirurgiassa, lisäravinteissa, pistoshoidoissa ym että näyttäisi edes hitusen nuoremmalta. Ikävuodet 20 - 40 ovat ne pääikävuodet ihmisen elämässä. Nelikymppisten jälkeen varsinkin nainen on seuraavat 60 vuotta näkymätön, niinkö? Milloin tämä meni näin hulluksi?
Oon just miettinyt tota kun olen somessa joka päivä. Ihmiset on ihan sekopäitä iästään.
Naisten tasa-arvo on poljettu tomuksi ulkonäköpaineiden alle.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap:n mukaan kukaan ei elä yli 100-vuotiaaksi. Jännä väite.
Millainen ihminen tarttuu tällaiseen, eikä ole asiaan muuta sanottavaa? Tyhjyyttä kolisevat tynnyrisi.
Mua on luultu äitini siskoksi, vaikka meillä on ikäeroa yli 30v. Äitini siskoa on puolestaan luultu äitini äidiksi, vaikka sisko on vain vuoden vanhempi. Minua luullaan eläkeläiseksi, vaikka eläkkeeseen on vielä muutama vuosi, mutta saman ikäistä serkkuani on luultu minua 10v nuoremmaksi. Pikkasen vituttaa, mutta 🤷
Vierailija kirjoitti:
Naisten tasa-arvo on poljettu tomuksi ulkonäköpaineiden alle.
Tämä. Ja yhä pahemmaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Miljardibisnes kosmetiikassa, plastisessa kirurgiassa, lisäravinteissa, pistoshoidoissa ym että näyttäisi edes hitusen nuoremmalta. Ikävuodet 20 - 40 ovat ne pääikävuodet ihmisen elämässä. Nelikymppisten jälkeen varsinkin nainen on seuraavat 60 vuotta näkymätön, niinkö? Milloin tämä meni näin hulluksi?
Kyllä miehet ovat tässä hullutuksessa mukana yhtä lailla. Alkaa hurja treenaus, nostellaan painoja, juostaan maratoneja, laihdutetaan. Vaihdetaan nuoruuden vaimo tuoreeseen. Varsinaisesti muuta syytä ei ole kuin halu kokea nuoruus ja 'mahdollisuudet' uudelleen.
Tietenkään kaikki eivät toimi näin. Miehet plösöytyvät sohvaperuniksi, kalja ja makkara kasvattavat vatsaa, ja kunto rapistuu. Naiset rupsahtavat, rypistyvät ja leviävät huomaamattaan. Se on normaalia.
Kumpaan ryhmään itse kuulut? Jos et vielä niin tulevaisuudessa. Näin itsellisenä, omintakeisena ihmisenä olen vain tarkkailijan roolissa ja teen havaintoja. Silloin harvoin kun ihmisten ilmoille eksyn.
Naisen täytyisi olla kaunis, näyttää nuorelta (vaikka olisit jo ikäihminen) ja omata isot kiinteät tissit, pyöreä pershe, mutta olla silti hoikka kuin pajunvitsa. Minussa toteutuu vain hoikkuus eli ilmankos olen ikäneito.
Vierailija kirjoitti:
Naisen täytyisi olla kaunis, näyttää nuorelta (vaikka olisit jo ikäihminen) ja omata isot kiinteät tissit, pyöreä pershe, mutta olla silti hoikka kuin pajunvitsa. Minussa toteutuu vain hoikkuus eli ilmankos olen ikäneito.
Eihän kaikki ole kauniita nuorenakaan. Ei kenenkään täydy olla mitään. Senkun moni tajuaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki ole kauniita nuorenakaan. Ei kenenkään täydy olla mitään. Senkun moni tajuaisi.
Niin, ei pitäisi täytyä, mutta kyllä ruma tyttö/nainen on koko lailla näkymätön miesten silmissä.
Missä tälläistä ikähulluutta on? Ei minun ympyröissäni vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainaki ihan näkyvä oon 😄
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, aikamoisessa kuplassa täytyy elää, ellei huomaa, miten joka tuutista tulee varsinkin naisille suunnattua kehotusta itsensä muuttamiseen, tai vähintäänkin nyt optimointiin, silottamiseen, kohottamiseen, häivyttämiseen, täyttämiseen, tyhjentämiseen, mihin nyt milloinkin, mutta VARSINKIN nuoremmalta näyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, aikamoisessa kuplassa täytyy elää, ellei huomaa, miten joka tuutista tulee varsinkin naisille suunnattua kehotusta itsensä muuttamiseen, tai vähintäänkin nyt optimointiin, silottamiseen, kohottamiseen, häivyttämiseen, täyttämiseen, tyhjentämiseen, mihin nyt milloinkin, mutta VARSINKIN nuoremmalta näyttämiseen.
Johan oli just dokkari pistoshoitojen turvallisuudesta, joku hienostoklinikka oli vaikeuksissa toimintansa takia. Asiantuntijoita haastateltiin, kuinka pistoshoidoista on tullut arkipäivää. Ja pistoshoitoja tehdään lieventääkseen ikääntymisen merkkejä ts että näyttäisi nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Pisin vahvistettu ihmisen elinikä on ollut 122 vuotta ja 100 vuotta täyttäneiden määrä on kasvanut, mutta kyllä siitä huolimatta jo yli 100-vuotiaaksi elämistä voi edelleen pitää harvinaisena. Yli 110-vuotiaita on Suomessa ollut vain toista kymmentä, eli niin korkeat ikävuodet eivät todellakaan ole ihan tavanomainen osa ihmisen elämänkaarta.
Se on keino yrittää lytätä ihmisiä, jotka ovat viimein kasvaneet pois nuoruuden epävarmuuksista.
Hyvänen aika sentään, jos täällä eläisi tyytyväisiä ihmisiä!
Hyvä pointti Ap. Ehkä jotkut identifioituvat liiaksi naamaansa ja sen jokaiseen uurteeseen.