Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomalaisten pitää tehdä enemmän työtä", sanotaan. Niin mitä työtä? Selittäkää. Valtavasti on työttömiä.

Vierailija
26.04.2026 |

Älkääkä tulko paskaduuneja tyrkyttämään. Nyt puhutaan ihan oikeasta työstä, jonka palkalla pystyy elämään ilman tukia, josta säästämällä voi ostaa asunnon, auton, käydä matkailemassa ulkomailla (kun kotimaanmatkailu on vain huonoille ihmisille?) ja elättää puolison ja lapset.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vit tu kohta tehnyt 35 vuotta töitä. Enää en tee kuin ne pakolliset vuodet. Olen ihan tarpeeksi tätä maata jo rakentanut ja elämäntapatyöttömiä elättänyt. Kohta on mun vuoroni olla tekemättä mitään - nukkua aamulla pitkään, nauttia rauhallisista päivistä, viettää lomaa ympäri vuoden (enkä vain sitä työnantajan määräämää ajankohtaa) ja katsomaan telkkarista tiistaiyönä vaikka klo 03 hyvää elokuvaa kun ei ole aamulla pakko herätä töihin klo 07. 

Kerro, missä on tarjolla työ, jota voin tehdä 35 vuotta, ja josta saan niin hyvän palkan, että voin elättää sen palkalla itseni lisäksi muita. Haen heti, kun kerrot. Puhelinmyynti, henkilökohtainen avustaja tms. ei käy, koska tiedät itsekin, ettei niillä palkoilla kustanna edes omaa elämistään.

Ja mitähän sanot näistä nollatuntisopimuksista, jotka nykyään jo normi?

Tämä se osaltaan on yksi syy työllistymisen vaikeuteen. Työtön, jolle kaikki työ ei kelpaa. Heti pitää olla se vakituinen hyväpalkkainen työ lähikulmilla. Kuitenkin täälläkin palstalla toitotetaan, kuinka työnantajat eivät palkkaa työtöntä, vaan paikat menevät jo työssä oleville paikanvaihtajille. Eikö voisi ajatella etenevänsä askelma kerrallaan ylöspäin? Niin sitä on tehty ennenkin ja haettu parempiin hommiin kokemuksen karttuessa. Usein se toimarikin on joskus aloittanut juoksupoikana huonolla liksalla.

Tässä on kuule jo vuosikausia edetty askel kerrallaan!!!!!!!!!!!!!!

Ei ole osa-aikatyöt ja harjoittelut vakituiseksi muuttuneet, vaan on otettu seuraava ilmainen harjoittelija, kun oma jakso päättynyt. 

Vastasin tuolle, joka halusi heti hyväpalkkaisen työpaikan 35 vuodeksi. Työttömissä on varmasti porukkaa moneen junaan ja asenteita monenlaisia. Vastaukseni ei siis koskenut sinunkaltaista, joka on yrittänyt työllistyä ja jolle kelpaavat osa-aikatyöt ja henkilökohtaisen avustajan ym. vastaavat työt.

Minä muuten olin sekä tuon kirjoittaja ja se, joka haluan sen hyväpalkkaisen työn nyt heti. Tämä siitä syystä, kun työttömyystuen ja asumistuen suojaosat on poistettu, ja elämä on tässä ja nyt. En voi jäädä odottamaan, että saan sen hyväpalkkaisen työn joskus sitten 65-vuotiaana.

sama ja sama

Vierailija
42/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvin vähän työpaikkoja, jotka maksavat niin hyvin, että perhe elätetään yhdellä palkalla ilman etuuksia.

Toisaalta miksi edes tarvitsisi kun perheessä on kaksi aikuista.

Entäpä kun on paljon yksinhuoltajia?

Ja moni jättää lapset tekemättä, kun tietää, ettei Suomessa riitä kaikille työtä, jonka palkalla elättäisi lapset, kun ei näillä palkoilla voi edes itseään elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vit tu kohta tehnyt 35 vuotta töitä. Enää en tee kuin ne pakolliset vuodet. Olen ihan tarpeeksi tätä maata jo rakentanut ja elämäntapatyöttömiä elättänyt. Kohta on mun vuoroni olla tekemättä mitään - nukkua aamulla pitkään, nauttia rauhallisista päivistä, viettää lomaa ympäri vuoden (enkä vain sitä työnantajan määräämää ajankohtaa) ja katsomaan telkkarista tiistaiyönä vaikka klo 03 hyvää elokuvaa kun ei ole aamulla pakko herätä töihin klo 07. 

Kerro, missä on tarjolla työ, jota voin tehdä 35 vuotta, ja josta saan niin hyvän palkan, että voin elättää sen palkalla itseni lisäksi muita. Haen heti, kun kerrot. Puhelinmyynti, henkilökohtainen avustaja tms. ei käy, koska tiedät itsekin, ettei niillä palkoilla kustanna edes omaa elämistään.

Tämä se osaltaan on yksi syy työllistymisen vaikeuteen. Työtön, jolle kaikki työ ei kelpaa. Heti pitää olla se vakituinen hyväpalkkainen työ lähikulmilla. Kuitenkin täälläkin palstalla toitotetaan, kuinka työnantajat eivät palkkaa työtöntä, vaan paikat menevät jo työssä oleville paikanvaihtajille. Eikö voisi ajatella etenevänsä askelma kerrallaan ylöspäin? Niin sitä on tehty ennenkin ja haettu parempiin hommiin kokemuksen karttuessa. Usein se toimarikin on joskus aloittanut juoksupoikana huonolla liksalla.

ja usein se paskassa työssä aloittanut on siinä paskassa työssä 40v päästäkin, koska siihen oman alan työhön vaaditaan 5v työkokemusta juuri siitä tietystä työstä, johon pyrkii. koulutus ei takaa mitään.

Vierailija
44/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja kotimaassa niitä myydään vain kotimaisuuteen vedoten.

Vierailija
45/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja usein se paskassa työssä aloittanut on siinä paskassa työssä 40v päästäkin, koska siihen oman alan työhön vaaditaan 5v työkokemusta juuri siitä tietystä työstä, johon pyrkii. koulutus ei takaa mitään.

Kerran kun paskaan työhön menet, profiloidut juuri sellaisen tekijäksi ettet koskaan sieltä pääse pois. Oman alan koulutuskin vanhenee, joten ei maksa vaivaa orjatyöt. Niitä kun ei edes voi harrastuksiksikaan sanoa, harrastukset ovat kiinnostavia ja omaehtoisia, joku henkkohtavustaja kyykytys on persiestä ja muutenkin hirveetä.

Vierailija
46/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousevat palkat ovat kehitystä ja talouden kasvua. 

Kokoomus haluaa laskea palkkoja, koska se on suomalaisten työläisten vihollinen. Se on ainoa puolue joka haluaa leikata suomalaisten palkkoja. Kokoomus ei ymmärrä, että palkkojen nousu on talouden kasvua ja kehitystä. Kokoomuksen johdolla yritysten kilpailukyky on otettu matalista palkoista, eikä kilpailukykyisistä tuotteista. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja niitä myydään Suomessa vain kotimaisuuden avulla. 

Kokoomus saa suuria summia vaalirahaa yrityksiltä, ja siten yritykset saavat vaikutusvaltaa vaaleissa, vaikka yrityksillä ei ole edes äänioikeutta vaaleissa. Kokoomus ei aja ihmisten asiaa. Kokoomus valehtelee, että kun yrityksillä menee hyvin, niin ihmisillä menee hyvin. Niin hyvin ei yrityksillä tule koskaan menemään, että ne vapaaehtoisesti heruttaisivat ihmisille jotain. 

Kokoomuksen ajatus on täydellisen väärä. Ihmiset voivat hyvin kun heidän huolia kuunnellaan ja asioita hoidetaan ihminen edellä. Siihen kuuluu yhteiskunta ja talouden mukana yrityksetkin. Ihminen on kuitenkin se tärkein.

Vierailija
47/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen täytyy kilpailla myös työntekijöistä jotta se saa parhaat työntekijät. Kokoomus on sitä mieltä että yritysten ei kuulu kilpailla työntekijöistä, vaan työntekijöiden tulee kilpailla työpaikoista. Siitä ei hyvää seuraa, koska yritykset voivat laiskotella eikä ne voi kehitää tuotteitaan huonolla työvoimalla. Siksi suomalaiset tuotteet eivät menesty ulkomailla ja kotimaassa niitä myydään vain kotimaisuuteen vedoten.

Kyllähän työnantajat kilpailevat työntekijöistä, yksinkertaisin tapa siihen on palkan suuruus.

Vierailija
48/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittavat pikemminkin, että uusia kelpo yrityksiä pitäisi perustaa rahaa tuottaville aloille, jotta kertyisi verotuloja. Eli luoda pitäisi töitä ja isoja bruttopalkkoja. Tai että työssä olevien pitäisi yrittää edetä urallaan, jotta muut saisivat heidän vanhan paikkansa. Että työelämä imisi porukkaa. Työttömien tai edes pienipalkkaisten töistä tai maahanmuuttajista ei ehkä ole kyse. Pienet verotuotot per yksilö eivät ole se, mitä tarvitaan, vaan kyse on keskituloista, n. 50 000 e vuodessa tienaavista tai vielä kovapalkkaisimmista. Eivät vaan kehtaa sanoa, ettei sosiaalivaltio muruilla elä, koska tiettyä köyhää orjastoa on kivampi olla suututtamatta.

Vierailija
49/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän työnantajat kilpailevat työntekijöistä, yksinkertaisin tapa siihen on palkan suuruus.

Näillä työttömyysprosenteilla yritykset eivät kilpaile työvoimasta. Päinvastoin Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. 

Tällä Kokoomus haluaa laskea suomalaisten palkkoja ja osoittaa että työvoiman osaamisella tai kielitaidolla ei ole väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän