Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

----ENSKAT viikolla 40----

29.09.2008 |

Uusi pino uudelle viikolle.

Ollaan Eetun kans kohta lähdössä neuvolaan. Kauhea väsy päällä =(

Tässä vanhat:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyä pukkaa, kuin myös räkätautia moneen kotiin. Niin meillekin. Biancon hehkuttama Nasolin on kyllä tullu tutuksi, tosin meillä on joutunu yölläkin laittamaan tippoja.

FIIUlla on alkanu arki rullaamaan. Hyvä niin. Kai ne ensimmäiset viikot kaikilla on vähän hukassa, kun opetellaan vasta kaikkea. Mä ainakin muistan kauhulla miettineeni että onko tää oikeesti aina tällästä, mutta kyllähän se siitä sitten helpotti. Ja hyvä että imetys-asiat on selkiytyny, pääasia että olette molemmat vauvan kanssa tyytyväisiä.

PACO, raahatkaa vaan jatkossakin Tonia mukananne vaikka muut sanois mitä. Meillä on Pötkö kulkenut 2 viikkoisesta asti mukana jäähallilla ym missä ikinä ollaan oltukaan, eikä näy merkkejä siitä että olis ollu jotenkin huono juttu. Päinvastoin oikeestaan, nyt on helpompi mennä uusiin paikkoihin, kun ei oo kauhuissaan siitä ettei ollakaan kotona vaan tutkii mielenkiinnolla uudet paikat. Mihin turvaistuimeen ootte päätyny?

HERMIONEn Eetulle myöhästyneet 1-vuotis onnittelut! Ja positiivisia lääkäri- ja ultra-kuulumisia oli onneksi kerrottavana. Meillä myös mies kuittaileen mun netin käytöstä, on kuulemma "ihan varmaan joku netti-suhde". Joopa...

TIPUlle myöhästyneet synttärionnittelut! Toivottavasti Siennalle löytyy hyvä hoitopaikka, vaikka suosikkeihin ei mahtunutkaan. Ootteko jompikumpi ruotsinkielisiä, vai muutenko vaan ruotsinkieliseen tarhaan? Mä oon kans vähän ruvennu miettimään englanninkielistä hoitopaikkaa, mutta saas nähdä. Luultavasti menee kuitenkin eka perhepäivähoitoon. Ehkä Sienna koittaa vihjailla sulle jotain sisarus-toiveita...? :)

NORPPIS koska sulla on enkun koe? Peukkuja täällä pidän sulle! Tuuhan kertoon sit miltä koe vaikutti.

BUTTERFLY, kiitos Pötkön muistamisesta! On se ihme mikä pöpö teijän poikia vaivaa noin kauan. Sitkeitä kuitenkin kuulostaa olevan kun jaksaa silti oppia uutta vaikka noinkin kipeinä. Voimia!

Mites BIANCOn Kalle nukkuu omassa huoneessa?

EDWINAN ÄITIlle myös kiitos Pötkön muistamisesta.

BUUFFAlle jaksamista suruun ja osanottoni.

MARGElle myös voimia suruun. Pitikin sulta kysellä että minä päivinä käytte siellä MLL:n kahvilassa? Meijän piti tulla sillon pari viikkoo sitten teitä moikkamaan, mutta on ollu sellasta härdelliä joka päivä jo monta viikkoo, ei oo ees palstaileen ehtiny. Ilmottelehan kun tuutte takasin tänne Hämeeseen niin treffataan sit. Ja hyvää matkaa kotiseudulle!

MAMAn Justuksella on ollu kaikkee jännää ja uusia taitoja oppinu, onnea!

SARA-MARIAn poika oli myös oppinu uusia juttuja, onnea sinnekin! Tosta imettämisasiasta, kuulostaa niin kovin tutulta. :) Meillä nimittäin kävi tarkalleen sama homma tossa muutama kuukausi sitten, eli sillon kun Pötkö oli n. 7 kk. Imetin aamulla ja illalla sekä satunnaisesti yöllä, kunnes alko lakko joka ei päättyny ikinä. Meillä siis loppu imetys siihen. Mulla meni hermo kun myös pelleili ja pureskeli, eikä suostunu kunnolla syömään, joten lopetin kokonaan. Sillon kyllä vähän harmitti kun oisin ehkä halunnu jatkaa vielä vähän aikaa, mut näin jälkikäteen mietittynä oon ihan tyytyväinen 7 kuukauteenkin. Päätös on ihan susta kiinni, luulen että poikasi ei kaipaile enää niin tissin perään, varsinkin kun pullosta suostuu juomaan. Meillä loppu yöheräämiset siihen kun imetyskin loppui.

ODOTTELIJAn Eemil kuulostaa kyllä hauskalta tapaukselta, nuoleskelee ja kaikkee! Ja kiitos lakuista... :)

HELTSYn Kiialle synttärionnittelut!

GAIOLEn Piiperö sanoo äiti! Ihanaa! Oon kyllä vähän kade... :)

Me elellään edelleen anoppilassa. Välillä ollaan muutama yö mun vanhemmilla vaihtelun vuoksi. Pötkö on ruvennu konttaamaan niin lujaa ettei perässä meinaa pysyä ja nousee ihan joka paikassa seisomaan. On vähän tommonen minä itte -persoona, eikä sais yhtään pitää kiinni tai mitenkään auttaa muutenkaan. Ja jos sattuu niin ei saa puhaltaa ja paijata, vaan menee yksin johonkin kiukkuumaan hetkeks ja sit yrittää heti uudelleen samaa juttua missä oli just sattunu. Ei siis sisua ainakaan puutu. Murrosikää odotellessa...

Meikäläisellä vauvakuume pahenee. Hitto kun ei olis niitä häitä tulossa niin sanoisin miehelle että nyt tohinaks, mä en kyllä enää oota yhtään! :) Vielä kun yks läheinen kaveri, jota nään useesti viikossa, odottaa ja sillä on jo niin ihana vauvamassu! Huoh... No kai mun tarvis vihdoin ottaa itteeni niskasta kiinni, unohtaa vauva-hörhöilyt hetkeks ja ettii itelleni työpaikka.

Pia ja Pötkö 9 kk 1 vko

Vierailija
22/41 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa ihan armoton väsymys, pakollisten kotitöiden jälkeen en jaksa tehdä yhtään mitään. Ja paha olo ei oo loppunut vieläkään, eilen illalla viimeks oksensin eikä tänäänkään oo kaukana ollut. Eetun kitinät on onneks vähenemään päin, viime yön jo nukkui vähän paremmin. Varmaan se rokotus syynä.

Mä en yksinkertaisesti jaksa nyt kirjoitella enempää.. =(

Butterflyn pojille paranemisia ja kaikille enska-kavereille halauksia!!

hermione ja Eetu 1v ja Eero rv12 (mulla on poika-olo tästä vauvasta, vaik ei oo tietenkään vielä hajuakaan sukupuolesta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butterflylle yhä tsemppiä täältä toivottelen. Toivottavasti pojat pääsevät pian kotiin ja ei tarvitsisi enää sairaalaan lähteä.

Hermionelle jaksuja väsyn keskelle. Itse olen kanssa ihan tajuttoman väsynyt, en ole saanut öisin nukuttua jostain syystä. Uni vaan ei tule, piiperö kyllä nukkuu ihan hyvin. No raskaana en kyllä ole, että se ei voi olla syynä. Olisikin :)

Tulin vaan sanomaan heipat kaikille, on niin väsy ettei pian omaa nimeään tajua. Piiperö yrittää käydä just päikkäreille, nukkuisipa pitkät unet, että äitikin saisi levättyä. Meille ei kuulu niin mitään uutta... vanhaa, tuttua ja turvallista. Mutta se on ihan ok. Ensi viikon enskatärskyjä odotellessa :)

G ja piiperö 9kk

Vierailija
24/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos kaikille, jotka ootte meitä tsempannu! Ootte ihan mielettömän tärkeä tuki:)

Heltsy: Juu kyllä tuolla sairaalassa ois saanu olla yötä, mutta mä oon niin hirveän huono nukkumaan vieraissa paikoissa, että sit oisin niin väsyny päivällä etten jaksais enää hoitaa poikia. Mieluummin siis nukuin kotona kun pojatkaan ei vielä vierasta tai mitään.

Pia-Maria: Jaksuja vauvakuumeeseen=) Se on kyllä inhottavaa kuumeilla, jos tietää ettei kuitenkaan voi raskautua. Mulla kans välillä kuumeilu yllättää, mut mun täytyy oottaa vielä ainakin 3 vuotta:(

Hermione: Voi ku ikävää että siellä vaivaa paha olo. Jaksuja väsymykseen=)

Gaiole: Toivottavasti sait levätä. Treffejä odotellaan täälläkin:)

Me päästiin eilen kotiin:) Lääkitystä jatketaan edelleen ja yks uus lääkekin saatiin että nyt niitä on sitten 3. Uppoaa koko omaisuus noihin, mutta onneks niistä on pojille suuri apu. Nyt yritetään hakea heille vammaisen lapsen hoitotukea (tai jotain sellasta...) että saatais noista lääkkeistä enemmän korvauksia. Harmi ettei otettu aikanaan sitä vakuutusta (nyt kun sitä ei enää saa niin on hyvä katua). Nyt mä pidän sormet ja varpaat ristissä että saatais olla kotona ja pojat pysyis kunnossa. Tai no kunnossa ja kunnossa... Laurilla nimittäin on vissiin vauvarokko. Kuumeilu onneks meni siellä sairaalassa jonkun viruksen piikkiin, mut eilen tuli ihottumaa selkään, niskaan ja pään alueelle. Pitäs mennä ohi parissa päivässä... Jos ei mee ni sit täytyykin miettii uusiks että mikähän poikaa vaivaa.

Mies ku pääsee töistä niin me lähdetään Kotkaan anoppilaan. Ihanaa päästä vihdoin ja viimein jonnekin kyläilemään ku täällä kotona ja sairaalassa kökötys on niin tylsää. Hauskaa viikonloppua siis kaikille:)

Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi su 8kk

Vierailija
25/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää sivut voi oikeesti päivästä toiseen temppuilla koko aika?

Ekaksi 5kk neuvolakuulumiset tiistailta. Paino 7805g, pituus 67cm (epäili tota pituutta koska lisäystä viimekertaseen olis tullu vaan 0,5cm, eri mittaaja) ja pipo 43,5cm. Näin nyt ekaa kertaa meidän uuden vakituisen (toivottavasti) terkkarin ja tosi mukavalta vaikutti. Tosi keljua kun tähän asti th on vaihdellu koko ajan ja aika on menny vanhojen kertailuun. Varsinkin meidän kesäsijainen oli täys aasi, kiltisti sanottuna.

Tipulle myöhästyneet synttärionnittelut!

MamaJaJustus: Kuulosti "hauskalta" toi polviseisonta. Tuli ihan kylmät väreet kun ajattelin et meillä tuo kans kohta edessä.

Sara-Maria: 7kk onnittelut poitsulle! Siellä lähdetty ihan kunnolla liikkumaan. Teidän yöt kuulostaa tosi ihanalta. Meillä syödään vielä kerran yössä mut tuttia saakin sitten laittaa takas suuhun useampaan kertaan.

Heltsy: Kiialle myöhästyneet synttärionnittelut. Oli tarkotus tulla keskiviikkona onnitteleen mut se vaan vähän jäi vaiheeseen. Hyvät mitat oli neuvolasta tullu.

Hermione: Ihana et ultrassa oli kaikki hyvin! Vai nettiriippuvainen=))

Desejo: Sielläkin Johannes kasvaa hurjaa vauhtia.

Gaiole: Piiperölle 9kk onnittelut! Varmasti ihanaa kuulla pienen suusta ÄITI. Oliko äiti ihan eka sana?

Norpanpoikanen: Hienot mitat teilläkin neuvolassa. Onnittelut 4kk johdosta! Hienosti tuntuu teilläkin kiinteiden syöminen sujuvan.

Butterfly: Tosi harmillista että pienet vieläkin kipeinä sairaalassa. Toivottavasti tervehtyisivät pian ja pääsisivät kotiin. Toivon mukaan teillä sit noi sairastelut kans loppuisivat. Ikävää kun pienet ovat kipeenä. Paljon tsemppihaleja teille! Ihanaa että jaksavat kuitenkin temmeltää jonkin verran. Olitkin kirjoitukseni aikana käyny ilmoittautumassa. Ihanaa että olette päässyt kotiin! Voi Lauri parkaa=(. Kun yksi tauti voitettu niin sitten tulee jokin toinen tilalle. Toivottavasti menisi nopeasti ohi.

Pia_Maria: Todennäköisesti istuin tulee oleen Gracon cosmic comfort exp (toivottavasti kirjoitus meni edes suht lähelle oikeaa..) Vuhdikkaalta kuulostaa toi meno teillä... Se on vaan hyvä jos omaa tahtoa löytyy, toivottavasti helpottaa ennen murkkuikää... Mulla kans yks läheinen ystävä raskaana ja hieman oon kade sen kasvavasta masusta. Koskas teidän häät onkaan? Olikos ne ens kesänä?

Dajm: Mun selkä on taas vähän parempi, riippuu päivästä. Poikaa pystyy nostelemaan ihan hyvin mut sit välillä esim. oven avaaminen tuntuu siltä kun jotain napsahtais kohta rikki. Odotan innolla koska tämä tapahtuu...Mites teillä anopin synttärit meni?

Marge ja Buuffa: Osanottoni teille molemmille!

Mun flunssa on alkanu helpottaa. Tartutin sitten miehenkin ja se oli pari päivää pois töistä. Eilen tuumas et hyvä kun tänään pääsee töihin lepäämään... Reilua. Teki mieli todeta siihen et anteeksi kauheasti kun kävin suihkussa. Ei nähtävästi ajatellu mitään mut tajus sentään illalla pyytää anteeksi kiukkuamistaan. Onneksi poika ei saanu räkätautia itselleen.

Toni on jo varmaan pari kuukautta kääntyny vatsalta selälleen. Selältä vatsalleen vaan pari kertaa, yöllä. Viime yönä päätti jälleen kokeilla tätä ja sit uusiksi tänään. Jospa nyt alkais pikkuhiljaa oppimaan senkin taidon. Jalkoihin varaa jo tosi hyvin. Tuntuu et pitäis koko ajan joko istua tai seisoa.

Meidän häistä on kulunu reilu 2kk ja maanantaina (tosi nopeeta) sain vihdoin viimein hääkuvat ja kiitoskortit haettua. Nyt pitäis vaan alkaa raapustelemaan osoitteita kuoriin ja nimmareita kortteihin. Ei millään jaksais...

Vilkutukset kaikille niillekin joita en nyt erikseen maininnut! T: P&T 5kk

Vierailija
26/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelu on jäänyt vähemmälle, mut josko nyt sais jotain aikaan. Jaksaminen on ollut meillä koetuksella, kun ollaan koko perhe sairastettu flunssaa. Ja suurin

piirtein joka toinen yö herää Pätkis huutamaan edelleenkin eikä tyynny ennen kuin nostetaan sängystä pois. Eli välillä ilmeisesti menee nenä niin tukkoon, ettei pysty olemaan makuuasennossa. Nasolin-tipatkaan ei valitettavasti aina auta, eikä niitä tietysti pitkään peräjälkeen saakaan käyttää eli suolatipoilla ollaan

yritetty aukoa. Lääkärissäkin käytin, kun ajattelin, että olisko jotain tulehdusta korvissa, mutta ei onneksi ollut. Eikä omakaan olo ole mikään ihana...

No, siinäpä valitusta kerrakseen, eiköhän tää joskus ohi mene! Päivällä tyttö onneksi on ihan virkeä ja on nyt oppinut nousemaan seisomaan tukea vasten.

Lelulaatikkona toimivan kehdon tyhjentää leluista (seisoo laidalla ja heittelee tavarat ulos) monta kertaa päivässä ja joka tuolia vasten yrittää könytä. Ja taputtamaan on oppinut myös, suloista :)

HERMIONE: Jaksuja sinne, toivottavasti väsymys helpottaa. Ihmeen hyvin sie kuitenkin aina tänne jaksat "ilmoittautua", kiva juttu. Eikä kai sitä aina tartte yrittääkään kommentoida, pääasia, että käy kertomassa kuulumiset. Ihana tekonimi masukilla ;) Ja hienot ultrakuulumiset, hyvä homma.

GAIOLE: Sielläkin väsy vaivaa, jaksuja vaan kohtalotoverilta. Miulla myös tuota samaa, ettei ite saa jostain syystä nukuttua, vaikka Pätkis nukkuiskin. Mie ainakin

nyt flunssan aikaan monesti vaan jään kuulostelemaan ja "oottamaan", että millonkas se nyt tänä yönä herää huutamaan... hölmöä, tiedän, mutten voi sille mitään. Nyt nukuinkin viime yön yläkerrassa ja mies tytön kans alakerrassa: siellä sain tosi hyvin nukuttua. Kiva, että Piiperö kuitenkin jo parantunut. Oi, äiti-sana siellä jo tulee! Ai niin, en muistanutkaan, että Piiperöllä oli 1.1. synttärit, helppo muistaa ainakin. Onnea 9 kk siis! Itse just muistelin, että viime

itsenäisyyspäivänä (Pätkishän syntyi 7.12. aamupäivällä) taisin linnanjuhlien aikaan olla synnärillä ammeessa ähkimässä :)

PIA-MARIA: Sielläkö vauvakuume pahenee? Millos teillä häät onkaan, eikös niitä voisi lykätä? :D Samanlaista menoa Pötköllä tuntuu olevan kuin täälläkin, tosin

Pätkis ei vielä osaa kunnolla kontata eli pääsee ryömimällä nopeemmin. Ja Pätkis on kyllä oikea dramaqueen sen suhteen, jos kellahtaa tai kopsauttaa itseään, niin hirvee huuto, varsinkin jos joku kauhistelee... jos ei ole pikku kopsausta huomaavinaan, niin saattaakin vaan vähän katsella ja nousta ylös. Mieletön oma tahto tuolla neidillä kyllä on, kehenkähän lie tullut...

BUTTERFLY: Tosta Leevin nilkkojen pyörityksestä tuli mieleen, että Pätkis harrastaa sitä ihan jatkuvasti! Varsinkin, kun innostuu jostain kovasti, niin nilkat

vaan pyörii, ei ainakaan ole jäykät nivelet. Hienoa, että pojat päässeet kotiin! Täälläkin peukutetaan, että nyt menis kaikki hyvin. Kivaa viikonloppureissua

teille! Ja 8 kk-onnea jo etukäteen.

HELTSY: Kiialle vielä onnittelut! Kiitos hapanmaito-kommenteista. Ajattelin kuitenkin, että ehkä siirretään niihin tutustumista siihen, että typy on kunnolla

parantunut. Eli jos niistä jotain tulis, niin huomais paremmin.

jaaha, kahteen osaan pitää teksti pätkiä...

Vierailija
27/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NORPPIS: Missä päin Keski-Suomea muuten asustelittekaan? Itse ennen tänne Pohjois-Karjalaan tuloa ehdin asua Jyväskylässä 5 vuotta ja tykkäsin kovasti kaupungista. Hienot neuvolakuulumiset siellä ja komeita ruokamääriä kyllä teillä poika vetelee.

TIPU: Mitäs sinne kuuluu? Toivottavasti ei Sienna tullut kipeeksi. Söpö ommentti Siennalta... josko neidillä oliskin ennustajanlahjoja? Myöhästyneet synttärionnittelut! Miulle tuo 33 tuli täyteen kesällä...

DESE: Hienot mitat neuvolasta! Kiva, että päikkärirytmi löytynyt. Ja toivottavasti sielläkin nuha paranisi.

ODOTTELIJA: Jaa, kiitos "lakuista" ;) Ihana touhuaja tuo teidän Eemil! Kiva, että anopin hoidossa viihtynyt ja ootte saaneet kahden keskistä aikaa miehen kans. Tai kolmenkeskistä oikeestaan, pieni salamatkustaja mukana.

SARA-MARIA: Siellä palailtu mummolasta ja tissilakkoa menossa... Hienostihan kuitenkin jo 7 kk oot imettänyt eli jos itsestä siltä tuntuu, niin ehkä lopetus nyt kävis melko kivuttomasti sitten.

MAMAJAJUSTUS: Sielläkin aletaan nousta pystyasentoon, kyllä siinä sais olla silmät selässäkin. Ja tosiaan kulutustahan siitä liikkumisesta tulee, joten en ihmettele yhtään, että ruokaa menee. Jospa se paino siitä kääntyis takas noususuuntaan kuitenkin ja iltasyönnit auttais yöhulinoihin. Pätkistä just yksi sukulainen kommentoi, että näyttää jotenkin hoikemmalta tai vähemmän on enää niitä "vauvamakkaroita", kun on alkanut liikkua. Ja tietysti pituuttakin tullut. Meillä vasta marraskuussa seuraava neuvola ja viime neuvola oli kk sitten.

MARGE:lle ja BUUFFA:lle osanotot ja jaksamista surun keskelle. Kyllä se vaan niin on, että noista pienistä ihmisistä sen huomaa, että elämä jatkuu. Minulle ainakin suurin lohtu mummon poismenoa surressani on ollut tuo ihana pikkuiseni.

BIANCO: Kiitos siullekin hapanmaito-kommenteista!

Joo, eiköhän tässä taas tällä kertaa tärkeimmät... ai niin, vielä pitää kertoa, että Pätkis on tosiaan siirtynyt nyt pääasiassa yksiin päikkäreihin. Eli nukahtaa siinä 11.30 ja nukkuu pari tuntia. Jos yhtään lyhemmäksi jää tuo aika, niin sit nukkuu vielä toisen pikkupätkän iltapäivällä.

Dajm + Pätkis kohta 10 kk

Vierailija
28/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat täältäkin, tän viikon palstailut on jäänytkin vähän vähiin kun on ollu kaikenlaista asiaa hoidettavana. Tänään kävin hakeen ne meidän 1-vee kuvat. Kaikki oli ihan onnistuneita, toiset parempia ja toiset vähän huonompia, jos niin voi ees sanoo. Joukossa oli muutama ihan huippu kuvakin. Uskon että niillä voi jopa jonkinlaista mahista kisassakin olla. Eli nyt sit tarkkana kaikki. 21.10.-31.10. voi osoitteessa www.valokuvaamo.com käydä äänestämässä suosikkaan.....Eli Neeaa : ) . Nyt ne kuvat ei sielä viä tietenkään oo, mut muistuttelen teitä kuitenkin viä asiasta ja kerron oikeen numeron. Ilmeisesti osanottajia on ihan riittävästi, kun tänään piti oikeen varata aika sille että pääsi hakeen kuvat. Kaks kuvaajaa oli koko aamun kuvannu nonstoppina päivänsäteitä. Sokoksen 3+1 päivilläkin tuli piipahdettua hyvin nopeesti. Meinas ahdistus iskee vaunujen kanssa liikkuessa, vaikka olin päivällä liikenteessä. No mut tiesin mitä hain, rintsikat ,kuorintavoide ja ekstrana 4 suklaa patukkaa (näitä ei kyllä pitäny ostaa) tarttu mukaan.

Imetyskin on nyt loppu. Vähän on haikee fiilis, mutta toisaalta nyt ois aika alottaa kunnon laihis hyvällä omalla tunnolla. Huomena pitäs jostain se motivaatio ja itsehillintä kaivaa. Eli tänään on noi suklaat syötävä pois. Yhden kyllä annoin miehelle : ) , yks on jo syöty.....illalla siis vielä mässätään.

Ai niin Neea on treenaillu pari päivää takaperin kävelyä : D

Heltsy:

Kiialle myöhästyneet 1 vee onnittelut.

Tipu:

Myöhästyneet synttäri onnittelut. Heh, hauska toi Siennan vauva kommentti, meillä vaan osotellaan napaa ja mun järkkyä umppari arpee.

Hermione:

Ihana kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin.

Sara-Maria:

Poitsulle onnea konttaustaidosta. Imetyksen lopetusta pohdiskelit. Noi lakkoilut voi olla ohimeneviä, mut jos teillä pureskellaan etkä oo muutenkaan kovin innokas jatkaan niin varmaan vois lopettaa. Ja jos kerran pullon huolii niin se on helpompaakin kun nokkamukilla juotella.

Odottelija:

Joo me löydettiin jo pienet rukkaset jonathan-merkkiset. Niillä oli nolla kokookin. Mut kiitos kuitenkin vinkistä, tulee vatmaan muillekin enskoille tarpeeseen. Onkos teillä jo masulle tekonimi, vai onko se juuri tuo masu?

Gaiole:

Ihanaa kun saat kuunnella jo äiti sanaa. Piiperölle 9 kk onnittelut ja hyvä että siellä ollaan jo tervehdytty.

Pia-Maria:

Siellä kuumeillaan. Kauankos sun tarttee viä odotella, eli siis koska teidän häät on? Mä jouduin kans himmaileen ennen Neeaa häiden takia.

Butterfly:

Kiva että pojat pääsi kotiin, toivotaan että paranisivat pian. Onneks pääsette vähän mummolaan rentoutuun. Laurille ja Leeville 8 kk onnea jo etukäteen.

Dajm:

Pätkikselle paranemisia, taitaa olla aika sitkee flunssa. Toi on muuten hyvä jos pätkis siirty ite yksiin päikkyihin, Neea teki kans saman. Yks tuttu ei millään meinannu saada muksuaan luopuun kaksista unista yli vuoden ikäsenäkään.

Vilkutuksia kaikille muille. Älkää pahastuko, multa jää aina puolet kommentoimatta, kun aika ei riitä.

Niin ja kiitos kaikille lohduttavista sanoista.

Mukavaa viikonloppua

Buuffa ja Neea 1v

Vierailija
29/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria: samanlaista touhua siis siellä kuin täälläkin. Justuskin nousi tänään ensimmäistä kertaa polviseisonnasta suorille jaloille, tosin melko matalaa tukea vasten. Hienoja öitä teillä. Meilläkin on nyt ollut muutamia yhden heräämisen öitä ja jos näin jatkuu, yritän pian olla syöttämättä ja rauhoitella muuten. Vaikea imetyksestä on mennä neuvomaan, mutta ainakin olen niin ymmärtänyt, että puolen vuoden jälkeen imetyksestä ei ole erityistä hyötyä korvikkeeseen verrattuna, joten jos itse olet valmis lopettamaan ja poitsukin lakkoilee ja pullo maistuu, niin ei varmasti mitään haittaa lopettamisesta ole.

Odottelija: Hienoa että yöunille laitto onnistui mummilta. Vai että pikku koiranpentu Eemilistä on tullut =D

Heltsyn Kiia lähtee pian kävelemään, jännää! Mekin käytiin Sokkarilla, oli aikamoinen kokemus yrittää pankoa alekoreja sadan muun kanssa työnnellen rattaita...

Dese ja Johannes oli päässeet nauttimaan mummon passauksesta. Ihan parasta mummolareissuilla on mun mielestä lykätä poju aamuseitsemältä mummin leikitettäväksi ja jatkaa itse unia : )

Tipu: Onkohan Sienna ennustaja? Siis sen vauvamahan suhteen.. ; )

Piiperölle 9 kk onnittelut ja hyvä että siellä on parannuttu!

Norppis: 4 kk onnittelut! Siellä on saatu hienot mitat ja ruoka maistuu. Hurjia määriä on kyllä teillä maitoa mennyt, se on kaloreita kuluttavaa hommaa tuo kasvaminen : )

Butterfly: Ei mahdu meillä olohuoneeseen sänky valitettavasti. Patjat vaan otettiin sängystä lattialle. Päivisin nostetaan ne ikkunaseinää vasten nojaamaan ja jos tulee vieraita, viedään makuuhuoneeseen sänkyyn, eli aikamoista säätämistähän tämä on. Kokeillaan varmaan vielä makuuhuoneeseen palaamista, kun (jos..) saadaan nämä hyvät yöt vakiintumaan. Voi itku että sairastelu vieläkin jatkuu : ( mutta onneksi pääsitte kotiin! Ja ihana, että pojat siitä huolimatta kehittyvät hienosti! : )

Pia: Vai siellä kuumeillaan : ) Milloinkas ne teidän häät olikaan eli milloin pääsette tositoimiin? Ajattele kuinka romanttista olisi raskautua hääyönä!

Paco: Onnittelut Tonille kääntymisestä! Siellä on mies nähnyt, ettei ole mitään lepäilyä tämä kotiäidin homma : )

Dajm: Suloista, siellä on opittu taputtamaan : ) Kovasti parantumista toivottelen sinne!

Buuffa: Sielläkin oli taisteltu Sokkarilla vaunujen kanssa. Mullakin olisi laihdutusprojekti tiedossa, kun imetyksen lopetan... olen nytkin yrittänyt syödä terveellisemmin, kun mieskin laihduttaa, ja sitä ärsyttää kamalasti, kun minä saan syödä enemmän, kun ei saa imettäessä laihtua liikaa =D

Hermionelle jaksuja raskausväsymyksen ja Eetun kitinöiden kanssa! Ihana että masussa oli kaikki kunnossa ja jospa se olisi Eetuakin vaan se rokotus harmittanut. Treffailtaisko ensi viikolla? Mulle kävis ma, ti ja to. Meille, teille, kaupungille?

ON: Viime yönä Justus heräsi vain kerran!!! Pliis älä palstakirous iske... JOS nämä yhden heräilyn yöt jatkuu, yritän pian jättää syötön siltäkin heräämiseltä pois. Ja siitä aion nyt pitää kiinni, että toista kertaa en syötä, vaikka heräisikin. Aamuisin Justus ei nimittäin huoli maitoa ja saattaa mennä melkein tunti ennen kuin selvitään puurolle, eikä silti nälkää valita, joten siinä mielessä nuo yösyötöt ei kyllä enää tarpeellisia ole.

Tänään Justus sitten nousi polviseisonnasta suorille jaloille tukea vasten, ensin jumpassa matalaa steppilautaa vasten ja kotona sitten hieman korkeampaa pyykkikoria vasten. Tv-tasoa vasten kovasti yrittää, mutta ei pääse, kun kädet tulee niin korkealle. Ihanahan tuota on tietysti seurata ja ylpeä olen, mutta kyllä myös hirvittää, kun tuntuu, ettei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa noissa harjoitteluissa ole...

Muuten perusarkea ollaan elelty, käyty kerhossa, jumpassa ja kaupungilla. Tänään tultiin samaa matkaa jumpasta pois yhden äidin kanssa, joka asuu tässä lähistöllä. Kiva tutustua uusiin äiteihin, kun Hermionekin lähtee pian töihin.

Jahas, nyt pitää lähteä suihkuttelemaan pikku miestä...

Aurinkoista viikonloppua! M & J tänään 7 kk

Vierailija
30/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ulkomuistista pikaisesti kommentoida, kauaa en jaksa koneella roikkua...

Flunssaa oli täällä liikenteessä ihan urakalla, paranemisia kaikille jotka vielä sairastavat. Me ollaan toistaiseksi vältytty (kop, kop).

Ihanaa, että Butterflyn pojat ovat päässeet kotiin! Toivottavasti nyt ei enää tule takapakkia! Hienoja uusia taitojakin oli opittu.

Olikos se Pia joka kyseli, ollaanko ruotsinkielisiä. Mies on, minä en. Siennasta tulee siis kaksikielinen ja halutaan tarhasta lähtien laittaa se ruotsinkieliseen koulutusputkeen.

Paco taisi mainita, että neuvolantäti on vaihtunut usein. Meillä on kanssa täti numero 4 menossa ja tyttö on vasta vuoden, melkoinen vaihtuvuus...

Buuffa: käy tosiaan muistuttamassa kun saadaan mennä äänestämään Neeaa... Äkkiä se imetyksen lopetuksen sureminen muuten menee ohi, mulla ainakin. Nyt olen vaan tyytyväinen, että se on loppu. Vai takaperin siellä kävellään! Sienna peruuttelee ryömimällä välillä, selkeästi se on sen mielestä hassua.

Dajmin Pätkis siellä tyhjentelee lelulaatikkoa... Sienna tyhjentää kanssa legolaatikkonsa kärsivällisesti lego kerrallaan (vaikka osaa myös kaataa sen tyhjäksi) ja menee itse laatikkoon istumaan, höpönassu. Pätkis oli myös oppinut taputtamaan, niin Siennakin, vihdoinkin! Nyt se sitten taputtaa koko ajan ja kun meillä muskarissa lapset saa vuorotelleen "päättää" mitä tehdään yhdessä laulussa, niin Sienna jo valmiiksi taputteli omalla vuorollaan, eli oikeasti päätti että nyt kaikkien pitää taputtaa.

Siennalla tulee uusia sanoja nyt lähes joka päivä, viimeisin on "paippa" eli vaippa. Kaikki ruoka on tällä hetkellä "puua" eli puuroa ja se sanoo myös "kuikku" eli kurkku (siis se vihreä vihannes). En enää pysy perässä kuinka monta sanaa se osaa. Eilen jutusteli kovasti taustalla kun puhuin miehen kanssa puhelimessa eikä meidän juttelusta meinannut tulla mitään kun mies jäi koko ajan kuuntelemaan mitä asiaa tytöllä on. Sillä on meitä niin kova ikävä, raukalla.

Niin joo, painotan vielä, että se Siennan "vauva"-kommentti oli joku ihan sen oma juttu, ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ei ole miestä näkynyt viime aikoina ja kuinka ollakaan, aina kun ollaan viime aikoina tavattu niin mulla on ollut menkat...

Vilkutukset kaikille, joille en ehdi kommentoida! Energiahalit teille raskausväsymyksen kanssa kamppaileville ja hauskaa viikonloppua kaikille!

Tipu & Sienna 1v

Vierailija
31/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kummempaa, oon metsästysleskenä viikonlopun... Niin ku tuun olemaan nyt syksyllä melkein joka viikonloppu. Vielä ei pänni mut sekin aika kyllä tulee... Varsin aikaa vievä harrastus toi metsästäminen, mut saahan siitä sit melkein vuodeks lihat.

BUUFFA hyvä et löysitte sopivat rukkaset. : ) Noita jonathaneja on moni kehunu. Ei meillä ole vielä tekonimeä. Mä oon jotenki tosi huono keksimään niitä. Eemililläkään ei aikanaan ollu. Tai no Eemeliähän me tehtiin jo ennen ku edes oikeesti tehtiin mitään. : ) pitäis joku kiva keksiä, tai kait se vaan tulee sit jos on tullakseen. Muistuttelehan sitten vielä lähempänä et missä käydään äänestämässä Neeaa. : )

MAMA&JUSTUKSELLA on ollu hyvä yö takana, toivottavasti jatkuu samaa rataa. Hienoja taitoja herralla. Eikös sulla ainakin ole se manduca? Ajattelin vaan että saako siihen lapsen rinnalle kasvot meno suuntaan? Mä kovasti haaveilen siitä, mut saa nyt nähdä saanko sitä ikinä hankittua... Mä muuten kans nautin mummola reissuilla eniten just noista aamuista ku mummi hoitaa Eemiliä ja ite saa jatkaa unia.

DAJMille moi pitkästä aikaa. Ja parantumista sinne. Toivottavasti yöt helpottaa.

HERMIONELLA mokoma väsymys vaivaa, ja pahoinvointi. : ( Kurjaa. Toivottavasti helpottaa pian. Ootko kokeillu vitamiineja? Mä edelleen vannon niiden nimeen. Muuten loppuu multa puhti. Vaikka ei kyllä ole mitenkään hyvä yhdistelmä tää syksy ja raskaus... Mut ihana saada sit kevätvauva. : )

PIA-MARIALLA kuumetta pukkaa. : ) Mokomat häät. ; )

GAIOLELLAKIn meinaa vauvakuume vaivata. : ) Toivottavasti saat ite nukuttua kunnolla!! Ihana toi Äiti sana. Meilläkin on Eemil oppinu sen. Viime yönä nukku meidän välissä, ku huuteli alku yön niin en sit enää jaksanu nousta. No sit yöllä heräs, sano äiti ja paino pään mun rinnalle. Ihana!! Siinä ei paljon herätys enään haitannu. : ) Onnea 9kk Piiperölle.

BUTTERFLY on saanu pojat kotiin! Hieno homma, toivottavasti nyt on sairaalakierre katkastu. Mukavaa Kotkan reissua teille.

TIPULLE moikat, siellä Sienna jo oikeesti puhuu. Ihana, ja kärsivällisyyttä sekä pitkäjänteisyyttä löytyy. : ) - >legojen tyhjentäminen.

Joo meillä siis Eemil on oppinu sanomaan ANNAn lisäks ÄITI. : ) Ja kovasti osottaa sormella kaikkea ja odottaa että nimetään. Lampun ja Koiran ainaki osaa jo osottaa kysyttäessä, kello on vähän niin ja näin et osaako oikeesti vai meneekö vahingossa. Perhekahvilaan päästiin eilen kun Eemil nukku aamusta pikkasen pidempään. Eemil nautti ihan hirveesti, siellä mennä konttaili ja seuraili muiden lasten touhuja, välillä kävi tarkastamassa että oon vielä tallella. Mutta nyt sit taas nenä vuotaa. : ( Viimeks ku käytiin niin oli sama juttu, noinkohan on sattumaa vai iskeekö tauti oikeesti heti kun on enempi lapsia ympärillä?

Sit mä oon nyt pari päivää shoppaillu ja nyt on Eemilille toppapuku valmiina talvea odottamassa samoin, hattu, kauluri, väliasuks fleesehaalari ja vielä piti ostaa nyt syksyks uus puku ku edellinen jäi ihan yht äkkiä pieneks. Niin pieneks ettei sitä voinu enään käyttää. (tuntuu muutenki et Eemil on hetkessä kasvanu ihan hirveesti, yks kaks ylettääki ihan joka paikkaan) Eikä sinne olis mitään väliin mahtunu. No sen puvun, siis nyt tän uuden syyspuvun, sain onneks puoleen hintaan ja ostin sen verta reilun et menee sit keväälläki. Vaikka vaikee oli enään löytää ohuempaa pukua, kaikki alkaa oleen jo toppavaatetta. Vielä kengät puuttuis.Rahaa meni mut onhan niille sitte toinenki käyttäjä tulossa. : )

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Odottelija, nukkuva Eemil, sunnuntaina jo 9kk, enään 3kk ja on vuoden!!! sekä masukki rv15+1

Vierailija
32/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti pelaan tennistä joten ajattelin tulla piipahtaan vielä pikapikaa koneella, viikonloppuna en kuitenkaan ehdi. Kiia menee huomenna mummolaan yökylään ja me miehen kanssa syömään ja Juha Tapion konserttiin.

Tipu: voi kun Sienna jo siellä pälpättää paljon! Varmaan ihanan kuulosta. Ja ihana kun mieskin kuulee Siennan puhetta puhelimen välityksellä.

Mama: onnittelut Justukselle uudesta taidosta ja 7kk iästä kanssa. Ja toivotaan että hyvät yöt saavat jatkoa.

Buuffa: joo, muistuta vielä äänestyksestä lähempänä niin ei mene ohi. Ja mä pääsen varmaan pongaan kuvan sitten paikallislehdestäkin:) Haikeena ollaan täälläkin oltu imetyksen lopettamisen suhteen, mutta koitan ajatella positiivisesti kuinka ihanat muistot tuosta ajasta jäikään.

Dajm: onpa harmi että Pätkiksellä on nyt sitkeä flunssa kiusanaan. No onneksi ei kuitenkaan korviin ollut mennyt, joten eiköhän se pian helpota. Tsemppiä öihin kovasti.

Paco: hienot uudet mitat Tonilla. Noi neuvolatätien vaihtumiset on kyllä kurja juttu. Itsellä on käynyt niin hyvä onni että sama täti on ollut mun raskausajasta asti meillä.

Butterfly: tosi kiva kuulla että pojat on päässyt kotiin sairaalasta! Toivotaan että Laurin rokko menee helposti ja nopeasti ohi. Nyt sitten sinne anoppilaan rentoutumaan!

Gaiole: taitaa syysväsymystä olla liikkeellä. Itsekin aamuisin tooosi väsynyt vaikka melkein järjestäen nukun yhdeksää tuntia joka yö ilman herätyksiä. Voi kun pian tulisi jo kevät ja valoisaa taas.

Samoin Hermionella on väsyä havaittavissa, jaksamista sinne. Aiotteko muuten ottaa sukupuolesta selvää?

Pia_Maria: Pötkö siellä menee kovaa vauhtia anoppilassa. Mukavaa var,aan kun pääsette välillä toiseenkin paikkaan niin ei pääse samat naamat kyllästyttään.

Vielä loppuun meidän kuulumisia. Tai mun oikeestaan tällä kertaa. Sain nimittäin tänään puhelun töistä. Tarjosivat töitä joulu- ja tammikuulle virallisesti ja hyvin todennäköisesti jatkuisi siitä samantien ilman katkoa eteenpäin. Lupasin miettiä viikonlopun.

No nyt meen tekeen itselleni pari voileipää ja käperryn sohvalle katson telkkua. Hyvät viikonloput kaikille.

heltsy ja kiia 1v

Vierailija
33/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan saanko nyt kirjoiteltua pitemmästi. Mies touhuaa Eetun kans ja mullakin on aamuisin yleensä suht hyvä olo, kahvin jälkeen. Vois kuvitella että kahvi vaan lisää yökötystä mutta vaikka olis kuinka paha olo herätessä, kahvin jälkeen on hyvä olo. Outoa!

Kirjoittelen omat kuulumiset ensin. Eetulta lopetettiin eilen illalla iltamaidon antaminen (pullo) ja nukahti ihan entiseen malliin ja nukku 19.50-6.35!!! yhden kerran nousin antamaan tutin joskus kahden aikaan. Ihan huippu yö! joko sattumaa tai sit on niinkuin ollaan ajateltukin jo jonkin aikaa.. Että Eetu herää aamulla niin aikasten siks kun on liian märkä vaippa. Katsotaan nyt miten jatkossa menee, tosta pullosta olis tarkotus pikkuhiljaa päästä pois. Aamumaito ollaan nyt viikon ajan annettu vasta puuron jälkeen, vähän meinaa ollaa puuroa odottaessa kitinää mutta ollaan pahimpaan janoon tarjottu vettä. Täytyy tänään käydä ostamassa uus nokkis jos vaikka maitoa alkais menemään enemmän ruokien yhteydessä. Pullostahan Eetu jois maitoa varmaan litran jos annettais mut oon pitänyt rajana sitä 6,5dl.

Ja hoitopaikastakin soittelin eilen, ei päästä ainakaan siihen ykkösvaihtoehtoon mikä oli ihan mun työpaikan vieressä. Meidän kodin lähettyviltä ehkä?! lupas yrittää parhaansa että ens viikon aikana jo selviäis. Ollaan Eetun kans lähdössä Kuusamoon viikoks 43 eli olis kiva ennen sitä reissua käydä edes kerran tutustumassa siihen hoitopaikkaan. Mies lähtee taas työmatkalla niin siks mennään mun kotiin kun en jaksa/halua olla toista viikkoa kaksistaan Eetun kans, vasta kun oltiin. Sitä matkaa varten piti käydä toppapukukin ostamassa, äiti soitteli viikolla ja siellä on ollut jo -6 astetta aamuisin pakkasta ja ensilumethan sinne satoi jo yli viikko sitten. Sokkarilta löysin Remun puvun alennuksesta, norm.hinta 92 ja maksoin 72,90. Pitäis ollan hyvä peli, ostin sen koon 86 ja vähän reilu se on mutta ei liikaa. Pitäähän sitä hieman olla kasvunvaraa.

Mitäs mun vielä piti, niin noista Eetun taidoista. Kummitäti opetti Eetulle tulemaan portaat alas ja sehän hokas idean ihan kerralla =) nyt osaa siis peruuttaa portaat ala. Ja taaperokärryllä kävelee muutaman metrin matkoja eteenpäin. Nuha vähän vaivaa meilläkin mut ei mitään kamalaa tautia ainakaan vielä.

Meen nyt syömään aamupalaa ja kirjoittelen kohta lisää.

Vierailija
34/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos teille kaikille jotka laitoitte jaksu-lähetyksiä!!!

Buuffa, ilmoittelehan sitten se Neean kuvakilpailu niin käydään ääneestämässä. Eetun kuvauksessa meni ehkä 15min ja mä olin ihan ihmeissään että tässäkö tämä oli? mutta tosi hyviä kuvia tuli siinä lyhyessä ajassa. Tehtiin tilauskin samantien kun nähtiin ne koevedokset. Tsemppiä alkavaan laihikseen! onko sulla joku kilo-tavoite paljonko pitäis pudottaa?

Heltsy, mukavaa konsertti-iltaa teille ja Kiialle mummolaan hyviä yöunia! tsemppiä töihin lähtö mietiskelyihin!

Odottelija, kyllä mä vitamiineja syön. Meillä kans nuha iski heti kun käytiin perhekahvilassa. Eemil kulostaa olevan varsin fiksu poika =)

Tipun Sienna kuulostaa olevan varsin puhelias tyttö. Eetulla ei tuu ollenkaan noin paljoa tekstiä vielä, taitaa tuo liikkuminen olla tällä hetkellä in! Kiitos energiahaleista!

MamaJaJustus, nähdään vaan ens viikolla jos vaan Eetun nuha paranee. Laitellaan vaikka viestiä alkuviikosta mikä tilanne. Voitais vaikka nähdä kaupungillakin pitkästä aikaa. Hienosti Justus kehittyy liikkumisessa ja nukkumisessa!

Dajm, hienosti teillä jo nukutaan yhdet päikyt, meillä mennään vielä kaksilla. Jospa Eetu sitten hoitoon mennessä ja viimeistää hoidossa siirtyy yksiin.

Pacon Tonilla hyviä neuvoalkuulumisia. Noi pituusmittaukset saattaa tosiaan välillä heitellä. Oletteko tyytyväisiä hääkuviinne?

Desejon Johanneksella myös hyviä neuvolakuulumisia. Hyvä että päikkärirytmiä on löytynyt.

Missäs muuten Yksis ja Mia?

Gaiolen Piiperöllä oli tullut 9kk täyteen, onnea myöhässä!

Norpanpoikanen, kiva kun käyt kertomassa kuulumisia. Hienoja neuvolakuulumisia teillä myös.

Hienoa että Butterflyn pojat on päässeet kotiin. Toivottavasti saatte pian sitä tukea niihin lääke-ja hoitokuluihin.

Pia-marialle tsemppiä vauvakuumeeseen, ei kun yritystä kehiin vaan =)

Sara-maria, jos olet itse kypsä imettämiseen ja poitsukin puree niin älä ainakaan ota itsesyytöksiä jos lopetat. Meillä loppu imetys osittain tohon puremiseen (lisäks halusin että menkat alkaa ja pikkukakkosen yritys pääsee käyntiin)

Nyt pitää lopettaa, halauksia kaikille!!!

hermione ja Eetu 1v ja Eero rv12+2

Vierailija
35/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hirvimetsällä ja tyttö päikkäreillä... sellaista lauantaita täällä vietetään. Onneksi viime yö meni suht hyvin, hirveen levottomasti Pätkis nukkui, pyöriskeli ja inisi välillä, mutta ei herännyt huutamaan.

PACO: Ikävää tuo, että vaihtuu neuvolaterkat tiuhaan. Meille just eilen soitti, että aikaa pitää siirtää ja että uusi terkka aloittaa. Meillä siis on ollut nyt kolmena tai neljänä viime kertana aina eri ihminen! Jospa tämä uusi nyt sitten olisi pysyvämpi. Mut hienot mitathan Toni oli saanut. Meehän näyttään selkää lääkärille, jos ei parane! Kiitos kysymästä, anopin synttärikemut meni hyvin, olivat kyllä ihan vapaamuotoiset. Pätkis tykkäsi, kun oli leikittäjinä serkkuja ja sai olla hellittävänä sukulaistätien sylissä.

BUUFFA: Täytyypä käydä äänestämässä sitten Neeaa. Kiva, että onnistui kuvat hyvin. Otitteko millaisen satsin? Siis tarkoitan, että millaisia kokoja ja laitatteko esim. kortin muodossa sukulaisille ja ystäville? Tsemppiä kilokuuriin, täällä ei tekis pahaa myöskään... Joo, flunssa tuntuu olevan sitkeessä, vielä sai aamullakin availla nenää suolatipoilla. Noista päikkäreistä: just kun eilen täällä kirjoitin, että siirtynyt luultavasti yksiin, niin eikös neiti vedellyt eka 11.30-13.30 päikyt ja sitten vielä 40 minuuttia iltapäivällä :) Eli katotaanpa nyt sitten... eihän tässä vielä kiire ole siirtyäkään, ei sen puoleen.

MAMAJAJUSTUS: Hienoa, että Justuksen yöheräily vähentynyt. Samalta tuo seisontatouhu kuulostaa kuin täälläkin, meillä löydettiin just aamulla kukkataso eli siitä piti sitten tuikkulyhdyt ja liina sekä puolet kukista heivata pois ettei ole säpäleinä lattialla. Onneksi on pikkusen varovaisemmin jo oppinut laskeutumaan alas, ettei ihan suorilta tömähdä. Saa nähdä, milloin tajuaa, että hei, tässähän voi liikkua sivuttain...

TIPU: Ihana tuo Siennan taputusinto ;) Ja sanoja tulee jo noin hyvin, vautsi! Mie just ajattelinkin, kun jotain kirjoitustasi luin, että varmasti miehelläsi on teitä kova ikävä. Onneksi on puhelin ja nämä nettiyhteydenpitovälineet keksitty. Pidättekö muuten millä tavalla eniten yhteyttä?

ODOTTELIJA: Siellä myös metsämiehen leskenä, samma här. Kyllähän se kieltämättä jossain vaiheessa alkaa ketuttaa, kun siellä aika menee aikasesta aamusta sinne asti kun ulkona näkee. Huoh. No, onneksi meillä ei mies juuri muuta metsästä kuin hirviä, mutta siinäkin on tarpeeksi. Onhan se lihan hyvää eli se hyvä puoli siinä on. Sielläkin sanoja tulee jo noin hyvin, vähän olen kyllä kade ;) Meillä Pätkis höpöttää ihan omaa kieltään, jossa ei kyllä ole vielä kunnon sanoja.

HELTSY: Kivaa konserttireissua teille! Kiitos yötsempityksestä. Ja työtarjouksen sait: tsemppiä puolestaan siulle sen pohdintaan.

HERMIONE: Miulla muuten oli Pätkistä oottaessa sama juttu kahvin suhteen: ei ällöttänyt yhtään, päinvastoin piti just se aamukahvi saada. Muuten päiväkahvit jätinkin yleensä sitten väliin, vaikka normaalisti töissä tuli vedeltyä monta mukillista. Kiva, että teillä yö mennyt hyvin, toivotaan, että jatkuis. Millos siulla ne työt alkaakaan? Aika näpsäkästi on Eetu oppinut uusia taitoja!

Jep, mutta nyt pitää jotain ruokaa (eli käytännössä hirvenlihasta jauhelihakastiketta :D) ruveta väsäämään, ennen kuin Pätkis herää. Hitsit, kun sataa kaatamalla, olis ollut kiva lähteä tekemään kunnon lenkki ulos. Pätkis ei vaan viihdy rattaissa sadesuojan alla oikein, kun ei nää sieltä sivuille.

Kivaa viikonloppua kaikille! Mitäs muuten meidän pikku-enskoille kuuluu? Entäs joko HANNNAH olis kuulolla, miten teillä Ellan kanssa? MALAIKA:sta ja SANLE:stakaan ei ole kuulunut mitään pitkilleen, huhuu?

Dajm + Pätkis, kohta 10 kk

Vierailija
36/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hellät tunteet. : )

HERMIONE mun ei oo ollu mitenkään tarkotus patistella niitten vitamiinien kans, toivottavasti et oo pahastunu... Mutta toivotaan edelleen että olo siitä kohentuu. Hieno yö teillä takana!! Mä oon miettiny meillä ihan tota samaa; siis märkää vaippaa aikasten aamujen syyks. Kun kuitenki on monesti vielä selvästi väsyny.

Toivottavasti hoitopaikka selviää, ikävä kun joutuu odottamaan. ja olis tosiaan kiva et pääsisitte vähän tutustumaan. Sä et kyllä kauaa ehi olemaan töissä... Mäki mietin jossain vaiheessa et olisinko menny hetkeks, mut se sit jäi. Mä ostin alesta Eemilille remun välikausihaalarin. norm 70€, nyt 35€.

BUUFFALLE tempitykset kilojen karistukseen... Mulla se on edessä sit joskus, hirvittää jo ajatus et mimmonen urakka siitä tuleekaan kahden raskauden jälkeen.

Jeps, nyt laittamaan ukkelia iltaunille ja ite luuttuamaan lattioita. Ollaan siivottu Eemilin kans tänään oikein urakalla. Ja oli kyllä jo aikaki. Koko viikko ollaan oltu menossa eikä oo inspannu kotihommat ollenkaan...

Viikonlopun jatkoa kaikille!

O, E+ pikku e

DAJM jaa siellä kohtalotoveri. : ) Meillä mies lähtee perjantaina, tai joskus aikasin la aamuna ja tulee sunnuntaina. Matkaa on kuitenki semmonen 100km... Enimmäkseen meilläki painottuu hirviin, ihan muutaman kerran kävi jotain lintuja jaakaamassa. Kyllä se pätkiskin vielä ehtii avata sanaisen arkkunsa. : ) Ootko muuten tehny Pätkikselle ruokaa hirvenlihasta?

HELTSYLLE etätukea töihin meno pohdiskeluihin. : )

Vierailija
37/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo teksti... Mielenkiintosta.

Vierailija
38/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu nukahti taas ilman erillistä iltamaitoa, katsotaan miten yö menee?

Dajm, työt alkaa 1.11.

Odottelija, oletpa hyvän alen saanut puvusta. Ne Remun puvut pitäis olla ihan hyviä. Katsoin mielenkiinnolla Prismasta sitä meidän ostamaa pukua niin makso 89 eli ihan kiva alennuksen mäkin sain siitä toppapuvusta =) eikä Prismassa ollut enää kokoa 86, tai olis saattanut löytyä varastosta.

Mies tuolla jo odottelee patonkien yms herkkujen kanssa. Tänään on ollut taas huonompi päivä, herkullisen mäkkärin aterian jälkeen lensi yrjö =( eipähän tarvii vähään aikaan mäkkärille mennä.

h+ex2

Vierailija
39/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se puku minkä mä ostin oli semmonen ohut syys/kevätpuku. Kävi hyvä tuuri ku oli yks jäljellä ja oikeeta kokoa. : ) Se on kyl hienoo et toppapuvun löytää tähän vuoden aikaan alesta.

Toivottavasti Eetun yö sujuu yhtä hyvin ku edellinen.

Mukavaa herkku iltaa teille. Toivottavasti herkut pysyy sisällä. : )

odottelija= palstaterroristi

Vierailija
40/41 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMIONElle lisää energiaa lankoja pitkin :) Ja Eetulle onnittelut rappuskiipeilystä.

BUTTERFLY olipa hyviä uutisia teiltä! Ja virkistävää viikonloppua! Pidetään täällä Pötkön kanssa peukkuja pojille että olis jo sairastelut takana. Peukkuja myös korvaushakemus-rumbaan. Onnea pojat 8 kk! :)

PACO, mikä sun selässä on? Siis onko joku juttu mikä vaivaa useamminkin? Tonille onnittelut kääntyilystä.

DAJMin Pätkis osaa taputtaa, hyvähyvä. Toivottavasti teidän flunssailut menee pian ohi. Oon kans miettiny josko toi Pötkö pitäis siirtää jo yksiin päikkäreihin. Moneltako Pätkis menee illalla nukkuun ja monelta heräilee aamulla? Sanoin muuten miehelle että yks enskamamma ehdotti häitten siirtämistä vauvan tieltä, oli sitä mieltä että voisin vierottaa itteni jo "nettiriippuvuudesta" ja enskajorinoista :)

GAIOLEn Piiperölle myöhästyneet 9 kk onnittelut!

MAMA, meillä myös on patjat olkkarin lattialla, tosin anopin olkkarissa. Ja oliskin huippua raskautua hääyönä! Ei kai auta kun pitää peukkuja. En kyllä käytä tässä välissä mitään hormonaalista ehkäsyä, että mahdollisesti... Luulen kans että Justuksella on enemmänkin tapa tuo yömaito. Meillä oli sama tapa, kerran piti tissille herätä. Sitten kun imetys loppui muutenkin (n. 7 kk), loppui myös toi yöherääminen ihan itekseen. Onnea Justukselle uudesta taidosta ja 7 kk:n täyttymisestä!

TIPU, onkin kyllä järkevää opettaa kaksikieliseksi alusta alkaen. Vaikeampaa se on sitten myöhemmin. Siennalle onnittelut taputtamisesta. Varmaan ihanaa kun alkaa tulla paljon merkityksellisiä sanoja, voi kommunikoida vähän paremmin jo.

ODOTTELIJAn Eemil oli ollu yöllä oikee söpöläinen! Miten sait ite uudestaan nukuttua? Mä olisin varmaan vaan haltioissani jääny tuijotteleen poikaa... Eemilille 9 kk onnittelut!

PACO, DAJM ja BUUFFA kyseli meidän häistä, ens kesäkuussa olis tarkotus pitää. Paikka meillä tosin on vielä hakusessa. Oon miehelle yrittäny noin tuhat kertaa viikossa sanoo että kohta saadaan järkätä häät omalla pihalla jossain lainateltassa jos et nyt kato mun kans vaihtoehtoja, mutta se höpisee vaan raksa-juttuja. Ihan ymmärrettävää sinänsä, onhan toi talon valmistuminen paljon lähempänä, mutta olis kiva kuitenkin saada sellanen juhlapaikka mistä sit tykkää eikä vaan joku hätäratkasu. Ja mies on mukisematta suostunu uuteen vauvaan häiden jälkeen! :)

ON: Jipii! Meillä on vihdoin upouusi turvaistuin ja hyvältä vaikuttaa. Oli kyllä aika kallis että olis paree ollakin hyvä! Pötkö ei vieläkään istu ilman tukea sillai perinteisesti pepullaan. Polviseisonnassa ilman tukee on tosi paljon ja siitä sitten istahtaa jalkojensa päälle. Hyvin pysyy kyllä pystyssä polvillaan, ei huoju yhtään. Tosin kun seisovilteen heiluu vielä aika hurjan näkösesti.

Nyt pizzalle!

Pia ja Pötkö reilu 9 kk