----ENSKAT viikolla 40----
Uusi pino uudelle viikolle.
Ollaan Eetun kans kohta lähdössä neuvolaan. Kauhea väsy päällä =(
Tässä vanhat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (41)
Viime viikko oli aika masentava, en jaksanu enää loppuviikosta raahautua koneelle. Meille tuli kanssa tiistaina suru uutisia, ei tosin onneks kouluammuskelun tiimoita. Parin viikon päästä ois hautajaiset tiedossa : (
Hermione:
Hienot mitat Eetulla. Toivottavasti ei tuu kitinöitä. Jaksuja sulle väsymyksen kanssa, ja tuuhan sit huomena kertoon uä kuulumiset.
Butterfly:
Teillä vaan sairastelut jatkuu : ( . Hirmuisesti jaksuja taas sinne. Ihana kuva pojista, tosi reippaita ovat kipeinäkin.
Marge:
Jaksamista sinne surun keskelle. Mä huomasin kanssa kuinka älyttömän paljon laps antaa kaikille voimia surutilanteessa.
Tipu:
Jaksuja yö hulinoihin, meilläkään ei yleensä ollu niihin mitään muuta järkevää selitystä kun liikkumisen oppiminen. Tohon kalcium juttuun vinkkinä, että voi antaa siivun juustoo päivässä jos masu ei mee kovalle. Sitä meillä neuvolassa suositeltiin maidon lisäks.
Meillä kaaduttiin tänään päin syöttötuolia kun Neea on alkanu meneen sellasta kävelyn ja juoksun välimuotoo. Nyt on sit silmäkulma turvoksissa ja todennäkösesti tulee kunnon mustelmakin. Palailen taas paremmalla ajalla...vähän jäi jutut lyhyeen.
Buuffa ja Neea 1v
Voimia suruun Margelle ja Buuffalle. Kuten Buuffa sanoi, lapsen touhujen seurailu on varmaan paras lohtu, pitää jotenkin arjessa kiinni.
Hermione: meidän lapset on tosiaan aika saman kokoiset, kuten aiemmin todettiinkin. Eetu on kilon painavampi ja Sienna puoli senttiä pitempi.
Kuulin tänään, että hyvä ystäväni (joka tosin asuu eri aikavyöhykkeellä) sai keskenmenon raskausviikolla 9. Vetää vähän mieltä apeaksi itselläkin. Sillä on onneksi reilu 2-vuotias poika lohtuna.
Huomenna en varmaan ehdi tänne, on ohjelmaa sekä aamupäivällä että iltapäivällä. Mulla on synttärit huomenna, jee (not so much). Aika neutraalisti tosin suhtaudun tällä hetkellä vanhenemiseen, 33 on ihan sama kuin 32.
Ai niin, meillä nukuttiin vähän paremmin viime yönä ja tänään tyttö simahti yöunille viidessä minuutissa. Pitäkäämme peukkuja, että trendi jatkuu.
Tipu & Sienna 1v
Hermione, Eetulle onnea synttäreiden johdosta! Ja hienot mitat oli myös! Miltäs se äidistä tuntui kun vauva kasvaa ja on jo noin iso? Vuosi on tainnut kulua aika nopsaa? Ja pääset vielä huomenna masuun kurkkimaan, tulethan kertomaan kuulumisia...Kiitos haleista, tulee tarpeen =)
Buuffalle myös jaksuja suruun...Kyllä tuo oma muru auttaa jaksamaan ja tosiaan antaa voimia. Ja kuinka voisi olla vastaamatta sen pienen ihmisen isoon hymyyn? Onnittelinkohan ollenkaan teidän neitiä? Isot onnittelut myös sinne :)
Kiitos Tipu, sielläkin hiukan mieli apeana...=( Huomenna sitten saat juhlia synttäreitä, onnea!
Täällä mennään vaihtelevalla menestyksellä...Eilen oli tosi paha olla, ihan fyysisestikin! Oksetti, mutta itku autto. Tänään on ollut paljon puuhaa, hammaslääkärireissu mm. joten ei ole kerinnyt oikein pysähtyä, hyvä niin. Perjantaina suuntaan vaunut kohti junaa ja lähden pohjanmaalle. Mukava päästä kotiin ja viedä poikaa taas mummoloihin näytille. Toki ne ystävätkin on siellä, joten kahvittelua ja lenkkeilyä tiedossa...
Kaikille haleja ja ihania syysilmoja!
-marge ja Aarre-
Tässäpä eilen kirjoittelemiani juttuja. Ensin en päässyt ollenkaan vauvan sivuille, joten kirjoittelin omia kuulumisia wordiin. Sitten pääsin lukemaan enska-pinoa, mutta en liittämään omaa tekstiä sinne. Vielä tänäänkään en ole päässyt viime viikon juttuihin, joten kommentoinnit jää lyhyeen, sori.
Viime viikon alku siis meni sairastellessa ja loppuviikko mökkiviikonloppuun valmistautuessa. Oltiin miehen kaverin kolmekymppisiä viettämässä koko viikonloppu Vuokatissa. Meillä oli Justus mukana, samoin yhdellä toisella pariskunnalla oli lapset matkassa. Kaksi pariskuntaa oli jättänyt lapset hoitoon ja pari sinkkuakin oli paikalla. Yllättävän hyvin meni viikonloppu Justuksen kanssa, vaikka vähän jännittikin, miten onnistuu nukkumiset, syömiset sun muut kun koko ajan on hälinää ympärillä. Mukava oli myös viettää iltaa miehen ja kavereiden kanssa, kun Justus nukkui yläkerrassa, eikä tarvinnut miettiä, miten pärjää hoidossa tai kiirehtiä kotiin. Univelka vaan kerääntyi, kun ei malttanut käydä ajoissa nukkumaan, ja pikku mies herätti molempina aamuina klo 7...
Meidän yöt on parantuneet huomattavasti kun siirryttiin miehen kanssa olohuoneeseen nukkumaan. Ollaan suunniteltu muuttoa kevään puolella; saa nähdä, jääkö siihen asti pysyväksi ratkaisuksi tämä olkkarissa nukkuminen, mutta ainakin toistaiseksi jatketaan ehdottomasti näin. Viikossa loppui kaikki muut yöhulinat paitsi 1-2 nopeaa syöttöä. Niinhän meillä jo mentiinkin kesällä, mutta nyt syyskuun ajan on ollut paljon muutakin heräilyä. Nyt yritetään päiviin lisätä ruokamääriä ja -kertoja, josko saataisiin ainakin tuo toinen syöttö pois. Lisäksi aloitettiin tänään nukuttaminen illalla ilman maitoa, kun lipsahdettiin siihen taas tämän kuukauden aikana. Ei mennyt kuin 20 minuuttia : ) Vähän piti itkeskellä, mutta ei kovasti.
Neuvolassa käytiin ja painon nousu oli hidastunut selvästi pituuteen verrattuna, joten senkin takia lisätään syömisiä. Paino oli 8400 ja pituus tasan 70. Minusta kyllä tuntuu, että Justus syö jo nyt tosi paljon, mutta kyllähän se kuluttaakin. Esimerkiksi tänään Justus söi aamulla 2 dl puuroa, päivällä 5 jääpalakuutiollista kala-kasvissosetta ja purkillisen kaupan metsämarjasosetta, päivälliseksi 3 jääpalaa kasvissosetta plus puolikkaan banaanin ja normaalisti olisi syönyt 2 dl velliä, mutta tänään lisättiin neuvolan ohjeen mukaan tuota iltasyömistä ja söi 2 dl puuroa plus sen 2 dl velliä. Ja imetin väleissä yhteensä neljä kertaa. Noista nukkumisasioista juteltiin myös paljon neuvolassa. Harmi vaan kun oli taas sijainen, vaikkakin ihan mukavalta ja asiantuntevalta vaikutti. Olisi se kuitenkin kiva, jos olisi aina se tuttu täti, joka jo vähän tuntee poikaa.
Ai niin, perjantaina Justus oli hetken yksin olohuoneessa ja kun menin katsomaan, hän oli polviseisonnassa tv-tasoa vasten ja heilutti onnellisena DVD-koteloa kädessään. Juuri olin saanut raivattua kaikki kielletyt tavarat sen verran korkealle, ettei konttaamalla yletä. Nyt polviseisontaa harjoitellaan kaikkea sopivan korkuista vasten ja jatkuvasti muksahdetaan taaksepäin niin että pää kolahtaa :/ Istumaankin Justus oppi tänään lattialla ilman tukea, siitä olen iloisempi kuin tuosta kiipeilystä : )
Hermionen Eetulla oli ollut neuvola ja hienosti asiat : ) Kerrohan ultrakuulumiset kun ehdit!
Buuffalle osanottoni ja iso hali!
En pääse viime viikon pinoon, mutta Hermionen ja Buuffan viesteistä ymmärsin, että Margellakin on surua ollut, joten jaksamista ja haleja sinnekin!
Tipulle vielä synttärionnittelut!
Vilkutukset kaikille enskoille! M & J kohta jo 7 kk
Nyt pitkästä aikaa koitan saada kirjotettua jotain. Siitä onkin pitkä aika kun viimeks oon kerinny kirjottelemaan. Mummolassa käytiin ja reissu meni tosi hyvin taas, pääsi näkemään kavereita ja vanhempia. Äkkiä se aika vaan siellä vierähti. Kotiin palattua onkin ollut pyykkivuorta ja muuta siivousta, ihan niin kuin tuo siivoaminen joskus loppuis. Lukemassa oon pari kertaa käynyt, muttei oo vaan kerinnyt alkaa raapustamaan. Taidan suosiolla jättää viime viikkojen kommentoinnit ja aloittaa tältä viikolta.
Hermione: Eetulla hienot mitat neuvolasta ja myöhästyneet 1-vuotis onnittelut. Tuuhan kertoilemaan kuulumisia kun oot omaan massuun päässyt kurkkimaan; varmasti mukavaa nähdä taas pikkuinen.
Buuffa: Jaksamista sinne suru-uutisten kanssa ja neealle myöhästyneet 1-vuotis onnittelut.
Tipulle hyvää syntymäpäivää
marge: jaksamista sinne suunnalle ja hauskaa mummolareissua. Siellä varmasti saa ajatukset hiukan pois kaikesta surusta ja pääsee näkemään vanhempia ja kavereita.
Mama: Justukselle onnittelut uusista taidoista Ei mee sitten enää kauaa kun tuosta polviseisonnasta noustaa seisomaan ja taas saa tavaroita nostella ylöspäin. Hienot mitathan justus oli neuvolasta saanut ja kivaa jos yöt on siellä alkanut taas sujumaan.
Butterfy: Jaksamista sinne poikien sairastelujen keskelle.
Odottelija: olitko se sinä joka kyselit tuosta minkä pelien kanssa me matkustetaan junassa? Tosiaan meillä on siellä mukana ainoastaan matkarattaat, kun saadaan oikein vaunuja lainata veljeltä kun tuolla mummolassa ollaan. Oon aina pyytänyt paikan siitä vaunusta mihin saa vaunut/rattaat mukaan, ja yleensä onkin ollut tilaa että voi pitää rattaat avonaisena.
Meidän arki on alkanut oleen aika menoa. Mummola reissulla poitsu alkoi konttaileen jo pitempiä matkoja, silti vielä joskus ryömitäänkin, mutta nyt voi sanoa jo että poitsu konttaa. Polviseisonnassa kovasti yritetään päästä ylöspäin ja pari kertaa onkin ittensä siitä vetänyt seisomaan.
Yöt meillä menee pääsääntöisesti hyvin. Monesti nukutaan jo aamuun asti ilman syömistä ja nyt päätin että jos yöllä herää niin koitetaan vaan nukuttaa uudelleen. Tosi harvoin kyllä enää keskellä yötä herää ilman syytä. Eli nyt sai sitten yösyöminen loppua kun poitsu kerran ite jätti ne pääsääntöisesti pois. Parhaina öinä ei tarvi kertaakaan tuttiakaan nostaa..
Tissilakko alkoi ja mietinkin että lopetanko sitten vaan imettämisen suosiolla tähän kun enää oon imettänyt aamusin ja iltasin. Poitsu ei vaan huoli enää tissiä, ja se on sellasta pelleilyä niin ja nykyään äitin pureminen on hauskaa.. Mitäs mieltä ootte, kannattaneeko enää jatkaa? Mä oon ite kyllä jos valmis lopettamaankin, ei jaksa pelleillä jos ei kerta maistu. Tosin meillä menee kyllä tavara pullosta hyvin alas.
7kk rajapyykki ylitettiin tuolla mummolareissulla, äkkiä se aika vaan menee.
Mutta nyt kotihommien pariin kun poitsu on päikkäreillä.
-Sara-Maria ja poitsu-
Tai tultiin jo sunnuntaina mut su meni lepäillessä ja eilen juhlistettiin meidän kihlajaispäivää. : ) Pitää juhlia sitä kun ei ole vielä hääpäivää mitä juhlia. : ))
MARGELLE ja BUUFFALLE isot voimahalit ja osanotot suruun.
MARGE se on tosiaan kiva päästä välillä "kotiin" sukulaisia ja kavereita moikkaamaan. Mä tosiaan olin viime viikon ja kyllä teki hyvää.
BUTTERFLYLLE iso voimahali, varmasti alkaa voimat loppumaan kun ei tule selvyyttä tilanteeseen. Ihana kuva pikku potilaista. Tsemppiä.
TIPULLE synttärionnittelut!
SARA-MARIA joo, mä kyselin siitä junassa matkustamisesta. Nyt tultiin inter cityllä ja se oli silkkaa luksusta edelliseen matkaan. Sillon oltiin tosin eläinvaunussa ku oli koiraki mukana. Mutta tosiaan nyt oli paikka rattaille ja lastenhoitohuonekkin lähellä. (viimeks ei ollu koko junassa...) Tosin muuten ei ollu mitenkään rento matka kun tuo ikiliikkuja ei olis ollu hetkeäkään paikoillaan ja nukkuki vaan 2 puolen tunnin pätkää. (yleensä 2 1,5h pätkää) No onneks oli leikkivaunu missä vähän pääs touhuamaan.
Mä lopetin imetyksen ku Eemil oli noin 7,5kk. Se kun ei enään suostunu tissille ja pullo kelpas. Ja olin raskaanaki ni olis tullu aika rankaks. Mut jos itestä tuntuu et oot valmis lopettamaan niin siitä vaan. 7kk imettäminen on musta hieno juttu!
HERMIONELLA on tänään jännä päivä! Tulehan sitten kertomaan masukuulumisia. Kyllä se aina vaan jännittää päästä kurkkimaan pikkusta. Ja varsinki toi np ultra on semmonen itellä mitä miettii, et onkohan kaikki hyvin ja jotenki sen jälkeen uskaltaa oikeesti iloita raskaudesta. : )) Eetulla hienot neuvolamitat.
BUUFFAko joskus kyseli mistä löytää pieniä rukkasia?? Vai muistanko väärin?? No jokatapauksessa kuulin nyt lomalla ystävältäni että oli löytäny aikanaan tarjoustalosta pienet rukkaset (ei mitkään rukat tms mut toimivat) Nyt sit kävin kattomassa täällä meillä maxista ja siellä oli semmoset pikkusen kokoset rukkaset. Vielä ei olla kokeiltu käytännössä mutta ku siinä mallailin niin vaikuttivat hyviltä.
meille ei kummempaa, alku viikko on ollu hulinaa, eilen tosiaan Eemil oli eka kertaa hoidossa niin että anoppi laitto sen yöunille. Me sitten mentiin ite sinne nukkumaan ja aamulla kotiuduttiin Eemilin kans. Hyvin oli menny. Nyt voi sitten harkita ihan yön yli hoitoon viemistä joku kerta. Teki tosi hyvää päästä miehen kans ihan kahestaan liikenteeseen.
Tänään mulla oli pikku kakkosen neuvola, missä kaikki oli mallikkaasti ja sitten meil on viel iltapäivästä tanssi.
Eemil on oppinu osottamaan sormella ja nyt osottaa kaikkea mahdollista ja sanoo anna! Niin ja pusut antaa nykysin niin että nuolee! Pikkusen on ollu mallioppimista koiralta. Meidän pieni koiranpentu. : ))
Joo nyt hetkeks sohvalle pitkälleen ennen ku pitää alkaa valmistautua lähtöön.
Mukavaa viikon lakua kaikille!!
Odottelija, Eemil, sunnuntaina 9kk ja masukki 14+6
Tai suklaata tai salmiakkia. Ihan oman maun mukaan. ; )
No siis piti tietenki lukea että hyvää viikon alkua.
Niin se viime viikko hurahti enkä päässyt uusiksi kommentoimaan enkä kuulumisia vaihtaan. Muutaman kerran olin jo tulossa mutta taas nää sivut reistaili ja loppuviiko menikin muualla kun koneen ääressä. Juhlittiin lauantaina mummolassa Kiian synttäreitä, huomenna on oikea päivä mutta tuo ajankohta sopi meille paremmin. Juhlat meni hyvin, lahjoja tuli roppakaupalla (nyt tarvii mennä etsiin jostain lelukoppa) ja Kiiakin viihtyi hyvin vaikka väkeä oli ympärillä enemmänkin. Sunnuntain olin koko päivän (7.30-23.30) poissa kun olin pelireissulla, kauhee oli ikävä molempia kotiin jääneitä mutta onneksi kaikki oli mennyt hyvin ja ilman itkuja.
En enää edes muista mitä kuulumisia oon meistä viimeksi kertonut, en varmaan edes uusimpia mittoja kun silloin 1,5vkoa sitten käytiin neuvolassa. Painoa oli nyt tullut vähän enemmän, hyvä niin, 8270g. Ja pituus oli 72cm. Taaperokärryllä kävellään ympäri asuntoa ja yhden käden avustuksella useinmiten. Eilen Kiia nousi neljä kertaa potalta itse suoraan seisomaan joten äiti täällä malttamattomana jo odottelee ensiaskelia. Siinäpä tärkeimmät kuulumiset meiltä. Hyvin menee ja huomista synttäripäivää odotellaan ja muistellaan vuoden takaista haikaudella.
Hermionen kuulumisia ultrasta odotellaan vielä tänään luettavaksi. Eetun 1v mitat olikin komeat.
Odottelija: lakua alkoikin tekemään hurjasti mieli kun sen mainitsit;) Hienoa että neuvolassa kaikki oli ok. Ja Eemilkin oli oppinut uuden taidon, tuo sormella osoittaminen on kyllä hellyyttävää.
Sara-maria: onnea poitsulle 7kk saavuttamisesta. Ja imetyksen lopettamista mietit, sen kannalta ainakin onnistuisi varmaan hyvin jos poitsu tosiaan huolii pullon hyvin. Eipä tuo pureminen ainakaan mukavaa ole.
Mama: reissut oli mennyt hyvin, hienoa! Ja neuvolakuulumisetkin oli hyvät, kuten myös uudet taidot. Teillä onkin siellä sitten paljon uutta ja ihanaa.
margelle ja Buufalle lohtuhalit surun keskelle.
Tipulle paljon onnea synttäreiden johdosta! Eipä noita vuosia tosiaan enää juuri laske, jos äkkiä kysytään ikää niin joutuu oikein miettimään että kuinkas vanha sitä olikaan. Mekin aateltiin ottaa Kiialle influenssarokote.
Butterflylle ja pojille pikaista paranemista ja kotiutumista sairaalasta. Ihana kuva pojista, olivat niin virkeän ja iloisen näköisiä kumpikin.
Äiti ja Edwina: joko nuha alkaa helpottamaan? Meillä Kiialla taas enemmän nuhaa, paksua räkää saa pyyhkiä joka aivastuksella pois. Onneksi ei muuta oireitta taaskaan ja yöt sujuu mallikkaasti nasolinin avulla.
Bianco: jokos se Kalle on siirtynyt omaan huoneeseen? Miten meni, saitko itse nukuttua?
Dajm: mites Pätkiksen nuha? Joko on taltutettu? Kyselit myös noista maitotuotteista. Me alotettiin 10kk iässä raejuustolla ja kohta perään maustamattomalla jogurtilla (kera hedelmäsoseen). Sitten pikkuhiljaa puuroon lisättiin ja 11kk+ sai jo maitoa janoonsakin.
Jaaha, nyt kuuluu parvekkeelta pap-pap-pap joten täytyy mennä. Tänään menikin päikkärirytmi vähän sekasin kun oltiin aamupäivällä kaupungilla.
Heilutukset ja heipat kaikille muillekin enskoille ja äiskille! Ja mukavaa syksyistä viikkoa.
heltsy ja kiia huomenna 1v
Mies tossa alko jo päätä aukomaan kun sanoin että mun pitää kayttää hetki konetta. Kysy et miks? sanoin että pitää nettikavereille käydä kertomassa kuulumiset. Kommentoi vaan että olen muka nettiriippuvainen =)
No ultrassa oli kaikki okei, siellä oli terkka harjoittelemassa ultraamista niin kesti aika kauan ja oli jotenki sekavaa. Lääkäri oli siinä vieressä kyllä kokoajan, eipä ne paljoa puhuneet.. Kysäisin vaan lähtiessä että kai siellä oli kaikki hyvin niin kyllä se lääkäri sano että viikkoja vastaava sikiö siellä on. Kovasti se siellä liikuskeli, ihana oli katsella. Laskettu aika nyt tän mukaan olis 16.4 eli nyt eletään rv11+5.
Huomisaamuna on neuvolalääkäri. Nyt lupaan että huomenna kommentoin paremmin teidän juttuja.
Tipulle synttärionnitteluja halauksien kera!!
Voimahalauksia Buuffalle ja Margelle edelleen!
Nyt seurusteleen miehen kans ennenkun se hermostuu..
hermione ja Eetu 1v ja masukki rv11+5
ONNEA 1v KIIALLE!!! : )
HERMIONELLA hyviä uutisia. Ihanaa että kaikki on niinku pitääkin. Onko sulla itelläs tyttö tai poika oloa? Mulla on tällä hetkellä ihan poika olo. Vaikka sitte monesti oon unessa nähny et hoidan pikkusta tyttöä. Muuta siitä ei saa selvää kun sen että olis tyttö. Siis unessa. No seuraavassa ultrassa sen saattaapi sitten nähdä, jos suostuu paikkojaan esittelemään. : )
MAMA oli ollu viikonloppuna ihan täällä meidän lähellä juhlimassa. kiva että oli mukavaa ja kaikki suju justuksen kanssa hienosti.
mutta nyt eemil hermostuu ja alkaa uni painaa. lähdetään päivän ekoille unille, molemmat.
o+e+masu rv 14+6
Hengissä ollaan ja hyvin voidaan, vaikkei meistä mitään ole kuulunutkaan. Mies oli viime viikon työreissulla toisella puolella maapalloa ja me olimme Johanneksen kanssa mummolassa. Oli ihanaa olla passattavana äidin/mummon luona... :)
Paljon olette juttuja kirjoitelleet enkä edes yritä muistaa kaikkea. Tällä päällä kun ei ihmeitä muistella. Raskausaika vei jo osan aivokapasiteetista ja nyt tämä äitiys kaikkine kiireineen on kyllä vienyt loputkin. Yritän päästä vähitellen taas kärryille kuulumisistanne, joten nyt pikaisesti vaan omat kuulumiset.
Johanneksella oli reilu viikko sitten 4kk:n neuvola ja siellä kaikki oli kunnossa. Pituutta on reilu 65 cm ja painoa 7400g. Kiinteitä ruokia voi alkaa maistattamaan, mutta jahkailen asian kanssa edelleen. Kasvamisen takia ei siis ole vielä pakko, mutta olishan Johannesta hyvä vähitellen totuttaa lusikkaan ja uusiin makuelämyksiin. Päikkärirytmi on löytynyt, jippii! Mutta yöunien rytmi onkin sitten seonnut. Ilmeisesti kaikkea hyvää ei voi saada yhtäaikaa. Ehkäpä tuota yöunta häiritsee nuha, joka on vaivannut jo pari viikkoa. Toivottavasti olisi menossa jo pian ohi.
Heltsyn Kiialle onnentoivotukset synttäripäivän johdosta!
Vilkutuksia ja huiskutuksia kaikille muillekin! Olette olleet ajatuksissani monena päivänä. Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin. Halaus Buuffalle ja margelle surun keskelle.
~dese ja Johannes 4kk
Tässä nää mun kirjoitukset taas on. Eetu nukku viime yön tosi huonosti, heräs varmaan tunnin välein tuttia vaatimaan. Heräs sit klo5 eikä enää nukkunut. Annoin vettä mukista, supon, ja vaippa vaihdettiin. Otettiin viereen ja silitettiin yms. kuudelta annettin maitoa niin ei enää nukkunut vaikka selkeesti oli väsynyt vielä! Liekö se maanantain rokotus vaivaa tai sit hammas?? nytkin se itkeä kitisee tossa vieressä. Pitää lähteä vaikka ulos että saadaan tuuletusta molemmille. Mulla musa soi niin hetken aikaa se jaksaa sitä kuunnella ja jammata.
Lääkärineuvolassa kävin aamulla ja kaikki siellä ok, pitkän etsinnän jälkeen saatiin sydääänet kuuluviin hetkeks. Vauva oli niin piilossa ettei parempaa nyt saatu, mut eilenhän me saatii sitä 45min katsella.
Mukavaa päivää kaikille! palailen taas kunhan on hetki omaa aikaa.
heltsyn Kiialle oikein ihanaa 1v-päivää!!
Heltsyn Kiialle 1-v onnittelut!
Hermione: meillä ainakin aiheutti torstainen rokotus kitinää sunnuntaille asti, reisi oli punainen ja pistoskohta turvoksissa. Koskaan ennen ei ole tullut piikistä mitään ja nyt sitten oikein kunnon reaktio. Olisiko teilläkin sitä samaa?
Siennalla on toinen kummallinen väsypäivä menossa, vaikka nukkui 12 tuntia putkeen yöllä. Tunti heräämisen jälkeen alkoi jo hieroa silmiä ja perhekahvilassa roikkui koko ajan lahkeessa ja kitisi väsymystä. Sinniteltiin silti normaaliin päikkäriaikaan asti. Eilinen oli ihan samanlainen. Onkohan se tulossa kipeäksi vai vaivaako joku syysväsymys, tiedä häntä.
Meidän eilinen kyläilyreissu peruuntui kun siellä on ollut vatsatautia eikä haluttu lähteä ottamaan tartuntariskiä. Oltiin sitten puistossa kun Sienna oli niin tolkuttoman ärsyttävä ja kitisevä kotona, ja tietysti alkoi sataa vettä. Onneksi siellä oli yksi puolituttu äiti-lapsipari perhekahvilasta ja saatiin kutsu niille leikkimään siihen ihan lähelle.
Siinä meidän pikaiset omanapaiset kuulumiset. Ai niin, aamulla kun loikoiltiin mun sängyssä ja tutkittiin Siennan ja mun napoja niin Sienna osoitti mun mahaa ja sanoi "vauva"... Ihan vahingossa tietysti, mutta tuli silti kiire korjata ja sanoa että se on vaan maha...
Tipu & Sienna 1v
Desen ja Heltsyn lapsosilla hienot mitat neuvolasta!
Ja maman justuksella oli menny mökkeily hienosti! Upeeta kuulla, että yöt ovat parantuneet!
Kiialle onnea 1v synttärinä!
Margelle ja Buuffalle halaus ja voimia suru-uutisten keskelle :(
Tipun Siennalla hauska kommentti, liekö ennakkoaavistus...? ;)
Hermionella oli hyviä uutisia ultrassa, hieno juttu! Toivottavasti Eetu saisi nukuttua kunnon päikkärit ja kitinä katoaisi.
Odottelijallakin kaikki ok masukin kanssa, Eemilille myös vilkutuksia.
Sara-Marian pojulle 7kk onnittelut!
Kaikille muillekin paljon terkkuja, vähän omanapaista menoa nyt täällä päässä..
Piiperö on vihdoin parantunut räkätaudistaan, toivottavasti ei enää tulisi tauteja tähän osoitteeseen vähään aikaan. Meillä harjoitellaan polviseisontaa ja sanotaan äiti! On muutes maailman ihanin sana :D Yöt ovat sujuneet taas paremmin, kun piiperö on parantunut, ihanaa... Ulkona on mälsä keli, mutta pitäisi lähteä kaupassa käymään. Rattaat vaan on ihan ränkät, niin niiden kanssa ei ole kiva tehdä kovin pitkiä lenkkejä. Jospa laittaisikin neidin kantoreppuun ja lähtisi liikkeelle niin.
Kämppäkin on taas yksi kaaos, eli siivota pitäisi ennen kuin piiperö tukehtuu johonkin lattialta löytämäänsä karva- tai roskakasaan.. 9kk tuli täyteen kanssa, huimaa ajatella, että 3kk:n päästä meilläkin vietetään 1v synttäreitä ja samalla vaihtuu uusi vuosi..
Voikaa hyvin, siskot! ;D
Gaijis ja piiperö 9kk
Heltsyn Kiialle 1-vee onnea!
Margelle ja Buuffalle jaksamista suruun!
Hermionella hyvät ultra- ja nlalääkärikuulumiset, onnea niistä ja onnellista masun kasvattelua!
Gaiolen piiperölle 9 kk onnea ja hyvä, että räkätauti on takanapäin!
Desen Johannes oli saanu komiat mitat, meillä lähes samat mitat eilen 4 kk neuvolassa. Toivottavasti nuha menee ohi. Millon teillä oli 4 kk päivä? Meillä oli sunnuntaina.
Butterflylle voimia ja pojille pikaista paranemista! Joko ootte kotiutunu sairaalasta?
Mamalle ja justukselle hyviä öitä jatkossakin!
Omat kuulumiset perään: Sunnuntaina tuli siis 4 kk poitsun mittariin. Eilen käytiin sen kunniaksi lääkärineuvolassa, mitat 7430 grammaa ja 67 senttiä. Terve ja ponteva poika. Omaa tahtoo on vaikka muille jakaa ja sen huomas lääkärikin. Rotarokotteesta saatiin 3 rokote. Mahalleen mennään molempien kylkien kautta, selälleen takas on muutaman kerran tullu, ehkä vahingossa.
Syömisestä oli puhetta terkkarin kans, kun aamupäivällä saa kasvissosetta ja illalla hedelmäsosetta ja sitten maitoo vetää tunninkin välein 1½ desiä ja öisinkin syö taas tiheemmin, niin saatiin lupa lisätä kiinteiden määrää pikkuhiljaa viiteen ateriaan per päivä. Tänään sitten jo mennään 2x kasvissosetta ja kerran hedelmää.
Semmoset täältä nyt, lähen syömään, kun herra on päikkäreillä.
Pärjäilkää mammat ja muksut!
Norppis ja poitsu 4 kk
Kiia kiittää kaikkia onnitteluista! Lueskelin tuossa vuoden takaista raskauspäiväkirjaa tän päivän kohdalta ja kyllä niin haikeudella muistelen synnytystä. Ja ihmettelen miten nyt voi olla jo vuosi paketissa.
Onpa inhottava sade ilma, oikee syksyinen olo tuli kun kattoo ulos. Onneksi aamulla ei satunut, tuuli vaan oikein kunnolla, ja päästiin puistoon tavalliseen tapaan. Poikettiin myös tossa meidän lähellä olevassa toisessa puistossa (siis oikeessa) jossa laitoin Kiian keltaisten lehtien keskelle ja räpsin pari kuvaa synttäreiden kunniaksi. Ja juhlamekossakin ollaan vähän kuljettu täällä sisällä, ettei jäänyt ihan yhden päivän varaan käyttö. Laitan pari kuvaa kunhan saadaan koneelle kamerasta.
Norpanpoikasen poitsu oli käynyt 4kk neuvolassa kuten myös Desen Johannes, hienot mitat kummallakin, tosiaan melko samaan tahtiin tuntuu pojat siellä kasvavan.
Gaiole: Piiperö on parantunut räkätaudista, hyvä. Ja oot saanut kuulla äiti sanankin jo, voi kun ihanaa!
Tipu: Jaa että Siennalla kitinäpäivä. Toi on kyllä harmillista, tuntuu ettei tollasina päivinä saa sitä vähääkään kotihommaa tehtyä kun tarttee koko ajan viihdyttää toista. Toivottavasti ohimenevää kuitenkin tai jos se on hammas joka vaivaa. Hauska juttu muuten toi Siennan vauvan sanominen, nii-in oiskohan jo pikkuveli tai -sisko tilauksessa..?
Hermione: hyvä että neuvolasta oli positiiviset kuulumiset. Mutta Eetullakin on Siennan tavoin ollut vähän huonompi päivä, höh.
Odottelijalle heipat kanssa! Siellä siis poikaolo tällä hetkellä, aiotteko selvittää ootko oikeessa myöhemmin?
Nyt ruuan laittoon.
heltsy ja kiia 1v
Hermione: Kiva että ultrassa oli kaikki ok. Minäkin olen saanut aika monta kertaa kuulla olevani nettiriippuvainen (en kyllä tunnusta...) :)
Buuffa: Jaksuja sinne ja osaanotto läheisen poismenon johdosta.
Toivottavasti Neean mustelmat paranee pian.
Marge: Jaksuja sinne ja hauskaa matkaa Pohjanmaalle:)
MamajaJustus: Onkos teillä kuinka iso olohuone? Siirsittekö ihan sängyn sinne vai onko joku vuodesohvasysteemi? Mä kans haluisin kovasti nukkuu eri huoneeseen ku pojat, mutta meilläkin ainut vaihtoehto olisi laittaa meidän sänky olohuoneeseen. Kiva että siellä on yöt parantuneet:)
Sara-Maria: Oi ku teiän poitsu onkin oppinut paljon uutta viime aikoina:)
Odottelija: Kiva että Eemilillä oli menny hyvin hoidossa:)
Heltsy: Kiialle 1-vuotisonnittelut:)
Desejo: Toivottavasti Johanneksen nuha paranee nopeasti!
Tipu: Saa nähdä onko Siennassa ennustajan vikaa;)
Gaiole: Voi ku ihanan sanan Piiperö oppinut:)
Norpanpoikanen: Teillähän syödään aika kivasti jo soseita=)
Meille kuuluu edelleen vähän huonoa. Pojat ovat sairaalassa eikä tiiä millon pääsevät pois. Mä oon nyt vissiin kolme päivää menny sinne jo niin toiveikkaana et enää en uskalla edes toivoa mitään. Hengitykset pojilla ihan ok mut lämpöily tuntuu vaan jatkuvan antibiootista huolimatta. Leevillä oli illalla kuumetta 39,4 astetta. Raukka nukku melkein koko päivän eikä syöny juuri mitään. Pelkään että hänelle joudutaan laittamaan tippa:(
Noh kerrotaanpa jotain ilostakin välillä:) Pojat on kehittyny viime aikoina tosi paljon. Lauri liikkuu lattialla mahallaan kelloviisarina. Eteenpäin ei vielä yritä, mutta ehkä sekin vaihe pian tulee. Lauri on kovasti keskittynyt puhe puoleen ja tavuja (mam mam, blaa blaa, vau vau yms). tulee tosi paljon.
Jalkojen varassa haluis olla kovasti jos joku vaan jaksais seisottaa. Taitaa olla meiän poika ruotsalainen ku kutsuu mua mammaks;)
Leevi taas on keskittynyt liikkumaan. Pääsee koko ajan etenkin niihin kiellettyihin paikkoihin ja jää jumii vähän väliä esim. tuolien ja pöytien alle ja sit tulee itku. Menee koko ajan konttausasentoon ja heijaa itseään siinä. Ei vielä tajua liikuttaa käsiään. Välillä pomppii silleen sammakkomaisesti eteenpäin:) Leevi istuu vähän aikaa ilman tukea ja kerran pääsi jopa itse istumaan. Uusin villitys on pyöritellä ranteita ja nilkkoja ja ihailevasti katsella näitä sulavia liikkeitä:)
Jep mut nyt nukkumaan et jaksaa taas huomenna pitää seuraa pikkusille.
-Butterfly-
Onpa hiljainen päivä, täytyy nostella pinoa ettei pudota toiselle sivulle. Me käytiin kerhoilemassa aamulla ja samalla sokoksen 3+1 päivillä, ihmisiä riitti ihan kiitettävästi vaikka luulisi suurimman osan olevan töissä tuohon aikaan.
Butterfly: onpa harmi kuulla että pojat ovat edelleen sairaalassa. Onko teillä pitkä matka sinne kotoa, saisiko siellä olla halutessaan yötä? Toivotaan oikein paljon paranemisia sinne molemmille pian, että pääsisitte taas viettämään normaalia arkea kotiin. Ihanaa kuulla kuitenkin poikien positiivisiakin kuulumisia, touhukkailta tapauksilta kuulostavat molemmat. Kiia kiittää synttärionnitteluista.
Nyt tarvii mennä laittaa kämppää kuntoon, synttärivieraita tulossa parin tunnin päästä ja täällä ei näytä hyvältä...
heltsy ja kiia (unilla parvekkeella)
Käytiin Eetun 1v-neuvolassa ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Piikin sai ja pieni itku tuli. Uudet mitat on paino11kg, pituus76cm ja pää 48,8cm. Meitä on vaivannut pieni nuha joka onneks alkaa olla ohi, Eetu pääsi vähimmällä. Synttärit juhlittiin ja hyvin meni. Mua vaan väsyttää kamalasti. Huomenna olis se ultra.
Mä en muista (enkä jaksa alkaa lukemaan/kommentoimaan) viime viikon pinosta muuta kuin että Butterflylle ja pojille paranemisia! Söpö kuva!
Ja Tipun Siennalle parempia yöunia!
Margelle halit!
Jospa mä huomenna sen ultran jälkeen jaksaisin paremmin kirjoitella.
hermione ja Eetu 1v (masukki rv12 tai rv11+2)