Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaupan kassa ja nyt aika iso osa vanhuksista ostelee vauvaruokia muka lapsen lapsilleen ...

Vierailija
10.05.2007 |

itselleen ne ostavat

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ollut kaupassa joskus töissä, ja moni osti niitä välipalaksi työpaikalleen.

Itse ostan välillä niitä marjasoseita meille syötäväksi. Mun oma herkku on mango.

Vierailija
2/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja juttu, jos jotkut korvaavat lastenruuilla ateriansa. Niissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta eivät kaiketi kata aikuisen ihmisen ravitsemustarpeita. Ja luulisi, että aikuisten eineksissä riittäisi valinnanvaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun papalta poistettiin mahalaukku, ja pitkään aikaan ei voinut syödä kuin soseita. Helpoin oli ostaa vauvan ruokia.

Vierailija
4/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliravittuna mummo sitten siirtyi laitoshoitoon...

Vierailija
5/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten helppo ne lämmittää ja ovat monipuolisia.

Vierailija
6/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetti bolognese on sen ehdoton herkku.

Vierailija
7/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan silloin lapsen soseruokinta-aikana, että itse tehty ja soseutettu ruoka tuli paljon edullisemmaksi kuin purkkiruoka. Tietenkin siinä on se tekemisen vaiva, ja kannattaa pakastaa ja tehdä isompi satsi kerralla, mutta silti.

Harmittaa vanhusten puolesta, jos heillä ei ole mahdollisuutta itse valmistaa sopivaa ruokaa, vaan kuvittelevat säästävänsä purkkiruuilla.

Opasta niitä vähän ;-)

Vierailija
8/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan laittoon, halooooo!

Vierailija
9/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan. Ja niitä voi ostaa varastoon " pahan päivän varalle" . Jos siis tulee joskus tilanteita, ettei pääse kauppaan eikä voimat riitä kokkaamiseen? Onhan se parempi kuin ei mitään.

Vierailija
10/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa ruokaa, niin on hyvä olla varalla.

Vierailija
11/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanhusten helppo ne lämmittää ja ovat monipuolisia.

Vierailija
12/12 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni iäkäs ei enää pysty valmistamaan itse ruokaansa, joten vauvojen soseet, jos vaan maistuvat, ovat hyvä vaihtoehto. Ei ne eineksetkään oikein aina maistu. Sitä paitsi ne on vanhuksella liian isoja pakkauksia.

Mun isovanhemmille tilatiin kunnan palveluateria, yksi annos päivässä puoliksi molemmille. Ruoka oli todella huonoa ja epämiellyttävän näköistä. Aikamme seurattiin ruuan laatua ja sitten lopetettiin ja siirryttiin kaupan valmisruokiin. Ruuan menekki heillä on ihan minimaalinen, varmaan kärsivät vaikka mistä puutoksista. Mutta kun ei ole nälkä koskaan, eikä mitään tee mieli, niin ei edes aina muista syödä vaikka pitäisi.

Ps. Vauvojen soseita syötetään myös vanhusten hoitolaitoksissa sellaisille vanhuksille, jotka eivät pysty syömään kuin soseita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi