Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli inhokkikouluruokasi?

Vierailija
25.04.2026 |

Itse oli 80-luvulla sinappisilakat.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto. Vieläkin saa oksennusrefleksin kun ajattelee ylikypsiä kukkakaalinpalasia lämpöisessä maidossa kellumassa… ja niitä vihreitä papuja. En tykkää pavuista vieläkään.

Vierailija
82/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriohukaiset. Ala-asteella niitä vielä oli, mutta sitten ne onneksi jäivät pois ruokalistalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veripalttu. Se oli saakelin paksu kuiva musta klöntti, jonka kanssa oli valkokastiketta. Johan oli mauttomien makujen liitto eikä se näkykään herättänyt ruokahalua.

Meillä oli koulussa joskus yläasteella maakuntaviikot ja silloin oli tarjolla erilaisia ruokia muualta Suomesta. Yksi niistä oli veripalttu. Mä olin ihan ok verilettujen ja mustamakkaran kanssa - ei herkkua, mutta pystyin syömään. Ajattelin olevani sinut myös veripaltun kanssa.

Enpä ollut. Ei sitä paljon ollut, mutta se verihyhmä kun lillu siinä lautasella.. Maistoin ja se olikin sitten siinä. Roskiin meni.

Vasta vuosia jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että kyseinen palttu oli raakaa! Sen olisi pitänyt olla kovempaa ja ruisleipämäistä. 

Oli vissiin keittiöllekin sen verran outo maakuntaruoka, etteivät tienneet minkälaista sen pitää olla tai sitten aikaloppui kesken ja eikun tarjolle vaan. Sitä ruokaa ei tarjoiltu Hyvinkään kouluissa enää sen päivän jälkeen. Lehdessä oli kirjoitus, että ennätysmäärä kouluruokaa meni haaskuuseen.

Vierailija
84/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriletut.

Vierailija
85/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripalttu.

Tillilihaa ja kanaviillokkia rakastin! Silakoita en muista koskaan olleen koulussa, niistä varmaan en olisi pitänyt.

Vierailija
86/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ollut  inhokki, eikä edelleen  ole

Vierailija
87/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipatti :/

Vierailija
88/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelikeitto. Pidin itse asiassa tillilihasta ja kanaviilokista, koska niissä oli lihaa.  Meillä muutenkin kotona opetettiin kunnioittamaan ilmaista kouluruokailua.

Vierailija
89/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkukiusaus oli ällöttävää. Vielä pahempaa kuin lihamureke, joka oli kamalaa. Olin kuitenkin kiltti tyttö ja söin kaiken ilmekään värähtämättä. 

Vierailija
90/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mössö, mikä oli makkarakeiton tyylistä muttei keittoa. Kirkas suurustettu liemi mössömäistä perunaa, pahaa lenkkimakkara ja porkkanaa. Tämä oli joku savolaisruoka. En muista sen nimeä. 

Vierailija
91/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripalttu parasta. Pahinta sydänpata jossa verisuonet sojotti paloissa pitkällä.

Vierailija
92/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se vallalla ollut ajattelu oli ihan sekopäisen vinksahtanutta.

Ruuan ei pitänytkään olla hyvää. Ruokailu oli lähinnä "oppitunti". Saatiin kiinni joku, jolla oli vaikea niellä annostaan.

Silloin päästiin hyökkäämään, julistamaan ja syyllistämään, miten kiittämätön tämä lapsi on.

Vierailija
93/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkukiusaus oli ällöttävää. Vielä pahempaa kuin lihamureke, joka oli kamalaa. Olin kuitenkin kiltti tyttö ja söin kaiken ilmekään värähtämättä. 

Ja lempparit oli ohrarouhepuuro ja mehukeitto, sekä kasvissosekeitto -nams😋

Vierailija
94/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramen ja Bowlit. Jotain outoja ja limaisia aasian ruokia. Yök.

Vierailija
95/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkikastike, epämääräiset pihvit, joissa muhkurainen koostumus. 

Vierailija
96/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veriohukaiset. Ala-asteella niitä vielä oli, mutta sitten ne onneksi jäivät pois ruokalistalta.

Just söin noita eilen. Hyviä oli. 

Vierailija
97/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa. Vehnäjauholätty jossa jotain epämääräistä jätettä päällä ja kaikki peitetty jollain limaisella juustonkorvikkeella.

Vierailija
98/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijat ei ole matkustelleet näemmä lapsena Neuvostoliitossa. Sieltä sai perspektiiviä näihin. 

Vierailija
99/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut/keitto,maksakastike,kaalilaatikko

Vierailija
100/121 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuudelikeitto. Pidin itse asiassa tillilihasta ja kanaviilokista, koska niissä oli lihaa.  Meillä muutenkin kotona opetettiin kunnioittamaan ilmaista kouluruokailua.

Varmasti jokaista lasta on opetettu kunnioittamaan kouluruokaa. Viimeistään siellä koulussa.

Se tuskin liittyy siihen, että aikuiset keskustelevat kouluaikojen inhokkiruuista .