Maksaisitteko värianalyysistä?
Kommentit (30)
Esim. Chatgpt:lle voi ladata luonnonvalossa otetun kuvan ja pyytää värianalyysia. Hinta: 0 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi, koska en usko, että joku löytäisi minulle oikeat värit. Sitten, jos löytäisi, voisin hyvinkin maksaa. Mutta pelkkää väriä ei voi pukea päälleen, pitäisi löytää oikean väriset vaatteet.
Mutta esim. Pystykaulus puseroita ei ole missään. Minulle eivät oo aukkoiset puserot sovi. Tämä värianalyysi apu on vielä keskeneräinen palvelumalli.Samoilla linjoilla. Jos löytyisi joku oikea asiantuntija, joka osaisi tehdä värianalyysin ja löytäisi mun värit, voisin maksaa jonkun verran. Huomaan vaatteistani, että jotkut värit näyttävät paremmilta kuin toiset mutta en ole keksinyt mitään logiikaa tälle. Sama paita kesällä voi lisäksi näyttää väärältä talviaikaan, eli valolla on jotain tekemistä tämän kanssa. Niin, ja sitten tosiaan pitäisi löytää niitä sopivan värisiä vaatteita. Entä jos niitä ei myydä?
Teetin värianalyysin silloin vuosia sitten, kun ne ensi kertaa olivat pinnalla. Tunnistan nykyään itselle sopivat värit ilman mitään värikarttaa.
Valolla on todellakin tekemistä värien kanssa. Ilman valoahan emme näe värejä ollenkaan! Talven valo on kylmää, kesän lämmintä, siitä ero, mikä sopii paremmin talvella ja mikä kesällä. Sama pätee meikkeihin: talvivalossa kesään sopivat pinkit näyttää sinisenkylmiltä ja kasvot kalpeilta.
Olen katsonut värianalyysi-videoita ja niiden perusteella siinä mitä väriä pidetään sopivana on lähinnä makuasia, joka kerrotaan kuorrutettu erilaisilla termeillä, joilla saadaan mielipiteelle painoarvoa.
Vaatevalmistajat ovat kyllä huomanneet tämän, että kevään värejä vähänlaisesti tarjolla. Mutta me kevät-ihmiset olemme vähemmistö ja suurin osa suomalaisista on kesän ja syksyn värisiä. Talvi-ihmisiä on Suomessa myös vähän, mutta liekö heitä on sitten muualla maailmalla enemmän. Yhdeltä neuleyrityksen työntekijältä kuulin, että he ostaa lankavärejä mitä tarjolla ja kaikkia värejä vaan ei ole saatavilla.
En tietenkään maksaisi, olen oikeustoimikelpoinen. M52
ChatGTP tekee sulle ilmaisen värianalyysin kun laitat sille sun kuvasi ja pyydät tekemään
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly hoitaa saman homman.
Hesarin jutussa 2024 antoi silminnähden väärän vastauksen toiselle koehenkilölle. Lisäksi käytti termejä miten sattuu, ei esim. erota murrettua väriä taitetusta. Eipä kyllä aina erota ihminenkään, mutta sellaiselle ihmiselle ei kannattaisi maksaa satasia huivihetkestä.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010628269.html
Tiedän itsekin mitkä värit sopivat ja mitkä ei.
Periaatteessa uteliaisuudesta voisin vähän maksaakin (muutaman kympin), mutta käytännössä en kuitenkaan vaihtaisi vaatteiden väriä toiseksi, joten turhia euroja olisi.
Maksoin värianalyysista ja ei todellakaan kaduta että maksoin.. Olin käyttänyt vuosia syysmetsän värejä kuvitellen, että ne sopivat hiusteni väriin ja näytin kuitenkin nuupahtaneelta. Värianalyysistä tuli mm. kirkkaita pastellin värejä, mitä en olisi uskonut minulle sopivan, mutta niin vain sopivat ja ilme raikastui kummasti. Harmitti ainoastaan se, että olin liian pitkään laahustanut väärissä väreissä näyttäen muumiolta ja käyttänyt rahaa niihin.