Miten cv:n voi tehdä nykyisten vaatimusten mukaan?
Pitäisi olla mielellään yksi sivu, mutta kuva ja esittelyteksti vie siitä jo kolmasosan. Pitäisi kertoa työtehtävistä tarkemmin eikä vain listata työpaikkoja, mutta ei ne työpaikat mahdu jäljelle jäävään tilaan edes listana. Pitää esitellä itsensä ja kertoa harrastuksista, mutta taivas varjele, älä vaan kerro mitään itsestäsi. Karsi vanha turha työkokemus pois, mutta älä missään tapauksessa jätä aukkoja työhistoriaan. Panosta ulkoasuun ja käytä canvaa, mutta keskity sisältöön äläkä ulkoasuun.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla on kauhea lista työpaikkoja? Etkö pysty missään?
Mun CV on sen osalta lyhyt, ensimmäinen työpaikka vuodet 12/2007-3/2016, nykyinen työpaikka 4/2016- nykyhetki
Jos tarjolla on pätkää niin silloin on vaan pakko tehdä pätkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. Epämukavuusalueelle on mentävä ja laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon.
Kertoisitko vihdoinkin miksi se video on työnhaun tärkein instrumentti?
Palstalla on pitkät keskustelut ollut taannoin. Mikä keino ei ole turha työpaikan metsästyksessä.
Tiedän sen keskustelun, osallistuin siihen itsekin. Mutta ei siellä kerrottu miksi video olisi tärkein tai edes tärkeä. Päinvastoin, siinä pitkässä ketjussa nousi esiin paljon kyseenalaisia seikkoja ja ongelmakohtia ko videoihin liittyen.
Koska videossa voi antaa vaikka minkälaisen vaikutelman itsestään, mikä ei sitten vastaa sitä todellisuutta. CV:n lukemiseenkin menee vähemmän aikaa kuin minuutin pätkän katsomiseen. He haluavat siis vain nähdä millainen olet ulkonäöltäsi ja persoonaltasi, ihan sama oletko luonteva kameran edessä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Mun CV on sen osalta lyhyt, ensimmäinen työpaikka vuodet 12/2007-3/2016, nykyinen työpaikka 4/2016- nykyhetki
Olen eri kuin aloittaja, mutta esimerkiksi minulla tulee työpaikoista pituutta siksi, että vaikka olen viimeiset 10 vuotta ollut yhdessä ja samassa yliopistossa töissä, työsoppareita on tähän mennessä ollut kahdeksan. Joillain aloilla on tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä edes tarvitse olla kovin montaa työpaikkaa kun ne ei enää mahdu valmiiseen pohjaan. Minulla on kolme oikeasti relevanttia työpaikkaa, ja kaksi mainittuna ihan vain siksi ettei ole sitä paheksuttua aukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissasi? Herra Ainutlaatuisuus.
Mistä päättelit kyseisen henkilön sukupuolen tai sukupuolettomuuden?
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu ettei rekrytoijat oikein ymmärrä mistään mitään kun asiat pitää on just eikä melkein. Hei vähän joustoa, ihmisiä me kaikki ollaan...
On se tosiaan välillä vähän koomista kun työpaikan portinvartijana on joku HR Jennica 23v, jolla on vähemmän ikää kuin mitä itsellä on työkokemusta. Jennica yrittää olla uskottava jakkutakissaan, vaikkei tajua esim johdon konsultoinnnista hevon kettua... M45
Vierailija kirjoitti:
Voiko kuva olla rantakuva?
Varmaan, koska sen pitää olla ammattimaisen asiallinen mutta vapaamuotoinen ja omaa persoonaa ilmentävä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. Epämukavuusalueelle on mentävä ja laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon.
Sain idean täältä, tein sellaisen ja heti pääsin töihin!
Vierailija kirjoitti:
Voiko kuva olla rantakuva?
Eikö sinulla ole muita kuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissasi? Herra Ainutlaatuisuus.
Mistä päättelit kyseisen henkilön sukupuolen tai sukupuolettomuuden?
No Rouva sitten, jos on niin tärkeää tarttui tuommoseen. Jestas...
Tiedän sen keskustelun, osallistuin siihen itsekin. Mutta ei siellä kerrottu miksi video olisi tärkein tai edes tärkeä. Päinvastoin, siinä pitkässä ketjussa nousi esiin paljon kyseenalaisia seikkoja ja ongelmakohtia ko videoihin liittyen.