Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira puraisi pientä tyttöä Lemmikkimessuilla... Tapahtuneesta kertoo tytön äiti!

Vierailija
25.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0ad5a383-bd5e-47dd-99a9-a1c465dc21b9

Koirat on sitten niin ihania, onneksi koiraviha jatkaa kasvamista tätä menoa.

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että Lapsimessuilla kaikki on kivaa lapsille ja heitä varten, mitään rajoja ei ole. Juostaan ja huudetaan ja kaikkien täytyy ymmärtää.

Lemmikkimessut ovat eri kerroksessa ja siellä on hiljaista ja oikeita eläimiä. Nykylapset eivät sitä ymmärrä kun ovat saaneet rajattomasti riehua alakerrassa. Ongelma on se etteivät ne olekaan enää Lapsimessut joten vanhemoien vastuulla olisi opettaa lapsille miten käyttäydytään eri paikoissa 

Olen käynyt eri - ikäisten lasten kanssa Lapsinessuilla yli 12 vuoden ajan, myös eilen. Rajattomuus on lisääntynyt ja vanhemmat eivät edes yritä opettaa messukäyttäytymistä lapsille. Hei, siellä on muitakin!

Olin itse pari tuntia paikalla ja siinä ajassa kuulutettiin ainakin kahta kadonnutta lasta. Meno oli aika hurjaa, äänekästä ja levotonta. Lemmikkimessujen hallissa oli avaraa ja hiljaista, mutta jokainen voi kuvitella rauhoittuuko riehunut lapsi siinä ovella, jos vanhemmat eivät osaa yhtään ohjata.

Vierailija
142/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa sinällään että koira- ja lapsimessuti on samassa paikassa. Lapsille tietysti kerrottu että voitte siellä leikkiä koirien kanssa, unohtaen että ei kaikki koirat halua sellaista huomiota.

Lemmikkimessut ei koiramessut. Sinne ei päädy vahingossa, sijaitsee toisessa kerroksessa kuin Lapsimessut ja pitää kiivetä kahdet portaat ja sisäänkäynti on eri ovista. 

Lapsimessuilla oli eilen todella raivokkaita vanhempia, oman 9 vuotiaan päälle jyrättiin monta kertaa vaunuilla. Pienten lasten perään ei katsottu ollenkaan.

Ruokamessuilla törmäsin näihin raivokkaisiin vanhempiin. Siellä oli todella ruuhkaista eikä tilannetta helpottanut yhtään se, että näillä hyökkäysvaunuilla vedettiin ihan sumeilematta ihmisten päälle. En tiedä mikä ihmisiä vaivaa. Onko pakko lähteä tuollaiseen paikkaan, jos aggressiot on ihan huipussaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi mietityttämään, kun äiti kertoi että koira oli puraissut lasta ovella. Kyseessä täytyy olla siis lemmikkimessujen halli yläkerrassa, joka oli ihan eri puolella kuin lapsimessut. Hallin oven ympäristö oli hyvin avara ja tyhjä, siinä ei ollut mitään kojuja tai ahtaita tiloja. Olisi kiva kuulla koiran omistajan versio tilanteesta.

Vierailija
144/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön äiti on eläinlääkäri ???

Miksi vie lapsensa tuollaiseen rakkipesään? Bakteereja ja hulluutta täynnä.

Vierailija
145/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan koiria. Niitä ei pitäisi päästää ihmisten ilmoille. Niitä ei pitäisi olla olemassakaan. 

Sua ei pitäis olla olemassa.

Vierailija
146/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jäi mietityttämään, kun äiti kertoi että koira oli puraissut lasta ovella. Kyseessä täytyy olla siis lemmikkimessujen halli yläkerrassa, joka oli ihan eri puolella kuin lapsimessut. Hallin oven ympäristö oli hyvin avara ja tyhjä, siinä ei ollut mitään kojuja tai ahtaita tiloja. Olisi kiva kuulla koiran omistajan versio tilanteesta.

Niinpä. Ja tulikohan edes mitään haavaa puremasta.

Koiran puremasta tulee aina haava, joka vaatii hoitoa. Jis ei tullut, ei se koira ole purrut. Näitä muka puremia kohtaa jatkuvasti, ihmiset on hysteerisiä koirien kanssa ja koiran ei tarvi kuin ohi kävellä niin heti on muka purrut ja vaaditaan lopetusta. Mitään jälkiä ei kuitenkaan ole.

Vierailija
147/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja tulikohan edes mitään haavaa puremasta.

Koiran puremasta tulee aina haava, joka vaatii hoitoa. Jis ei tullut, ei se koira ole purrut. Näitä muka puremia kohtaa jatkuvasti, ihmiset on hysteerisiä koirien kanssa ja koiran ei tarvi kuin ohi kävellä niin heti on muka purrut ja vaaditaan lopetusta. Mitään jälkiä ei kuitenkaan ole.

"Eläinlääkärinä työskentelevän Andelinin mukaan tytölle tuli lihasvaurio puraisun seurauksena.

– Sitä turvottaa ja se muuttuu tummanväriseksi se jalka."

Äidin kommentin mukaan jalkaan on siis tullut mustelma.

Vierailija
148/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään isoja koiria, koska minua on lapsena koira puraissut ihan kunnolla. Ihmetyttää sellaiset koiranomistajat, jotka sitten hihna pitkällä kävelyttävät isoja koiria (jopa ihan aggressiivisiksi tiedettyjä koirarotuja) jalkakäytävillä. Olen eräänkin kerran väistellyt pientareita pitkin, kun ei se hihna ole yhtään tiukemmalle mennyt, vaiika olen ollut jo melkein kohdalla. Ja joillain koirilla on vielä inhottava tapa koukata vastaantulijan selän taakse ärhentelemään. Näinkin on käynyt.

Kaikella kunnioituksella koiranomistajia kohtaan: vastuu lemmikin tekemisistä kuuluu aina omistajalle. Useimmiten ongelma onkin juuri siellä hihnan toisessa päässä. Aggressiivisen koiran tekoja ei koskaan tule sysätä purruksi tulleen ihmisen syyksi. Ei koskaan.

Vierailija
149/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti puremasta ei siis tullut edes ihovauriota. Lihasvaurion oireita on mustelma, kipu ja turvotus. Oma koira joskus pentuna näykki leikkiessään ja ihan hetihän siitä tuli reijät ihoon. Aika pienesti saa haukata, että iho pysyy ehjänä ja tulee pelkkä mustelma.

Vierailija
150/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan koiria. Niitä ei pitäisi päästää ihmisten ilmoille. Niitä ei pitäisi olla olemassakaan. 

Sua ei pitäis olla olemassa.

Ihminen > koira/rakki

Vierailija
151/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkimessujen ovella oli ilmapallot kieltävä kyltti. Ehkä pitäisi lisätä vielä kyltti käyttäytymisohjeista muutenkin.

Kolmea ihmistä ja yhtä koiraa oli purtu. Yksi tapaus oli tämä lapsi, toinen se kun rescuekoira puri ohikulkevaa pentua ja omistaja tunki sormensa koiran suuhun sai sai siinä samalla itse pari naarmua. Kolmatta tapausta emme ole kuulleet.

Vierailija
152/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koiria ei pidetä häkissä? Eihän eläintarhassakaan leijonat pääse näykkimään lapsia.

Vierailija
153/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihan muuallakin saa pelätä näitä vahinkovankkureillaan jyrääviä lähiövalaita. Joillekin wt-henkilöille koira on ase, toisille taas vahinkovankkurit on sellainen. Sama sosiaalinen lokero.

Vierailija
154/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuman järjestäjä väitti että turvallisuus on tärkein seikka. Koirat ovat kuitenkin omistajan vastuulla eli ei järjestäjän. 

Vierailija
155/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti puremasta ei siis tullut edes ihovauriota. Lihasvaurion oireita on mustelma, kipu ja turvotus. Oma koira joskus pentuna näykki leikkiessään ja ihan hetihän siitä tuli reijät ihoon. Aika pienesti saa haukata, että iho pysyy ehjänä ja tulee pelkkä mustelma.

Tulikohan se mustelma edes koiran puremasta?

Vierailija
156/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reaktiivinen rescue. Ei tulisi mieleenkään viedä tuota keskelle ihmisiä koskettavaksi. Se ei ole purrut mutta en yhtään epäile etteikö ahdistuneena purisi. Tilaa se tarvitsee ja omaa rauhaa. Koira on minun ongelmani eikä tuosta ole muut ohmiset kärsineet. Moikkaamiset kiellän vallan ja esim julkisissa jos on pakko kulkea jätkällä on kuonokoppa. Ihme piskinkorottajia täällä taas, se koira on VAIN koira. Ei tuo hajoa eläinlääkärin käsittelyyn mutta ei se mikään halinalle ole.

Vierailija
157/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs sillä on merkitystä kuinka pahasti puri? tuollaista ei saisi sattua. kamalan stressaavaa sekä eläimelle että nyt lapselle. 

Vierailija
158/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani tuon Iltalehden jutun, tiedän ainakin jättää eläinlääkäri L.A: n tarjoamat palvelut väliin.

Vierailija
159/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttuja, täällä muka tiedetään paremmin kuin paikalla ollut eläinlääkäri. 

Vierailija
160/173 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkimessujen ovella oli ilmapallot kieltävä kyltti. Ehkä pitäisi lisätä vielä kyltti käyttäytymisohjeista muutenkin.

Kolmea ihmistä ja yhtä koiraa oli purtu. Yksi tapaus oli tämä lapsi, toinen se kun rescuekoira puri ohikulkevaa pentua ja omistaja tunki sormensa koiran suuhun sai sai siinä samalla itse pari naarmua. Kolmatta tapausta emme ole kuulleet.

Saiko mikään rakki jännälihapalaa. 

Vielä ei ole uutisoitu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme