Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira puraisi pientä tyttöä Lemmikkimessuilla... Tapahtuneesta kertoo tytön äiti!

Vierailija
25.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0ad5a383-bd5e-47dd-99a9-a1c465dc21b9

Koirat on sitten niin ihania, onneksi koiraviha jatkaa kasvamista tätä menoa.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koira on varmaan jo lopetettu?

Vierailija
102/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ihminen sitten vasta koira. Tämä on unohtunut tässä nykyajan sairaassa sekamelskassa. Koira ei saa aiheuttaa ihmiselle mitään uhkaa, ei siis mitään. 

Itse pidin ennen koirista, enää en pidä, niitä on liikaa ja niiden omistajat ovat erittäin aivotonta sakkia, näitä näkee joka päivä. 

Itse en voi sietää näitä vtun koiraihmisiä enää yhtään ja näytän sen kyllä kun vastaan tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei rynninyt koiran luo eikä ottanut mitään kontaktia, vaan koira tuli vastaan ulko-ovella ja puri jalkaan. Silti koiraihmiset ovat täällä syyttämässä lasta. 

Nämä samat koiraihmiset esipesettävät astiansa koiralla, vaikka koira syö ulkona lenkeillä ties mitä paskaa. 

Tästä on monta versiota mitä kävi. Emme tiedä totuutta

Tiedämme, koska tytön äiti on kertonut haastattelussa, kuinka tilanne sattui. Ulko-ovella yhtaikaa ja tyttö ei ottanut mitään kontaktia ja silti koira iski jalkaan kiinni. 

Niin, äiti kertoi.

Silloin kuuluu potkaista täysillä niin että laantuu lattialle.

Vierailija
104/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin melkein että syy ei ole koirassa. Koiran on vain reagoinut stressaantuneena johonkin lapsen tekemiseen. Lapset ovat arvaamattomia, ryntäävät yhtäkkiä koiran luo, yrittävät silittää ilman lupaa jne…

Vierailija
105/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tämä äiti ei ollut itse paikanpäällä. Lapsi oli 20-vuotiaan sisaruksensa kanssa matkassa.

2. Äiti moitti, että heti ulko-ovella purtiin, kun oli menossa lapsimessuille. Lapsimessut oli eri hallissa, lemmikkimessut yläkerrassa. Koirat eivät saaneet liikkua muissa halleissa.

3. Koirille oli oma ulko-ovi. Ne eivät liikkuneet lapsimessuilla eikä ruokamessuilla.

4. Messut oli ihan tukossa lapsiperheitä. Melu oli valtava. Lapsia kirkui rattaissa ruokamessuilla, kun vanhemmat jyräsivät siellä viinilasit käsissään. Paikka oli ihan ampumalla täynnä, ei siellä oikein mitään pystynyt edes katsomaan. Jos ovat samaa tahtia kulkeneet lemmikkimessuilla, niin enpä ihmettele tätäkään tilannetta yhtään.

Vierailija
106/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin lemmikkimessuilla, kuinka pienten lasten annettiin mennä suoraan silittämään isoa koiraa. Mietinkin, että sellaista menoa kun jatkuu monta tuntia, niin perästä kuuluu.

Vierailija
107/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tämä äiti ei ollut itse paikanpäällä. Lapsi oli 20-vuotiaan sisaruksensa kanssa matkassa.

2. Äiti moitti, että heti ulko-ovella purtiin, kun oli menossa lapsimessuille. Lapsimessut oli eri hallissa, lemmikkimessut yläkerrassa. Koirat eivät saaneet liikkua muissa halleissa.

3. Koirille oli oma ulko-ovi. Ne eivät liikkuneet lapsimessuilla eikä ruokamessuilla.

4. Messut oli ihan tukossa lapsiperheitä. Melu oli valtava. Lapsia kirkui rattaissa ruokamessuilla, kun vanhemmat jyräsivät siellä viinilasit käsissään. Paikka oli ihan ampumalla täynnä, ei siellä oikein mitään pystynyt edes katsomaan. Jos ovat samaa tahtia kulkeneet lemmikkimessuilla, niin enpä ihmettele tätäkään tilannetta yhtään.

Ja taasko syy on äidin sekä naisten? Missä isä oli silloin kun koira puri lasta? Miksi isä tai ylipäätään miehet ota koskaan kantaa, jos omalle lapselle sattuu jotain? Aina vaan haukutaan äitiä, koska ei ole lapsen kanssa 24/7.

Vierailija
108/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että lemmikki- ja ruokamessuja ei pitäisi järjestää lapsimessujen kanssa samaa aikaan. Lapsiväkeä oli niin tolkuttoman paljon liikkeellä, tuplarattaat ja "ei väistetä"-periaate ei oikein sovi mielestäni K-18 messuille. 

Vierailija
109/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taasko syy on äidin sekä naisten? Missä isä oli silloin kun koira puri lasta? Miksi isä tai ylipäätään miehet ota koskaan kantaa, jos omalle lapselle sattuu jotain? Aina vaan haukutaan äitiä, koska ei ole lapsen kanssa 24/7.

Isukki on panemassa naapurin Mirkkua 18v sillä välin kun äippä hoitaa lasta.

Vierailija
110/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt taisi lähteä vähän mopo keulimaan. Kuule ihan vaan selvennykseksi, kun moni luuli että äiti oli tilanteessa mukana ja kertoi omia havaintojaan. 

Vierailija
111/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset messut elävillä elikoilla pitäisi kieltää vallan

Vierailija
112/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt taisi lähteä vähän mopo keulimaan. Kuule ihan vaan selvennykseksi, kun moni luuli että äiti oli tilanteessa mukana ja kertoi omia havaintojaan. 

Miks äippä ei sit ollut mukana vahtimas omaa pentuu🤔

Vierailija
113/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas oikein eläinrakkaiden kokoontuminen :D eikö yhtään ymmärretä mikä on koirille luontaista? Yksikään eläin ei viihdy tuollaisessa hälinässä. 

Seuraavat messut Krokotiilit ja Mummot

porealtaiden pulppeessa?

Vierailija
114/114 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ihminen sitten vasta koira. Tämä on unohtunut tässä nykyajan sairaassa sekamelskassa. Koira ei saa aiheuttaa ihmiselle mitään uhkaa, ei siis mitään. 

Itse pidin ennen koirista, enää en pidä, niitä on liikaa ja niiden omistajat ovat erittäin aivotonta sakkia, näitä näkee joka päivä. 

Itse en voi sietää näitä vtun koiraihmisiä enää yhtään ja näytän sen kyllä kun vastaan tulee. 

Eli olet valmiiksi aggressiivinen aina koiran kohdatessa. Kohta joku puree sua. Ja voit syyttää itseäsi.