Löytyykö mistään kantakupillisia sandaaleja isommille lapsille?
Lapsella on virheasento toisessa jalassa ja fysioterapeutti suorastaan vaatii ostamaan kantakupilliset sandaalit. No, ostaisinhan minä jos sellaiset jostain löytyisi kokoa 29 tai 30! Kerroin fysioterapeutille, että niitä ei löydy mistään, mutta pitää kuulemma nähdä vaivaa! Mielestäni vaivaa on kyllä nähty enkä itse osaa sandaaleja valmistaa, joten hieman ärsyttää tuo painostus. Ymmärrän että ne olisivat lapsen jalalle tietysti parhaat, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Koluttu on pk-seudun kenkäkauppoja ja kenkäosastoja, mutta en tiedä valmistetaanko edes niitä isompana, koska ovat ns. ensiaskelsandaaleja. Kaikkialla missä olen ko. sandaaleja nähnyt koot loppuvat n. 26:en.
Onko kukaan muuten teettänyt kenkiä lapsilleen? Jos niin missä?
Kaikista vinkeistä ollaan kiitollisia!
Kommentit (12)
myydään myös stockalla. Itse olen kyllä tilannut tuolta Kavat e-butikista monta kertaa hyvällä menestyksellä.
Respectaa. Sieltä hankitaan kaikenlaista aputarviketta ja kenkiä ym. Meillä lapsi saa keskussairaalasta maksusitoumuksen ja sillä ostetaan tuolta Respectasta. Niitä on ympäri Suomea. Toki on kallis paikka omalla rahalla ostajalle.
Kavatilla ainakin on, mutta ne ovat kärjestä umpinaisia. Itse kyllä tykkään niistäkin, menee vähemmän hiekkaa kenkiin ja ovat kuitenkin " ilmastoidummat" kuin kävelykengät. Niitä voi tilata myös netistä, http://kavat.ebutik.se/
Meinasin sanoa että Superfitin sandaaleissakin on, mutta pikainen vilkaus nettisivuille kertoo ettei olekaan kuin kokoon 26. Harmi, sillä piti juuri tänään lähteä kenkäostoksille Superfitejä katsomaan. Saattaa tosin olla että 26 meidän 3,5-vuotiaalleemme vielä sopii, mutta sinulle siitä ei ole apua.
Toivottavasti löydätte sopivat! Kavatin nettikauppaa voin ainakin suositella, siellä on joka kengät kohdalla pohjan sisämitta mainittu, joten sopivan kengän valitseminen on helppoa. Ja toimitus on nopea.
Olin siis ke kenkäostoksilla ja näin hajapareja Davisin sandaaleja, niitähän on käytetty jalan virheasentoja korjaamaan. Valitettavasti en muista, missä kaupassa olivat, luultavasti Stokkalla. Kävin myös Heikintorin K-kengässä, Kenkä-Tapiossa ja Sokoksessa. Ehkä olet nuo jo nähnytkin, eikä ollut sopivaa kokoa?
niin lippulaivan Kenkä-Pertissä oli ainakin maaliskuun lopulla Richerin sandaaleja myös 27-> koosta ylöspäin en muista tarkalleen, mihinkä kokoon saakka. Näissä Richterin sandaaleissa on kunnollinen kantakappi ja muutenkin hyvän kengän kriteerit täyttyvät. Käsittääkseni Kenkä Perkki pitää ko. sandaaliea ympäri vuoden, kannattaa soittaa sinne - siellä on hyvä palvelu. Joissakin Andiamoissakin on näitä Richerin sandaaleja sanoin kuin Davisin " jämiä" isommissa koissa (ainakin maaliskuun lopulla Sellossa näin)
Mutta kun tarvisisin " ison pojan" malliset sandaalit koossa 32 tai 33, joissa kuitenkin kantakappi, niin alkaa jo mennä vaikeaksi. Kavatilta en uskalla tilata, kun pitäisi pojan sovittaa kenkää - onko kukaan nähnyt Kavatin sandaaleja kaupoissa? Olin tosi pettynyt kun Pompiihin ei tullut Primigin kantakapillisia sandaaleja tänä vuonna.
Täytyy ruveta soittelemaan noita mainitsemianne liikkeitä läpi. Tosi kiva kuulla, että niitä tosiaan on olemassa ja ensiaskelsandaalit käyvät mainiosti jos tarpeeksi isot löytyy.
isompia kokoja ja viime kesänä meillä oli tytöllä Bundgaardin kantakapilliset numeroa 28, joissa oli avonainen kärki. Ne ostettiin Lapsi-messuilta, Pompiin esittelykappaleita.
Hei!
Meillä käytössä tukipohjallisten kanssa BUNDGAARDin sandaalit, ovat tosi ihania myös ulkonäöltään!
Olemme ostaneet ne OTTBRE- liikkeestä...Oulusta ja nyt kai liike myös Rovaniemessä! Minun mielestä kenkiä oli ainakin kokoon 32 asti...Löytyisköhän netistä noilla vihjeillä lisää tietoa!
Kävin pitkästä aikaa Sellon Halosella ja sielläkin oli noita Kavatin sandaaleja, ainakin kokoon 29-30 asti niitä mielestäni oli. Ko. mallia valmistetaan ainakin kokoon 30 asti, joskus aiempina vuosina on saanut kokoon 33 asti. Joten Kenkä-Tapion lisäksi kannattaa kysyä Haloselta (Sello ja Itäkeskus), niin pääsee sovittamaan.
Kapeajalkaiselle voi lisätä korkkipohjallisen, niin saa kenkää matalammaksi.
Davisin tukisandaalit. Sinisenä löytyi myös olikohan richterin kenkää. Hyvä palvelu, suosittelen!
Kävin viime viikolla tuolla Kenkä-Pertissä enkä nähnyt noita Davisin sandaaleita ollenkaan, sokea minä.
Meillä on tytöllä myös jalan virheasentoa ja tukipohjalliset käytössä. Ostin sitten tavalliset sandaalit, Superfitit.
Onko kenelläkään kuvaa tai mistä löytäisin netistä kuvaa noista Davisin sandaaleista?
sandaaleita on kantakupillisena aika isoon kokoon asti. Halonen ainakin myi niitä. Tosin ovat tytöille suunnattuja, mutta tummanruskea väri oli mielestäni ihan unisex. ( :
Poikien mallissa koot loppuivat 24.