Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lestadiolaset

Vierailija
10.05.2007 |

Mitä ajatuksia teissä herättää helluntailaiset ja vapaakirkkoon kuuluvat. Ajattelettko että he ovat väärällä tiellä tai naureskeletteko etta ovat hihhuleita tms.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taivaaseen niin silloinhan he valitsevat sen ona " puun halauksen"

Vierailija
82/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taivaaseen niin silloinhan he valitsevat sen ona " puun halauksen"

Huh helpostus! Olen aina pelännyt päätyväni kristittyjen taivaaseen, sillä olen kunnollinen ja lähimmäistäni rakastava ihminen, jolle tosin ei ole annettu (kristin)uskon lahjaa. Kristittyjen taivas vaikuttaa kliiniseltä ja askeettiselta paikalta, ja lisäksi moni taho on vakuuttanut, ettei siellä kuljeskele koiria kakkimassa tai kissoja pissimässä, joten aion jarruttaa lujasti, jos kuolo aikoo minut korjata ja lähettää Sinne. No way!

Mielummin vaikka halailen niitä puita (ja missä puita, siellä eläimiä!) jossain paratiisipuutarhassa. Jos muslimitaivaassa on samat luontaisedut naisille kuin miehille, niin täältä tullaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esikoislestadiolaisuudesta vanhoillisuus eroaa siinä, että ei uskota olevan mitään " esikoisten seurakuntaa" , joka on maantieteellisesti sidottu herätyksen syntyalueille. Myös ajatus erillisestä hengellisestä hallituksesta eli " Lapin vanhimmista" torjutaan. Vanhoillisuudessa Laestadiuksella ei ole samanlaista asemaa opetusisänä kuin esikoisuudessa - esimerkiksi Laestadiuksen saarnoja ei lueta seuroissa. Esikoisuudessa esiintyvä opetus vaatetuksen ja sisustuksen yksinkertaisuudesta torjuttiin vanhoillisuudessa jo 1900-luvun vaihteessa. Esimerkiksi kravattia voi vapaasti käyttää vanhoillisuudessa, toisin kuin esikoisuudessa

Ja juuri esikoislestadiolaisten kaltaisen seurakunnan toiminta mallintarjoaa eräs kirja.. Raamattu.

Ja jos jostain ulkonäön osasta saarnataan, niin miksi ei toisesta. Samaan koreiluun menee sekä kravatti, että kiharat hiukset, sekä korvakorut että kaulaketju. Samaa koreutta, jonka takana on huoruuden synti.

Vierailija
84/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en ymmärrä tätä ristiriitaa msitä ne 70 neitsyttä per ukko sinn e menee jos naiset on kumminkin lasten kanssa eri " osastolla"

Vierailija
85/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tosin en ymmärrä tätä ristiriitaa msitä ne 70 neitsyttä per ukko sinn e menee jos naiset on kumminkin lasten kanssa eri " osastolla"

Ja soisin, että koraani olisi vähän nykyaikaistanut käsistystään näistä taivasorgioista: minulle 70 raamikasta urosta sopisi hyvin sen ikuisuusrupeaman ajanviihdykkeeksi! Eikä niiden tarvitsisi olla edes neitsyitä!!

Vierailija
86/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taivaassa on ne lapset, jotka ovat kuolleet ennen kuin ovat voineet kuulla kristinuskosta, niin onko Taivaassa nekin meidän suomalaisten esi-isät, jotka ovat eläneet täällä ennen kuin kristinusko kulkeutui Suomeen asti. Se kun kuitenkin oli prosessi, joka vei aika monta sataa vuotta siitä, kun itse Kristus ristiinnaulittiin?

Koko maailmanhistorian mittakaavalla kristinusko on kuitenkin ollut olemassa vasta pienen hetken verran, vaivaiset 2000 vuotta, kun ajattelee, että ihminen on viljellyt maatakin jo 11 000 vuotta.

Ja Kristuksen kuolemastakin kesti ainakin 1300 vuotta ennen kuin voi sanoa, että edes teoriassa koko maailman asukkailla olisi ollut mitään mahdollisuutta koskaan kuulla Jeesuksesta. Ovatko hekin kaikki taivaassa. Kaikki Amerikoiden alkuasukaskansat, jotka elivät omien uskontojen ja Jumalien parissa ennen kuin löytäretket yhdisti vät mantereet toisiinsa.

Vierailija
87/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakanoillekin laki on kirjoitettu heidän sydämiinsä. He toimivat sitä vastaan tai sen mukaisesti.

Vierailija
88/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kaikkivaltiaan Jumalan olisi ollut paljon simppleimpää antaa kaikkien olla " pakantilassa" ja oikea ääni sydämmessä?

Henkilökohtaisesti minun on nimittäin mahdoton uskoa, että maan ja taivaan Luoja säätäisi kokonaisuuden kannalta niin järjettömän pelastustien kuin Kristinusko historiallisen kehityksensä kanssa. Jos se tie olisi todella koko ihmiskunnan tie, niin eikö sanoma olisi silloin annettu tasavertaisesti kaikille maailman ihmisille eikä niin, että yksi alue (euraasia) levittää uskontoa hitaasti vuosisatojen ajan, usein väkivaltaisesti, pakottaen ja kuolemanuhalla.

Jokainen kristitty sukupolvi on tietenkin tätä kysymystä miettinyt ja itsekin pidän itseäni kristyttynä ja juuri tästä syystä keskityn Kristinuskon armoajatukseen enkä edes yritä ajatella, että raamattua pitäisi noudattaa pilkulleen. Koska jakeluuni ei mene, miten tämä " taivastie" olisi rakennettu niin epätasa-arvoisesti, jos se olisi sellainen kuin kirjaimellisesti uskovat tapaavat ajatella.

Vierailija
89/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin keskittyminen taivaaseen pääsyyn (tai kuka sinne ei pääse), on minusta kiusallista. Pakostakin syntyy näitä besserwissereitä, jotka jakelevat pääsylippuja taivaaseen.

Jos ihmiset, uskontokunnasta tai sen puuttumisesta riippumatta, käyttäytyisivät kiltisti ja kunnioittavasti lähimmäistään kohtaan, olisi pala taivasta läsnä jo täällä maan päällä. Ei olisi niin suuri tarve hinkua tuonpuoleiseen, sitten joskus. Jolloin voisi jopa pettyä pahasti..... (ja silloin olisi liian myöhäistä!).

Vierailija
90/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. Sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole. (paavalin kirje roomalaisille 5 jae 12-13.

evankeliumi tullaan viemään kaikkeen maailmaan, ennenkuin loppu tulee.

Usko Jeesukseen tekee uskosta elävän ja henkilökohtaisen! Mulle kristinusko on niin looginen ja tyydyttää kaikki tarpeet. Tulevaisuus on upea ja kuolemaa ei ole!

Vierailija
91/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa asiaa. Eli Jumalalle uskollisuus on tärkeää. Pysyä kiinni Jumalassa uskomalla ja olemalla uskollinen hänelle.

Vierailija
92/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoleminen on luonnollinen osa elämänkiertoa, se tietoisuus tekee elämästä rikkaan. jos kammoaa kuolemaa noin hysteerisesti, onkin hyvä tukeutua legendoihin, jotka takaavat ikuisuuselämän harppujen säestyksellä ja palmujen humistessa taka-alalla.

minusta mikään ei ole niin ahdistavaa kuin ajatus elämästä joka jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu....

Vierailija
93/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman lopun jälkeen taivasten valtakunta perustetaan maan päälle ei taivaaseen! Me olemme täällä, mutta kaiki on muutettu hyväksi. Eläimetkään eivät tapa toisiaan. Ei ole enää kipua tai surua tai murhetta. Näemme Jumalan kasvoista kasvoihin!

Johanneksen ilmestys

Vierailija
94/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuoleminen on luonnollinen osa elämänkiertoa, se tietoisuus tekee elämästä rikkaan. jos kammoaa kuolemaa noin hysteerisesti, onkin hyvä tukeutua legendoihin, jotka takaavat ikuisuuselämän harppujen säestyksellä ja palmujen humistessa taka-alalla.

minusta mikään ei ole niin ahdistavaa kuin ajatus elämästä joka jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu....

että kaikki loppuisi kuolemaan. Silloinhan emme kohtaisi koskaan enää lapsiamme ja kaikki olisi muutenkin turhaa. Masentuisin varmasti ilman uskoa. Ikuinen elämä on upea juttu, kun saa olla onnellinen ja täysin vapaa kaikesta pahasta vihdoin!

Vierailija
95/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Maailman lopun jälkeen taivasten valtakunta perustetaan maan päälle ei taivaaseen! Me olemme täällä, mutta kaiki on muutettu hyväksi. Eläimetkään eivät tapa toisiaan. Ei ole enää kipua tai surua tai murhetta. Näemme Jumalan kasvoista kasvoihin!

Eläimet eivät tapa toisiaan murhanhimosta tai kostoksi, vaan ravinnokseen. Se ei mielestäni ole synnillistä. Se, että ihminen käyttää hyväkseen eläimiä syödäkseen, vaatteiksi, koe-eläiminä, työjuhtina tms. on " syntiä" ja viattomien kaltoin kohtelua.

Ja sitä paitsi kristillisen näkemyksen mukaan eläimet eivät pääse taivaaseen (niillä ei ole sielua). Onneksi, eihän niillä olisi siellä ruokaakaan!

Vierailija
96/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

että kaikki loppuisi kuolemaan. Silloinhan emme kohtaisi koskaan enää lapsiamme ja kaikki olisi muutenkin turhaa. Masentuisin varmasti ilman uskoa. Ikuinen elämä on upea juttu, kun saa olla onnellinen ja täysin vapaa kaikesta pahasta vihdoin!

Pienellä vaivallapa sinun mielenrauhasti on taattu. Elämä on taatusti helpompaa, kun jossain odottaa se " upea juttu" . Onneksi olkoon vaan.

Vierailija
97/97 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsellisen itsekeskeisiä uskovaiset (siis nämä kirjaimellisesti Raamatun tai lähinnä sen tulkitsijoiden) sanaan uskovat ovat. Minua ei ainakaan murehdituta, mikäli oman kuolemani jälkeen ei minulla henkilökohtaisesti ole enää mitään, koska silloinhan minua ei enää ole.

Ajatus ei ole minusta lainkaan masentava, koska tiedostan, että vaikka minua ei enää ole (muuta kuin läheisteni muistoissa), niin tämä maailma ja kaikki hieno ja kiehtova siinä jatkaa olemistaan. Eli minun mukanani ei katoa mitääjn muuta kuin minä, yksi vähäinen ihminen ihmiskunnan pitkässä ketjussa. Ajatus on, että tämä koko ketju on se hieno juttu, en minä henkilökohtaisesti.

Tämä ei tarkoita, ettenkö rakastaisi elämää ja haluaisi elää niin kauan kuin minulle on suotu ja ettenkö yrittäisi elää oikein ja siirtää uskoa elämään lapsiini. Se ei tarkoita, etten uskoisi, että elämälläni on tarkoitus. Mutta tarkoitus on osa laajempaa kokonaisuutta, ei vain sitä että minua ja minun läheisiäni odottaisi " joku hieno juttu taivastien päässä" . Tämä uskovaisten itsekeskeisyys tekee minusta osaksi heistä suoraan sanottua hieman lapsellisiä. Pieni lapsihan ajattelee että hän on koko maailman napa eikä pysty tiedostamaan, että hänen tajuntansa ulottumattomissa on asioita ja merkityksiä.