Lestadiolaset
Mitä ajatuksia teissä herättää helluntailaiset ja vapaakirkkoon kuuluvat. Ajattelettko että he ovat väärällä tiellä tai naureskeletteko etta ovat hihhuleita tms.
Kommentit (97)
Miksi otsikkonasi on lestadiolaiset ja sitten kuitenkin viestissä puhut helluntailaisista ja vapaakirkkolaisista?!!
Vierailija:
kyllä se joskus hymynpoikasen tuo suupieleen. mut saavat uskoa miten haluaa vaikka tuntuu et voi ku turhaa työtä tekevät. niiden uskonto on niin paljon " vapaampaa" et siksi tuntuu hiukan niinku siltä et sit on sama mihin uskoo. tälläisiä ajatuksia mun päästä.
Jumala tuntee sydämen. Toisille pilkallisesti nauraminen on syntiä. Rakkaudesta meidät tunnetaan. jokainen on yksilönä vastuussa Jumalalle.
Samaan Jumalaanhan me uskotaan t. ap
Ps. Siksi otsikossa oli lestadiolaiset koska kysymys oli suunnattu heille.
8 PERUSTELLA? mielenkiinnolla tietäisin juu..
tiedät varmaan itsekkin jos katsot peiliin tai tarkastelet lahkoasi ulkopuolisen silmin. tiedän että sinunkin pitää esittää viatonta netissä ettei teidän maine mene täysin...
Oletko joskus ollut itse uskomassa?
Ulospäin näytetään tietenkin ihan eri naamaa.
miksi se hymynkare tulee suupieliin helluntailaisista ja vapaakirkkoon kuuluvista puhuttessa. Itse en koskaan naura mormoneista tai jehovan todistajista puhuttaessa vaan pikemminki olen pahoillaan heidän puolestaan koska he eivät minun mielestäni usko oikein.
t.ap
turha tästä väitellä kanssasi sillä tiedän ettet tule tätä faktaa koskaan itsellesi myöntämään, mutta kuten olet huomannut kovinkaan moni ei arvosta lestoja juurikin tämän kaksinaamaisuuden ja tekopyhyyden takia.
Itse olen hyvin suvaitsevainen ihmisia kohtaan. hyväksyn kaikki sellasena kuin ovat.
Itse en tuomitse ketään joka vaikka värjää hiuksia. aion kyllä itsekin värjätä jos mun hiukset tätä menoa harmaantuu...
Kenenkään ei tarvi 30v olla harmaapää.
Meille ei ainakaan tällä hetkellä tule lisää lapsia(toivottavasti joskus vielä)
En vaan yksinkertaisesti jaksa. Monet vl:t eivät uskalla myöntää että ovat aika poikki ja eivätkä jaksa.
Meidän perhe teki oman ratkaisunsa koko perheen parhaaksi.
Niin ja en halua " erota" kyseisestä yhteisöstä koska tunnen oloni turvalliseksi. T:vl-äiti
Kohta joku sanoo että et ole oikea uskovainen....
Keitä ovat " muut lestat" joita tarkoitat?
Kun ajattelen muiden seurakuntien uskovia, mieleni valtaa suru heidän puolestaan. Raamattu todistaa, että on yksi elävä Jumalan seurakunta, ja uskon että se elävä henki on minun seurakunnassani, sen todistavat monet onnellisena uskossa kuolleet, sekä se että oppi jota seurakunnassamme julistetaan, on täysin Raamatun mukainen. Raamatun mukaan elävää uskoa ei siis voi olla muualla.
Toivoisin että kaikki jotka uskovat Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön, vaikka hiukan eri tavalla kuin minä, pelastuisivat. Mutta en Raamatun sanan vuoksi, voi uskoa niin käyvän. Siksi olen surullinen niiden puolesta jotka, vaikka tahtoisivat, eivät käsitykseni mukaan pääse taivaaseen... JOS kuitenkin pääsevät, niin olisin vain onnellinen. Se ei olisi mitään minulta pois.
Nauru on kaukana aina, jos ajattelen jonkun sellaisen sielun tilaa joka ei ole taivastiellä, olipa hän sitten uskova tai ei uskova. Toivoisin että jokainen ihminen saisi uskon lahjan sydämeensä.
Totta, että raamatussa kerrateen että on vain yksi elävä seurakunta jossa on Jumalan henki.
Mutta muista, että Jumala ei aseta rajoja sen mukaan, että käykö joku seuroissa vai ei.
Minusta on melko farisealaista ajatella, että joka ei jalallaan ole astunut rukoushuoneeseen, joutuu kadotukseen.
Jumala yksin voi tuomita.
Jumala on armollinen Jumala ja hän voi antaa armon vaikka autiolla saarella asuvalle joka ei ole eläessään nähnyt rukoushuonetta.
Ei Lestadiolaisuus pelasta, vaan Jeesus Kristus.
Kannattaa aina miettiä tarkkaan mitä sanoo, vaikka puhuisi netissä.
On vaarallista sanoa ettei joku pelastu jos ei ole käynyt rukoushuoneella.
Se on sama kuin sanoisi että jos et tee niin tai näin, et pelastu.
Keitä me olemme tuomitsemaan muita?
Raamatussa ei sanota missään sellaisesta käskystä, että vain Esikoislestadiolaiset pelastuvat.
Roomalaiskirje:
10: 9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
Sehän sanotaankin Raamatussa, että Jumalan valtakunta on ulkopuolisen silmissä kuin hakomaja yrttitarhassa, eli vikoja täynnä. Siksi meitä pidetään tekopyhinä. Muut kuvittelee, että lestadiolaiset luulee olevansa synnittömiä mutta eihän se niin ole. Suuria syntisiä ollaan mutta armahdettuja sellaisia.
17: Ihmettelen suuresti jos tunnustaudut vl:ksi ja tuon kaiken tekisit/teet hyvällä omallatunnolla. Ennemminkin kuulostaa, että omatuntosi on paatunut/paatumassa.
Hellareista ym. ajattelen, että uskovat väärin ja toisaalta olen surullinen sen asian takia, että mielestäni uskovat turhaan.
Miten hiusten värjääminen on uskosta pois?
En oo löytänyt Raamatusta mitään tukea tolle.
t. kohta ex-vl
kyllä se joskus hymynpoikasen tuo suupieleen. mut saavat uskoa miten haluaa vaikka tuntuu et voi ku turhaa työtä tekevät. niiden uskonto on niin paljon " vapaampaa" et siksi tuntuu hiukan niinku siltä et sit on sama mihin uskoo. tälläisiä ajatuksia mun päästä.