Olen sairauslomalla ja törmäsin työkaveriini kahvilassa
Ja hän "käräytti" mut esihenkilölle :D Jestas miten typeriä ihmiset voikaan olla.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet omailmoitussaikulla vaikka oksennustaudin tai flunssan vuoksi, mutta sinut nähdäänkin yökerhossa bilettämässä täysissä sielun ja ruumiin voimissa, niin voiko esihenkilö sanoa jotain?
Jos pomolla herää epäilys saikkujen väärinkäytöstä tai huoli esim. alkoholiongelmasta saikkujen taustalla, niin kyllä siitä voi joutua kolmikantakeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet omailmoitussaikulla vaikka oksennustaudin tai flunssan vuoksi, mutta sinut nähdäänkin yökerhossa bilettämässä täysissä sielun ja ruumiin voimissa, niin voiko esihenkilö sanoa jotain?
Yhdenkään työkaverin ei pitäisi edes tietää mistä syystä joku on pois töistä, saati sitten jotain tarkempia diagnooseja.
istut bikineissä/ uikkareissa paljussa drinkkilasi/kaöjapullo kourassa, luulis että
kellot kilisee!
Paitsi jos on koppavika!
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tapauksessa voi. Mutta lähtökohtaisesti sairausloma ei kuitenkaan edellytä kotiin lukkiutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään työkaverin ei pitäisi edes tietää mistä syystä joku on pois töistä, saati sitten jotain tarkempia diagnooseja.
istut bikineissä/ uikkareissa paljussa drinkkilasi/kaöjapullo kourassa, luulis että
kellot kilisee!
Paitsi jos on koppavika!
Miten siis bikineistä ja drinkkilasista voi päätellä poissaolon syyn?
Mä olen käynyt risteilylläkin saikulla. Joku kalkkunahan siitä meni kitisemään pomolle, kun somesta näki missä olen. Pomo kuitenkin tiesi saikkuni syyn ja vähät välitti. Kuten kuuluukin.
Minä olin kerran vuoden sairaslomalla. Olisiko pitänyt istua vain kotona?
Onko noin pimeitä ihmisiä oikeasti olemassa? Eri asia, jos näkee saikkulaisen viipottamassa jossakin yökerhossa siihen aikaan, kun pitäisi olla yövuorossa.
Minäpä osallistuin työpaika pikkujouluihin saikulla. Ranne murtunut, töitä en voi tehdä ilman toista kättä, mutta kaikkea muuta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Onko noin pimeitä ihmisiä oikeasti olemassa? Eri asia, jos näkee saikkulaisen viipottamassa jossakin yökerhossa siihen aikaan, kun pitäisi olla yövuorossa.
No tuokin riippuu sairausloman syystä. Ei jollakin kuukausien sairauslomalla tarvitse kotona vain istua.
Ei ketään voi erottaa työstä juorun perusteella. Eikä työkaverille tarvitse perustella sairausloman syytä.
Mun työkaveri oli uupumisen takia pari kuukautta saikulla. Palasi töihin ruskettuneena, kun oli viettänyt viikon Turkissa. Ei siinä mun mielestä mitään ongelmaa ollut, kun uupumus oli väistynyt ja hän taas työkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään voi erottaa työstä juorun perusteella. Eikä työkaverille tarvitse perustella sairausloman syytä.
Mun työkaveri oli uupumisen takia pari kuukautta saikulla. Palasi töihin ruskettuneena, kun oli viettänyt viikon Turkissa. Ei siinä mun mielestä mitään ongelmaa ollut, kun uupumus oli väistynyt ja hän taas työkuntoinen.
Minä menin uupuneena kolmen viikon kylpylälomalle, johon kuului kaikki ateriat ja pari hoitoa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Sairauslomalla saa olla kahvilassa, saa käydä teatterissa ja matkustaa. Ei työkaveri voi tietää, minkä takia olet sairauslomalla.
Vain silloin, kun on lääkärin todistus.
Ei, mutta jos/kun esihlö tietää?