Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä mulla on toosi kiva pikkusisko...(lapsen hoitoasiaa)

Vierailija
10.05.2007 |

Nyt ottaa pannuun ja lujaa. Ollaan pulassa mieheni kanssa kun ei saada huomiseksi sairastavalle lapselle (3v) hoitajaa, on kuumeillut nyt kolmatta päivää ja olen ollut itse kotosalla. Huomenna on pakko minunkin mennä töihin, pomo ilmoitti asian niin. Mies on vasta vaihtanut työpaikkaa, eikä hänellä ole vielä edes sairaslomaoikeutta, kun on koeajalla.

Huomenna ei siis mitenkään voida poikaa hoitoon, vaikka olisikin jo kuumeton, koska nyt on edelleen kuumeessa.

Huomenna tarvitsisimme 4,5 tunniksi lapselle hoitajaa. Isovanhemmat on töissä, kaverit on töissä, ainoa joka on lomalla (oleskelee kotosalla ja käyskentelee kaupungilla, ihan todella tekee näin, eilen kävi meillä syömässä ja kehui kuinka hän ei todellakaan tee yhtään mitään) on minun 26v pikkusiskoni, joka on lapsemme kummitäti. Hän ilmoitti, ettei missään tapauksessa voi edes korvausta vastaan tulla kummipoikaansa vahtimaan. Hänhän ei lomaansa tuhlaa siihen. Ok, ymmärrän sen. Mutta minusta tuntuu silti ihan hemmetin pahalle, että kun todellakin ollaan pulassa, niin apua ei tule häneltä. Ymmärtäisin vielä sen, jos hän ei olisi saanut meiltä koskaan apua, mutta kun näin ei ole. Aina kun hänellä on ollut ongelmia tai muuten avuntarvetta olemme olleet apuna. Olen jopa monesti tukenut häntä taloudellisesti kun hän vielä opiskeli ja itse olin jo töissä.

Voihan se olla, että on väärin minulta odottaa häneltä tämmöistä uhrausta, että viettäisi sen 4,5 h kummipoikansa kanssa lomallaan. Olen miettinyt miten itse tekisin vastaavassa tilanteessa ja minulle ei tulisi mieleenkään, että kieltäytyisin, jos hän olisi pulassa ja itse lomailisin.

No, ei tarvitse miettiä enää mennäkö häntä auttamaan viikonloppuisin ja uhrata omia vähäisiä yhteisiä aikoja miehen kanssa hänen auttamisekseen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tämä kun seuraavan kerran on jotain vailla. Meillä minä olen hoitanut todella paljon siskon lasta ja hän sitten vastavuoroisesti minun lapsia.

Vierailija
22/26 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni ilmoitti minulle, että se kolme päivää lääkärin todistuksella voin olla ja sinä aikana jos sairastelu jatkuu, on hankittava hoitaja muualta. Yritän nyt minulle ilmoitettujen rajojen sisällä toimia.

Kiitos vain kaikille rakentavista kommenteista!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, että yksinkertaisia ihmisiä kustaan silmään työnantajien puolelta.

Vierailija
24/26 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni kyllä hoitaisivat lastani vastaavassa tilanteessa ja itse hoitaisin heidän lapsiaan. Minusta sisarusten autettava toisiaan.

Tässä sitä taas nähdään ote tästä niin puhutusta sisar-rakkaudesta. Itsekkäitä ihmisiä tulee oli sitten sisaruksia tai ei.

Vierailija
25/26 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työlainsäädäntö tuli tutuksi.

Ensimmäisen kuukauden aikana uudessa työpaikassa ei ole oikeutta palkalliseen sairaslomaan, näin silloin kun opiskelin. Uskon asian olevan edelleen näin.

Toki voi olla palkatta sairauden takia pois mutta kenen perse kestää.

Kaikki ei ymmärrä sitä että joillakin työ on niin vastuullista ja joku henkilö on työyhteisössä ns. korvaamaton ja homma kusee jos hän ei ole paikalla.

Ap hommaa se hoitaja MLL:sta ja voit hyvillä mielin mennä töihin. Kusipää siskollesi lopetat palvelukset tähän paikkaan.

Vierailija
26/26 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrata viimeinen lomapäivänsä? Olis hirveen kiva tietää mitä nää vanhemmat työkseen tekee kun ei voi pois olla, mutta sitä ei meille kerrota...koska semmosta työtä ei ole, minä en ainakaan keksi. Mitä jos ap joutuis auto-onnettomuuteen työmatkalla ja olis tajuton. Ei niitä töitä silloinkaan pystyis tekemään. Ja muka pakko olis vai