Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuunmyyty juna ja sarjalipulla matkustava ilman paikkaa - olenko kusipää?

Vierailija
24.04.2026 |

Ostan junaan aina oman paikkani lisäksi myös viereisen paikan, että voin varmistaa että kukaan ei istu siihen.  Käsittääkseni kaikki muut liput sisältävät paikkalipun paitsi sarjaliput. Eli he joutuvat etsimään itselleen vapaata paikkaa.

Jos juna on myyty täyteen, mutta vieressäni on tyhjä paikka (koska maksoin siitä) minun ei tarvitse sitä luovuttaa kenellekään. Miksi nämä sarjalipulla matkustavat jää silti sitä tinkaamaan? Kun sanon että olen maksanut paikasta ja siihen ei voi istua, aletaan inkuttaa että sitten heille ei ole paikkaa. Eihän se minun ongelma ole. Valittakoon VR:lle. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa maksetaan siitä, ettei kukaan vaan tule viereen.

Sitten mangutaan kun ollaan yksinäisiä ja ei tervehditä edes, kuten muualla tehdään. 

Vierailija
22/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR:n sarjalippuun kuuluu paikanvaraus ilman lisähintaa. Paikka varataan samalla kuin se matkakin. Aloitus on tältä osin vailla mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, olet ihan täysi kusipää. 

Vierailija
24/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko kusipää jos tönäisen sinut junan alle? 

Vierailija
25/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vähän outoa, että yhdellä matkalla voi ostaa kaksi (tai useamman?) paikan.

Luulisi, että pitäisi ostaa kaksi matkalippua sitten. Outoa varsinkin jos juna on täynnä, niin osassa paikoista ei kuitenkaan istu ketään, koska joku on ostanut kaksi paikkaa. Täyteen bookattu juna voi olla oikeasti vain puolillaan.

Syytä VRää tästä mahdollisuudesta. Kun lippuja varaa niin sieltä voi täpätä "osta myös viereinen paikka" ilman mitään sen suurempia kommervenkkejä. Toimii tosin vaan jos tilaa liput tarpeeksi ajoissa ja vapaata löytyy. Eli kyllä siitä tyhjästä penkistä on maksettu.

Vierailija
26/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina vierekkäisen paikan. Käyn Kuopiossa ja teen töitä koko ajan.

Tietoturvasyistä en halua joku istuu vieressä

Mulla on kuulokkeet päällä ja laukku penkillä.

Ihan tosi harvoin joku kysyy voinko istua ja sanon paikka on varattu.

Vierailija
27/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen normaalipainoinen mutta kärsin tällä hetkellä selkävammasta. Penkissä on ikävän etukenoasento ja senpä takia ostan itselleni molemmat paikat, jotta saan paremman asennon. 

Millä tavalla saat paremman istuma-asennon ostamalla kaksi etukenopenkkiä? Istutko siinä keskellä?

Pystyn istumaan sivuttain nojaten. Ei tarvitse siis istua kuin kirkonpenkissa 90 asteen kulmassa kuten yhdellä penkillä.

Vierailija
28/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän kusipäistä alunperinkin ostaa se viereinenkin paikka ettei siihen vaan kukaan istu. Paitsi jos olet sairaanloisen lihava ja perse ei mahdu yhdelle penkillä vaan oikeasti tarvitset kaksi.

On tod näk että ap on. 

Vierailija
29/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa maksetaan siitä, ettei kukaan vaan tule viereen.

Sitten mangutaan kun ollaan yksinäisiä ja ei tervehditä edes, kuten muualla tehdään. 

Ei taida olla ne mankujat samoja ihmisiä. Tuliko mieleen? Meitä mahtuu tänne Suomeenkin monenlaista kulkijaa.

Vierailija
30/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä avaus taas? Olet keksinyt tämän jutun ja taas tästä jankutat. Niin kuin et tuossa tilanteessa ostaisi Extra-luokan lippua?!

Vierailija
31/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet jos joku vaan istuu siihen huolimatta siitä mitä sanot. Sellaisiakin ihmisiä on. Et voi kuin alistua ellet halua kohtausta.

Rakastan kohtauksia. Alan kyseenalaistamaan viereen tunkevan mielenterveyttä kovaan ääneen kunnes konnari saapuu poistamaan hänet paikaltani. 

Vierailija
32/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä avaus taas? Olet keksinyt tämän jutun ja taas tästä jankutat. Niin kuin et tuossa tilanteessa ostaisi Extra-luokan lippua?!

Miksi ostaa huomattavasti kalliimpi extra-luokan lippu kun voin tehdä töitä vastamelukuulokkeet päässä ihan siellä halvemmassakin luokassa, kun varaan myös sen viereisen paikan.

Vierailija
33/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet jos joku vaan istuu siihen huolimatta siitä mitä sanot. Sellaisiakin ihmisiä on. Et voi kuin alistua ellet halua kohtausta.

Rakastan kohtauksia. Alan kyseenalaistamaan viereen tunkevan mielenterveyttä kovaan ääneen kunnes konnari saapuu poistamaan hänet paikaltani. 

Alat kyseenalaistamaan viereen tunkevan mielenterveyttä kovaan ääneen? Koko vaunu kyseenalaistaa siinä vaiheessa sinun mielenterveytesi!

Vierailija
34/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa huomattavasti kalliimpi extra-luokan lippu kun voin tehdä töitä vastamelukuulokkeet päässä ihan siellä halvemmassakin luokassa, kun varaan myös sen viereisen paikan.

Halvemmaksihan se Extraluokka tulee kuin kaksi paikkaa normaalissa luokassa. 

Vierailija
35/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen normaalipainoinen mutta kärsin tällä hetkellä selkävammasta. Penkissä on ikävän etukenoasento ja senpä takia ostan itselleni molemmat paikat, jotta saan paremman asennon. Lisäksi haluan käsilaukulleni paikan enkä laita sitä tahmealle lattialle. 
Olen maksanut penkistä ja en todellakaan sitä kenellekään luovuta.

Vastaus kysymykseen:  olet kusipää.  

Vierailija
36/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksihan se Extraluokka tulee kuin kaksi paikkaa normaalissa luokassa. 

Extrassa olisi viimeksi ollut paikka noin 40€. Eko-luokassa paikkalipun oli 25€ ja viereinen paikka kustansi 4€ lisää. 

Vierailija
37/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan hytin ja siihen ei ole asiaa muilla. Siinä saa tehdä rauhassa töitä eikä kukaan  haise vieressä tai takana. Ei ole edes täydessä junassa kukaan tullut kysymään. Oon kyllä huomannut että joskus viereiseen hyttiin mennään vähäksi aikaa ja konnari käskee pois. Mulla on siitä hyvä puoli että kotikunta on pääteasemalla ja yleensä menen Helsinkiin, joten aina pääsee siihen omaan hytiin.  

Vierailija
38/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat sanoa, että paikka on varattu,  jos olet sen palveluna ostanut ja maksanut siitä erikseen. Ei sitä tarvitse kenellekään selitellä.

Vierailija
39/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassa olet. Ei se ole niin paha nakki istua ravintolavaunussa tia käytävällä seuraavalle asemalle. Sitten kannattaa olla nopea.

Vierailija
40/45 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saat sanoa, että paikka on varattu,  jos olet sen palveluna ostanut ja maksanut siitä erikseen. Ei sitä tarvitse kenellekään selitellä.

Kyllä siitä voi hyvinkin joutua selittelemään koska vapaalle paikalle saa istua. Sitähän ei tiedä ellei sitä kerro että paikka on varattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan