Eikö ketään nolota ostaa luottokortilla??
Siis tunnustaa kassalla että olempas nyt vähän aikaa peeaa, mut maksan sit myähemmin...
Itse ainakaan en missään tapauksessa ottaisi luottokorttia, ensinnäkään sen takia etten tarvitse (tililläni on aina rahaa) , toisekseen jos se katoaa, niin olisipa kiva maksella velkoja sen jälkeen.
Musta tuntuu että visa electronin mollaajat mollaavat vain oman alemmuuden tunteensa vuoksi... :)
Kommentit (44)
Varsinkin, kun kortti on sellainen, jonka myöntämiseksi on on oltava hyvät tulot + omaisuutta. Joskus hauska katsoa kassapimujen ilmeitä, musta kun ei aina päälle näy että massia on... :D
lemään, kun annan sen paremman kortin :).
Totta on, että kortin saa helposti, myös tuoloton perheenäiti, mutta kyllä ne ottaa sen kortin ihan yhtä helposti pois, kun laskut jää maksamatta.
JA EI, MINUA EI HÄVETÄ maksaa kortilla.
jonka saadakseen täytyy olla isotuloinen ja varakas?
T. toinen isotuloinen varakas :)
on mukamas merkki hyväosaisuudesta? Sehän vain kertoo siitä, että keskittää ostoksensa Stockalle (tai esim. ostaa auton Vehosta).
minäkin maksan luottokortilla, mutta enpä ole koskaan huomannut että minua ryhdyttäisiin sen vuoksi pokkuroimaan :D
Musta tuntuu että nämä jotka brassailevat rahoillaan taikka luottokortillaan ja muiden ihmisten reaktioilla ovat sellaisia jotka ovat " naineet rahaa" taikka voittaneet lotossa, eivät siis itse ole tienanneet näitä rahoja.
Olenko väärässä?
Joissa siis tulorajat ja omistusasunto pitää olla. Taitaa olla myös Platina-kortteja joissa korkeammat tulorajat.
Itsellä Visa Gold ja miehellä Mastercard Gold. Visan goldiin piti muistaakseni olla 50 keur vuositulot. Ei nyt mitkään huipputulot mutta kohtuuhyvät nyt kuitenkin ja omaisuutta piti olla omistusasunto. Etuja on ainakin ns. hätärahan toimittaminen ulkomaille jos kortti katoaa, joissain on matkavakuutuksia jne.
Itse maksan paljon Dinersilla kun siitä saa niitä pisteitä. Miehellä myös Amex josta saa kyllä paremmin bonusta kuin Dinersilta.
Laskut maksetaan aina eikä oikeaa luottosaldoa ole koskaan. Eikä hävetä maksaa luottokortilla.
Kerran sattui " hauska" tapaus tuon Visa Goldin kanssa Tarjoustalosa. Olin ostamassa vaippoja yms. ja maksoin pankkikortilla (kortti siis OP:n visa-pankkikortti) Kassaneiti rupes multa kyselemään että kuinka sen Kultakortin voi vielä saada kun eihän sitä ole saanut enään pitkään aikaan. Selitin että kyseessä on kyllä Visa Gold eikä Osuuspankin kultakortti. Myyjällä pyöri vaan silmät päässä ja kovaan ääneen piti vielä sitä ihmetellä että muutkin jonossa kuulivat että kuinka sulla nyt voi olla kultakortti. Argh! Ei ole kyllä kassaneidin asia tiedottaa puolelle kauppaa että millä kortilla asiakas maksaa.
muutama vuosi sitten, enkä saanut. En ole sen jälkeen kokeillut, kun ei ole ollut tarvetta. Puoliso anoi mulle sivukortin omaansa. Muuten en käytä, mutta ulkomailla kätevä. Ei kyllä nolottaisi käyttää.
omistusasunto vai asuntolaina? Siinä on vissi ero :)
pakko oli luoton puolelle sit laittaa.. ni kyl vähä hävetti kieltämättä. Normaalisti siis maksan ostokset aina heti kaupassa.
No kylläpä heti herätti närää tää " parempien" korttien omistus! Mulla on Master Gold, ja ihan itse olen tuloni tehnyt, en ole perinyt enkä nainut penniäkään.
Jotkut vaan on ahkerampia kuin toiset. Mutta ei se nyt mun elämänlaatua ole parantanut, enkä koe sen takia olevani parempi ihminen kuin kukaan muukaan.
Se asunto on omistusasunto ja omistajansa varallisuutta ihan riippumatta siitä on asunnosta velkaa.
Ja nimenomaan oltava sitä omaisuutta kortinhaltijan nimissä eli omistusasunto --> eli vakuutta pitää löytyä.
Jos sulla on velkaa liian paljon jo ennen luottokortin hakemista niin voi olla että sitä korttia et saa. Luottokortin myöntäjä katsoo että sulla ei olisi kykyä selvityä korttilaskun maksamisesta jos lainanhoitokulut vie liian ison osan tuloista.
Mutta " kunnon" ostoksia en häpeä maksaa luotolla (esim. pyörää ostaessani).
En oikein ymmärrä tuota ideaa, että maksaa kuukauden ruuat luotolla. Miksi? Miksi siirtää pakollista menoerää kuukaudella eteenpäin? Ruuat on pakko ostaa ja lasku on pakko maksaa pois, niin miksi niitä ruokia ei maksa saman tien?
Itse maksan pakolliset menot aina p-kortilla ja jos tulee jotain yllättävää, tai isompaa erää, niin ne hoidan luotolla.
Mulla on jatkuvasti käyttötilin saldo yli 3000 eli rahasta ei ole pulaa. Mutta tykkään maksaa kaikki sellaiset ostokset visalla, jos tuotteella on takuu. Visaostosten kuitit mulla on aina tallella sitten kun takuukuittia tarvitaan :D
Ja ulkomailla saa ostokset ja nostot AINA käteivaihtokurssia edullisemmin.
Palkkapäivän lähetessä saattaa siellä olla vain muutama satanen, jos on tullut jotain ylimääräistä ostettua.
Siirrän ylimääräiset korkeampikorkoiselle keräilytilille, josta sitten nostan tarvittaessa, jos on isompia investointeja (neljä nostoa vuodessa saa maksutta, joten ihan vähästä en sieltä viitsi nostaa -> tulee mietittyä isommat hankinnat tarkkaan!)
Pankkitilin alhainen saldo ei siis ole mikään häpeä!
pisteillä voi sitten ostaa palkintoja kaupan hintaa edullisemmin Dinersilta.
Tavaroita, matkoja, lehtivuosikertoja, kaikenlaista. Tosin kannattaa katsoa tarkkaan mitä ostaa pisteillä, hinnat ei välttämättä toimituskulujen kanssa ole juurikan halvempia kuin suoraan kaupasta.
Luottokortilla ostetuista ostoksista saa myös kaupan bonukset normaalisti eli itsellä kertyy s-bonusta ja diners-pisteitä esim. juuri ruokaostoksista.
Amexilla toisenlainen pisteidenkertymissysteemi, mutta parempi kuin Dinersilla. En oikein tunne sitä kun itsellä ei amecxia ole.
Vierailija:
No kylläpä heti herätti närää tää " parempien" korttien omistus! Mulla on Master Gold, ja ihan itse olen tuloni tehnyt, en ole perinyt enkä nainut penniäkään.Jotkut vaan on ahkerampia kuin toiset. Mutta ei se nyt mun elämänlaatua ole parantanut, enkä koe sen takia olevani parempi ihminen kuin kukaan muukaan.
.
Jos tarkoitit minun viestiäni, niin kiinnitin vain huomion siihen kun joku tirskui saavansa kortin vuoksi parempaa kohtelua ja pokkurointia..
Minulle näin ei ole ikinä käynyt ja siksi pohdiskelinkin heidän suhdettaan rahaan, että ehkä se ei ole niin luonnollinen kuin kuin meillä, jotaka ovat tottuneet siihen?
Siis kiinnittää huomiota sellaiseen mitä ei ehkä tapahdukaan?
En muuten ymmärrä että miksi joitakin ryhdyttäisiin pokkuroimaan luottokortin vuoksi, kun itse vuosia kortteja käyttäneenä en ole ikinä huomannut mitään pokkurointia??
näin kaupantätinä en todellakaan mieti millä kukakin maksaa kuhan maksaa. Ei minulla todellakaan tule mieleeni, että onpas köyhä tyyppi kun joutt " visaa" vinguttamaan.... Sitä paitsi täytyyhän sekin maksaa.
Kyllä on ap:llä suppea elämän asenne jos mieltää luottokortit köyhien jutuksi...
Sillon aikoinaan oli amexi ( en ole nähnyt aikoihin) niin se oli nimenomaan eliitti luottokortti... Joten eipä se kerro mitään onko luotollinen vai rahallinen maksaja.
Itse oon ns.. köyhä.. aina on raht loppu ennen tilipäivää ja en todellakaan voisi kuvitella ottavani jotain luottokorttia, joha se sekoittais talouden entisestään... joten voisin nyt kun miettiä luottoasiakkaat pistää paremmin toimeentuleviin. kun niillä on rahaa pitää pystyssä luottokuntaa....
Vuositulo- sekä ikäraja on ja lisäksi tietysti normaaleja luoton saamiseen liittyviä vaateita.
Hotelliyö kertyy melkoisen äkkiä! Ihan muutaman euron juttuja en viitsi kortille ottaa, mutta vähänkin isommat kierrätän kyllä luottokortin kautta.