Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oikeastaan oli Walt Disneyn virallinen ammatti titteli?

Vierailija
24.04.2026 |

Oliko hän keksijä, elokuva suunnittelija vai millä termillä häntä voisi kutsua virallisesti? Mitä mieltä hän olisi tekoälystä? Olisiko hän lopettanut tupakoinnin ajoissa nykyaikana jos olisi tiennyt sen haitoista? Tupakka pilasi sen keuhkot. 

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itse luonut tai keksinyt mitään. Palkkasi lahjakkaammat hommiin, otti itse siitä kunnian ja vielä oma nimi ja nimmari kaiken päälle. Alkuaikoina vielä väitti että mä nää kaikki piirsin.

Kurmuutti piirtäjiään ja erotti kaikki kun kehtasivat vaatia parempia työoloja. Oli aika kova pomo.

Juuri siksi jonkun luovan ihmisen joka keksii itse olisi pitänyt saada disneyn saavuttama monopoli asema animaatioalalla. 

Vierailija
22/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin menestynyt yrittäjä.

Eikä ollut! 

Miten niin ei?

Ei elänyt 2000 luvulle asti. Siksi ei 

Miten 2000-luvulle asti eläminen liittyy menestymiseen mitenkään?

Jutuissasi ei ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noponpoppoo kakstoista svenska

Vierailija
24/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijänsä käyttivät kahvia vahvempia aineita piirtäessään paperille animaatiota. Kuvitelkaa se määrä paperia mikä niillä meni vuodessa elokuvien animointiin. 

Vierailija
25/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itse luonut tai keksinyt mitään. Palkkasi lahjakkaammat hommiin, otti itse siitä kunnian ja vielä oma nimi ja nimmari kaiken päälle. Alkuaikoina vielä väitti että mä nää kaikki piirsin.

Kurmuutti piirtäjiään ja erotti kaikki kun kehtasivat vaatia parempia työoloja. Oli aika kova pomo.

Juuri siksi jonkun luovan ihmisen joka keksii itse olisi pitänyt saada disneyn saavuttama monopoli asema animaatioalalla. 

Disney nimenomaan oli itsekin luova ihminen, eli hän oli juuri sitä, mitä haikailet. Se, että nimikkofirmastaan tuli jättiläinen jo hänen elinaikanaan, ei poista taiteellisia ansioitaan.

Vierailija
26/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, miten aika simppeli aloitus kerää heti paikalle tyhjänmärehtijöitä, joilla ei ole muuta tekemistä kuin haukkua Disneyä koska syyt.

Vastaus aloitukseen on, että Disneyllä oli useita titteleitä. Hän oli animaattori, piirtäjä, ääninäyttelijä, ohjaaja, tuottaja, pääjohtaja.

Vierailija
27/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee bannit.

Vierailija
28/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, miten aika simppeli aloitus kerää heti paikalle tyhjänmärehtijöitä, joilla ei ole muuta tekemistä kuin haukkua Disneyä koska syyt.

Vastaus aloitukseen on, että Disneyllä oli useita titteleitä. Hän oli animaattori, piirtäjä, ääninäyttelijä, ohjaaja, tuottaja, pääjohtaja.

Märehtehtivyys on viisauden alku. 

Vierailija
29/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Disney nimenomaan oli itsekin luova ihminen, eli hän oli juuri sitä, mitä haikailet. Se, että nimikkofirmastaan tuli jättiläinen jo hänen elinaikanaan, ei poista taiteellisia ansioitaan.

Tämä. Yksi keskeisiä syitä, miksi Disney nousi kohisten oli juuri se, että sen perustukset laski tyyppi, joka itsekin ymmärsi koko alaa. Jos firmaa olisi jo alussa johtanut pelkkä mistään mitään tietämätön ahne orjapiiskuri, ei se olisi noussut minnekään. Kaikki vastaavat menestystarinat nouset siitä, että jollakin on visio. Olihan Spedekin alussa itsekin varsin taiteellinen ja kokeellinen tekemisissään ennen kuin myöhemmissä vaiheissa bisnesahneus vei voiton.

Vierailija
30/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boheemi elämää elävä itseoppinut Taiteilija voittaa Disneyn sieluttomat teokset. 

Vierailija
31/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Märehtehtivyys on viisauden alku. 

Vain jos olet lehmä.

Vierailija
32/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ollut! 

Miten niin ei?

Pitää elää 100-vuotiaaksi ollakseen menestynyt? Ok.

Vierailija
33/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boheemi elämää elävä itseoppinut Taiteilija voittaa Disneyn sieluttomat teokset. 

Disneyn tuotanto oli kaikkea muuta paitsi sielutonta hänen itsensä eläessä. Eikä se myöhemminkään noin sielutonta ole, pahin alamäki alkoi vasta tällä vuosikymmenellä.

Vierailija
34/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän keksi enimmäkseen vain puhuvia eläimiä. Ei mitään omaperäisiä olentoja

Vierailija
35/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ollut! 

Miten niin ei?

Pitää elää 100-vuotiaaksi ollakseen menestynyt? Ok.

Joillain ihmisillä on näköjään todella outo logiikka.

Vierailija
36/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hän keksi enimmäkseen vain puhuvia eläimiä. Ei mitään omaperäisiä olentoja

Mikä sitten olisi sinun mielestäsi omaperäistä? Ihan tiedoksesi, absoluuttisen omaperäinen ei pysty kukaan olemaan, vaan kaikki ideat ovat aina enemmän tai vähemmän kierrätystä.

Vierailija
37/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon oli ihmisillä mahdollisuus saada helpolla menestysfirma. 

Vierailija
38/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävä yritys väittää, ettei Disney olisi tehnyt mitään luovaa.

Vierailija
39/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten olisi sinun mielestäsi omaperäistä? Ihan tiedoksesi, absoluuttisen omaperäinen ei pysty kukaan olemaan, vaan kaikki ideat ovat aina enemmän tai vähemmän kierrätystä.

Kun olisi palkannut skitsofrenikoita ja adhd tyyppejä olisi jutut olleet upeita. 

Vierailija
40/126 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon oli ihmisillä mahdollisuus saada helpolla menestysfirma. 

Ei se silloinkaan ihan helppoa ollut, Disneykin epäonnistui 1920-luvulla ekalla yrityksellään, ennen kuin keksi Mikki Hiiren ja lähti uuteen nousuun. Jo silloin oli jokaista menestystarinaa kohden iso kasa epäonnistumisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi