****ELOISAT To-Pe****
Kommentit (40)
suuronnettomuustutkijalla mitään tekemistä ollu eilisen voiton kanssa...
suuronnettomuustutkijalla ollu mitään tekemistä eilisen voiton kanssa
Lehtola tai lehtinen tai ihan mikä tahansa jäppinen, pääasiahan on, että tul se voitto? Tärkeintä on voittaminen! ;D
Jamssa: no siehän sen sanoit! Nyt tossa pihalla pyörii yks melkeenriikinkukko, kuka ostaa? Myytävänä myös puolalainen lehtopupu, halvalla lähtee!
Näinpäs ja nyt eiku poeees......
vaikka mitäpä se meidän elämään vaikuttaa. Mies huomenna on ainakin osan päivästä töissä. Onneksi on jo niin valoisaa aamusta pitkälle iltaan niin jaksaa paremmin kuin jos olisi pimeätä ja märkää.
Kateellisena luin pubun miehen loman pituutta. Voi, kun oma mies olisi edes 2 viikkoa lomalla. Yksi viikko on jo varma, kun ollaan Italiassa mutta loppu onkin sitten arvailujen varassa. Elokuussa voisi kyllä olla niin ehdittäisiin jossain lastenriennoissakin käydä ennen kuin alkaa arki, kun minäkin palaan työelämään.
Pubu toivottavasti amoxin auttaa. Meidän pojan korvatulehduksiin se oli liian mieto lääke ja pari päivää kuurin loppumisen jälkeen alkoi korvakipuilu uudelleen. Laitoinkin sen lääkkeen sitten kiellettyjen listalle.
Meillä alkoi nyt päikkäreiden sisällä nukkumisen opettelu. Kesällä ei meidän pihalta niin varjoisaa paikkaa löydy, jos on yhtä kuuma kuin viime kesänä. Tuttipullonkin Juuli hylkäsi ja nyt vain nokkiksesta suostuu juomaan. Hyvä, hyvä. (taputan)
Esikko ei nuku enää päikkäreitä lainkaan. Jos nukkuu niin sitten hyppii täysin pirteänä vielä ilta kympiltä, kun minä olen jo aivan raato ja menossa unten maille. Kyllähän sen iltapäivällä huomaa, että on päikkärit jäänyt nukkumatta, mikään ei ole hyvä. Mä en ole sun kaveri, äiti on tavan pässi,sisko kiusaa, en halua, haluanpas, enkä laita, laitanpas on tyypillisimpiä lauseita mitä silloin pojan suusta kuulee. Minun hermojani koetellaan oikein kunnolla mutta jotenkin sitä on nyt oppinut olemaan kuulematta jokaista vastalausetta.
KK: Juulin päänympärysmitta lääkäriä kaiketi eniten mietitytti mutta koko kasvu siellä tutkitaan. En kyllä tiedä miten tutkitaan ja mitä testejä tytölle tehdään. No kuun lopulla olen sitten viisaampi. Paljon aikaa siihen käyntiin ainakin piti varata.
Ope, pumpuli, nallu, kiva kun pääsitte rentoutumaan ja hoidoista nauttimaan. Saisinkohan minäkin jäädä sunnuntaina sängyn pohjalle, ihan vain äitienpäivän kunniaksi. Mummoille ei viedä kuin kortit ja kukat. Lahjoja ei ole ostettu minään vuonna.
Jaapa jaa, esikko kinuaa seuraa ja äiti on tyhmä, kun vaan koneella räveltää. Joten oikein mukavaa äitienpäiväviikonloppua kaikille.
Huhti
Kotiuduimme hiljattain kyynelkanavan aukaisusta. Kaikki meni hyvin ja nyt pitäisi olla röörit auki, joten toivottavasti pääsemme silmien rähmimisestä ja vetistelystä eroon. Nukutus ei ole ainakaan toistaiseksi aihettanut mitään jälkimaininkeja; poika on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
8 kk tarkastuksessa piipahdettiin pari päivää sitten. Mitat 71 cm ja 7½ kg, joten hoikkia ollaan. Tai siis ainakin lapsi on.
Lyhyestä virsi kaunis. Mukavaa äitienpäivä/euroviisuviikonloppua kaikille!
Töppönen ja poika
PUBUN Annille pikaista paranemista!! Meille lääkäri määräsi eilen myös Amoxin kuurin, vaikkei Neelalle ollut korvatulehdusta tms. Mutta lääkäripä päätti määrätä " varmuuden vuoksi, kun on tuo flunssa jo niin pitkään jatkunut" . Hemmetti mua ärsyttää noi " varmuuden vuoksi" määrätyt antibioottikuurit. Määräsipä lääkäri annokseksi 2,5 ml, vaikka apteekissa sanoivat, että 2,0 ml riittäisi 9-10 kiloiselle. En nyt taas ymmärrä, mistä tuo lääkäri noi jutut repi (ja kyseessä ihan lastentautien erikoislääkäri). No, nyt sitten kuuri aloitellaan ja lisäksi saatiin Ventolinea yskään. Ja silmätipat myös, ellei ala silmän rähmiminen helpottamaan.
Pubulle vielä, eipä ole meidän päivähoitoasiat vielä ratkenneet. Päätöksiä odotellessa....
hengis vielä ollaan,eilen oli vielä 38 kuumetta ja tänään ollut lähinnä lämpöö..
iidalle puhkesi ylös hammas :) johan niitä on ooteltukkin.. varmaan noin 3kk sitten tuli viimeksi hampaita. mä häippäsenkin sitten taas..
ja korvatulehdushan se täälläkin kuinkas muuten.... ja samaista amoxinia määrättiin meiränkin likalle tosin annostus 1,8 ml kaksi kertaa päivässä (tarkka tohtori;)). Toinen korva vaan oli punainen ja vähän oli lääkäri kiikun kaakun että tarviiko antibioottia mutta määräsi sitten kun viikonloppukin tulossa ja ajatteli että tuskin halutaan sitten päivystyksessä kolmea tuntia tarvittaessa istua....;)
" Kiva" kun nyt selvisi nuo tytön yöhuutojen syyt. Jospa se elämä taas alkaisi tästä pikkuhiljaa voittaa. Nyt tytsy vetelee jo päivän kolmansia päikkyjään... Hiukan univelkaa raukkapienelle.
HUHTI: Tosi kurjaa ettei teillä enää isompi nuku päikkäreitä. Odotan kauhulla koska meillä on sama edessä... Tuskin enää kauaa menee kun nytkin jo päikyille meno on yhtä taistelua, tulee sängystä pois sen sata kertaa ja samoin on tuo yöunille meno ruvennut venymään... Tosin en tiedä onko kyse sitten ihan vaan uhmasta tässäKIN asiassa. Ja ei ole meilläkään kunnon kesälomaa nyt sitten tänä vuonna. Pari viikkoa " pakkolomaa" kai heinäkuussa kun miehen työpaikka on " kiinni" that´s it. Tosin onhan tuo ukko nyt tuossa heilunut kotona kun ei ole vielä uudessa työpaikassa aloittanut.
No niin. Menihän taas löpinäksi tämä. Jos menisi sohvalle hetkeksi hengähtämään.
oinas
Khp:lle, Oinasmamman, Pepperin ja Pubun tytöille sekä muille sairastaville paranemisia. Töppösen pojalle toipumistoivotukset.
Viisut: musta se Groatian biisi oli aika hauska, jotenkin Björk-mainen. Tosin montaa en kuullutkaan alusta vaan muutaman. Täytyy katsoa tänään digiboxilta loput.
Lätkää: menipä jännäksi eilinen peli. Huomenna taas jännätään.
Petoeläimet: keksikääs mitä vois tehdä muutamasta harakasta. Niistä kun ei varmaan kovin muodikkaita asusteita ihan heti keksi. Voisko niitä käyttää vaikka pölyhuiskina ? Vai meniskö nekin riikinkukkoina ?
Ihanalta kuulosti tuo Nallun ja Pumpulin kylpyläreissu. Itse sain käytyä sentään parturissa vähän siistimässä tätä pehkoa. Alkoikin olla jo aika hamppukasa.
Taidot: sohvapöytä hyökkäsi tytön kimppuun ja sai melkein musta silmän. Mustelma poskessa kuitenkin. Se siitä meidän pehmoharjoituksista sohvalla. Kyllä kai se on annettava muksahtaa muutaman kerran niin oppii varomaan vaikka ei mulla meinaa siihen luonto antaa periksi.
Tukehtumisvaara: toivottavasti ei tarvitse ikinä käyttää mainitsemaanne ensiapua mutta kiitos että siitä muistutitte. Ea-kurssista sen verran aikaa¿
Ikarus: olet tänään ajatuksissa. Hetki kerrallaan¿jaksamista nyt eteenpäin.
t. Hanhikki ja tyttö
Kiitti juttuseurasta. Oli kiva nähdä paljon taas tuttuja ja yksi oli ainakin uusikin tuttavuus siellä.
myry: Ihanat tytöt sinulla niin ja poika!
eloeppu: Kiva oli nähdä ja toivottavasti hoito meni hyvin.
Palautettakin meni jo perille ;) heillä ollut tiukka viikko euroviisujen takia kun hoitavat tarjoiluja erilaisiin pippaloihin.
Pia ja neiti joka just heräs eli jäi kirjoittaminen vähä lyhyeen.
Kiitokset kaikille tapaamisessa olleille, mukava oli nähdä niin teitä vanhoja kuin uusiakin tuttuja :) Minä kävin tapaamisen jälkeen vielä viisuhuumaa kokemassa kaupungilla ja sitten kiiruhdin kotiin. Tuomas oli pärjännyt mummon kanssa loistavasti ja heräili juuri päiväunilta, kun pääsin kotiin. Olisipa lastenhoitoapua aina saatavilla, harmi että isovanhemmat asuvat niin kaukana.
Mulla alkaa nyt pakkaaminen täällä, kun lähdemme Tuomaksen kanssa vanhempieni kyydissä huomenna pohjoiseen viikoksi. Mies tulee keskiviikkona perässä, kun työmatkalta kotiutuu!
Pikaista paranemista sairastaville ja aurinkoista viikonloppua teille kaikille!
Eloeppu, jota pakkaaminen ei innosta nyt yhtään...
Enpäs oo sitten herra ties koska viimeks kirjoittanut tänne...
Mulla jaksaminen näiden ylivilkkaiden poikien kanssa ollut aika hakusessa, meillähän tuo esikko täyttää huomenna 6 ja tuo nuorempi maaliskuussa täytti 3. Tää kolmen vanha on se tapaus joka ei edelleenkään puhu sanaakaan. Sitten oli vielä se miehen 5 vuotias tytär aina silloin tällöin täällä.
Jinka neito kasvaa vauhdilla ja on edelleen vaan tosi helppo hymytyttö, kontannut on jo aika pitkän aikaa, ja menee istumaan itse konttausasennosta.
Mutta joo, mulla todettiin joku aika sitten vaikea pitkittynyt masennus, johtuen tosi monista eri asioista, luultavasti " itänyt" jo jostain hamasta teini-iästä lähtien. Nyt on sitten alkamassa kaikenlaista terapiaa, perhepsykiatrilla, psykoterapeutilla ja parisuhdeterapeutilla. Mielialalääkitys päällä ja nyt alkaa vähän näkymään valoa elämässä kun alkaa lääkkeen vaikutus tuntumaan.
Kovasti yritän nyt jaksaa käydä lukemassa pinoja ja jopa vastaamassa...=)
Muutaman viikon sisään tulee kylläkin parin viikon katkos kun en koneelle välttämättä pääse. Meillä nuo pojat kun päätti viikko sitten laittaa akvaarion 10 metrisen täyttöletkun aamuvarhaisella kiinni suihkun hanaan ja hanan auki. Herättiin siinä vaiheessa kun kämpässä oli komisen senttiä vettä lattialla, joka huoneessa paitsi meidän makkarissa. Se valui tietenkin alakerran asuntoon ja nyt sitten täytyy tää kämppä tyhjentää ja täällä revitään lattiat auki ja koneellisesti aletaan kuivaamaan rakenteita. Onneks on vakuutus niin omavastuu ei oo kuin 150e mutta tuo tavaroiden varastoon vieminen ja sit et millaiseen soppeen vakuutusyhtiö meidät siksi aikaa laittaa...
Plus että jostain pitää löytää sijoituspaikka kahdelle terraariolle ja neljälle akvaariolle...
Nojoo, nyt on pentujen huone hiljainen, mäkin kömmin kokeilee jos se nukkumatti piipahtais mullekkin heittämässä unihiekkaa...
Jopas on korvatulehduksellista porukkaa. Toivottavasti paranette kaikki pian, niin lapset kuin vanhemmatkin.
HUHTI: me oltiin 10 vuotta sitten esikoisen kanssa n.9kk iässä tutkimuksissa sairaalassa vähäisen kasvun ja heijasteiden puuttumisen takia. Niin ja tyttö ei noussut itse istumaan (nousi kyllä seisomaan, mutta se ei kelvannut). Koko päivä meni sairaalassa, tylsintä oli virtsanäytteen otto. Viimein kun tyttö pissasi, niin se pussi perhana vuoti :o/ Pojilta se on niin paljon helpompaa. Kun oli tutkittu kaikki mahdolliset ja mahdottomat menimme kotiin ja tulosten tultua (ei siis lapsessa mitään vikaa) saimme seuraavaksi lähetteen ravitsemusterapeutille, joka tutki meidän syömiset. Lopputulos oli, että tyttö on pieni mutta terve.
Jamssa
Varmaan ainakin toista kuukautta aikaa kun viimeksi kirjoittelin, toivottavasti ette ole vallan meitä unohtanut;) On vaan ollut kaikenlaista lasten sairastelua ja mies paljon työmatkoilla, ettei ole ennättänyt kun käydä häthätää välillä lukemassa teidän kuulumisia. Nytkin mies melkein 2 viikkoa poissa kuvioista; ei olla vielä edes puolessavälissä yh-jaksoa:(
Poika nousi tänään tukea vasten seisomaan, pitkään harjoitteli polviseisontaa ja nyt sitte ei muuta teekkä kun pystyyn nousemassa...Ja minä pelkään millon taas pyllähtää ja lyö päänsä:/ Hampaita on tulossa ylös -useampi kuultaa läpi, kaksi tulikin alhaalle jo 6 kk iässä joten johan se on korkea aika tulla lisää. Yöt menee vaihtelevasti parhaimmillaan yhdellä tutituksella ja pahimmillaan yhdellä syötöllä ja kymmenellä tutituksella ja kaikkea siltä väliltä, mutta pääosin yöt sujuneet hyvin tissistä vieroituksen jälkeen, sairastelut tietty sekottaa aina pakan kokonaan ja flunssia onkin riittänyt tänä talvena/keväänä myös meidän perheessä.
2,5 v. tytöllä on uhma pahimmillaan (toivottavasti ainakin) ja välillä tuntuu että päivät ovat yhtä kieltämistä ja ei ja älä- sanan jankuttamista. On vielä niiiin jäärä ettei meinaa uskoa millään, varmaan tullut isäänsä...;) Poika on alkanut jo pitämään puoliaan, tyttö kun ottaa kädestä lelun niin yrittää ottaa takaisin ja huutaa kovalla äänellä harmistustaan. Läpsyjä ja tuuppimisia saa kanssa osakseen päivittäin vaikka kuinka yrittää olla silmät selässäkin niin ei pysty kaikkia estämään:(
Pyydän anteeksi omanapaista viestiäni, en ole ihan mukana mitä kenellekkin kuuluu täl hetkellä, mutta yritän parantaa tapani:)
Nyt pesulle ja valmistautumaan unten maille, hyvää yötä!
Emppusimppu ja Elmeri ma 9 kk
Kiva kuulla LEM susta pitkästä aikaa!:) Ja voimia masennuksen selätykseen, hyvä että saat apua ja tervehtyminen on päässyt hyvään alkuun jo. Teillä tuntuu olevan melkosen vilkkaita ja kekseliäitä poikia siellä 2 kpl, huh heijaa mitä olivatkaan värkänneet...:/
Täällä ollaan taas lähes koko yö oltu enemmän tai vähemmän hereillä ja ukkoarmas kuorsannut koko yön... Näinhän se menee. Kyllä tuli avauduttakin sitten heti aamusta. Kaksi yötä olen jo tytön kanssa putkeen valvonut. Edellisenä yönä kävin potkimassa ukon ylös siinä puoli kuuden maissa että sain edes hiukan nukkua mutta nyt en jaksanut. Ajattelin vaan että jos ei itse tajua tulla niin olkoon tulematta sitten. (Näinhän ei ikinä pitäisi miesten kanssa toimia i know....koska sitten saat tosiaan odottaa sinne hamaan maailmanloppuun saakka että se " valaistus" ukon päähän tulee, että hei, pitäisköhän ton vaimokullankin joskus antaa nukkua...) Nukuttiin siis olohuoneen sohvalla ton tytön kanssa. Julistinkin heti aamusta että minä en sitten huomenna äitienpäivää eli " orjuuden ja sorron päivää" vietä... Joo...;) Vähän kilahtaa yli joskus. ;)
No, mutta mitäpä pienistä. Oli kiva kuulla LEMistä pitkästä aikaa! Toivattavasti saat masennuksen pian selätettyä! Ja voi apua tosiaan, mitä teidän pojat oli keksineet! :(( Herramunjee....Ei paljon naurata ei.
Meilläkin on tuo ylösnouseminen ollut nyt ihan pop siitä asti kun vappuna sen taidon tyttö oppi. Osaa kyllä yleensä tulla jo hienosti alaskin mutta aina välillä kopsahteleekin.
Eipä muuta uutta tällä rintamalla. Kovasti paranemisia kaikille pienille ja isommillekin potilaille ja Oikein Hyvää Äitienpäiväviikonloppua kaikesta huolimatta! ;)
oinas
Emppusimpulle tsempit yh-arkeen ja uhmiksen kanssa taisteluun! Meillä pojan uhma nousi potenssiin tuhat kun täytti kolme vee ja nyt on pelkkää taistelua tämä yhteiselo. No, välillä on toki niitä suvantovaiheitakin. Ja pikkusisko saa kanssa osansa kyllä, muksitaan ja tönitään ja muuta pientä kiusaa tehdään...:(
kiva kuulla lemistä!! masennus on kauheeta,mulla oli joskus kun esikoinen oli 2.v ja se oli tosi vaikeeta..
kaikille korvatulehduksista kärsiville paranemis säteitä ja jaksamisia.
mulla itellä oli se kuume ja nyt jälkeen tuli sitten flunssa kerä äänen lähdön,kerpele mua ketuttaa ku ääni on ku murkku ikäsellä :S taitaa olla virusperänen joten troppii ei irtoo lekurilta,aattelin maanant. mennä näyttää jos ei ala ääni paranee..yks mikä ärsyttää niin heti kun menee makaa (nostaa päätyy kuinka paljon vaan) niin yskittää/kutiaa kurkkuun..eli ei saa ees nukuttuu :(
noh enivei kakun meinaan äitilleni leipoo huomena olin vaikka pääkainalossa ;)
noh,jospa menisin nautiskelemaan aamu sufeista (ite kun keitinki :D )
tsemii kaikille,toiv. jokaisessa sairastuvassa alkais helpottaa että sais nauttii tulevasta kesästä jne..
Täällä sitä tääs ollaan muutaman päivän tauon jälkeen. Päivät ovat olleet yhtä lentoa. Torstaina käytiin pankissa. Anoppi oli katsomassa pienempiä lapsia sen aikaa. Isommathan oli koulussa ja eskarissa. Hyvin oli heillä mennyt.
PAnkista saatiin laina. Eilen käytiin kattomassa yhtä taloo joka vaikutti ihan kivalta mutta käydään nyt sitten maanantaina kattoon toista. Siinä oliskin tän alueen isot talot johon meillä olis varaa. Maanantaina mietitään sitten jos jommasta kummasta jätetään tarjousta. Ollaan katsottu paria pienempääkin. Niistä tarvis selvittää onko niissä laajentamis mahdollisuutta. Nyt mahduttais ihan hyvin kun noi kaksi pienempää ei tarvii vielä omaa huonetta kun nukkuvat nytkin meijän makkarissa. Mutta aikanaan olis kiva saada ne pois meijän makkarista.
Perjantaina oli eskari pojan vanhempain vartti ja eskari ope oli hyvillä mielin päästämässä poikaa kouluun. Syksyllä kun keskusteltiin asioista mitä pitäisi eskari vuoden aikana oppia niin niihin oli tullut huimaa parannusta.
Teemu on edelleen tosi nuhainen 11 valuu koko ajan nenän alla. Poika vihaa niistämistä yli kaiken. Paperin kanssa kun tuun lähelle niin kääntää päänsä heti poispäin. Syömiseen ei nuha onneksi vaikuta ja yötkin on vähän parempia mitä ne tossa reilu viikko sitten oli.
Vitosen uhma on hieman helpottanut. Seuraavaa huippua odotellessa. Paljon jaksamisia muille uhman kanssa taisteleville.
Olipas nallulla ja pumpulilla ihanan kuuloinen reissu Turkkuseen. Opemamma kiva kun pääsit sinäkin rentoutumaan. Täällä yksi kateellinen. Tossa olis järven toisella puolella Aulangon kylpylä pienen kävely matkan päässä mutta ei sinne oo silti päässyt.
Huomenna olis sit äitienpäivä. Lapset ovat askerrelleet kovasti koulussa ja eskarissa jotain ja niitä eilen piiloteltiin urakalla ja vartioitiin ettei äiti vaan nää piiloja. Mummoille ei osteta mitään. Nelonen ja vitonen askartelivat perhekerhossa kortit. Kotona olis tarkotus tehdä kukka ketjut paperista. Mies pääsee kuudeltä yö vuorosta ja uhkas silloin tuoda aamupalan mulle sänkyyn. Anoin armoa ja pyysin että saisin aamupalan vähän myöhemmin. Lapsetkin nukkuvat vielä siihen aikaan. Katsotaan sitten mihin aikaan herätys tulee. Mun äidille mennää kahden aikaa syömään. Mun vaari(äidinisä siis) laittaa meille kaikille siellä ruuan ja sit sieltä mennään vielä käymään anopilla. Ellei mennä aamusta riippuu miten mies jaksaa kun on tosiaan ollut yövuorossa töissä.
Nyt tarvii mennä laittaa pyykit kuivuun ja silittää eiliset pyykit kun ovat kuivia. Lapsoset leikkivät kerrankin kaikki lasten huoneessa duploilla. Teemu vaan tuppaa hajottamaan toisten rakennelmia. isommat kilvan rakentavat Teemulle omia juttuja ettei riko isompien isoja taloja.
Hyvää Äitien päivää kaikille.
puuhis ja Teemu 2908
HIENOA Suomi ja varsinkin Lehtola ja Lehtinen =)
semiviisuissa suosikki oli Unkari ja onneks pääs jatkoon. Mukavan letkeetä bluesia ;)
http://www.yle.fi/eurovision/main.php?id=2776
tuolta valitsee sit Hungary/unkari niin pääsee kuntelemaan sen.
Nyt pitää juosta taas.
Peeveli