Minkä takia me joudumme maksamaan yrittäjien eläkkeet
Kun eivät itse halua niitä kerryttää? Miksi näitä kykypuolueen loisijoita psspotaan?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Sanos se. On meillä upeat yrittäjät. Yrittävät veronmaksajien laskuun. Voitot heille ja maksut meille. Suomi nousuun.
Sosialistisia tovereita siis, eli aitoja demareita joita edellinen kirjoittaja ihailee ja kannattaa.
Eiköhän yritystoiminnasta synny enemmän veroeuroja kuin teidän loisten puuhastelusta
Eipä normieläkeläiset ole omia eläkkeitään maksaneet. Aivan liian pieniä maksuja ovat tietoisesti maksaneet ja päättäneet että saavatpa jälkipolvet maksaa. Kuitenkin 70 luvulta ollut tiedossa, että perityt maksut olivat liian pieniä…
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät maksavat työntekijöiden eläkkeet. Miksi he eivät itse halua kerryttää niitä?
Kyllähän haluavat ja pitääkin kerryttää lain mukaan ikiomat eläkkeet
Seuraavan hallituksen päätehtävä on lisätä yritysten ja yksityisyrittäjien määrää, jotta talouden syöksykierre saadaan katkaistua. Ei vaan valitettavasti tule onnistumaan jos idioottidemareista tulee pääministeripuolue.
En kauheasit arvosta USA:n poliittista järjestelmää tai sen nykyjohtoa, mutta se siellä on talouden kannalta hyvä ettei politiikan huipulle pääseminen edellyttää talousosaamista. Amerikkalaiset poliitikot osaavat itse rikastua , tukevat yrittäjiä, ymmärtävät miten rahaa pitää sijoittaa ja tajuavat laittaa valtiovarainministeriksi vain talousasiantuntijoita.
Suomen köyhyys johtuu vain ja ainosastaan talousosaamattomasta vasemmistosta. Neuvostoliiton alkuajoilta periytyneet kommunismiopit historia on jo osoittanut valtion taloudenhoidon näkökulmasta täysin epäonnistuneiksi. Silti niiden kannattajia löytyy vieläkin poliitikoista.
Yrittäjät maksaa kyllä ihan itse eläkkeensä. Vai etkö YEListä ole kuullut? Ei yrittäjälle kerry työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät maksaa kyllä ihan itse eläkkeensä. Vai etkö YEListä ole kuullut? Ei yrittäjälle kerry työeläkettä.
YEL maksuista ei mene euroakaan omaan eläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Se on niin päin, että yrittäjät maksaa veroillaan muiden eläkkeitä eikä toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneehän. Se on nimenomaan ainut eläke mitä yrittäjä eläkkeelle jäätyään saa.
YEL-vakuutus kerryttää yrittäjälle eläkettä, ja siihen pohjautuu yrittäjän muu sosiaaliturva, kuten sairauspäiväraha ja työttömyysturva.
Vierailija kirjoitti:
Sanos se. On meillä upeat yrittäjät. Yrittävät veronmaksajien laskuun. Voitot heille ja maksut meille. Suomi nousuun.
Juu ja työntekijät pitää saada ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Mikael Pentikäinen tavoittelee veronmaksajien rahoja.
Uskovainen kun on niin kädet toisten taskuissa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestön vaatimuksesta todellisiin ansiotuloihin ei tulla huomioimaan yrittäjien nostamia osinkoja, jotka on verotettu ansiotulona. Jos ne olisi päätetty huomioida, suurituloisten yrittäjien eläkemaksut nousisivat vielä enemmän. (HS)
Osaako joku avata mitä tämä tarkoittaa? Osinkoja ei huomioida?
Osa listaamattomista yrityksistä nostetuista osingoista verotetaan ansiotulona. Tätä osuutta ei siis huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksamme enemmän takuueläkkeitä kuin yrittäjien eläkkeitä. Yrittäjä joutuu sentään tekemään jotain yritystoimintaa eläkkeen saadakseen, takuueläkkeen saa asumalla Suomessa 3 v ajan (tai oikeastaan riittää, että on osoite Suomessa).
Eivöthän nuo tunnu tekevän kun ei kerry. Älä vaihda aihetta persu.
Ihan saman verran se yrittäjän eläke maksaa Suomelle kuin kotona loputtomasti loisinut laiskaperse elämäntapatyötön. Yrittäjä on sentään oman palkkansa tehnyt, mutta työtön on ollut vain kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksamme enemmän takuueläkkeitä kuin yrittäjien eläkkeitä. Yrittäjä joutuu sentään tekemään jotain yritystoimintaa eläkkeen saadakseen, takuueläkkeen saa asumalla Suomessa 3 v ajan (tai oikeastaan riittää, että on osoite Suomessa).
Eivöthän nuo tunnu tekevän kun ei kerry. Älä vaihda aihetta persu.
Yrityksessä voi olla talous tiukilla muutenkin jos vielä yrittäjä yrittäisi kerryttää eläkettä.
Yrittäjät maksaa ja saa eläkkeitä aivan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Virhe on tehty aikoinaan kun järjestelmä luotiin. Yrittäjien eläkemaksuja hallinnoimaan ei perustettu rahastoja, vaan valtio päätti huolehtia niistä itse. Eli valtio on käyttänyt aiempien yrittäjien eläkemaksut omiin menoihin. Voi miettiä että oliko fiksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihis se sun mielestä menee?
Veronmaksajat mak savat 600 miljoonaa egee "yrittäjille"eläkkeitä vuodessa .Kiitos Purran se vielä nousee 100 miljoonaa.Tämmöistä sosialismia Purra harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneehän. Se on nimenomaan ainut eläke mitä yrittäjä eläkkeelle jäätyään saa.
YEL-vakuutus kerryttää yrittäjälle eläkettä, ja siihen pohjautuu yrittäjän muu sosiaaliturva, kuten sairauspäiväraha ja työttömyysturva.
Näin tekee. Se %-kertymä on toki ihan liian pieni, mutta onpa sentään jotakin. Tottakai jokainen yrittäjä säästää ihan pihdasta rahaa eläkepäiviä varten
Purra niin rakastaa rahan repimistä työläisten selkänahasta.
Et sinä maksa kenenkään eläkkeitä vaan olet kotona makaava laiska s*ssupummi ja k*mmunisti.