Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tsekannut, onko naapurisi auto oma vaiko rahoitusyhtiön?

Vierailija
23.04.2026 |

Miten on?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naapureilla niin hienoja autoja, että viittis selvitellä. Sehän taitaa maksaakin kysellä omistajatiedot. 

Vajaa kolme ekee...Huomasin kerran ku selvittelin muita auto asioita!

Vierailija
22/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervettä kytätä naapurin asioita, varsinkaan tuolla tasolla. Viittaa narsistisuuteen ja luonnehäiriöön tuommoinen kyttäys, kontrollointi ja kateellisuus. Pitää elää omaa elämää ja antaa naapurin elää omaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on. Entä sitten? Siihen menee vain pieni osa tuloista.

Vierailija
24/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tiedä, mutta hirvittää joidenkin tuttujen autorahoituksen suuri määrä ja isot kuukausierät. Miten nämä ihmiset selviävät, jos vaikka työttömyys osuu kohdalle? Ja kun on siis asuntolainaa ja perheellisinä muitakin kuluja. 

Vierailija
25/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen epäkiinnostavaa, kuka naapurin auton omistaa.

Vierailija
26/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri on (oikeasti) miljonääri, joten eiköhän se ihan autonsa omista. Ite jouduin ottamaan tohon 10 000 €:n koslaan lainaa.

Voi sen bilika olla silti vekseli vetoinen...Oon tavannut työni kautta niin monta peräkylän Elvistä että en osaa edes laskea. Kaikki on niin helvetin hienosti mutta totuus on se että ruokakin ostetaan Visalla velaks. Talous ei kestä pienintäkään kolhua mutta hyvälle näyttää...Sit kuvitellaan ja selitetään että tää kaikki on mun/meidän, totuus on se että kaikki on pankin...ei vielä vuosikymmeniin oma!

Pankit on aika nihkeitä lainojensa kanssa nykyisin.

Naapurin miljonääri ajelee vuosimallia 2017 halvalla katumaasturilla. Totesi kerran, että se toimii juuri niin kuin pitääkin eli sillä pääsee asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja kauppaan eikä kukaan pohdi, että tuo tuhlaa rahojaan, enemmänkin miettivät, että on se pihi. Sen jälkeen kauppaneuvottelut sujuvat hyvässä hengessä.

Vierailija
27/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuollainen nuuskiminen. Tunnistan täysin tuon ihmistyypin. Kyllä kiinnostaa palkka, varallisuus jne.

Vierailija
28/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä olisi väliä? Vaikka olisi rahaakin ostaa auto, monet ottaa silti rahoituksella. Ei siis edes kerro henkilön varallisuudesta mitään.

Vierailija
29/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en tiedä, mutta hirvittää joidenkin tuttujen autorahoituksen suuri määrä ja isot kuukausierät. Miten nämä ihmiset selviävät, jos vaikka työttömyys osuu kohdalle? Ja kun on siis asuntolainaa ja perheellisinä muitakin kuluja. 

Myyvät auton pois tietysti. 

Vierailija
30/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri on (oikeasti) miljonääri, joten eiköhän se ihan autonsa omista. Ite jouduin ottamaan tohon 10 000 €:n koslaan lainaa.

Voi sen bilika olla silti vekseli vetoinen...Oon tavannut työni kautta niin monta peräkylän Elvistä että en osaa edes laskea. Kaikki on niin helvetin hienosti mutta totuus on se että ruokakin ostetaan Visalla velaks. Talous ei kestä pienintäkään kolhua mutta hyvälle näyttää...Sit kuvitellaan ja selitetään että tää kaikki on mun/meidän, totuus on se että kaikki on pankin...ei vielä vuosikymmeniin oma!

No, tämä tapaus ei ole kyllä mikään peräkylän Elvis ja muutenkin skarppi muija. Ei se muuten olisi nollasta itseään miljonääriksi tehnyt.

Vierailija
31/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, miksi? 😃 ei ole käynyt mielessäkään. Herrajjesta, on tässä muutakin mietittävää.

Vierailija
32/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostakin pakottavasta syystä pitää selvittää jonkun auton rekisteritiedot, niin sieltä se tieto tulee. Muutoin ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
33/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, miksi ihmeessä tekisin sellaista?!?!

Vierailija
34/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä kenellä naapureista on auto.  Tämä on iso taloyhtiö.  

Jaa tiedän mä yhden jolla on auto.  Se joskus tarjoutui kuskaamaan meitä kissan kanssa eläinlääkäriin kun kuuli, että yleensä käymme taksilla siellä.  

Käydään siis vain rokotukset ottamassa kerran vuodessa.  

Vierailija
35/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kiinnosta muiden elämä noin paljoa.

Vierailija
36/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo tieto muuttaa minun elämässäni mitään? Ei mitenkään.

Vierailija
37/37 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhanaikaista sitoa pääomaa autoon! Autorahoituksen korko 1-3% ja indeksirahasto tuottaa keskimäärin 7% vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi