Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varma kesän merkki: huvipuistojen hinnoista valittavat vanhemmat

Vierailija
27.04.2023 |

Kuvittelevat että on ihmisoikeus käydä huvipuistoissa. :D "Harvalla lapsiperheellä on varaa".

Jos asiakaskato iskee, hintoja on rukattava. Mutta kun ei todellakaan ole iskenyt, niin miksi myydä halvemmalla? Huvipuistot ovat tupaten täynnä lapsiperheitä joka jumalan kesä. Muilla kyllä siis on varaa.

Älä tee lapsia jos ei riitä massi haluamaasi elämäntyyliin.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5884007

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että olet lapseton. Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.

En siis itse asu Helsingissä, mutta olen joka vuosi vienyt lapseni Wasalandiaan joka suljettiin vajaa vuosikymmen sitten. Ranneke oli mielestäni ihan sopuhintainen, 16 euroa. Ei ollut paha etappi kolmen lapsen kanssa juomineen ja ruokineen kun itse menin kotitekoisilla voileivillä ja vesipullolla.

Olisi kyllä nuokin reissut jääneet pienituloisena duunarina väliin jos rannekkeet olisivat olleet 50e per nuppi.

Vierailija
2/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että olet lapseton. Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.

En siis itse asu Helsingissä, mutta olen joka vuosi vienyt lapseni Wasalandiaan joka suljettiin vajaa vuosikymmen sitten. Ranneke oli mielestäni ihan sopuhintainen, 16 euroa. Ei ollut paha etappi kolmen lapsen kanssa juomineen ja ruokineen kun itse menin kotitekoisilla voileivillä ja vesipullolla.

Olisi kyllä nuokin reissut jääneet pienituloisena duunarina väliin jos rannekkeet olisivat olleet 50e per nuppi.

Miksi pienituloinen duunari on lisääntynyt? Miksi hänen pitäisi päästä ylimääräisiin huvituksiin?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensäätiö (ITLA) on kylläkin perustettu siksi että Suomessa asuvien lasten ja lapsiperheiden hyvinvointia, yhdenvertaisuutta ja asemaa sekä hyvää tulevaisuutta saadaan edistettyä.

Ei siihen mielestäni sovi se että aletaan tavoittelemaan voittoa laitelipuilla tai rannekkeilla.

Tulee mieleen jenkkien Goodwill joka on muuttunut hyväntekeväisyydestä ihan kylmän kokoomuslaiseksi liikelaitokseksi joka huutokauppaa kalliiseen hintaan lahjoitettuja tavaroita. Menty aika kauas alkuperäisestä missiosta.

Helsingissä Lastensäätiö jakaa sos. toimelle vuosittain 1000 lippua kaikista vähävaraisimmille lapsiperheille ja se on mielestäni oikeudenmukaista vaikka itse maksan lipuista.

Vierailija
4/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsin ranneke on 47€. Meillä on yksi lapsi. Lintsille mennään kävellen. Lapselle ranneke ja 1 tai molemmat vanhemmat ostavat itselleen. Lintsin ruokatarjonta on huono, joten syödään sitten kotona. Ei paha hinta.

Vierailija
5/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pienituloinen duunari on lisääntynyt? Miksi hänen pitäisi päästä ylimääräisiin huvituksiin?

Ap

Suomen syntyvyys on jo nyt lähellä Etelä-Korean lukuja siksi kun täällä on niin tukalaa taloudellisesti kasvattaa lapsi. Ei täällä ole varaa ronkeloida sen suhteen kuka synnyttää ja kuka ei, tai ei sinuakaan enää ole hoitamassa tai palvelemassa ketään kun olet eläkeiässä.

Vierailija
6/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.

Perusta sinä halpa huvipuisto, kun se on mielestäsi niin helppoa ja kannattavaa. 

Vierailija
7/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintsin ranneke on 47€. Meillä on yksi lapsi. Lintsille mennään kävellen. Lapselle ranneke ja 1 tai molemmat vanhemmat ostavat itselleen. Lintsin ruokatarjonta on huono, joten syödään sitten kotona. Ei paha hinta.

Yhdelle lapselle suht suolainen mutta silti hyväksyttävä. Vien lapsen sinne ehkä joka toisena kesänä. Jos olisi useampia lapsia, ei olisi varaa. Teen itse töitä varhaiskasvatuksen parissa ja palkat ovat surkeita.

Vierailija
8/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.

Perusta sinä halpa huvipuisto, kun se on mielestäsi niin helppoa ja kannattavaa. 

Lastensäätiön ei ole tarkoituskaan olla kannattava, sen enempää kuin vaikka Helsingin yliopiston. Molempia tuetaan julkisista varoista, muu varainkeruu tapahtuu omasta aloitteesta.

Vierailija
9/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussimisen pitäisi ehdottomasti olla maksullista. Pitäisi olla automaattinen 50-100 euron naimavero per laaki, niin ehkä se hieman hillitsisi persaukisten holtitonta lisääntymistä ja märinän ja uhriutumisen määrä vähenisi kun ei tulisi jälkikasvua mitä ei kyetä itse kunnolla elättämään.

Vierailija
10/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen tärkein ja ainoa tehtävä on tuottaa voittoa. Onko tässä jotakin epäselvää?

Vierailija
11/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pärjäävät oikein mainiosti ilman kalliita huvipuistojakin. Aivan turha rääkyä koko asiasta.

Vierailija
12/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen tärkein ja ainoa tehtävä on tuottaa voittoa. Onko tässä jotakin epäselvää?

Lasten päivän säätiö ei ole yritys. Säätiön tarkoitus on tuottaa hyvinvointia lapsiperheille ja tukea lapsiperheiden tasa-arvoa ja onnellisuutta.

Vierailija
13/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suomen syntyvyys on jo nyt lähellä Etelä-Korean lukuja siksi kun täällä on niin tukalaa taloudellisesti kasvattaa lapsi. Ei täällä ole varaa ronkeloida sen suhteen kuka synnyttää ja kuka ei, tai ei sinuakaan enää ole hoitamassa tai palvelemassa ketään kun olet eläkeiässä.

Erittäin hyvä asia että syntyvyys on laskussa. Mutta jos ei nyt mietitä sitä, niin duunarin on täysin ok lisääntyä kunhan hän sitten kakaroineen ymmärtää että duunari hän edelleen on.

Mullakaan ei ole varaa kultahippukasvohoitoihin ja kaukomatkoihin kuin harvoin, mutta en minä niiden hinnoittelua siitä syytä vaan omia valintojani. Teen sitten jotain muuta.

Ap

14/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ihme ongelma tässä muka on, jos lapsilisä on kuukaudessa 94,88€ yhdestä lapsesta, niin luulisi siitä kerran kesässä riittävän, jos vanhemmat ei käytä rahoja omiin tarpeisiin.

Vierailija
15/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten päivän säätiö ei ole yritys. Säätiön tarkoitus on tuottaa hyvinvointia lapsiperheille ja tukea lapsiperheiden tasa-arvoa ja onnellisuutta.

Miksi sitten hirveet hinnat, kun kävijöitä on kauheesti. Tuottoa tulee niin helkkaristi. Kynitään rannekehinnoilla maximit. Tympäsee.

Vierailija
16/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa voi ottaa eväät.

Eikä koko ajan tartte olla jotakin syömässä.

Vierailija
17/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia julkisin varoin tuettuja kilpailulakien vastaisia virityksiä ei tietenkään pitäisi lainkaan olla olemassa. Eikä olisikaan, jos Suomessa noudatettaisiin voimassa olevia lakeja eikä laitonta "maan tapaa".

Vierailija
18/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kauhisteltiin 120 markan hintaa, maksoi 20€ laitepääsyillä

Vierailija
19/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia julkisin varoin tuettuja kilpailulakien vastaisia virityksiä ei tietenkään pitäisi lainkaan olla olemassa. Eikä olisikaan, jos Suomessa noudatettaisiin voimassa olevia lakeja eikä laitonta "maan tapaa".

Suljetaan sitten kansallisooppera ja teatteritkin. Markkinahinta on noin 700 euroa per näytös. Liput maksavat valtion kulttuurituen ansiosta satasen.

Vierailija
20/76 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suljetaan sitten kansallisooppera ja teatteritkin. Markkinahinta on noin 700 euroa per näytös. Liput maksavat valtion kulttuurituen ansiosta satasen.

Tietenkin näin pitäisi tehdä. Miksi kukaan olisi tästä eri mieltä?