Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te- palvelujen toimimattomuus

Vierailija
23.04.2026 |

Elokuussa 2025 viimeisin yhteydenotto. Ei mitään suunnitelmaa/työnhakuvelvotetta tms...

Työnhaku voimassa, en ihan ymmärrä, piti olla se 3kk.En ole koskaan aikaisemmin ollut,työttömänä, vaan nyt 59v yt jälkeen, 39v työelämää takana. Asun hki, en halua ko. asiaan piikittelyä. Työttömyys kestänyt reilu vuosi. Niin raastavaa tämä paska

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin hyvä kun eivät ottaisi yhteyttä ja saisi rauhassa odotella eläkeikää.

Vierailija
22/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ne ovat olleet toimimattomia. Kaikkina aikoina en ole saanut yhden yhtään työhön haku osoitusta omalta alueelta, muualta kyllä pitkin Pirkanmaata. Se on sillä tavoin outo asia että mulla on kolme ammatti tutkintoa ja itse olen hakenut kyllä, mutta alueen te.tstolta ei pihaustakaan. Olisi voinut luulla että sieltä olisi tullut yhteyden ottoa että kurkkaas tota...ei mitään, aivan kuollutta! Ne kirjeet mitä Valkeakoskelta tuli, sisälsi lähinnä uhkailuja että tänne silloin ja silloin, ja jos et ilmaannu niin se on sitten karenssi, se oli heidän rooli...SURKEAA TOIMINTAA, TÄYSIN ALA-ARVOISTA!

Ysärin laman aikaan toimi sen verran, että sain sieltä pari työllisyyspätkää. 

Mutta eihän se hallinnosta itsestään kiinni ole, vaan lainsäädännöstä ja määrärahoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ns.vanhan kansan ihmisiä,syntynyt -66,en tunne olevani kääkkä. Kysyin vaan tähän tilanteesen jotain. Tiedän etten ole työmarkkinoilla suosittu. Suon työt nuoremmille. Mutta pilkka sattuu omaan nilkkaan

Jatkossa ymmärrän pysyä tältä palstalta pois, tuli entistä pahempi olo. Mutta, arinkoista kevättä

Se on sama miltä sinusta tuntuu, työnantajien silmissä olet yli-ikäinen, ja sen myötä työkkärinkin. Terveisin vuonna 1963 syntynyt pitkäaikaistyötön.

Vierailija
24/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ns.vanhan kansan ihmisiä,syntynyt -66,en tunne olevani kääkkä. Kysyin vaan tähän tilanteesen jotain. Tiedän etten ole työmarkkinoilla suosittu. Suon työt nuoremmille. Mutta pilkka sattuu omaan nilkkaan

Jatkossa ymmärrän pysyä tältä palstalta pois, tuli entistä pahempi olo. Mutta, arinkoista kevättä

Se on sama miltä sinusta tuntuu, työnantajien silmissä olet yli-ikäinen, ja sen myötä työkkärinkin. Terveisin vuonna 1963 syntynyt pitkäaikaistyötön.

Niinpä. Parempi vain hyväksyä totuus kuin taistella tuulimyllyjä vastaan. Tv.60 v.työtön, joka ei todellakaan kaipaa enää työelämään.

Vierailija
25/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhellä ystävällä oli vaan vuosi eläkkeeseen. Jatkuvasti soittelivat työtarjouksia. Ammattina oli koulunkäyntiavustaja. Lopulta hän hommasi sellaiset lääkärintodistukset että soittelut loppuivat. Että näinkin päin että kaikki eivät halua enää töihin, varsinkin jos terveys menee.

Vierailija
26/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella että ennen haettiin töitä ihan itse, ilman että piti kenenkään soitella ja kertoa että "hae töitä" 

Ajatella, että ennen oli palkka-työpaikkoja joita hakea.

Vierailija
27/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella että ennen haettiin töitä ihan itse, ilman että piti kenenkään soitella ja kertoa että "hae töitä" 

Ajatella että ennen työvoimatoimisto antoi työtä. Jopa 90 luvulla työvoimatoimistolla oli tarjota työpaikkoja niitä haluaville. Miksi ei enää? 

Vierailija
28/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sieltä sinulla työpaikkaa anna, vaikka ottaisivat yhteyttä joka viikko. Ole iloinen, että saat olla rauhassa. 

Juuri näin. Olisit onnellinen, että et ole TE-toimiston toimenpiteiden kohteena.

Vierailija
29/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 50-vuotiaat on kuumaa kamaa tylmarkkinoilla mikäli ovat taitavia hommassaan + hyviä tyyppejä. Lisäksi jos terveys on kohdallaan niin töitä tarjotaan kyllä.

He ovat motivoituneita, vastuuntuntoisia ja lapet lentäneet jo pois kotoa eli harvoin poissaoloja.

Nuoret vastavalmistuneet koetaan puolestaan riskinä. Heillä ei ole työkokemusta ja virheiden riski on suuri ellei kunnolla perehdytetä ja se taas vie resursseja muilta. .

Vierailija
30/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistot ovat nykyisin pelkkiä suojatyöpaikkoja humanistisen korkeakoulututkinnon suorittaneille naisille, joiden tarkoitus on erilaisilla pellekoulutuksilla ja muilla tempuilla, kuten kuntouttavalla työtoiminnalla yrittää saada hallituksen työvoimatavoite täytettyä. 

Vierailija
31/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimistot ovat nykyisin pelkkiä suojatyöpaikkoja humanistisen korkeakoulututkinnon suorittaneille naisille, joiden tarkoitus on erilaisilla pellekoulutuksilla ja muilla tempuilla, kuten kuntouttavalla työtoiminnalla yrittää saada hallituksen työvoimatavoite täytettyä. 

Nykyään onneksi on kuntouttava työtoiminta lakkautettu, joka on hallitukselta järkevin päätös pitkään aikaan. Uhkailemalla karenssilla minuakin yrittivät sinne saada, vaikka se on sosiaalipalvelujen alainen palvelu. Törkeästi yrittivät  sinne laittaa ihmisiä jotka ovat muuten työkykyisiä, joiden ongelma on vain työttömyys.

Vierailija
32/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lässytä saatanan työtön paska, tee itse asioidesi eteen edes joskus jotain.

Vierailija
33/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ne ovat olleet toimimattomia. Kaikkina aikoina en ole saanut yhden yhtään työhön haku osoitusta omalta alueelta, muualta kyllä pitkin Pirkanmaata. Se on sillä tavoin outo asia että mulla on kolme ammatti tutkintoa ja itse olen hakenut kyllä, mutta alueen te.tstolta ei pihaustakaan. Olisi voinut luulla että sieltä olisi tullut yhteyden ottoa että kurkkaas tota...ei mitään, aivan kuollutta! Ne kirjeet mitä Valkeakoskelta tuli, sisälsi lähinnä uhkailuja että tänne silloin ja silloin, ja jos et ilmaannu niin se on sitten karenssi, se oli heidän rooli...SURKEAA TOIMINTAA, TÄYSIN ALA-ARVOISTA!

Ysärin laman aikaan toimi sen verran, että sain sieltä pari työllisyyspätkää. 

Mutta eihän se hallinnosta itsestään kiinni ole, vaan lainsäädännöstä ja määrärahoista. 

EI! Vaan ihmisistä jotka sitä toteuttaa, eihän se muuten voi mennä niin että muualta kuin omalta alueelta tulee niitä "suosituksia"...

Vierailija
34/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samanlainen tarina kuin itselläni. Tosin itse otin aktiivisen roolin työnhakuun heti. Kun työhaku ja työllisyyssuunnitelna päättyivät laitoin viestiä chattipalvelun kautta asiasta. Sehän ei ole työnhakijan tehtävä, mutta ottivat yhteyttä ja suunnitelma päivitettiin. Töitä hain aktiivisesti, työnhakupakko ei ollut se motivaattorini. Seurasin aktiivisesti työantajia, rekrytoijia, otin vinkit talteen rekrytoijien vastauksista hakemuksiini. Pelkkä tavallinen työhakemus ei riitä tänä päivänä. Noin 100 hakemusta, 20 haastattelua, lukuisia puheluita, 200-300 tuntia työnhakua, työhaastatteluun harjoittelin pari tuntia kuhunkin, 2-3 hakemusta per viikko myöhemmin sain työpaikan.

Vierailija
35/35 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ifrs käytännöissä puhutaan siitä että palvelusta pitää tulla vastiketta ennen kuin voi ajatella tulouttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan