Synnyttäjät joutuvat jatkossa maksamaan ylimääräistä 275,2 euroa hoitopäivämaksujen lisäksi, jos joudutaan tekemään sektio
erikoissairaanhoitoon on tulossa uusi leikkaus- ja toimenpidemaksu, joka olisi 275,2 euroa hoitopäivämaksun lisäksi. Nykyisin erikoissairaanhoidossa maksetaan hoitopäivistä, eikä valtaosalle toimenpiteistä ole erillistä maksua.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
En valehtele. Illalla jalkeilla, aamupalan jälkeen kotiin.
Ensisynnyttäjänä?
Jokaisen kolmen kohdalla. Myös silloin.
Ei pitäisi olla mahdollista, että olit alle vuorokauden. Mikä sairaala?
Toivottavasti nyt kukaan ei ala vaatia sektiota sillä perusteella, että mielestään maksaa sen itse.
Saako sitten itse päättää, että ei leikata, kuolkoot?
Onko sektion saavia isokin joukko? Enemmän tämä korotus koskee varmaan esim tekonivelleikkauksia. Potilasmäärät on jotain ihan eri luokkaa kuin sektiot. Tuskin sektion saava edes laskee lapselleen hintaa, saako sektion halvemmalla vai joutuuko maksamaan muutaman kympin lisää.
Mutta onneksi käytetään 2 miljoonaa siihen että haetaan yleisurheilun EM kisoja. Saa urheilupomot syödäkseen. Talous ja syntyvyys nousuun.
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää varata moinen summa.
Jos synnyttää 20-vuotiaana, riittää että pistää siihen mennessä hurjat 3,8 senttiä säästöön joka päivä.
Miksi v i t u s s a kukaan synnyttäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
Kahdesta vuorokaudesta maksoit
Ei sillä merkitystä. Yhden olin.
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensisynnyttäjänä?
Jokaisen kolmen kohdalla. Myös silloin.Ei pitäisi olla mahdollista, että olit alle vuorokauden. Mikä sairaala?
Naistenklinikka.
Sektiotahan ei suositella ensisijaisen synnytystapana? Alatiesynnytyksessä vauva saa immuniteettisuojan, mutta sektiossa ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Sektioaika aamulla tai aamupäivällä, kotiutus seuraavana aamuna. Näin kerroin.
Vierailija kirjoitti:
Sektiotahan ei suositella ensisijaisen synnytystapana? Alatiesynnytyksessä vauva saa immuniteettisuojan, mutta sektiossa ei?
Ei kaikkea suositella. Ja suosittelemattomuuden syyt eivät aina ole lääketieteellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektioaika aamulla tai aamupäivällä, kotiutus seuraavana aamuna. Näin kerroin.
Selvä. Eli ei ollut saman päivän aikana. Tuskin edes alle 24 h.
Leikkauksen todellinen hinta on kymmeniä tuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Onko sektion saavia isokin joukko? Enemmän tämä korotus koskee varmaan esim tekonivelleikkauksia. Potilasmäärät on jotain ihan eri luokkaa kuin sektiot. Tuskin sektion saava edes laskee lapselleen hintaa, saako sektion halvemmalla vai joutuuko maksamaan muutaman kympin lisää.
Ensisynnyttäjistä noin joka neljäs j o u t u u sektioon, sitä ei saada, siihen joudutaan kun tilanne on yleensä hengenvaarallinen joko äidille tai vauvalle.
Muutenkin tuo toimenpidemaksu on jotain aivan törkeää, kun miettii vaikka onnettomuuteen joutunutta, jolle joudutaan tekemään jopa kymmeniä leikkauksia.
Samaan aikaan Purra kertoi hymyillen miten Ukraina tukea lisätään 300 miljoonalla.
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksen todellinen hinta on kymmeniä tuhansia euroja.
Mitkä ovat yhteiskunnan hyödyt yli 70-vuotiaan tekonivelleikkauksesta?
Kysyin tekoälyltä, missä maissa synnyttäminen on halvinta. Se vastasi, että Meksikossa, Malesiassa ja Argentiinassa. Siellä voi alatien saada edullisimmillaan 3000 dollarilla. Joten en näkisi tuota suomalaista sektiomaksua kuitenkaan mitenkään tavattoman kalliina.
Vierailija kirjoitti:
tuohan on melkein ilmaista suuresta leikkauksesta.
Sitä vartenhan me maksetaan suuria veroja, jotta saadaan sitten vastinetta, kun sairastutaan tai synnytetään, esimerkiksi.
Jenkeissä jossain vaiheessa maksoi alatiesynnytys 10 000 taalaa ja sektio 20 000. Tästä siis jo vuosia.