Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Hallitus loi uuden tuen hyvätuloisille: Rahallinen tuki siivoojan hankkimiseen

Vierailija
23.04.2026 |

https://yle.fi/a/74-20222011

Pääasia että piikayhteiskunta palautetaan. Tukiin on varaa kun tuettava on rikas.

Kommentit (410)

Vierailija
361/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään ole pakko palkata eikä kotitalousvähennystä tarvitse kenenkään käyttää.

Vierailija
362/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan mieluummin itse kun korjailen laiskan siivoojan jälkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi eivät purrat ja essayahit voi maksaa itse omasta pussistaan vaan pitää viimeiseen saakka kupata valtion kassaa? nuo tienaavat yli kymppitonnin kuussa.

Tajuatko että nuo purrat ja essayahit ynnä muut työssäkäyvät ylikuormitetut naiset ovat jumakauta maksaneet niin järkyttävän paljon veroja että on se nyt vaan kohtuullista että jotain niistä takaisinkin saavat.

Miksi näiden naisten pitäisi raataa itsensä hengiltä tekemällä työtä kahdessa vuorossa kotitalous- ja hoivatyötä vielä 12 tuntisen työpäivän jälkeenkin,  jotta heidän verotuloillaan voitasiin rahoittaa vaan muiden kaltaisiesi verenimijävasemmistolaisten  loisimista. ?

Vierailija
364/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivonnut vuokra-asunnon viimeksi joulukuussa.

Vierailija
365/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan korjaillut ammattisiivoojan jälkeä kotonani.

Olen vuosien varrella alkanut arvostaa koulutettujen ja kokeneiden siivoajien ammattitaitoa. 

En itse pysty samaan nopeuteen , tehokkuuteen ja hienoon jälkeen. Olen tajunnut että minun kannattaa keskittyä siihen työhön johon minut on koulutettu ja antaa siivoushommat niille jotka sen osaavat.

Vierailija
366/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet leikattiin niin ei asunnon siivous ja pyykinpesu ole niin tarkkaa.

Vierailija
367/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi eivät purrat ja essayahit voi maksaa itse omasta pussistaan vaan pitää viimeiseen saakka kupata valtion kassaa? nuo tienaavat yli kymppitonnin kuussa.

Tajuatko että nuo purrat ja essayahit ynnä muut työssäkäyvät ylikuormitetut naiset ovat jumakauta maksaneet niin järkyttävän paljon veroja että on se nyt vaan kohtuullista että jotain niistä takaisinkin saavat.

Miksi näiden naisten pitäisi raataa itsensä hengiltä tekemällä työtä kahdessa vuorossa kotitalous- ja hoivatyötä vielä 12 tuntisen työpäivän jälkeenkin,  jotta heidän verotuloillaan voitasiin rahoittaa vaan muiden kaltaisiesi verenimijävasemmistolaisten  loisimista. ?

Saavathan he jo nyt takaisin mm. seuraavaa

- terveydenhuolto

- lasten hoito

- lasten koulutus

- julkinen liikenne

- turvallinen maa (ei tarvitse pitää auton ovia lukossa liikennevaloissa tai miettiä, että ei voi enää mennä ulos klo 18 jälkeen, kuten monessa muussa maassa)

- ei ole slummeja missään

- ei tarvitse viedä ja tuoda lapsia kouluun, kerhoon,harrastuksiin ja kavereiden luo, koska ei tarvitse pelätä ihmiskaappauksia (kuten vaikka Jenkeissä, ihan arkea, että vanhemmat vie ja tuo lapset)

- verovaroin maksetut palkat, työpaikan edut kuten autoetu, kokouskahvit jne.

- verovaroin maksetut eläkkeet ja sopeutumiseläkkeet, jos jäävät pois eduskunnasta

- ilmaiset taksimatkat

- ei ole aidosti sellaisia alueita, jonne ei voi mennä. Jotain teinien riekkumisia satunnaisesti ei lasketa, ne on niin harvinaisia, että ylittävät täällä uutiskynnyksen, kun muualla maailmassa ovat ihan arkisia asioita, joita ei uutisoida

- tieverkostot

- kirjastot ja muut julkiset palvelut

- palokunta

- poliisi

- keksi itse lisää

Eli verovaroin maksettujen rouvien palkoista ei saisi ottaa lainkaan veroja, koska tekevät niin ahkerasti töitä palkkansa eteen, jonka maksavat 100% VERONMAKSAJAT.

Vierailija
368/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindman vaatii Orpon eroa mutta hän ei ole kumoamassa nyt tehtyjä vaikka sdp hallitukseen pääaiskin ne nostaisi veroja ja sama meno vaan jatkuisi kuin nykyhallituksellakin

Herra meitä Lindaminilta varjelkoon. 

Tuo entinen SAK-mies ja betoniauton kuljettaja ei todellakaan ymmärrä talouden vauhdittamiesta yhtään mitään. 

Lindmanin koulutus ja pätevyys ei riitä valtion talouden pyörittämiseen.

EI ENÄÄ OSAAMATTOMIA AMATÖÖREJÄ JA TUMPELOITA valtion taloutta sotkemaan.

Vierailija
369/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa luteet, turkiskuoriaiset ja paperitoukat siirtyvät asunnosta asuntoon ilmastointikanavia pitkin ja ulko-ovien alta yöllä.

Vierailija
370/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriainen syö vaatteita ja muita tekstiileitä ja paperitoukka kirjoja ja papereita.

Vierailija
371/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten muuta esimerkkiä keksinyt ei-veroja-imevistä henkilöistä kuin palkkansa, työetunsa ja sopeutumiseläkkeensä täysin veronmaksajien kukkarosta saavista verenimijöistä? :D No koulutus tuskin oikeistokalloa kiristää kauheasti.

Vierailija
372/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavathan he jo nyt takaisin mm. seuraavaa

- terveydenhuolto

- lasten hoito

- lasten koulutus

- julkinen liikenne

- turvallinen maa (ei tarvitse pitää auton ovia lukossa liikennevaloissa tai miettiä, että ei voi enää mennä ulos klo 18 jälkeen, kuten monessa muussa maassa)

- ei ole slummeja missään

- ei tarvitse viedä ja tuoda lapsia kouluun, kerhoon,harrastuksiin ja kavereiden luo, koska ei tarvitse pelätä ihmiskaappauksia (kuten vaikka Jenkeissä, ihan arkea, että vanhemmat vie ja tuo lapset)

- verovaroin maksetut palkat, työpaikan edut kuten autoetu, kokouskahvit jne.

- verovaroin maksetut eläkkeet ja sopeutumiseläkkeet, jos jäävät pois eduskunnasta

- ilmaiset taksimatkat

- ei ole aidosti sellaisia alueita, jonne ei voi mennä. Jotain teinien riekkumisia satunnaisesti ei lasketa, ne on niin harvinaisia, että ylittävät täällä uutiskynnyksen, kun muualla maailmassa ovat ihan arkisia asioita, joita ei uutisoida

- tieverkostot

- kirjastot ja muut julkiset palvelut

- palokunta

- poliisi

- keksi itse lisää

Eli verovaroin maksettujen rouvien palkoista ei saisi ottaa lainkaan veroja, koska tekevät niin ahkerasti töitä palkkansa eteen, jonka maksavat 100% VERONMAKSAJAT.

Kuule nuo samat asiat saat sinäkin paljon vähemmällä työn teolla ja vähemmillä makstuilla veroilla. 

Kotitalousvähennyksen ansiosta tuo siivous ja hoivatyö tehdään verokortilla eikä pimeästi.

Ja siten laillisesti palkatut siivoojat saavat kaiken sen minkä edestä vasemmisto on 100 vuotta taistellut. Sairaslomat, eläkkeet jne.

Vierailija
373/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokoomuslaisten sijoitusasunnot on siivoamatta, kun Petteri ei maksa niihin siivoojaa.

Vierailija
374/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi tuet. Ei tässä enää mikään vuokra-asunnon siivous kiinnosta. Kaljaa juodaan.

Vierailija
375/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindman vaatii Orpon eroa mutta hän ei ole kumoamassa nyt tehtyjä vaikka sdp hallitukseen pääaiskin ne nostaisi veroja ja sama meno vaan jatkuisi kuin nykyhallituksellakin

Oikeasti oksettaa tuon Lindmanin räksytys. Eroaisi itse puheenjohtajan tehtävistä kun on täuysin epäpätevä kriisiajan pääminiseriksi.

Nyt ei löysä ajattelu ja typerä räksytys riitä.

Tarvitaan aitoa osaamista.

Vierailija
376/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni rikas voi nyt hankkia vanhemmilleen apua kotiin  ja ei tarvi yhteiskunnan palveluita kinuta 

No ei siivoojaa sentään yhteiskunta maksa.

Vierailija
377/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat ovat nykyisin muualta. Joten taas tuetaan vääriä ihmisiä. Suomessa pitää suosia pelkästään hyvää suomea puhuvia. Se vie valtion taloutta eteenpäin. 

Vierailija
378/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään halua siivota rumaa vuokra-asuntoa.

Vierailija
379/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan korjaillut ammattisiivoojan jälkeä kotonani.

Olen vuosien varrella alkanut arvostaa koulutettujen ja kokeneiden siivoajien ammattitaitoa. 

En itse pysty samaan nopeuteen , tehokkuuteen ja hienoon jälkeen. Olen tajunnut että minun kannattaa keskittyä siihen työhön johon minut on koulutettu ja antaa siivoushommat niille jotka sen osaavat.

Ja tämä kotitalousvähennyksen tehtävähän on ensisijaisesti vähentää pimeän työn määrää.

Kun kotilaousvähennystä heikennettiin kaikki tutut alkoivat teettää pimeää työtä. 

Ymmärtääkö ihmiset että pimeästä työstä ei hyödy valtio eikä työntekijä. Valtio menettää verotulot ja työntekijä sopimusehdot eläkkeet, työttömyyskorvaukset jne. 

Vierailija
380/410 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan just hiuksiani itse, kun ei ole rahaa parturikampaajalle mennä.