Miten kukaan pystyy katsomaan Erikoisjoukkoja…
…ja vielä jollain tavalla nauttimaan siitä?
Kysyn ihan uteliaisuudesta niiltä, jotka katsovat Erikoisjoukkoja.
Olen nähnyt jotain klippejä ja ne alkoivat jo itsessään ahdistamaan niin paljon, etten pystyisi katsomaan ikinä kokonaista jaksoa. Tai pystyisin varmaan katsomaan, mutta en todellakaan nauttisi siitä tai haluaisi katsoa toista kaksoa.
Henkinen ja fyysinen kuormitus, nöyryytys…mikä siinä viehättää, mikä tekee Erikoisjoukoista niin suositun ohjelman?
Kommentit (74)
Minusta ohjelma on tervetullutta muutosta nykypäivän herkkään mielensäpahoittamisen kulttuuriin, missä kaikki ahdistuu kaikesta ja pieninkin vastoinkäyminen kuormittaa. On hyvä nähdä elämän realiteettejakin, ettei elämä ole kuplaa, missä mitään ikävää ei ikinä sanota eikä ketään saa komentaa.
Katsoin puolet ihan ensimmäisestä jaksosta joskus kauan sitten. Se riitti mulle. Ihan kauhea ohjelma kaikin puolin ja järjetön konsepti.
Eihän tuossa erikoisjoukkohommassa pärjää kuin erittäin hyväkuntoiset nuoret miehet, mutta tuolla on kaikki muut kansanosat laitettu samaan rääkkiin. En ymmärrä osallistujia. Kroppahan tuossa hajoaa.
Kunnon psyykkistä prässäystä. Armeija oli tuohon verrattuna kiltti lomakoti.
En voi enää katsoa mitään, missä tuo Petäistö on. Vaikuttaa omahyväiseltä mulkerolta.
"Matias kertoo aikovansa hankkia kolmannen koiran, joka olisi rodultaan cane corso" Lähde:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/002468c5-6fb2-4697-b630-182b83…
Ei saatana, cane corso? Hyppivä ja purevako?
Suhtaudun ohjelmaan kuin muuhunkin käsikirjoitettuun viihteeseen.
Tässä ylitetään itseään ja haetaan omia rajoja siinä sivussa. Sisältään paljon tahatonta huumoria. Kun kaikki keskinäinen huulenheitto ja kevennykset on jätetty pois.
Kokelaat voi lähteä milloin tahansa, ketään ei pakoteta olemaan siellä.
Kouluttajat kestää, kun en ota henkilökohtaisesti niitä juttuja.
Oikeassa elämässä en sietäis tuommoista käytöstä puuttumatta. En kiroilua, huutoa, haukkumista....
Ihmiset ollaan erilaisia. En mäkään ymmärrä näiden love islandien ja TISien kaltaisia ohjelmia supersuosiota vuodesta toiseen. Irvailee parisuhteille ja porskuttaa pettämisiillä ja irtosuhteilla. Yök.
Ohjelma ok, mutta kävelevä minä itse aka Aitolehti ärsyttää 😬 Kun vielä muistaa mistä se tupsahti julkisuuteen..
Vierailija kirjoitti:
"Matias kertoo aikovansa hankkia kolmannen koiran, joka olisi rodultaan cane corso" Lähde:
Hankki jo.
Tuollaisilla koiraroduilla pönkitetään huonoa itsetuntoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Petäistön asenne koirasa tekemisiin kyl närästi. Ei ihan menny niinku kohilleen.
Hieno koira, mutta tuskin mikään sotakoira kun käyttäytyi noin uhkaamatonta ihmistä kohtaan.
Suuri osa poliisikoirista on samanlaisia. Ei niitä voi pitää esim. poliisilaitoksella sisällä vapaana, koska voivat kokea ohjaajan työkaverit uhkana.
Duoda duoda, olen kyllä täysin eri mieltä, mutta itselläni onkin vain rajakoira, ja porukoilla 2 eläköitynyttä poliisikoiraa. Koira saa hyökätä/ottaa kiinni vain jos se siihen käskytetään tai se kokee uhkaa nimenomaan ohjaajaa kohtaan. Onhan niitä vikapäisiä virkakoiriakin olemassa, mutta siihen syyllinen on ohjaaja tai koira tuntee kipua. Tuollainen koira on poistettava virkakäytöstä.
No, olet täysin väärässä kuvitelmissasi. Näitä virkakoiria on paljon, jotka voivat käydä ohjaajan työkavereihin kiinni. Ja onhan näistä uutisoitukin, kun koira on käynyt poliisiin kiinni. Ei niitäkään koiria ole poistettu käytöstä.
Itselläni kokemusta usealta poliisilaitokselta, eikä riitä kahden käden sormet siihen montako tällaista koiraa on vuosien aikana vastaan tullut. Enemmän sääntö kuin poikkeus.
Käytännössä koira on autossa, kun ohjaaja on sisällä, koska koiraa ei voi turvallisesti sisälle ottaa.
Joo, "eihän" mulla ja porukoilla ole mitään kokemusta virkakoirista, kunhan vaan "kuvittelen" . Hoh hoijaa. Trollaa vaan, ei se ole multa pois.
Voihan sulla olla kokemuksia, tottakai. Vaikka toki sinä voit trolli olla. Minä en ole.
Kuvitelmaa on tekstissäsi se, ettei virkakoira kävisi kiinni ilman käskyä. Koska kyllä näitä koiria kokemukseni mukaan on virkakoirissa yllättävän paljon. Kuvitelmaa on myös se, että nämä koirat poistettaisiin käytöstä. Ei poisteta, vaan estetään ikävät tilanteet.
Näin se nyt vaan on, vaikka en minäkään sitä olisi uskonut, ennen kuin olen omin silmin nähnyt. Näitä on yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Petäistön asenne koirasa tekemisiin kyl närästi. Ei ihan menny niinku kohilleen.
Hieno koira, mutta tuskin mikään sotakoira kun käyttäytyi noin uhkaamatonta ihmistä kohtaan.
Suuri osa poliisikoirista on samanlaisia. Ei niitä voi pitää esim. poliisilaitoksella sisällä vapaana, koska voivat kokea ohjaajan työkaverit uhkana.
Duoda duoda, olen kyllä täysin eri mieltä, mutta itselläni onkin vain rajakoira, ja porukoilla 2 eläköitynyttä poliisikoiraa. Koira saa hyökätä/ottaa kiinni vain jos se siihen käskytetään tai se kokee uhkaa nimenomaan ohjaajaa kohtaan. Onhan niitä vikapäisiä virkakoiriakin olemassa, mutta siihen syyllinen on ohjaaja tai koira tuntee kipua. Tuollainen koira on poistettava virkakäytöstä.
No, olet täysin väärässä kuvitelmissasi. Näitä virkakoiria on paljon, jotka voivat käydä ohjaajan työkavereihin kiinni. Ja onhan näistä uutisoitukin, kun koira on käynyt poliisiin kiinni. Ei niitäkään koiria ole poistettu käytöstä.
Itselläni kokemusta usealta poliisilaitokselta, eikä riitä kahden käden sormet siihen montako tällaista koiraa on vuosien aikana vastaan tullut. Enemmän sääntö kuin poikkeus.
Käytännössä koira on autossa, kun ohjaaja on sisällä, koska koiraa ei voi turvallisesti sisälle ottaa.
Joo, "eihän" mulla ja porukoilla ole mitään kokemusta virkakoirista, kunhan vaan "kuvittelen" . Hoh hoijaa. Trollaa vaan, ei se ole multa pois.
Voihan sulla olla kokemuksia, tottakai. Vaikka toki sinä voit trolli olla. Minä en ole.
Kuvitelmaa on tekstissäsi se, ettei virkakoira kävisi kiinni ilman käskyä. Koska kyllä näitä koiria kokemukseni mukaan on virkakoirissa yllättävän paljon. Kuvitelmaa on myös se, että nämä koirat poistettaisiin käytöstä. Ei poisteta, vaan estetään ikävät tilanteet.
Näin se nyt vaan on, vaikka en minäkään sitä olisi uskonut, ennen kuin olen omin silmin nähnyt. Näitä on yllättävän paljon.
Lisään vielä että onhan se selvää että jos poliisikoira on annettu eläkekotiin, muille kuin ohjaajalleen, se ei todellakaan ole tällainen koira josta minä puhun. Näitä ei voi kenenkään ulkopuolisen käsiin antaa.
Minkähän takia Matias patsasteli ilman paitaa.Päättikö esitellä lihakset ja pyykkilaudan.Väärä paikka hälle,menis vaikka lavalle esittämään.Muutenki leuhka tyyppi koirineen
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmasta aukeaa se realiteetti, että elämä on taistelua ja ei kannata koskaan olla harmaa pullamössö vaan oikeasti henkisesti ja fyysisesti valmis elämän haasteisiin.
🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankki jo.
Cane corso on työkoira ja jutun mukaan siitä tulee sisäkoira! Nuo ei kyllä mitään lemmikkejä ole.
Poliisiammattikorkeakoulu: "Voimankäyttökoulutuksen tarkoituksena on antaa valmiudet käyttää koiraa voimankäyttövälineenä. Koiran tulee olla ohjaajansa hallinnassa, käydä kiinni käskystä ja irrottaa käskystä".
Koira siis toimii ohjaajan käskyjen mukaan, mutta muistetaanpa että viranomaistenkin koirat ovat eläimiä jotka saattavat yllätettyinä reagoida vaistonvaraisesti ja odottamattomalla tavalla, ihan kuten maallikoidenkin koirat (koulutetut ja ei) eli vaikkapa esim. purra sivullista ihmistä tai toista koiraa. Koura ei ole ihminen, ei kone vaan eläin.
Vierailija kirjoitti:
Mut onha ne kouluttajat kuumia 😋
No juu 😊
Petäistö on ollu mun mielestä hot, mutta se kakaramainen virnistely koirapelkoiselle meni mun ihon alle. Tosimies ei ole sellainen. Ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Mut onha ne kouluttajat kuumia 😋
Kostuitko?
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011962730.html
"Nyt puhuu Erikoisjoukot-tuotanto – Matias Petäistön koiran käytös järkyttää somessa: ”Ei mitenkään päin ok”
Tuotanto seli-seli-seli 👎