Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan pystyy katsomaan Erikoisjoukkoja…

Vierailija
23.04.2026 |

…ja vielä jollain tavalla nauttimaan siitä? 

Kysyn ihan uteliaisuudesta niiltä, jotka katsovat Erikoisjoukkoja. 

Olen nähnyt jotain klippejä ja ne alkoivat jo itsessään ahdistamaan niin paljon, etten pystyisi katsomaan ikinä kokonaista jaksoa. Tai pystyisin varmaan katsomaan, mutta en todellakaan nauttisi siitä tai haluaisi katsoa toista kaksoa.

Henkinen ja fyysinen kuormitus, nöyryytys…mikä siinä viehättää, mikä tekee Erikoisjoukoista niin suositun ohjelman?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko katsoa jos ei tykkää 🤷

Ei olekaan, enkä katso. Mietin vaan, millaiset ihmiset Erikoisjoukkoja katsovat.

Ap

Vierailija
22/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspenille kuononoppa jos ei osaa olla näykkimättä!!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Petäistön asenne koirasa tekemisiin kyl närästi. Ei ihan menny niinku kohilleen. 

Hieno koira, mutta tuskin mikään sotakoira kun käyttäytyi noin uhkaamatonta ihmistä kohtaan. 

Suuri osa poliisikoirista on samanlaisia. Ei niitä voi pitää esim. poliisilaitoksella sisällä vapaana, koska voivat kokea ohjaajan työkaverit uhkana.

Vierailija
24/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kilpailijat ovat siellä omasta halustaan, ja voivat koska tahansa lähteä.

En pystyisi katsomaan ohjelmaa, jos siellä kiusattaisiin ihmisiä jotenkin väkisin, mutta nuo ovat itse valinneet lähteä tuonne. 

Minusta ohjelma on mielenkiintoinen. Tehtävät ovat mielenkiintoisia ja on kiva seurata kuinka paljon tahdonvoimaa osallistujista löytyy. Itselläni ei olisi mitään motivaatiota tuollaiseen. Sunnilleen ensimmäisestä käskytyksestä olisin kävellyt tieheni.

Juuri tämä. On hienoa katsoa kun ihminen tuskailee että en pysty, en kykene, MUTTA kuitenkin jatkaa. JA on suorituksen jälkeen ylpeä itsestään 😊

Voisivat koska tahansa luovuttaa, mutta eivät tee sitä. Se itsensä voittaminen on minusta hienoa, ylipäätään. Ei pelkästään tässä ohjelmassa ja näissä tehtävissä.

Lisään vielä että on mielenkiintoista, miten alussa itse ajattelee että tuo ja tuo putoaa heti, eivät tule kestämään, mutta tuo pääsee pitkälle. Ja sitten se kestäväksi ja hyväkuntoiseksi luulemasi karski mies keskeyttää ekassa jaksossa, ja pieni heikon oloinen tyttönen painaa uskomattomalla sinnikkyyllä jaksosta toiseen.

Vierailija
25/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko katsoa jos ei tykkää 🤷

Ei olekaan, enkä katso. Mietin vaan, millaiset ihmiset Erikoisjoukkoja katsovat.

Ap

Ihan tavallinen keski-ikäinen työssä käyvä nainen olen. Itse varmaan luovuttaisin jo ekassa jaksossa. Siksi on hienoa seurata näitä, jotka ylittää itsensä kerta toisensa jälkeen ja ovat syystäkin ylpeitä itsestään.

Vierailija
26/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Petäistön asenne koirasa tekemisiin kyl närästi. Ei ihan menny niinku kohilleen. 

Hieno koira, mutta tuskin mikään sotakoira kun käyttäytyi noin uhkaamatonta ihmistä kohtaan. 

Suuri osa poliisikoirista on samanlaisia. Ei niitä voi pitää esim. poliisilaitoksella sisällä vapaana, koska voivat kokea ohjaajan työkaverit uhkana.

Duoda duoda, olen kyllä täysin eri mieltä, mutta itselläni onkin vain rajakoira, ja porukoilla 2 eläköitynyttä poliisikoiraa. Koira saa hyökätä/ottaa kiinni vain jos se siihen käskytetään tai se kokee uhkaa nimenomaan ohjaajaa kohtaan. Onhan niitä vikapäisiä virkakoiriakin olemassa, mutta siihen syyllinen on ohjaaja tai koira tuntee kipua. Tuollainen koira on poistettava virkakäytöstä. 

Vierailija
27/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kouluttajat on lähinnä erikoisklovneja....

Vierailija
28/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson. N yli 60, , mummo, kuntoilen ja juoksen maratooneja. Kiinnostaa ihmisten rajojen koettelu ja  rajojen ylittäminen, epämukavuuden sieto jne

Vierailija
29/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katson. N yli 60, , mummo, kuntoilen ja juoksen maratooneja. Kiinnostaa ihmisten rajojen koettelu ja  rajojen ylittäminen, epämukavuuden sieto jne

Samoin. Tappeluosuuksista en katsojana niin pidä, mutta erikoisjoukossa nekin taidot on hallittava.

Vierailija
30/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on ne ukot jotka huutaa ja komentaa osallistujia? Joka tapauksessa yksi niistä puhui "pyssyn kuulasta".

Vierailija
31/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duoda duoda, olen kyllä täysin eri mieltä, mutta itselläni onkin vain rajakoira, ja porukoilla 2 eläköitynyttä poliisikoiraa. Koira saa hyökätä/ottaa kiinni vain jos se siihen käskytetään tai se kokee uhkaa nimenomaan ohjaajaa kohtaan. Onhan niitä vikapäisiä virkakoiriakin olemassa, mutta siihen syyllinen on ohjaaja tai koira tuntee kipua. Tuollainen koira on poistettava virkakäytöstä. 

No, olet täysin väärässä kuvitelmissasi. Näitä virkakoiria on paljon, jotka voivat käydä ohjaajan työkavereihin kiinni. Ja onhan näistä uutisoitukin, kun koira on käynyt poliisiin kiinni. Ei niitäkään koiria ole poistettu käytöstä.

Itselläni kokemusta usealta poliisilaitokselta, eikä riitä kahden käden sormet siihen montako tällaista koiraa on vuosien aikana vastaan tullut. Enemmän sääntö kuin poikkeus. 

Käytännössä koira on autossa, kun ohjaaja on sisällä, koska koiraa ei voi turvallisesti sisälle ottaa.

Vierailija
32/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuaikoina tavallaan pidin siitä, koska oli kiva katsella kokelaiden keskinäistä tsemppaamista ja oli hienoa kun ne jotkut läpäisivät leirin ponnistelujen jälkeen. Nykyään se touhu ei enää niin kiinnosta. Lähinnä lopputulos kiinnostaa.

Vierailija
33/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä ohjelma. Sehän on makuasia mistä tykkää. Katsoohan Suomen kansa kaikkea roskaakin kuten Putousta. 

Vierailija
34/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa katsoa yhtäkään näistä julkkikset sitä julkkikset tätä -ohjelmista. Katsokaa julkkiksia. Formaattiin kuuluu milloin mikäkin kohauttava tulokulma josta saadaan otsikoita iltsariin ja somekohuja nettiin milloin mistäkin tikusta asiaa. Nyt julkkis teki sitä ja nyt se teki tätä ja kuka sanoi mitäkin kenellekin jne.

Ei sillä että viihteessä olisi mitään väärää, kansa tarvitsee leipää ja sirkushuveja! Tästä syystä vaan tämä viihde ei ole mun juttu. En ole mitenkään sen yläpuolella ja katson paljon kaikkea tyhmää.

Millään erikoisjoukkotoiminnallahan tällä julkkishyppelyllä ei ole mitään tekemistä, että sitä on turha ylevöittää motiiviksenne tykästä tästä hömppäviihteestä. On ihan ok tykätä rehellisesti hömppäviihteestä!

Vierailija
35/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää oudosti sanoja painottavan kertojan valinta, painottaa häiritsevästi ainakin joka toisen sanan lopputavua, kuulostaa huvittavalta vaikka se ei varmaan liene tarkoitus.

Vierailija
36/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANKI  ÄKKIÄ  APUA.

Ahdistus on paha juttu. Joko olet varannut ajan ahdistushoitolaan.

Kato että saat kunnon lääkityksen, ettei ahdistus leviä.

Tukea ja jaksamista sinulle

Vierailija
37/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspenille kuononoppa jos ei osaa olla näykkimättä!!! 

9mm burana auttaa

Vierailija
38/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaksi noista kouluttajista työskentele palomiehinä? Toivottavasti en koskaan törmää heihin. Jos vaikka olisin auto-onnettomuudessa ja jäisin puristuksiin auton alle, he huutelisi "mikä siellä maksaa, punnerra, punnerra se auto pois päältä, etkö jaksa, mun mummokin jaksaa". Sitten jos itkisin kivusta ja järkytyksestä he vttuilisi "mitä siinä mäyryät, meillä erikoismiehilläkin on ollut murtuneita raajoja ja ollaan silti juostu, painu vttuun siitä." Ja koira louskuttaisi leukojaan ja näykkisi ihon haavoille.

Vierailija
39/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olet täysin väärässä kuvitelmissasi. Näitä virkakoiria on paljon, jotka voivat käydä ohjaajan työkavereihin kiinni. Ja onhan näistä uutisoitukin, kun koira on käynyt poliisiin kiinni. Ei niitäkään koiria ole poistettu käytöstä.

Itselläni kokemusta usealta poliisilaitokselta, eikä riitä kahden käden sormet siihen montako tällaista koiraa on vuosien aikana vastaan tullut. Enemmän sääntö kuin poikkeus. 

Käytännössä koira on autossa, kun ohjaaja on sisällä, koska koiraa ei voi turvallisesti sisälle ottaa.

Joo, "eihän" mulla ja porukoilla ole mitään kokemusta virkakoirista, kunhan vaan "kuvittelen" . Hoh hoijaa. Trollaa vaan, ei se ole multa pois. 

Vierailija
40/74 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkäsi koiraa, koira aisti sen ja tuli alistamaan. Koiran ohjaaja ei reagoinut kuin vähättelemällä ja naureskelemalla. Olkoon vaan erikoisjoukot, mutta tuollainen on kiusaamista, ei tarpeellista koulutusta ja siedättämistä. Koura härräsi vain pelkäävän kimpussa ja haukkui yllättävän paljon - schäfer ei ole se herkkähaukkuisin koira, ja muutoinkin koira vaikuttaa aika rauhattomalta. Ymmärrän että koiran läsnäolo on varmaan tarpeen, mutta kyllä jumallauta sitä pitää kieltää jos se käyttäytyy noinkin häiritsevästi. Ihmistä ei pureskella, eikä sitä vasten hypitä - tämän tietää jokaisen fifinkin omistaja. 

Koiraa pelkäävän kiusaaminen on kuin koulukiusaamusta, typerää ja kakaramaista. Minulla on ollut 7 koiraa joista osa rotunsa ja kokonsa puolesta saattaa ihmisiä pelottaa, vaikka näistä vain yksi eli pieni sekarotuinen terrieri oli oikeasti "pelottava". Kun lähden nykyisenkin koiran kanssa ihmisten ilmoille, pidän sen tiukasti taluttimessa ja laitan sille kuonokopan. En epäile että se purisi ketään tai mitään, mutta varma on varmaa. Toista koiristani en kaupungille tai koirapuistoon edes vie. Menee ohikseksi, mutta en kyllä tykännyt tuosta Aspenin käytöksestä ja vuelä vähemmän Petäistön. Komppaan: koiralle kuonokoppa ja käytöskoulua.