Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö edes osaa varakkaita/rikkaita yhtään hävetä?

Vierailija
23.04.2026 |

Teille vaan lapioidaan lapioimasta päästyään lisää ja lisää rahaa ja helpotuksia kun samaan aikaan potkitaan jo maassa makaavia ja räitään ja virnuillaan päälle.

Kai te nyt fiksut ihmiset ymmärrätte että tässä voi käydä vielä todella huonosti.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tää ansaittu. Köyhät ja tyhmät ei. Olisit käynyt koulut, ollut ahkera töissä, sijoittanut osakkeisiin jne.

Mietipä, miten monen täysin sinusta riippumattoman palikan on täytynyt olla ainakin auttavan hyvässä asennossa, jotta olet päässyt tekemään tuon kaiken "itse". Joku on joskus keksinyt myöskin sen tiedon, jota sinä olet opiskellut. Tuskinpa olisit itse keksinyt. En oikeasti ymmärrä, miten joku voi olla niin yksinkertainen, että luulee olevansa joku kaikesta erillinen saareke.

Hohoijaa, suomen yhteiskunta antaa jokaiselle suomalaiselle hyvät eväät menestyä. Kaikki köyhät jotka tunnen ovat itse aiheuttaneet sen. Tunnen myös pari tyyppiä jotka ovat jääneet työkyvyttömyyseläkkeelle ilman omaa syytä, mutta heistä yhteiskunta pitää niin hyvää huolta etten luokittelisi köyhiksi.

Eli siis olisi jotenkin mahdollista elää yhteiskunnassa, jossa jokainen olisi kovapalkkainen johtaja? Näin sen pitää tietenkin olla, jos kaikki on pelkästään itsestä kiinni. Mutta kerrotko vielä, miten? 

Eteenpäin pyrkivä kykenee myös perustamaan firman ja luomaan sitä kautta hyvinvointia yhteiskuntaan sekä itselle omaisuutta. Maailmalla on kysyntää, jos ei kotimaan markkinoilta löydy asiakkaita. Tämä tosin vaatii rankkaa työtä, joka taitaa olla pelottava asia monelle. Ei kaikkien tarvitse olla johtajia Sote-alueilla tai Nokiassa.

Mikä firma pyörii ja tuottaa suuria summia rahaa ilman niitä "epäonnistujia", jotka tekevät sille työtä huomattavasti pienempää korvausta vastaan? Et ihan oikeasti näe, mikä tässä sinun ajattelumallissasi on täysin pielessä? 

Logiikkasi mukaan kenenkään ei kannata tehdä mitään, koska epäonnistuu kuitenkin. Osa epäonnistuu, mutta jos et edes yritä tehdä mitään, et voi myöskään onnistua. Eikö ole yksinkertaista? 

Jos et ole ahkera, ainoa mahdollisuutesi rahoihin on lottovoitto tai periä rikas lähisukulainen. Tai olet ahkera, opiskelet tai teet töitä, jolla parannat mahdollisuuksia. Mutta asenne 'mitään ei kannata tehdä, vedetään kaljaa vain' ei todellakaan auta.

Vierailija
62/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on aika outo. Mikä siinä pitäisi hävettää? Jos hallitus jakaa nyt liikaa varakkaille, onko se varakkaiden vika? Osittain voi olla jos on äänestänyt heitä. Toisaalta ainakin perussuomalaisia on äänestänyt moni köyhä, hävettääkö heitä miten äänestivät? Minä en äänestänyt nykyisiä hallituspuolueita. Tosin en taida olla köyhä enkä rikaskaan.

Ja jos seuraava hallitus jakaakin köyhille, pitääkö köyhiä hävettää kun saavat paljon? Ja entäs niitä rikkaita, jotka äänestivät tulevaa hallitusta jos jäävät itse maksajan rooliin?

Poliitikoilta voi kysyä hävettääkö. Mutta ei rikkailta tai köyhiltä, korkeintaan niiltä kansalaisilta jotka äänesti niitä joiden äänestämistä kysyjä ei pidä kannatettavana. Eikö niin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tää ansaittu. Köyhät ja tyhmät ei. Olisit käynyt koulut, ollut ahkera töissä, sijoittanut osakkeisiin jne.

Mietipä, miten monen täysin sinusta riippumattoman palikan on täytynyt olla ainakin auttavan hyvässä asennossa, jotta olet päässyt tekemään tuon kaiken "itse". Joku on joskus keksinyt myöskin sen tiedon, jota sinä olet opiskellut. Tuskinpa olisit itse keksinyt. En oikeasti ymmärrä, miten joku voi olla niin yksinkertainen, että luulee olevansa joku kaikesta erillinen saareke.

Se ihan sama tieto on olemassa myös köyhälle, ei se tule mistään rikkaiden salaisesta kansiosta vaan kaikille niille jotka on itse viitsineet sitä tietoa opiskella.

Köyhillä aina sama meuhkaus. Ei ole työpaikkoja, ei voi mennä töihin, miksei luoda työpaikkoja, miksei yritykset palkkaa jne. Aina oletus on, että muiden pitää raivata tie valmiiksi, kantaa riskit ja tehdä kaikki valmiiksi puolesta. Aivan uusi ajatus tuntuu olevan, että itsekin voisi jotain tehdä. Ihan normaalit ihmiset niitä yrityksiä on perustaneet. Ei mitkään yli-ihmiset, vaan ihan tavalliset rivikansalaiset. Erona vain se, että eivät passiivisena lösötä kotona, vaan ovat ryhtyneet toimeen ja ihan itse edistämään asioitaan. Mutta aina sen pitäisi olla se kuuluisa joku muu, joka tekee kaiken puolesta valmiiksi. Itse ei kyetä kuin määkimään lisää tukia.

Vierailija
64/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli mahdollisuudet, mutta jotain meni pieleen, kun et opiskellut. Osa meistä opiskeli ala- ja yläasteella, luimme kokeisiin, teimme kotitehtävät hyvin, että pääsisimme lukioon ja sieltä yliopistoon. Sinä sen sijaan valitsit kaverit ja kaljat, dokasit peruskoulun, et tehnyt tehtäviä ja nyt syytät elämänvalinnoistasi meitä muita?

Mistä sinä tiedät, paljonko olen opiskellut, mitä töitä teen ja mitä tienaan? Nämä asiat kun eivät ihan aina korreloi putkinäköisyyden ja itsekkyyden kanssa. Jälleen osoitat vain oman yksinkertaisuutesi. 

1. sanot "teille vaan lapioidaan" eli et ole varakas.

2. tekstisi taso on niin kelvotonta, että AI tekee parempaa. Jos olisit opiskellut edes peruskoulussa... no, jokainen ymmärtää

Ymmärrätkö sinä poloinen edes sitä, että tässäkin ketjussa on monta eri keskustelijaa? Ilmeisesti et.

Miksi ihmeessä oletat että viesti on osoitettu sinulle eikä ap:lle, ja alat väittämään vastaan?

Tiedän kyllä. Trolli ja autisti. Joku mopoveeti joka kuvittelee huudattavansa muita täällä, tajuamatta että se olet sinä jota huudatetaan.

Aikuiset puhuu täällä, menes nyt siitä

hus hus 

Vierailija
65/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää, mutta samalla myös naurattaa matkalla pankkiin.

Vierailija
66/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeruus mainittu. Se on sitä kun notkuu 8 tuntia tietokoneen edessä ja siitä maksetaan hyvin.

Vierailija
67/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihan sama tieto on olemassa myös köyhälle, ei se tule mistään rikkaiden salaisesta kansiosta vaan kaikille niille jotka on itse viitsineet sitä tietoa opiskella.

Köyhillä aina sama meuhkaus. Ei ole työpaikkoja, ei voi mennä töihin, miksei luoda työpaikkoja, miksei yritykset palkkaa jne. Aina oletus on, että muiden pitää raivata tie valmiiksi, kantaa riskit ja tehdä kaikki valmiiksi puolesta. Aivan uusi ajatus tuntuu olevan, että itsekin voisi jotain tehdä. Ihan normaalit ihmiset niitä yrityksiä on perustaneet. Ei mitkään yli-ihmiset, vaan ihan tavalliset rivikansalaiset. Erona vain se, että eivät passiivisena lösötä kotona, vaan ovat ryhtyneet toimeen ja ihan itse edistämään asioitaan. Mutta aina sen pitäisi olla se kuuluisa joku muu, joka tekee kaiken puolesta valmiiksi. Itse ei kyetä kuin määkimään lisää tukia.

Tämä.

Ryhdyt yrittäjäksi, otat lainan aloittamiseen, kannat kaikki riskit ja stressin.

JOS menestyt, nämä kateelliset ulvoo kuinka rikkaita hemmotellaan ja niiltä peritään tuloveroa VAIN 52%

Tajuaakohan nuo edes sitä ettei osingotkaan itsestään synny. Ne on maksu niille jotka ovat luottaneet yritykseen riittävästi hommatakseen niiden osakkeita, rahoitusta firmalle.

Vierailija
68/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohoijaa, suomen yhteiskunta antaa jokaiselle suomalaiselle hyvät eväät menestyä. Kaikki köyhät jotka tunnen ovat itse aiheuttaneet sen. Tunnen myös pari tyyppiä jotka ovat jääneet työkyvyttömyyseläkkeelle ilman omaa syytä, mutta heistä yhteiskunta pitää niin hyvää huolta etten luokittelisi köyhiksi.

Eli siis olisi jotenkin mahdollista elää yhteiskunnassa, jossa jokainen olisi kovapalkkainen johtaja? Näin sen pitää tietenkin olla, jos kaikki on pelkästään itsestä kiinni. Mutta kerrotko vielä, miten? 

Eteenpäin pyrkivä kykenee myös perustamaan firman ja luomaan sitä kautta hyvinvointia yhteiskuntaan sekä itselle omaisuutta. Maailmalla on kysyntää, jos ei kotimaan markkinoilta löydy asiakkaita. Tämä tosin vaatii rankkaa työtä, joka taitaa olla pelottava asia monelle. Ei kaikkien tarvitse olla johtajia Sote-alueilla tai Nokiassa.

Mikä firma pyörii ja tuottaa suuria summia rahaa ilman niitä "epäonnistujia", jotka tekevät sille työtä huomattavasti pienempää korvausta vastaan? Et ihan oikeasti näe, mikä tässä sinun ajattelumallissasi on täysin pielessä? 

Logiikkasi mukaan kenenkään ei kannata tehdä mitään, koska epäonnistuu kuitenkin. Osa epäonnistuu, mutta jos et edes yritä tehdä mitään, et voi myöskään onnistua. Eikö ole yksinkertaista? 

Jos et ole ahkera, ainoa mahdollisuutesi rahoihin on lottovoitto tai periä rikas lähisukulainen. Tai olet ahkera, opiskelet tai teet töitä, jolla parannat mahdollisuuksia. Mutta asenne 'mitään ei kannata tehdä, vedetään kaljaa vain' ei todellakaan auta.

Olenko minä puhunut sanaakaan tuollaisesta asenteesta? Ihan käsittämätöntä. Se tarve päästä pätemään ja nousemaan toisten yläpuolelle on niin suuri, että ei osata lukea, laitetaan olemattomia sanoja toisten suuhun ja mätkitään toinen toistaan naurettavampia itse rakennettuja olkiukkoja. Kunhan pääsee pätemään. Ja sitten on vielä olevinaan jotenkin fiksumpi ja kehittyneempi kuin muut. 

Vierailija
69/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään maininnut olevani köyhä,tyhmä,kouluttautumaton tai laiska.

Olen ihan omillani kohtuu mukavasti toimeen tuleva.

Tuo kylmä,totaalisen empatiakyvytön ja ylimielinen asenne on myrkyttänyt suomen.

Tuo SINUN kaltainen kirjoittelu ja asenne on myrkyttänyt suomen. Vastakkainasettelu on kaikkein myrkyllisintä. Kukaan hyvin toimeentuleva ei ole "potkinut maassa jo makaavaa ja sylkenyt päälle". Ihan turhaa provosointia tuollainen.

Vierailija
70/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta luuserointi, ja muitten syyttely, ja tee jotain oikeaa

Vierailija
71/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä tieto on ainoa, johon tartutte? Ihanko tosissasi väität, että esimerkiksi heikkolahjaisella väkivaltaisen päihdeperheen lapsella on "samat mahdollisuudet pärjätä" kuin kaikilla muillakin?

Valtion ja veronmaksajien vika se ei ole, että heikkolaatuinen päihdeporukka pyöräyttää heikkolahjaisen mukulan. Vai ehdotatko pakkosterilointia? Sopii. 

Myöskään oikeustajuun ei mene se, että ahkera, kouluttautunut ja ikänsä asioistaan tunnollisesti huolehtinut ei saisi koskaan rikastua, koska tuloerot eivät saa kasvaa ja kaikkien pitää saada samat asiat. Että pitää aina vain enemmän jakaa palkastaan näille hyödyttömille lorvijoille, jottei heille tule paha mieli kun eivät saa kaikkea samaa. Ettei riitä, että maksetaan jo asuminen, ruoka, lääkkeet, neuvolat, koulut, päiväkodit, terapiat, kuntoutukset... Kun vielä pitäisi tasata. 

Ei pidä. 

Vierailija
72/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kylmä,totaalisen empatiakyvytön ja ylimielinen asenne on myrkyttänyt suomen.

Näytä esimerkkisi ja lahjoita verottajalle suuremmalla veroprosentilla rahasi pois. Muuten olet pelkkä tyhjänvalittaja. No niin. Toimintaa.. Hopi hopi 

Vierailija
73/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on valtavasti korkeakoulutettuja työttömiä.

Vierailija
74/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahkeruus mainittu. Se on sitä kun notkuu 8 tuntia tietokoneen edessä ja siitä maksetaan hyvin.

Kuitenkaan et itse kykene siihen? Kun on noin helppoa, ryhdyhän sinäkin toimeen.

Vierailija
75/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta tekstiä tulee "koulutetulta" porukalta. Sivistys loistaa poissaolollaan.

Vahvistaa vaan sitä että ääneni on tukevasti vasemmalla.

Vastenmielistä ja yksinkertaista porukkaa. Edestään kyllä löytävät vielä, tällainen ylimielisyys ei ole ikinä johtanut mihinkään hyvään.

Kyllä. Historia täynnä esimerkkejä. Oksennusta tulee suuhun kun lukee näiden sosiopaattien juttuja.

Vierailija
76/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ap meinaa että käy huonosti? 

Samalla tavalla kuin 1917? Osaamattomat ja kyvyttömät järjestää itsensä vankileireille kuolemaan nälkään kun luulevat osaavasa kapinoida?

Jos olisi kykyä murentaa vallitsevaa järjestystä, olisi kykyä myös pärjätä siinä.  

Vierailija
77/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Toivottavasti suomen suunta kääntyy ultravasemmistolaiseksi joka alkaa rokottamaan julmalla kädellä rikkaita.

Potkitaan kaikki rikkaat hengiltä ja varastetaan niiden omaisuus, niin kaikista tulee rikkaita.

Ihan kuin Neuvostoliitossa. Miksiköhän ne muuten jonotti vessapaperia?

Vierailija
78/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä puhunut sanaakaan tuollaisesta asenteesta? Ihan käsittämätöntä. Se tarve päästä pätemään ja nousemaan toisten yläpuolelle on niin suuri, että ei osata lukea, laitetaan olemattomia sanoja toisten suuhun ja mätkitään toinen toistaan naurettavampia itse rakennettuja olkiukkoja. Kunhan pääsee pätemään. Ja sitten on vielä olevinaan jotenkin fiksumpi ja kehittyneempi kuin muut. 

En ymmärrä mitä puhut, oletko täysi trolli vai vaihtuuko tuossa viestissä vastaajat? Joku firman perustaa, hän kantaa riskit mutta hänelle kuuluu suurin hyöty, jos firma menestyy. Jos joku firmassa tekee vastuullista työtä, pitkää päivää tai keksii firmalle uuden mullistavan tuotteen, tottakai häntä palkitaan enemmän. Mutta valitit, että joku firmassa tekee pienempää korvausta vastaan töitä, se on epäonnistuja. Eli siivojan pitäisi tienata ilmeisesti lähes sama kuin 60-70h työviikkoa tekevä toimitusjohtaja, jotta kukaan ei olisi firmassa epäonnistuja?

EIkö tätä ole kommunismissa kokeiltu, pätevät eivät halunneet vaativiin hommiin, kun pääsi helpommallakin. Kai tiedät mitä Neuvostoliiton kokeilussa tapahtui, kehitys pysähtyi ja lopulta romahti omaan mahdottomuuteensa.

Vierailija
79/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on aika outo. Mikä siinä pitäisi hävettää? Jos hallitus jakaa nyt liikaa varakkaille, onko se varakkaiden vika? Osittain voi olla jos on äänestänyt heitä. Toisaalta ainakin perussuomalaisia on äänestänyt moni köyhä, hävettääkö heitä miten äänestivät? Minä en äänestänyt nykyisiä hallituspuolueita. Tosin en taida olla köyhä enkä rikaskaan.

Ja jos seuraava hallitus jakaakin köyhille, pitääkö köyhiä hävettää kun saavat paljon? Ja entäs niitä rikkaita, jotka äänestivät tulevaa hallitusta jos jäävät itse maksajan rooliin?

Poliitikoilta voi kysyä hävettääkö. Mutta ei rikkailta tai köyhiltä, korkeintaan niiltä kansalaisilta jotka äänesti niitä joiden äänestämistä kysyjä ei pidä kannatettavana. Eikö niin? 

Mitä varakkaille jaetaan?

Ai se on jakamista että sinulta verotetaan tuloista VAIN 52% eikä enää 53,4% ?

On se kovaa.

Palataan asiaan kun kaikilla on tasavero, euromääräinen. Rikkaan lapsi käy samaa koulua kuin köyhän. Luultavasti köyhän lapsi kuormittaa opettajaa enemmän, joten miksi rikas maksaa lapsensa koulutuksen, ja sen köyhän lapsen.

Vierailija
80/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo SINUN kaltainen kirjoittelu ja asenne on myrkyttänyt suomen. Vastakkainasettelu on kaikkein myrkyllisintä. Kukaan hyvin toimeentuleva ei ole "potkinut maassa jo makaavaa ja sylkenyt päälle". Ihan turhaa provosointia tuollainen.

Itse näköjään haukuit heti kättelyssä ihmisiä köyhiksi,tyhmiksi ja laiskoiksi. Ei sitten yhtään vastakkainasettelua sinulla. Avaahan silmäsi omalle surkealle asenteellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän