Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö edes osaa varakkaita/rikkaita yhtään hävetä?

Vierailija
23.04.2026 |

Teille vaan lapioidaan lapioimasta päästyään lisää ja lisää rahaa ja helpotuksia kun samaan aikaan potkitaan jo maassa makaavia ja räitään ja virnuillaan päälle.

Kai te nyt fiksut ihmiset ymmärrätte että tässä voi käydä vielä todella huonosti.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tää ansaittu. Köyhät ja tyhmät ei. Olisit käynyt koulut, ollut ahkera töissä, sijoittanut osakkeisiin jne.

Mietipä, miten monen täysin sinusta riippumattoman palikan on täytynyt olla ainakin auttavan hyvässä asennossa, jotta olet päässyt tekemään tuon kaiken "itse". Joku on joskus keksinyt myöskin sen tiedon, jota sinä olet opiskellut. Tuskinpa olisit itse keksinyt. En oikeasti ymmärrä, miten joku voi olla niin yksinkertainen, että luulee olevansa joku kaikesta erillinen saareke.

Sinulla oli mahdollisuudet, mutta jotain meni pieleen, kun et opiskellut. Osa meistä opiskeli ala- ja yläasteella, luimme kokeisiin, teimme kotitehtävät hyvin, että pääsisimme lukioon ja sieltä yliopistoon. Sinä sen sijaan valitsit kaverit ja kaljat, dokasit peruskoulun, et tehnyt tehtäviä ja nyt syytät elämänvalinnoistasi meitä muita?

Mistä sinä tiedät, paljonko olen opiskellut, mitä töitä teen ja mitä tienaan? Nämä asiat kun eivät ihan aina korreloi putkinäköisyyden ja itsekkyyden kanssa. Jälleen osoitat vain oman yksinkertaisuutesi. 

Ja sinun syytös, että kaikki hyvätuloiset (viittaa ilmeisesti demarien määritelmään, yli 3000 bruttotuloihin) olisi syntyneet kultalusikka suussa tekemättä mitään hyödyllistä koulussa. Kovalla työllä koulussa parannat mahdollisuuksiasi, onnea tarvitaan myös välillä. Mutta jos laiskottelet koulussa jo, tarvitset jo lottovoiton tasoisen tuurin löytääksesi hyväpalkkaisen työn, jossa ei tarvitse stressata tai tehdä pitkää päivää. Tämä on kouluaikainen valinta, jolla voit vaikuttaa elämääsi.

Voi pikkuista. Ehkä elämä kouluttaa sinut tuosta lapsenomaisesta yksinkertaistamisesta ulos ja aikuiseksi ihmiseksi. 

Vierailija
42/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tää ansaittu. Köyhät ja tyhmät ei. Olisit käynyt koulut, ollut ahkera töissä, sijoittanut osakkeisiin jne.

Mietipä, miten monen täysin sinusta riippumattoman palikan on täytynyt olla ainakin auttavan hyvässä asennossa, jotta olet päässyt tekemään tuon kaiken "itse". Joku on joskus keksinyt myöskin sen tiedon, jota sinä olet opiskellut. Tuskinpa olisit itse keksinyt. En oikeasti ymmärrä, miten joku voi olla niin yksinkertainen, että luulee olevansa joku kaikesta erillinen saareke.

Mitä merkitystä tällä on? Sinulla on ollut ihan samat kätilöt kun synnyit, samat ilmaiset koulupolut käytettävissäsi yliopistotutkintoihin asti. On ollut kunnan insinöörin kaavoittamat tiet ja tiedemiesten tutkima maantieto koulussa opetettuna. Miksi sinä et osallistu verojen maksuun samalla lailla kuin minä?

Tässäkö on mielestäsi tyhjentävä luettelo oleellisista muuttujista ihmisen elämässä? :D Ei pahalla, mutta olet harvinaisen yksioikoinen ja yksinkertainen ihminen. 

Lisätäänkö listaan, että sinäkin hyödyit siitä, että paikallisessa S -marketissa työskentelee siivooja ja psykiatrisi oli suostunut alkaa lukemaan psykiatriaa erikoisalanaan eikä vaikka kirurgiaa, josta saisi isommat rahat. Kun näillä ei edelleenkään ole mitään merkitystä. Ymmärrätkö, että köyhä suomalainen saa yhteiskunnalta tismalleen saman infran kuin varakaskin ja siinä toimivat työntekijät. Jos ei silti pärjää, pitää katsoa peiliin. 

Eli siis olisi jotenkin mahdollista elää yhteiskunnassa, jossa jokainen olisi kovapalkkainen johtaja? Näin sen pitää tietenkin olla, jos kaikki on pelkästään itsestä kiinni. Mutta kerrotko vielä, miten? 

Vastaisitko tähän? 

En usko, että kaikki haluavat olla kovapalkkaisia johtajia. Minä en haluaisi, siksi työskentelen asiantuntijana. Mutta tiedätkö, useimmat meistä päättävät nuoruusiässä, että alkavat opiskella itselleen jonkin ammatin. Joku haluaa opettajaksi, toinen putkimieheksi. Molemmilla on tällä hetkellä töitä ja ihan hyvä elintaso. Sitten on sippijengi, jotka eivät ymmärrä opiskella ja lonnivat elämänsä ihmetellen miksi keskiluokka ei maksa heille samaa elintasoa kuin mitä elävät itse. 

Tämä. Sosialistit kuvittelee että heillä on OIKEUS toisten rahoilla siihen samaan etelänmatkaan mihin matalapalkkainen yh-isä säästää vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa yli viistonnia tienaavista on narsisteja. Joskin narsistisuus on terveen piirre. Luonnossakin eläimet ovat monin tavoin erittäin narsistisia riistäjiä.

Koska vapautetaan yli 5k tienaavat luontoon . Olisiko se oikea paikka

Vierailija
44/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään maininnut olevani köyhä,tyhmä,kouluttautumaton tai laiska.

Olen ihan omillani kohtuu mukavasti toimeen tuleva.

Tuo kylmä,totaalisen empatiakyvytön ja ylimielinen asenne on myrkyttänyt suomen.

Sittenhän sä itse kuulut siihen luokkaan jonka sun mukaan pitäisi hävetä.

Olen käytännössä koko ajan töissä. Vapaa-aikani vietän kirkon vapaaehtoistoiminnassa isoveli ja vanhukselle kaveri hommissa.

Yritän antaa niin paljon itseäni huonompi-osasille ja syrjäytymisvaarassa oleville kuin vain talouteni ja henkiset varani riittävät. 

Vierailija
45/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohoijaa, suomen yhteiskunta antaa jokaiselle suomalaiselle hyvät eväät menestyä. Kaikki köyhät jotka tunnen ovat itse aiheuttaneet sen. Tunnen myös pari tyyppiä jotka ovat jääneet työkyvyttömyyseläkkeelle ilman omaa syytä, mutta heistä yhteiskunta pitää niin hyvää huolta etten luokittelisi köyhiksi.

Eli siis olisi jotenkin mahdollista elää yhteiskunnassa, jossa jokainen olisi kovapalkkainen johtaja? Näin sen pitää tietenkin olla, jos kaikki on pelkästään itsestä kiinni. Mutta kerrotko vielä, miten? 

Eteenpäin pyrkivä kykenee myös perustamaan firman ja luomaan sitä kautta hyvinvointia yhteiskuntaan sekä itselle omaisuutta. Maailmalla on kysyntää, jos ei kotimaan markkinoilta löydy asiakkaita. Tämä tosin vaatii rankkaa työtä, joka taitaa olla pelottava asia monelle. Ei kaikkien tarvitse olla johtajia Sote-alueilla tai Nokiassa.

Mikä firma pyörii ja tuottaa suuria summia rahaa ilman niitä "epäonnistujia", jotka tekevät sille työtä huomattavasti pienempää korvausta vastaan? Et ihan oikeasti näe, mikä tässä sinun ajattelumallissasi on täysin pielessä? 

Keskipalkka Suomessa on n. 3500/kk, siinä on monta duunaria niillä palkoilla. Duunari tekee työnantajan kanssa sopimuksen, että tekee työtä ja työnantaja maksaa siitä sovitun palkan. Ihan reilua peliä. Jos tämä tapa elää ei ole riittävän hyvä, voi miettiä opiskelisiko lisää esimerkiksi, perustaisiko itse oman yrityksen tms. 

Vierailija
46/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pieni prosentti on suomessa näitä varakkaita ja se eliitti tulee putsaamaan koko Suomen typötyhjäksi. Ovat tehneet anteeksiantamattomia asioita.

Ihmettelen tätäkin väitettä.

Miten varakkaat voivat ykskaks tulla ja viedä koko omaisuuteni? Itse en ole mikään varakas tai kuulu eliittiin, mutta elämäni aikana olen hankkinut oman kodin ja mökin lisäksi pikku pesämunan, joka on hajautettu esim. osakkeisiin, rahastoihin ja sijoitusasuntoihin. Tämä on tehty siis kokonaan oman työn tuloksena. 

Kerro minulle, miten se paha paha eliitti tulee ja putsaa / varastaa omaisuuteni itselleen? Tämän tahtoisin kuulla, muuten huolestun jo.      [not]

Vierailija
47/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli mahdollisuudet, mutta jotain meni pieleen, kun et opiskellut. Osa meistä opiskeli ala- ja yläasteella, luimme kokeisiin, teimme kotitehtävät hyvin, että pääsisimme lukioon ja sieltä yliopistoon. Sinä sen sijaan valitsit kaverit ja kaljat, dokasit peruskoulun, et tehnyt tehtäviä ja nyt syytät elämänvalinnoistasi meitä muita?

Mistä sinä tiedät, paljonko olen opiskellut, mitä töitä teen ja mitä tienaan? Nämä asiat kun eivät ihan aina korreloi putkinäköisyyden ja itsekkyyden kanssa. Jälleen osoitat vain oman yksinkertaisuutesi. 

1. sanot "teille vaan lapioidaan" eli et ole varakas.

2. tekstisi taso on niin kelvotonta, että AI tekee parempaa. Jos olisit opiskellut edes peruskoulussa... no, jokainen ymmärtää

Ymmärrätkö sinä poloinen edes sitä, että tässäkin ketjussa on monta eri keskustelijaa? Ilmeisesti et.

Vierailija
48/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi olla suurituloisia? Se on sitäpaitsi mahdotonta, koska silloin kaikki olisivat yhtäsuurituloisia eli keskituloisia. Elämäänsä voi olla tyytyväinen, vaikka joku tienaakin enemmän. Kunka moni köyhä on valmis tekemään töitä sillä intensiteetillä, mitä suurituloisen johtajan työ vaatii?

Vierailija
49/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa yli viistonnia tienaavista on narsisteja. Joskin narsistisuus on terveen piirre. Luonnossakin eläimet ovat monin tavoin erittäin narsistisia riistäjiä.

Narsistinen riistäjä on se, joka kokee olevansa oikeutettu hyötymään muiden palkkarahoista. Itse ei tikkua ristiin laita, mutta vaatia kyllä osaa. Miksi muiden pitäisi käydä töissä ja lahjoittaa tuloistaan teille rahaa? Ettehän tekään mitään anna vastineeksi. 

Vierailija
50/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva tunnistaa olevansa varakas tai suurituloinen. Suomalaiseen pessimistiseen luonteenlaatuun kuuluu, että itseä verrataan aina johonkin vähän rikkaampaan ja suurituloisempaan. Niinpä tuntuu oikeutetulta valittaa omaa tilannetta.

Koska Suomessa hyvin harva oikeasti on niin varakas tai suurituloinen, että se näkyisi jotenkin päivittäisessä elämässä. Suomessa hyvätuloinen pystyy ostamaan toiseksi halvinta juustoa siinä missä köyhä ottaa sen halvimman, hyvätuloisella on varaa käydä ehkä kerran kuussa syömässä tai elokuvissa ja hän ajaa ehkä pari vuotta uudemmalla autonraadolla kuin köyhä. Muuten tuloerot on niin pieniä että mitään sen korkealuokkaisempaa elämää on mahdotonta viettää pelkkien palkkatulojen varassa. 

Vierailija
51/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa. Entäs miksei juopponarkkarit, työttömät yhoot, lusmut, ma mut ym jotka loisii muitten maksamilla tuilla ollenkaan häpeä??

Vierailija
52/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavat nämä eripuraa lietsovat avaukset olla melko sakeaa tuubaa.

Vierailija
53/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ystävystä tapasivat viikottain kahvilassa. Kahvittelu maksoi kokonaisuudessaan 100e. He päättivät jakaa kulut tulojen suhteessa. Täten 4 köyhintä ei maksanut mitään. Seuraavat maksoivat 1e, 2e, 4e, 13e, 21e ja rikkain 59e. Erään kerran kahvilan pitäjä pääti antaa vakiasiakkailleen 50% alennusta. Tällöin 4 köyhintä ei edelleenkään maksaneet mitään, seuraavat maksoivat 50cnt, 1e, 2e, 6.50e, 10,50e ja rikkain 24.50e.
Yksi heistä valitti: säästin 1e, rikkaammat säästi enemmän! Köyhimmät valittivat, etteivät hyötyneet alennuksesta yhtään!!!
Seuraavalla kerralla rikkain ei enää tullut mukaan.

Vierailija
54/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta tekstiä tulee "koulutetulta" porukalta. Sivistys loistaa poissaolollaan.

Vahvistaa vaan sitä että ääneni on tukevasti vasemmalla.

Vierailija
55/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihan sama tieto on olemassa myös köyhälle, ei se tule mistään rikkaiden salaisesta kansiosta vaan kaikille niille jotka on itse viitsineet sitä tietoa opiskella.

Vierailija
56/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun aikuinen ihminen ei osaa edes itsestään huolehtia, ei ota mitään vastuuta elämästään ja lokkeilee toisten tienaamilla rahoilla, ei tällä pitäisi olla edes äänioikeutta. Ei näitä saisi päästää päättämään yhteisistä asioista kun eivät osaa edes omista asioista huolehtia aikuisen tavoin.

Vierailija
57/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihan sama tieto on olemassa myös köyhälle, ei se tule mistään rikkaiden salaisesta kansiosta vaan kaikille niille jotka on itse viitsineet sitä tietoa opiskella.

Miksi tämä tieto on ainoa, johon tartutte? Ihanko tosissasi väität, että esimerkiksi heikkolahjaisella väkivaltaisen päihdeperheen lapsella on "samat mahdollisuudet pärjätä" kuin kaikilla muillakin?

Vierailija
58/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava hallitus vie minulta hyväosaiselta kaikki etuudet.

Ai niin, enhän minä saa mitään tukia, joita voisi ottaa pois.

Vasemmiston mukaan en osallistu millään tavalla talkoisiin, minun kuulemma pitäisi maksaa veroja. Mikä se vähän yli 2700 e/kk sitten on, joka palkastani viedään joka kuukausi nimikkeellä ennakonpidätys?

Vierailija
59/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta tekstiä tulee "koulutetulta" porukalta. Sivistys loistaa poissaolollaan.

Oi sinä sivistyksen airue. Jos kiinnostuksemme sinun äänestyskäyttäytymiseesi olisi spämmäämäsi roskan määrän funktio, niin sen raja-arvo lähestyisi nollaa spämmin määrän kasvaessa.

Vierailija
60/120 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä ja yksinkertaista porukkaa. Edestään kyllä löytävät vielä, tällainen ylimielisyys ei ole ikinä johtanut mihinkään hyvään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi