Nämä asiakasmaksut nousevat: Hammashoito, terveyskeskuskäynnit, uusi maksu sairaaloihin
Kommentit (111)
Ulkomailla tehtyjen kauneusleikkausten ongelmien hoito Suomessa pitää laittaa koville taksoille !
Tuossa käy niin, että yhä useampi jättää menemättä ja sairaudet pahenee ja sitten tuleekin isommat kulut.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän isojakin korotuksia ja täysin uusia maksuja.
RAHAA ON AIKA OLI JA MENI,LASKUT JÄIVÄT.
Vierailija kirjoitti:
Eli peruselämiseen meneviä kustannuksia nostetaan edelleen, ja samalla pitäisi saada kulutus käyntiin? Juu, näinhän tämä tietenkin toimii. /s
Mikä tuossa yhtälössä voisikaan mennä pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa käy niin, että yhä useampi jättää menemättä ja sairaudet pahenee ja sitten tuleekin isommat kulut.
Tulee myös enemmän ennenaikaisia kuolemia, kun ihmisillä ei ole oikeasti rahaa käydä lääkärissä. Jos edelleen junkutetaan mantraa "olisit tullut aiemmin jne", se on jo irvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maksukatto sairaanhoito kuluille. Siitä täytyy itse pitää huolta kun alkaa täyttymään ohjeet laskun takana
Samoin on lääkkeiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli peruselämiseen meneviä kustannuksia nostetaan edelleen, ja samalla pitäisi saada kulutus käyntiin? Juu, näinhän tämä tietenkin toimii. /s
Mikä tuossa yhtälössä voisikaan mennä pieleen?
mutta onhan meillä hallituksessa kokoomus joka on kykypuolue ja tietää kaiken taloudenhoidosta!
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä käyn hammaslääkärissä epassilla kuten ennenkin. Muuten pidän huolta itsestäni etten joudu käymään julkisessa terveydenhuollossa vaan työnantajan tarjoama työterveys riittää.
Lopettakaa se karkin, limun, pullan, pizzan, mäkkärin ynnä muun kuolintarvikkeen mässäys niin ei tarvitse sairastaa. Ottakaa vastuu itsestänne!
Toiset syntyvät sairaina, toisilla on jo synnärillä kultalusikka pyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tehtyjen kauneusleikkausten ongelmien hoito Suomessa pitää laittaa koville taksoille !
Ehdottomasti kulut veloitettava täysimääräisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maksukatto sairaanhoito kuluille. Siitä täytyy itse pitää huolta kun alkaa täyttymään ohjeet laskun takana
Tuokin ihan tahallaan tehty noin. Ihan hyvin voisi laittaa automaattisen seurannan.
Olen varma, että moni vanha ja huononäköinen ei jaksa niitä ohjeita lukea ja tehdä hakemuksia.
Sosiaalityöntekijä auttaa kun pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun toivoa että säilyisi terveenä. Ettei tarvis käydä. Tosin on mulla nytkin yksi lohkeama hampaasta korjaamatta.
Hammaslohkeamat kannattaa hoitaa ajoissa vaikka kipua ei olisikaan. Omalla kohdalla en mennyt heti hoitoon mutta saatiin kuitenkin hammas pelastettua juurihoidolla. En alkanut jonottamaan kun neuvottiin hakeutumaan päivystysvastaanotolle ja se onnistui kätevästi Maisan kautta. Kiitos paljon Helsingin kaupungin hammaslääkärille joka hoito alkuhoidon ja yksityispuolen hammaslääkärille hyvästä hoidosta.
Olen kiitollinen ilmaisesta koulutuksesta ja sairaanhoidosta. Vieläkö tuota valhetta pitää toistaa mantrana?
Vierailija kirjoitti:
Se on hoidettava hampaat itse. Hammaslankaa ja hammastahnaa. Proteesit sitten, jos tulee suurempia ongelmia. Proteesit tulevat ajan kuluessa halvemmaksi köyhälle, kuin jatkuvat hammaslääkärikäynnit. Pian Suomessa on pienituloisilla proteesit suussa tai ei hampaita ollenkaan. Usa: n malliin.
Eikä paljon yli kuusikymppisiä köyhiä näy. Usan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee myös enemmän ennenaikaisia kuolemia, kun ihmisillä ei ole oikeasti rahaa käydä lääkärissä. Jos edelleen junkutetaan mantraa "olisit tullut aiemmin jne", se on jo irvokasta.
"onko sinulla tällaisia oireita?
- heti lääkäriin! " kysyy ja neuvoo meille iltapäivälehtien klikkiotsikot maksumiurien takana.
Kannattaa tappaa itsensä mitä sitä turhaa mennä kalliiseen terveydenhoitoon. Luin että kuoleman syyn selvittämisestäkin alkavat periä maksun joten ei kannata omaisten sitä pyytää. Itelle itsari on todellinen vaihtoehto puhunkin siitä normaalina asiana jää kaikki muiden murheiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä käyn hammaslääkärissä epassilla kuten ennenkin. Muuten pidän huolta itsestäni etten joudu käymään julkisessa terveydenhuollossa vaan työnantajan tarjoama työterveys riittää.
Lopettakaa se karkin, limun, pullan, pizzan, mäkkärin ynnä muun kuolintarvikkeen mässäys niin ei tarvitse sairastaa. Ottakaa vastuu itsestänne!
Toiset syntyvät sairaina, toisilla on jo synnärillä kultalusikka pyllyssä.
No siis oikeasti ilman omaa syytään sairaat kuuluukin hoitaa yhteisvastuullisesti. Mutta kun enenevissä määrin hoidetaan täysin itse aiheutettuja sairauksia yhteiskunnan piikkiin niin onhan se nyt ihan väärin.
Sama juttu kaikessa muussakin. Ideologisia loisia hyysätään työssäkäyvien rahoilla. Näissäkin pitäisi olla niin, että vain ne ihan oikeasti heikoimmassa asemassa olevat elätetään ja muut joutuvat tekemään jotain leipänsä eteen.
Vierailija kirjoitti:
joita ei edelleenkään ole varaa maksaa, kuolo korjaa aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kulut veloitettava täysimääräisesti!
Ennen sitä kaiken transpelleilyn on hoiduttava omilla varoilla ja oikeita kirurgisia resursseja rasittamatta.
Kaiketi tämä kaikki ei koske kansan edustajia, vaan vain itse kansalaisia?
Vähän nurinkurista on ollut että potilailla on ollut maksu päiväkirurgiassa mutta ei muissa leikkauksissa. Yhdessä sairaalassa sitä käytettiin väärin kun potilaalle oli varattu osastopaikka leikkauksen jälkeen mutta potilas kotiutettiin vielä samana päivänä kuin oli leikkaus. Leikkausmaksu ei kata läheskään kaikkia kustannuksia jos kyse on isosta leikkauksesta mutta pienituloiselle pari sataa euroa voi olla iso raha.