Onko lähihoitajien työ muuta kuin siivousta ja pyykkihuoltoa?
Lähihoitajathan tekevät tärkeää työtä, mutta miksi ns kodinhoidollisia asioita on niin paljon?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Joo se varsinainen työ tehdään siivouksen, keittiötyön ja pyykkihuollon lomassa. Ja jollet ehdi, niin vika on omassa työn organisoinnissa. Kirjaukset tehdään ylityönä, josta ei makseta. Jos kitiset, niin olet person non grata.
Sitä varten tarvitaan puolikielisiä hoitajia, joilla ei ole kielitaidon puutteessa ja oleskeluluvan takia varaa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo se varsinainen työ tehdään siivouksen, keittiötyön ja pyykkihuollon lomassa. Ja jollet ehdi, niin vika on omassa työn organisoinnissa. Kirjaukset tehdään ylityönä, josta ei makseta. Jos kitiset, niin olet person non grata.
Varmaan kamala työpaikka. Onko tuo jokin yksityinen riistofirma?
Attendo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Attendo.
Yllätys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Attendo.
Mä olen Attendolla töissä ja meillä hoitoapulaiset pesee pyykit, siivoaa ja pesee suurimman osan tiskeistä. Keittäjät tekee ruoat. Yököt keittää puuron ja kahvin sekä tekee leivät aamupalalle, ei ole kova homma.
Vierailija kirjoitti:
Eihän heillä koulutusta ole muuhun. Enkä väheksy heitä, mutta työthän tehdään koulutuksen mukaan.
Ketään hoitajaa ei ole koulutettu keittäjäksi, siivoojaksi tai pyykkääjäksi. Meillä ei ole siihen koulutusta. Ne ovat välillisiä työtehtäviä jotka eivät ole hoitotyötä.
Muutama vuosi sitten päättäjille oli sydämen asia ettei hoitohenkilökuntaa käytetä muuhun kuin potilastyöhön. Eikö siitä laadittu ihan lakikin. Joko taas on lipsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Attendo.
Mä olen Attendolla töissä ja meillä hoitoapulaiset pesee pyykit, siivoaa ja pesee suurimman osan tiskeistä. Keittäjät tekee ruoat. Yököt keittää puuron ja kahvin sekä tekee leivät aamupalalle, ei ole kova homma.
Miksi ihmeessä on pitänyt alapeukuttaa mun kommenttia vaikka vain kerroin miten asia on omalla työpaikalla Attendolla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Attendo.
Ei kaikissa paikoissa näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Attendo.
Ei kaikissa paikoissa näin.
Ei olekaan mikä on täysin väärin. Ei meilläkään ole aina ollut näin, mutta nykyinen esihenkilö laittoi asioita järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän heillä koulutusta ole muuhun. Enkä väheksy heitä, mutta työthän tehdään koulutuksen mukaan.
Olen vanhustyön osaamisalan lähihoitaja. Minulle ei ole koulutusohjelmassa koko kolmen vuoden aikana opetettu edes pöytää pyyhkimään. Koulutusohjelma on koostunut ihan muusta. Vm-71
Attendo mailman vittumaisin työnantaja. Terveisin Mika Saarinen Loimaa
Viikonloppuisin ja pyhinä ei ole siivoojaa paikalla joten pyykki ja pikkusiivoustyöt kuuluu hoitajille.
Tietääkseni lähihoitaja kävisi päiväkotiin (vakituiseenkin) työsuhteeseen. Kannattaa selvittää mitä päiväkodin lastenhoitajalta vaaditaan vakinaiseen toimeen.
Miehet myös.
Ei ainakaan kotipalvelun lähihoitajat siivoa eikä pyykkää. Ei tule mieleen muutakaan paikkaa, jossa sitä tekisivät.
Puhtaat alusvaatteet ja peseytyminen kuuluvat perushygieniaan, mutta lähihoitajat siivoavat vain sen ihmisen itsensä ja ehkä sängyn, ei muuta. Ja vaatteet vaihtavat, mutta eivät pyykkää niitä.
Ottavat INR-verinäytteitä myös. Itse kävin yksityisellä, jossa lähihoitaja otti. Oli käynyt jonkun lisäkurssin. Vakituinen muidu ja suoni löytyi helposti tällaiselta kuihtuneelta ukolta.
Vierailija kirjoitti:
Ottavat INR-verinäytteitä myös. Itse kävin yksityisellä, jossa lähihoitaja otti. Oli käynyt jonkun lisäkurssin. Vakituinen muidu ja suoni löytyi helposti tällaiselta kuihtuneelta ukolta.
Suurin osa lähihoitajista ei ota verikokeita. Suurin osa lähihoitajista on töissä hoivakodeissa missä sairaanhoitajat ottaa verikokeet.
Todella ruma sana tuo muidu.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin ja pyhinä ei ole siivoojaa paikalla joten pyykki ja pikkusiivoustyöt kuuluu hoitajille.
Riippuu paikasta. Meillä on myös viikonloppuisin hoitoapulainen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lähihoitajista ei ota verikokeita. Suurin osa lähihoitajista on töissä hoivakodeissa missä sairaanhoitajat ottaa verikokeet.
Yksityiset luottavat lähihoitajiin ja antavat mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiset luottavat lähihoitajiin ja antavat mahdollisuuden.
Hohhoijaa. Myös julkisella voi suorittaa luvat tuohon, mutta suurin osa ei edes halua tehdä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei näköjään ole edes alkeellisia tietoja aiheesta.
Ei ole, mä aidostitykkään työstäni, tosin olen erikoissairaanhoidossa enkä hoivalla. Tämä on mun ensimmäinen ammattini ja konkarilla on tiettyjä etuja. Yleisetuna se, että mikään ei kulkeudu kotiin ulosleimaulsen jälkeen, vapaa-aika on oikessti vapaata. Tähän on ammattitutkinto ja toiselle alalle maisterintutkinto, se vaan ei työllistä. Amk on multa jäänyt väliin.