Spr puoti myy Marimekon kankaista ommeltuja lakkeja yms.
Eikös tuo ole laitonta? Itselleen voi tehdä, mutta ei saa myydä. Vai?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vinkki Marimekolle.
Haista ny moukka 💩💩💩
Spr = Suomen punainen risti, tunnettu järjestö
Miten voivat olla noin tietämättömiä?
Vierailija kirjoitti:
Temutavaraa marimekkokuosissa🤔
Nämä myytävät tuotteet on kyllä ommellut joku paikallinen ihan omin kätösin. Ei ole kiinakamaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä myytävät tuotteet on kyllä ommellut joku paikallinen ihan omin kätösin. Ei ole kiinakamaa.
Ap
No veetäkö se sulle kuuluu? Tee sinäkin.
Ei saa myydä ilman Marimekon lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No veetäkö se sulle kuuluu? Tee sinäkin.
Tekijänoikeuden vuoksi ei saa myydä. Nuija.
Jos on ostanut kankaat, saa niistä tehdä mitä lystää. Verotuskysymys se on sitten enemmän jos myy jotain. Aitouskin on ostajan vastuulla onko temua vai aitoa.
Sekundaa ne jo onkin mitä enää Suomessa on kun ne tehdään nykyään Virossa . Niin myös enemmistö Pentik Virossa Thaimaassa kuin osa Iittala kuten lautaset .
Second Hand Evenna TikTokissa möi itse tehtyjä Marimekon unikko -avaimenperiä. Loppui vissiin myynti aika lyhyeen. Aika idioottimaista jossain Tiktokin myyntilivessä kaupata jotain tuollasta. Paljonhan tuollasesta tulee sanktioo?
SPR kirppis jos löytyy vihreitä tummaa sinistä mustaa villalankaa voi kutoa armeijalle Lappiin sukkia . Kuin vanhuksille palvelutaloihin. Kuin jos on vihreää vaatetta muuta ylijäämää voi leikata matonkude tyyliin ja tehdä näkösuojaa niinsanotusti nykytilanteen takia . Niistä. Myös valkoisia. Piip piip.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ostanut kankaat, saa niistä tehdä mitä lystää. Verotuskysymys se on sitten enemmän jos myy jotain. Aitouskin on ostajan vastuulla onko temua vai aitoa.
Sattuuko olla aivovammainen? Kyse ei ole verotuksesta vaan tekijänoikeuksista, Marimekon kankaat ovat suojattuja kuoseja. Sekä tekijänoikeus- että tavaramerkkirikos. Ja turha nillittää kun on firman virallinen linjaus.
Vierailija kirjoitti:
Second Hand Evenna TikTokissa möi itse tehtyjä Marimekon unikko -avaimenperiä. Loppui vissiin myynti aika lyhyeen. Aika idioottimaista jossain Tiktokin myyntilivessä kaupata jotain tuollasta. Paljonhan tuollasesta tulee sanktioo?
Tiktok käyttäjät on rakettitietelijöitä🤣
Onneksi niitä poistuu haasteiden myötä!
Mietin vain miksei sais ostaa kangasta ja ommella siitä ihan itse mitä haluaa ja myydä. Esim Marimekon oikeudet kankaaseen loppuu siinä vaiheessa kun asiakas on siitä maksanut, turha urputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain miksei sais ostaa kangasta ja ommella siitä ihan itse mitä haluaa ja myydä. Esim Marimekon oikeudet kankaaseen loppuu siinä vaiheessa kun asiakas on siitä maksanut, turha urputtaa.
Kunhan ei myy marimekkona niin mikä ongelma
Onko ne ommeltu uutena myyntiin, vai itselle käyttöön ja sitten myydään kirppistavarana kirppishintaan? Jälkimmäinen on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko olla aivovammainen? Kyse ei ole verotuksesta vaan tekijänoikeuksista, Marimekon kankaat ovat suojattuja kuoseja. Sekä tekijänoikeus- että tavaramerkkirikos. Ja turha nillittää kun on firman virallinen linjaus.
Itse olet. Jos ostan kangasta kukaan ei voi sitä omia kun se on laillisesti ostettu mihin käytän ja myynkö tekeleet
Elämämkoululainen kyselee.