Jättimäinen taistelukoira raateli vanhusta 45 minuuttia - omistajalle vankeutta
Suurikokoinen amerikanbully raateli 84-vuotiaan miehen kuoliaaksi. Tutkijoiden mukaan eläin oli alkanut syödä uhriaan elävältä.
Mies vietti kuukauden tehohoidossa, mutta kuoli viisi viikkoa hyökkäyksen jälkeen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jattimainen-taistelukoira-raateli-v…
Kommentit (187)
Minulla on Suomessa kielletty Dogo Argentino. Miksi? Koska muuten pelkää sitä! Monet usein hyppää ojaan kun näkevät sen :)
Vierailija kirjoitti:
Taistelukoirat pitäisi kieltää Suomessa lailla. Ei niitä pitäisi oikeastaan edes koiriksi kutsua, niin kaukana ne ovat normaalihauvasta. Ne on tappokoneita, joita kukaan ihminen ei pysty kouluttamaan sellaisiksi, että voisi sanoa koiran olevan vaaraton.
Ensin toitte tänne Suomeen maamut. Joten hommasin taistelukouran kun muuten ei ole turvallista liikkua enää kaduilla. Jos joltain nilkiltä menee raajat/henki kun uhkaa minua niin ei ole minulta pois. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Suomessa kielletty Dogo Argentino. Miksi? Koska muuten pelkää sitä! Monet usein hyppää ojaan kun näkevät sen :)
Mutta ei kauan. Elää vain 4-6 vuotta eli jos ei jo ole, niin ainakin kohta on parhaat päivänsä nähnyt säälittävä pappa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä noiden koirien omistajat pelkää kun hankkivat tuollaisia arvaamattomia sekopäitä lemmikeiksi.
Velanperijöitä, liivijengejä, toisten käyttäjien ryöstämäksi tulemista jne. Yleensä. Tämänkin koiran omistajalla huumetuomioita jutun mukaan. Yleensä näitä tämmöisiä koiria on päihdeporukoilla ja rikollisilla.
Koirat ja lemmikit ovat kyllä jokseenkin harvinaisia ilmestyksiä katutyypeillä. Ne ovat katutyyppien logiikalla vain menoeriä, jotka ovat pois huumeista ja pillereistä. Löytyy kyllä joitain hyvin harvoja sekopäitä, joilla on joku taistelukoira ja selvästi sitä varten hankittu, mutta ne ovat juurikin poikkeuksia jotka vahvistavat säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taostelukoirat pois suomesta
Myös viranomaiskäytössä.
Mitkä ovat ne viranomaiskäytössä olevat rodut? "Taistelukoirat" ovat (koiriksi) aika hitaita ja kankeita ja sopivat siten huonosti viranomaiskäyttöön.
Nyt oppi heiseva vanhus ettei kannata kiusata viatonta koiraa. Voi käydä hassusti :)