Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehoitan nuoria ja koulutettuja lähtemään Suomesta. Suomella ei ole teille mitään annettavaa

Vierailija
22.04.2026 |

Varsinkin perheettömiä. Perustatte sitten perheen siellä uudessa kotimaassanne ja lapsien myötä juurrutte sinne ja näin pääsette kivuttömasti eroon tästä köyhästä maasta.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti meidänkin perheelle roadmanien huudit ja maamutus. Lähdettiin sivistysvaltioon. Nyt hyvä palkka asiantuntijatyöstä (pienellä veroprosentilla) molemmilla ja rauhallinen kaupunki.

Vierailija
42/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Igor-trolli

Sun spämmäämises on noloa, volodimir

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt noin sano ap. Onhan meillä paljon hyvää. On auringonnousu, luonto, revontulet, ja keskikesän juhla mittumaari. On grillimakkaraa kaupassa ja maitoa ja leipää.

Poliitikkomme on niin osaavia. Varsinkin 2000 luvulla ovat näyttäneet erinomaisia kykyjä, viedä maata eteenpäin vaurauteen....VAAAAUUUUUUU....RAAAAAA...UUUUUUU ..TEEEEEEEN.

Onneksi kaikki mainitut löytyvät myös Ruotsista ja Norjasta.

Jaa. Mutta kun perhe, suku, ystävät, työ, koti, mökki löytyy täältä kotimaasta.  Enkö saisi ap jäädä mielestäsi Suomeen? Sukuni ja lasteniko sekä ystävienikin pitäisi lähteä kodistaan? Pitäisikö ruotsalaisten lähteä mielestäsi muualle? Ja norskien?  Sinä ap olet trolleista huonoin mitä on nähty. Pidä ikkunat kiinni.

Häh? En on ap. Tietysti saat jäädä Suomeen jos niin haluat. Monille täällä ei kuitenkaan ole yhtä hyvää tulevaisuutta tiedossa. 

Oletko aivan silmät ummessa Suomen kehityksestä? Palveluita karsitaan, työtä ei välttämättä ole, oma yritys ei taantumassa vedä jne. Ei ole ensimmäinen kerta, kun Suomesta on lähdetty muille maille paremman elämän toivossa, ja moni on sille tielle jäänyt.

-60 luvulla on lähdetty sankoin joukoin Ruotsiin, koska Ruotsi kykeni tarjoamaan työtä. Arviolta 200 000- 250 000 työikäistä muutti ulkomaille töihin. Koska Suomen päättäjät eivät kyenneet järjestämään olosuhteita, että olisi ollut työpaikkoja.

Vierailija
44/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi antoi teille ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon. No, kiittämättömyys on maailman palkka.

Aivan kuin vanhempani eivät olisi maksaneet sen koulutuksen moninkertaisesti veroissaan ja itse vielä muutaman kerran päälle? Alkoi tuo teidän ilmaisuus riittämää, sillä se on erittäin kallis.

Vierailija
45/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi antoi teille ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon. No, kiittämättömyys on maailman palkka.

Koulutus oli ylikoulutettua roskaa. Siitä ei ollut mitään hyötyä. Eikä terveysasemalta vastaa edes takaisinsoittoa hammaslääkäriaikaan esimerkiksi. Yksityisellä pitää itse hoitaa nekin omistaan maksamalla. Kyllä sitä oikeasti ihmettelee, miksi täällä mitään veroja maksaa.

Vierailija
46/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomi pudonnut pahasti Pisa-vertailussakin. Mitä täällä enää on tuleville sukupolville?

Vierailija
47/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian väittelemässä tohtoriksi, ja tosiaankaan en usko, että jään sen jälkeen enää katselemaan meininkiä täällä. Suomen valtio on suorastaan vihamielinen suomalaisia, etenkin tuottavia sellaisia, kohtaan. En jää tänne rahoittamaan suomalaisten ma muttamista sukupuuttoon ja valmistelua seuraavaan Nato-sotaan. Suomen valtio ei ansaitse minua.

Vierailija
48/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt noin sano ap. Onhan meillä paljon hyvää. On auringonnousu, luonto, revontulet, ja keskikesän juhla mittumaari. On grillimakkaraa kaupassa ja maitoa ja leipää.

Poliitikkomme on niin osaavia. Varsinkin 2000 luvulla ovat näyttäneet erinomaisia kykyjä, viedä maata eteenpäin vaurauteen....VAAAAUUUUUUU....RAAAAAA...UUUUUUU ..TEEEEEEEN.

Jaa. Mutta kun perhe, suku, ystävät, työ, koti, mökki löytyy täältä kotimaasta.  Enkö saisi ap jäädä mielestäsi Suomeen? Sukuni ja lasteniko sekä ystävienikin pitäisi lähteä kodistaan? Pitäisikö ruotsalaisten lähteä mielestäsi muualle? Ja norskien?  Sinä ap olet trolleista huonoin mitä on nähty. Pidä ikkunat kiinni.

Miksi ihmeessä ruotsalaiset tai norjalaiset lähtisi maastaan mihinkään, kun poliitikot on järjestäneet maidensa asiat hyvin? On töitä kouluttautuneille. Palkinto että on opiskellut. Hyvä palkka ja työ.

ap

Vierailija
49/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jotkut tolvanat täällä jankkaavat "ilmaisesta koulutuksesta"? MIKÄÄN SUOMESSA EI OLE ILMAISTA. Oletteko kuulleet veroista? Koulutukseni EI ole ollut ilmainen, vaan minä olen maksanut siitä, ja jos jään tähän tuhoon tuomittuun maahan pidemmäksi aikaa, tulen elämäni loppuun mennessä maksamaan koulutukseni varmaan kymmenkertaisesti. 

Vierailija
50/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? En on ap. Tietysti saat jäädä Suomeen jos niin haluat. Monille täällä ei kuitenkaan ole yhtä hyvää tulevaisuutta tiedossa. 

Oletko aivan silmät ummessa Suomen kehityksestä? Palveluita karsitaan, työtä ei välttämättä ole, oma yritys ei taantumassa vedä jne. Ei ole ensimmäinen kerta, kun Suomesta on lähdetty muille maille paremman elämän toivossa, ja moni on sille tielle jäänyt.

-60 luvulla on lähdetty sankoin joukoin Ruotsiin, koska Ruotsi kykeni tarjoamaan työtä. Arviolta 200 000- 250 000 työikäistä muutti ulkomaille töihin. Koska Suomen päättäjät eivät kyenneet järjestämään olosuhteita, että olisi ollut työpaikkoja.

Mun vanhemmat lähti ja synnyinkin ruotsissa. Asuin lapsuudessani neljässä eri maassa ja nyt olen juurtunut suomeen kun vanhemmat etsii edelleen itseään. 

Vierailija
51/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitti meidänkin perheelle roadmanien huudit ja maamutus. Lähdettiin sivistysvaltioon. Nyt hyvä palkka asiantuntijatyöstä (pienellä veroprosentilla) molemmilla ja rauhallinen kaupunki.

Missä on sivistysvaltio, jossa ei ole mmja? 

Vierailija
52/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos jää Suomeen, mutta äänestää seuraavissa vaaleissa fiksummin? Tai lähtee itse politiikkaan muuttamaan Suomea paremmaksi?

Vierailija
53/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jotkut tolvanat täällä jankkaavat "ilmaisesta koulutuksesta"? MIKÄÄN SUOMESSA EI OLE ILMAISTA. Oletteko kuulleet veroista? Koulutukseni EI ole ollut ilmainen, vaan minä olen maksanut siitä, ja jos jään tähän tuhoon tuomittuun maahan pidemmäksi aikaa, tulen elämäni loppuun mennessä maksamaan koulutukseni varmaan kymmenkertaisesti. 

Ja lisäyksenä, omaksi lisäkseni, myös vanhemmat ovat maksaneet veroja jne. Eli mikä "ilmainen" koulutus? Mitä muuta vastinetta verorahoilleni olen sitten saanut valtiolta? En käsittääkseni mitään. Minut pakotetaan kustantamaan valtion tuhoisa politiikka, ja mikä pahinta, suomalaisten väestönvaihto. 

Vierailija
54/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry Igor, ei me lähdetä minnekään 😁

Ei kukaan sinua työtöntä kouluttamatonta trollia ottaisikaan. 

Vierailija
55/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä parempi mitä nuorempana lähdette. Vähiten traumoja, joita väkisinkin tulee Suomessa vallitsevasta köyhyydestä ja rohkenenko sanoa, maassa vallitsevasta epätoivosta.

Parin vuoden päästä ulkomailla Suomi tuntuu enää vaan pahalta painajaiselta.

Tuo on valitettavasti aivan totta. Kun elämä ja työnteko ulkomailla muuttuu arjeksi, se on edelleen mukavaa ja tempoltaan reipasta. Kun tulee käymään Suomessa, puheenaiheet muuttuvat melko masentaviksi. Kehnosti sujuva kaupankäynti, verot, koulutuksen alamäki ja puoluepolitiikka pulpahtaa pintaan aivan arkisissa tapaamisissa itselle tuntemattomien ihmisten kanssa. Se ei kieli muusta kuin siitä, että todella huonosti menee ja tulevaisuuden toivo puuttuu.

Vierailija
56/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sivistysvaltio, jossa ei ole mmja? 

Uusi-Seelanti. Taitaa olla Australiakin aika hyvä turvapaikka valkoiselle.

Vierailija
57/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskaankin on valunut vähäsen.

Vierailija
58/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin jo :) Takasin ei ole ikävä

Minäkin lähdin. Nyt oon tosi rikas. En olisi uskonut miten helposti kaikki onnistui. Pari ööliä, ja sohvalle. Nyt olen menestynyt ulkosuomalainen.  Toisessa ketjussa olen ikäihminen, anoppi kenties. Joskus perheeĺinen mies. Voin olla vegaani, tai metsästyksen harrastaja. Ja kuitenkin kaiken tämän tein tunnin sisällä samalta sohvalta. Jos se ei tietäisi elintason roimaa laskua ja selkärangan amputointia, niin enkö olisi oiva konsultti pietarin pojille. ;D

Vierailija
59/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos jää Suomeen, mutta äänestää seuraavissa vaaleissa fiksummin? Tai lähtee itse politiikkaan muuttamaan Suomea paremmaksi?

Ongelma onkin siinä, ettei tiettyjen puolueiden kannatus ole järjettömistä päätöksistä huolimatta laskenut. Muutan ennemmin maahan, jossa on toteutettu ja tullaan toteuttamaan sen näköistä politiikkaa, joka on linjassa omien näkemyksien kanssa. 

Vierailija
60/102 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa työttömyyttä ja veroja! Lisää veroja!!! Verot verolle höhöhööö hähähäääää!

Hyvä idea tuo veronlisävero eli VLV, se toimii kuten ALV, eli vuotuisesta verosummastasi maksat lisäksi vielä tuon VLV:n. Suomessa kun ollaan, niin se on vähintään 30%. Tämä siis koskee vain palkansaajia (ei tietenkään päättäjiä ja johtajia ja rikkaita yrityksiä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi