Siis tuhiotaanko häädetyn koko omaisuus kuten tässä vahingossa väärän asukkaan häädössä tehtiin?
IS:n tietojen mukaan tyhjennyssiivous toteutettiin 7. huhtikuuta, kun asukkaat eivät olleet kotona.
Ilta-Sanomien haastattelema naapuri kertoo tuntevansa perheen, jonka koti tyhjennettiin virheen takia. Hän kertoo todistaneensa itse asunnon tyhjentämistä taloyhtiön pihalla.
– Menin tupakalle ja pihalla oli jäteauto, johon kolme miestä kanteli tavaraa. Heittivät autoon, joka rouskutti kaiken murskaksi, naapuri kertoo.
Kommentit (884)
mahtavaa! itse vaatisin ainakin 200 000 e korvauksia tavaroista ja kivusta ja särystä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuhansien eruojen arvoisia soittimia. Oisko nekin heitetty vaan murskaimeen?
No ansaitseekin heittää, jos sellaisia hilloaa kerrostaloasunnossa.
Vaikka kuvat olisikin digitalisoituina niin usein ne on kiintolevyille tallennettuina, joita säilytetään kotona. Jotka siis tässä tapauksessa olisi myös tuhottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ovat menneet kaikki valokuvat ja muut tärkeät asiat murskaksi.
Kenellä on valokuvia vieläkin vain paperisina?? 😂
Mulla. Osa kuvista on reilusti yli 100v vanhoja. Karjalasta sodan jaloista pelastettuja.
Juu, ja itse kävin juuri muuttoasioissa paperikuvat läpi ja otin puhelimella kuvista kuvat. Siirsin ne läppärin muistiin. Jos nämä urpot olisivat tulleet tyhjentämään meidän kämpän, olisivat tietysti heittäneet jäteautoon niin paperikuvat, mahdolliset kotiin jääneet puhelimet kuin läppärinkin. Sinne vaan ja rouskrousk!
Tässä toivoisi, että näiden tyhjäpäisten tyhjentäjien ja heidät paikalle saaneen henkilön asunnot myöskin puhdistettaisiin roinasta. Rouskrousk vaan sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla. Osa kuvista on reilusti yli 100v vanhoja. Karjalasta sodan jaloista pelastettuja.
Mulla on myös omat ja äidiltä jälkeenjääneet kuvat, ja äidillä oli omien vanhempiensa kuvia etc. Alkaa olla tuossakin sata vuotta vanhoja kuvia seassa. Samoin suvun vanha perheraamattu jostain 1800-luvun lopusta ja muuta perintöesinettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mummoni ja pappani ehtivät ladata kaikki valokuvansa muistikortille ennen Viipurista lähtöä kesällä 1944. Ei tarvitse olla nolo ja katsella jotain paperisia valokuvia, öööh.
Just näin. Pilvipalveluissa on vanhat kuvat. Hih.
Nyt ne joutuu/joutui tyhjentämään sen oikean kohteen.
Sinneppä tekis mieli mennä vittuilemaan junteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuhansien eruojen arvoisia soittimia. Oisko nekin heitetty vaan murskaimeen?
No ansaitseekin heittää, jos sellaisia hilloaa kerrostaloasunnossa.
Niin, käyt tyhjentämässä tämän miljoonaviulistin asunnon. Siinä sitä komediaa kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen katselee valokuvia?
Kysy jos jonkun sellaisen tunnet.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksei tyhjennyksen yhteydessä ole vaihdettu lukkoja?? Tuhotun asunnon ihmiset pääsivät edelleen asunnolle sisään. Aivan ihmeellistä - ennen ne tavarat kyllä varastoitiin eikä heitetty hakettimeen tms.
Lukkoseppä sarjoittaa lukot, muuttomiehet ovat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota tuhoamista. Vain jos kyseessä vainaja, jolle ei ainutta sukulaista ole löytynyt .
Ja taas yksi, joka ei ole vaivautunut lukemaan koko juttua, kauhea kiire vain kommentoimaan.
Luin mutta vaikka olisi ollut oikea asunto ( se jäi kommentissani tarkentamatta) tuhotaanko köyhien omaisuus noin surutta.
Kymmenkertaisesti kamalampaa kun väörä asunto.
Sius kysymykseni: tihotaanko aina häädettävien omaisuus?
Et voi tietää onko perhe köyhä vai senkö perusteella missä kukin asuu niin luulet tietäväsi?
Kai vain köyhä jättää vuokransa hoitamatta? Sehän se tavallisin häädön syy on.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin joku kirjoitti , etten ole lukenut juttua. Tunnustan , etten ole. En tiedä ko tapauksesta muuta kuin tämän ketjun otsikon, ja kommentoin yleisesti, että häätö on kyllä ihmisellä tiedossa hyvissä ajoin etukäteen, jotta ehtii toimia. Ehkä luen jutun, tai sitten en.
Näitä katastrofeja seuraa juuri siitä, ettei vaivaudu edes lukemaan, mutta on kauhea kiire öyhöttää. Ei tiedä edes, mitä on tekemässä, mutta kunhan pääsee kovasti hosumaan ja heilumaan, ja minäminäminä, viis muista.
Tässä on kehitytty. Silloin kun itse asuin kirkkonummelaisessa slummissa ja häädöt oli ihan joka kuukausi toistuva huvi, pihalle tuotiin siirtolava johon kamat kannettiin. Sieltä sitten porukka kaiveli parhaita päältä. Se lava saattoi olla siinä pihalla monta päivää. Tuolla vanhalla systeemillä tämänkin perheen kamoista olisi säästynyt edes jotain.
Luulisi häätöporukan huomaavan, että onko asunto "häätökunnossa". Jos joku on saanut häädön niin kyllä hän on sieltä vienyt itselleen tärkeät asiat jo pois. Jos mennään väärään asuntoon, jossa on tietokoneet, puhelimen latureita, tv & pelejä, tärkeitä papereita, kaapit täynnä astioita & vaatteita, harrastusvälineitä, lasten tavaroita yms. niin eikö hälytyskellojen pitäisi soida??
Samanlainen tapaus kuin tämä Kittilän papan silmäterä takavuosilta, eli veivät väärän talon pihasta auton romuksi. Tuossakin oli vaikeuksia päästä asiassa sopuun. Suomessa saa tehdä virheen, mutta vastuuseen siitä ei kunnolla joudu.
Karmeaa jos tällaista sattuu useamminkin, tässä ketjussa joku kertoi että sukulaistytölle kävi samoin. Epäpätevyyttä ja virheitä on nykyään kaikessa ihan liikaa, tällaisissa asioissa niitä ei vaan saisi tapahtua. Pitääkö tässä alkaa istua 24/7 kotona ettei omaa kämppääkin tyhjennetä vahingossa samalla kun on töissä?
Vaikka häätö osuisikin oikeaan asuntoon niin on täysin epäinhimillistä että lapsiperheenkin koko omaisuus vain tuhottaisiin saman tien, lasten lempilelut ja kaikki! Mutta Suomessa ei tavallisella ihmisellä olekaan enää mitään arvoa.
Miten yhtiöllä on muka oikeus tuhota asukkaiden omaisuutta häädön yhteydessä? Asukkaat voi tietysti häätää ja heidän tavaransa viedä pakon edessä asunnosta ulos, mutta kenelläkään ei voi olla oikeutta noin vain hävittää heidän omistamiaan tavaroita. Ei tuollainen voi olla laillista.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsuuteni viettänyt oloissa joissa tuli häätökin koettua. Silloin tavarat vietiin varastoon. Muistan käyneeni isän kanssa varastolla hakemassa joitain lelujani sieltä.
Ei meidän tavaroita heti murskaimeen laitettu.
En ole häätöä kokenut, mutta joskus lapsena muistan kun pihalle oli kannettu lavoille jonkun perheen kamat. Siitä tää perhe kait sitten järkkäsi ne muualle kun sai kuljetuksen järkättyä kun ne katosi. Eli ei noitakaan mihinkään murskaimeen nosteltu suoraan vaan pihalle asunnosta. Ihmettelen että miten voi olla edes laillista hävittää toisten omaisuus vaikka kuinka olisi häätötapaus kyseessä. Eihän tuo taloyhtiö sitä roinaa omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mummoni ja pappani ehtivät ladata kaikki valokuvansa muistikortille ennen Viipurista lähtöä kesällä 1944. Ei tarvitse olla nolo ja katsella jotain paperisia valokuvia, öööh.
Voi voi, siinä papan ja mummon muistikortit heitettäisiin kuule jätelavalle.
Sehän tässä, että tämä on täysin epäinhimillistä, vaikka olisi kohdistunut oikeaan asuntoon.