Hävettää ajaa vanhalla audilla
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan haluaisi sähköautoa. Tällä hetkellä mulla ei ole autoa lainkaan ja se ottaa päähän. Vanha auto johon tuli niin paljon vikoja, että ei kannattanut korjata enää. Pitää myydä romuna pois ja suhteellisen ok talvirenkaat erikseen. Joku halpa vanha auto riittäisi mulle, mutta kun ei oikein tunnu olevan sopivia tässä tai naapurimaakunnassa. Ei jaksaisi lähteä liian kauas jonkun prutkun vuoksi. Tämä edellinen auto kesti mulla reilu 9 vuotta.
En minäkään osta koskaan sähköautoa. Mua ei ne kiinnosta yhtään. Vaikka lotossa voittaisin niin en ostaisi.
Joo en ostaisi mäkään vaikka voittaisin miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntönä on, että yli viisi vuotta vanhalla autolla ei ajeta, jos haluaa kasvonsa säilyttää.
Mun nyrkkisääntö on taas, että ostan 3 - 5 vuotta vanhan auton ja ajan sillä kunnes mittarissa 250000 - 350000 km merkistä riippuen. Aika huolettomia kilometreja olen saanut ajella ja melko edullisesti.
Ikinä en ole uutta autoa ostanu, vaikka varaa kyllä olisi. En ole myöskään ottanut työsuhdeautoa, kun oma vanha on tullut halvemmaksi ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntönä on, että yli viisi vuotta vanhalla autolla ei ajeta, jos haluaa kasvonsa säilyttää.
Mun nyrkkisääntö on taas, että ostan 3 - 5 vuotta vanhan auton ja ajan sillä kunnes mittarissa 250000 - 350000 km merkistä riippuen. Aika huolettomia kilometreja olen saanut ajella ja melko edullisesti.
Ikinä en ole uutta autoa ostanu, vaikka varaa kyllä olisi. En ole myöskään ottanut työsuhdeautoa, kun oma vanha on tullut halvemmaksi ajaa.
Uuden auton ostaminen onkin taloudellisesti todella typerää, on siihen varaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden auton ostaminen onkin taloudellisesti todella typerää, on siihen varaa tai ei.
Joillekin se on tärkeää. Noloahan se on asua omakotitalossa ja ajaa vanhalla autolla. Pakko ostaa velaksi uusi parin vuoden välein vaikka ruokaan ja lasten harrastuksiin ei ole varaa. ei ole varaa.
Omat poikani häpeilivät käytettyjä autojamme teineinä. Kadun muiden talojen pihassa kiilteli uusi auto tai kaksi.. Mutta niin vaan ajavat nykyään kumpikin lähes kymmenen vuotta vanhoilla autoilla vaikka ovat todella hyväpalkkaisissa hommissa. Mukava huomata, että sain kasvatettua lapsista hyvällä itsetunnolla varustettuja kansalaisia. Ei tarvi päteä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se on tärkeää. Noloahan se on asua omakotitalossa ja ajaa vanhalla autolla. Pakko ostaa velaksi uusi parin vuoden välein vaikka ruokaan ja lasten harrastuksiin ei ole varaa. ei ole varaa.
Omat poikani häpeilivät käytettyjä autojamme teineinä. Kadun muiden talojen pihassa kiilteli uusi auto tai kaksi.. Mutta niin vaan ajavat nykyään kumpikin lähes kymmenen vuotta vanhoilla autoilla vaikka ovat todella hyväpalkkaisissa hommissa. Mukava huomata, että sain kasvatettua lapsista hyvällä itsetunnolla varustettuja kansalaisia. Ei tarvi päteä autolla.
Ei käyttöautoilla ole järkeä päteä. Harrasteauto on se hienoin. Eli joku 50-60-70 luvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun omakotitalossa ja mulla oli yli 20 vuotta vanha auto ennen kun se hajosi lopullisesti. Nyt ei ole autoa ollenkaan. No ehkä asiaa lieventää se, että talo on yli 70 vuotta vanha.
Kummallisia ajatuksia teillä joillakin.
Ei ketään kiinnosta liikenteessä millä ajat.
Nyt oli niin nolo aloitus, että huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin hävettäis ajaa Audilla. Audi, Mersu ja Bemari ovat eniten korjaamolla. Näin kertoi Tekniikan Maailman tilasto.
Noh vain juntilla autot menevät tunteisiin.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin kiinnostaa potentiaaliset selviytymismahdollisuuteni jos joku muu kulkuneuvollaan aiheuttaakin liikenneonnettomuuden johon tahtomattani joudun osalliseksi. Siinä tilanteessa autolla ON väliä, niin toisen kuin omallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin kiinnostaa potentiaaliset selviytymismahdollisuuteni jos joku muu kulkuneuvollaan aiheuttaakin liikenneonnettomuuden johon tahtomattani joudun osalliseksi. Siinä tilanteessa autolla ON väliä, niin toisen kuin omallakin.
Tästä on kohdallani jo kaksi hyvää esimerkkiä.
Kääntymään pysähtyneen avolavan perään ajoi pieni Punto. Avolava siirtyi törmäyksessä vain hiukan eteenpäin, ja sen vetokoukku meni sisään Punton keulasta ja läpi niin että sen moottorikin siirtyi taaksepäin. Koko keula nitkahti ja oli aivan haitarilla.
Itse olisin samalla avolavalla teilannut risteyksestä STOP-merkin takaa eteeni tulleen, minua mitä ilmeisimmin näkemättömän henkilöauton apukuljettajan hengiltä ihan välittömästi, jos olisin osunut suoraan sen apukuljettajan oveen jos en olisi saanut koukattua ohi pientareen kautta sen keulan edestä.
Niin minuakin hävettäisi. Minua hävettää kaikki vanhat rotiskot, jos minun pitää niissä istua kyydissä. Mutta tajuan, että kaikilla ei ole varaa uusiin. Ja että kaikki ei semmoisia edes haluaisi.
Olen koko nuoruuteni liki keski-ikään asti joutunut rotiskojen kanssa ajelemaan, kunnes uudella kumppanilla oli uudempi auto. Kyllä se vaan kivaa on, että auto on siisti ja uudenaikainen.
On surullista nähdä laatuautoja elinkaarensa loppupäässä. Sen alunperin hienon mersun tai bemarin on ehkä uutena hankkinut hyvintoimeentuleva DI tai eläkkeelle juuri siirtynyt pankinjohtaja, joka on pitänyt sitä kuin silmäteräänsä ja ajanut sillä aikansa. Sitten se on päätynyt ehkä jollekin vähän paremman luokan kaupparatsulle, sen jälkeen jollekin lapsiperheelle, jonka iskä on tarvinnut egobuustia ja ollut kyllin tyhmä hankkiakseen vanhan luksusauton. Iskän kyllästyttyä kalliisiin varaosiin ja korjauksiin automme on ollut amisjätkien kiertopalkintona, sitä on ehkä madallettu ja pakoputkea on ainakin muuteltu niin että ääntä edes lähtee, vaikka kulkeminen alkaa olla jo niin ja näin. Voimasavu sentään näkyy perästä, kun juippi painaa kaasua lippa vinossa. Takavaloista osa tai kaikki ovat pimeänä.