Mitä vikaa hallituksen leikkauksissa?
Suomi on lähes selvitystilassa Venäjäpakotteiden takia, sopeutustarve on käsittämättömät 13 miljardia! Kovia leikkauksia on pakko tehdä ja ne on järkevintä toteuttaa leikkaamalla siltä kansanosalta, joka ei tuota mitään eli niiltä, jotka näitä Kelan tukia käyttää. Toki myös työssäkäyvät joutuvat tinkimään elintasostaan.
Kommentit (20)
Tervetuloa työttömäksi! Se ei ole mahdottomuus nyt kenenkään kohdalla
Kuule kun ne leikkaukset ovat vain pahentaneet maamme tilaa!
Työttömille maksetaan noin 5 miljardia vuodessa. Hankala siitä on kolmeatoista miljardia leikata.
Se vika, ettei niistä ole ollut mitään hyötyä!
Olet ihan varmasti saanut itsekin jotain Kelan tukia jossain vaiheessa tai saat nytkin eli suuta soikeammalle
Kelan tukia nostaa 80 % kansasta ja monille sei edes kuuluisi eli varakkaille
Mitä ap tuottaa? Muuta kuin paskaa aihe vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille maksetaan noin 5 miljardia vuodessa. Hankala siitä on kolmeatoista miljardia leikata.
Mutta siitä voi leikata puolet.
Duunarina ihmettelen, että mihin mun verorahat menee. En saa mitään takaisin. Ainiin, maksan toisten sodat. Koko aika vaaditaan lisää ja lisää. Keskituloisena haistattelen. Omassa maasssa on tukea tarvitsevia. Haluisin rahani menevän omille, että nousisivat jostain ihmisarvoon, Sehän ei käy hallitukselle. En ole vasuri. Olen yli keskituloinen, joka on aidosti huolissaan omista. Siis meistä suomalaisista. Mutta tämäkin on väärin nenärenkaiden takia. Olen 1940 pomona olleen viiksivallun kannataja ja mitä noita nyt onkaan. En kannnata sitä pientä maalaria, joka muutti maailman,
Mitä ehdotatte vaihtoehdoksi leikkauksille? Lisää velkaa?
Vääriä asioita leikattu. ministereiltä olisi pitänyt leikata päät.
Kodittomuus lisääntyy. Minustakin tulee syksyllä koditon, jos ei löydy työtä. Kesätyössä olen ja sen jälkeen ei ole elinmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Yritystuet on todettu tutkimuksin moneen kertaan tehottomiksi js turhiksi. Menestyneet yrityksen saavat samat tulokset aikaan ilman yritystukiakin. Ylipäätään rikkaiden portaat pitäisi siivota ensin. Lapsilisät ja muut turhat tuet pois rikkailta. Sieltä pitää aloittaa perkaaminen, ei köyhimmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken maailman yritystukia ja poistoja maksetaan 9 miljardia, sieltä joutaa puolet pois
Vierailija kirjoitti:
Kodittomuus lisääntyy. Minustakin tulee syksyllä koditon, jos ei löydy työtä. Kesätyössä olen ja sen jälkeen ei ole elinmahdollisuuksia.
Pari vuotta sitten jopa Tanska ihaili Suomen asunnottomuuden hyvää hoitoa. Eipä ihaile enää.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun ne leikkaukset ovat vain pahentaneet maamme tilaa!
Tämähän se. Jospa puolitettaisiin seuraavaksi palkat ihan kaikilta ja sen jälkeen katsotaan, lähteekö talous nousuun. Jos ei lähde, niin yrittäjät ovat puhuneet bullshiittiä siitä, että työntekijä olisi liian kallis.
Se vika että ne ei leikkaa mun polvea.
nimimerkki: tekonivelellä takaisin työelämään.
Pakkohan jonkun on korjata naisviisikon sotkut.
No, kun valta vaihtuu voit esittää kysymyksesi uudelleen...