Ihmiset eivät osaa enää keskustella ja kuunnella
Mistä mahtaa johtua, että ihmiset eivät enää osaa keskustella ja kuunnella?
Huonot vuorovaikutustaidot
Kommentit (22)
Nuoret ovat täysin kujalla, niillä ei ole alkeellisimpiaan taitoja ja tapoja.
Kiitos älylaitteet ja some.
Vierailija kirjoitti:
Enemmistöllä on. Sitten on se selkeä vähemmistö, jonka on helppo huomata kasvaneen harvinaisen vinoon.
Kuuntelutaito menee puhumisen edelle. Harva kuuntelee, oikeasti kuuntelee.
Naiset varsinkin tuntuvat menettäneen keskustelutaidon. Minä, minä, MINÄ-tyyppejä pukkaa kokoajan. Esim. poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Naiset varsinkin tuntuvat menettäneen keskustelutaidon. Minä, minä, MINÄ-tyyppejä pukkaa kokoajan. Esim. poliitikot.
Fitness leidejä muhkeilla perseillä + IG
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mutta jos osaa kiinnittää huomiota että kuuntelee tarkasti, kuuntelun taitoa voi kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Keskittymiskyky mennyt sekä nuorilla että vanhemmilla.
Aivot ei pysy perässä tietotulvassa. Kännykkä ja some.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Tän päivän nuorista suurin osa on varsin hyvin kommunikoivia ja omaavat erinomaiset monikanavaiset vuorovaikutustaidot.
Kaikilla on niin jyrkät mielipiteet. Tulisi osata tulla vastaan eikä kaivautua omiin poteroihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on niin jyrkät mielipiteet. Tulisi osata tulla vastaan eikä kaivautua omiin poteroihin.
Rajansa kaikella. Öyhöttäminen ja ihmisarvon polkeminen on yleistynyt tai normalisoitunut. Kaikki oksentaminen ei ansaitse keskustelua.
No ainakin osittain siitä että sosiaalista kanssakäymistä on koko ajan vähemmän, kun kaikki asioinnit ja osalla työtkin tehdään kotoa käsin etänä. Älylaitteet ja some aiheuttaa lisäksi sen, että keskittyminen herpaantuu parin sekunnin välein eli kesken toisen ihmisen lauseen.
Olen huomannut tämän, että kun alat kertomaan toiselle jotain, hän tippuu jo puolivälissä, vaikka ei mikään monen lauseen asia olisi. Todella rasittavaa. Yleensä lopetan puhumisen siihen ja parasta on, että keskustelukumppani ei edes huomaa/välitä, että vaikenen kesken lauseen.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin osittain siitä että sosiaalista kanssakäymistä on koko ajan vähemmän, kun kaikki asioinnit ja osalla työtkin tehdään kotoa käsin etänä. Älylaitteet ja some aiheuttaa lisäksi sen, että keskittyminen herpaantuu parin sekunnin välein eli kesken toisen ihmisen lauseen.
Olen huomannut tämän, että kun alat kertomaan toiselle jotain, hän tippuu jo puolivälissä, vaikka ei mikään monen lauseen asia olisi. Todella rasittavaa. Yleensä lopetan puhumisen siihen ja parasta on, että keskustelukumppani ei edes huomaa/välitä, että vaikenen kesken lauseen.
Ja usein kesken keskustelun ihminen kaivaa puhelimen taskustaan ja alkaa selata sitä. Hemmetin ärsyttävää kyllä koittaa puhua jotain asiaa kun toinen vilkuilee samalla puhelinta.
Mulla on idea.
Joo, kyllä.
Me voitais kiivetä tossa seinällä olevia tikkaita pitkin katolle.
Joo, kyllä.
Kun ollaan päästy sinne, niin kävellään katon reunalle.
Joo, kyllä.
Ja hypätään alas pää edellä.
Joo, kyllä.
Onneks tässä on asfaltti ja matkaa ylhäältä on sen verran, että loppu on varma.
Joo, kyllä.
Ei jää kukaan kaipaamaan.
Joo, kyllä.
Vai jääkö sua?
Joo, kyllä.
No eihän sun sitten kannata...
Joo, kyllä.
Perkele, kuuntelitko sä ollenkaan mitä mä sanoin!
Joo, kyllä.
Vastaa!!!
Häh! Mitä nyt?
Siis et.
Mitä?
Et kuunnellut ollenkaan, vaikka mä selitin ummet ja lammet.
Selititkö sä jotain? Oho, en huomannut.
Tällaisia ihmisiä on paljon. Heille voi puhua aivan mitä tahansa, siis oikeaa asiaakin, eivätkä he kuuntele eivätkä tajua, vaikka myöntelevät koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Myös täällä huomaa tuon. Jos on enemmän kuin yksi lyhyt lause viestissä, sitä ei ymmärretä. Vastaukset on useimmilla aivan asian vierestä.
Ehkeivät halua kontaktiin kaikkien kanssa. Mutta tuntemattomiin suhtautuvat varauksellisesti? Myyty väkisin asioita? Huijattu? Osa pystyy kommunikaatioon, mutta minkälaiseen.