Ikäihmiset ei juo vettä?
Vierailin tuossa yhden jo melko iäkkään sukulaisen luona ja hän kovasti ihmetteli kun otin ruokajuomaksi vettä. Ja kun janoon myöhemmin otin hanqsta vettä, hän kiiruhti sanomaan että on jääkaapissa mehuakin...Ei kuulemma itse ikinä juo vettä, ruokajuomana maitoa, janojuomana mehua... Sitten tajusin että ei omatkaan 50-luvulla syntyneet vanhemmat juo vettä. Aina kannetaan kaupasta mehuja, kaljaa, maitoa, piimää. Kun janottaa, niin mehupurkkiin tartutaan..
Saisin nestehukan tuolla menolla, hampaat menis pilalle ja ennen kaikkea tulisi kalliiksi.
Itse en juuri arkena koskaan juo muuta kuin vettä (ja kahvia). No ravintolassa joskus viiniä ruuan kanssa mutta silloinkin se vesikannu pitää olla.
Onko muiden vanhuksilla samaa "vesikauhua"?
Kommentit (74)
Tuo riippuu ihan ihmisestä. Mä olen töissä ikäihmisten hoivakodissa ja siellä kyllä moni juo vettäkin. Ruoan kansss kyllä harvemmin kukaan juo vettä, mutta janojuomana kyllä monelle kelpaa vesi
Olin kerran töissä kahvilassa ja joku mummo tuli huohottaen sisään ja kysyi "saako teiltä kahvia. Olen kierrellyt hautausmaata koko päivän (hoitamassa hautoja) ja nyt janottaa.
Vierailija kirjoitti:
Viina pitää karieksen loitolla ja siivoaa hammasvälit.
Ai tuon takia puliukoilla siis on hohtava, täydellinen hammasrivistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa on aivan kamalan makuinen hanavesi! Ei sitä voi juoda. Luulin, että kaikkialla Suomessa on hyvänmakuista vettä. Mutta ei Kuopiossa.
Ei ole helsingissäkään. Sitä ei juo kukaan. Kun on tottunut juomaan raikasta lähdevettä niin helsinkiläisten kuravettä ei juo kukaan
Harvassa kaupungissa hanasta tulee lähdevettä. Helsingin vesi on Päijännetunnelin jälkeen ollut ihan kelvollista.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran töissä kahvilassa ja joku mummo tuli huohottaen sisään ja kysyi "saako teiltä kahvia. Olen kierrellyt hautausmaata koko päivän (hoitamassa hautoja) ja nyt janottaa.
Kahvi on diureetti eli poistaa nestettä. Sitten jotkut tollot juo sitä janoonsa.
Ne ei ole oppineet juomaan vettä. sitä ei ennen juotu, koska kaivoveden laatu oli surkea ja siitä sairastui. Vanhemmiten moni menettää janontunteensa aivojen rappeutuessa. Opetelkaa ajoissa juomaan vettä. Se muuten on paras keino suojautua hammaskiveltäkin ja reikiintymiseltä: aterian jälkeen lasillinen vettä, jolla voi hillitysti purskutella, vaikkei olekaan tarkoitus oksettaa muita ruokailijoita.
Ja kotiin päästyäsi riensit ihmettelemään palstalle? hanki elämä, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on diureetti eli poistaa nestettä. Sitten jotkut tollot juo sitä janoonsa.
No näinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa on aivan kamalan makuinen hanavesi! Ei sitä voi juoda. Luulin, että kaikkialla Suomessa on hyvänmakuista vettä. Mutta ei Kuopiossa.
Ei ole helsingissäkään. Sitä ei juo kukaan. Kun on tottunut juomaan raikasta lähdevettä niin helsinkiläisten kuravettä ei juo kukaan
Oletko oikeasti edes nähnyt lähdettä? Ne ovat paikkoja, joihin elukat kuseskelevat ohi kulkiessaan ja vedessä voi olla ties mitä muusta luonnosta tullutta partikkelia. Voi olla havunneulasia, lehtipuiden lehtiä, hukkuneita öttiäisiä yms mukavaa.
Minä olen vanha ja juon vain vettä ja yhden kahvin päivässä. En juo mehua enkä maitoa tai mitään muutakaan.
Nestehukka altistaa sydänoireillekin. Ja varsinkin helteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti edes nähnyt lähdettä? Ne ovat paikkoja, joihin elukat kuseskelevat ohi kulkiessaan ja vedessä voi olla ties mitä muusta luonnosta tullutta partikkelia. Voi olla havunneulasia, lehtipuiden lehtiä, hukkuneita öttiäisiä yms mukavaa.
Yksikään maalla elävä eläin ei kuse veteen. Ne juo sieltä. Vain ihmisapina voi olla näin tyhmä.
Lähde tarkoittaa maan alta pulppuavaa vettä, ei seisovaa.