Kuinka suuri/pieni on eläkkeesi?
Kommentit (49)
Kertymä 1583e/kk. Töitä tehty 18v-57v.
Eläke alkoi kertyä 23-vuotiaana.
907, 40 € / kk Ansaittu työuralla vv. 1965-2012.
Työkyvyttömyyseläke 2100 €/kk. Nyt suunnitelmissa lähteä työkokeiluun Norjaan, jossa minulla on myös ammatissa toimimisen laillistus. Jos työkokeilu menee hyvin, jään sitten sinne eläkeikään asti tai pidempäänkin töihin. En ole vielä laskeskellut, kuinka paljon vanhuuseläke tulisi mahdollisesti olemaan, jos vielä työura Norjassa edessä ennen eläköitymistä. Ymmärtääkseni Suomesta tulen saamaan vähintään tuon 2100 €/kk vanhuuseläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Pienempi kuin mediaanieläke, noin 1400 kuussa bruttona (työeläke+kansaneläke).
Ketju on persujen/kokoomuksen vihaketju eläkeläisistä.
Eläke on noin 60-70% palkasta, ja erittäin harvan palkka on ollut 14000/kk. Joten nuo seitsemästä tonnista jankuttavat ovat persutrolleja, joilla ei ole minkäänlaisia ansiotuloja tai työhistoriaa.
Oikasen sen verran, että vassarit tekevät vihaketjuja eläkeläisistä. Nämä haluaisivat myös Eläkeläisten rahat itselleen. Heidän mielestään eläkkeet ovat sosiaalitukea, jota kuuluisi jakaa tasapuolusesti muillekin.
Oikeisto ei leikkaa eläkkeitä, sen tulee tekemään vassarihallitus.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke 2100 €/kk. Nyt suunnitelmissa lähteä työkokeiluun Norjaan, jossa minulla on myös ammatissa toimimisen laillistus. Jos työkokeilu menee hyvin, jään sitten sinne eläkeikään asti tai pidempäänkin töihin. En ole vielä laskeskellut, kuinka paljon vanhuuseläke tulisi mahdollisesti olemaan, jos vielä työura Norjassa edessä ennen eläköitymistä. Ymmärtääkseni Suomesta tulen saamaan vähintään tuon 2100 €/kk vanhuuseläkettä?
Ymmärtääkseni et. Työkyvyttömyyseläke ei perustu kertymään ja vanhuuseläke perustuu. Jos jäät pois työkyvyttömyyseläkkeeltä, siirryt takaisin kerryttäjäksi. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Olen itsekin työkyvyttömyyseläkkeellä.
Tulee olemaan noin tonnin kuukaudessa. Ja siitä verot pois. Nim. pienipalkkainen kaupantyötyntekijä.
Työkyvyttömyyseläke, takuueläkkeen suuruinen.