Kuinka suuri/pieni on eläkkeesi?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
5200/kk työkyvyttömyyseläke uupumuksen vuoksi
Helppo uskoa, että uupumus on iskenyt, kun katsoo eläkesummaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet tienannut 7000 eur+/kk 30-40 vuoden ajan??
Työkyvyttömyys=sairaus eläke lasketaan toisin kuin vanhuuseläke. Ihminen saa sen eläkkeen, joka laskennallisesti kuviteltaisiin tämän saavuttavan vanhuuseläkkeellä, ellei sairaus olisi keskeyttänyt eläkekertymän kasvattamista.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on Urpon kavereita...taitaa olla vaan tarve kehua?
Vai tarve trollailla?
Alle 5000 €uroa, Vaikeaahan se on sillä tulla toimeen,
En tiedä. Eläkkeeseen on vielä 30 v, ehkä jos pääsen eläkkeelle. Ei kai sitä sitä ennen näe?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Eläkkeeseen on vielä 30 v, ehkä jos pääsen eläkkeelle. Ei kai sitä sitä ennen näe?
Kertymä kannattaa tarkistaa parin vuoden välein, että se kertyy oikein.
Kertymä on noin 410 euroa. Olen 55-vuotias ja jäin juuri työttömäksi.
eläkkeeni siis työeläke on just niin paljon kun työpalkoistani/eläkemaksuistani kuuluukin vuosikymmenien työn jälkeen maksaa...
Käteen jää 1680e ja leskeneläke 129e.
Hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siten todellakaan mikään ihme että on uupunut. Teen samanlaista työtä, vielä pitäisi muutama vuosi jaksaa mutta olen aivan döööd.
Vuorineuvosten kokoontumisajot heti aamupäivästä.
1550€/kk brutto, tulee noin kk päästä olemaan, palkkatyötä 37v, 3 kolme reipasta veronmaksajaa olen tämän lisäksi kasvattanut. Lisäksi oman mummon ja nyt omat vanhat vanhemmat osittain hoitanut.
Joka sentin olen kyllä ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Alle 5000 €uroa, Vaikeaahan se on sillä tulla toimeen,
Sitten on elämänhallinnassa vikaa jos ei tule.
Ei tule olemaan kuin n. 1550 €. Meinaankin tehdä lisäksi vähän töitä sitten.
Pienempi kuin mediaanieläke, noin 1400 kuussa bruttona (työeläke+kansaneläke).
Ketju on persujen/kokoomuksen vihaketju eläkeläisistä.
Eläke on noin 60-70% palkasta, ja erittäin harvan palkka on ollut 14000/kk. Joten nuo seitsemästä tonnista jankuttavat ovat persutrolleja, joilla ei ole minkäänlaisia ansiotuloja tai työhistoriaa.
Ei täällä taideta ihan totuutta puhua - en ihan usko, että ex toimitusjohtajat sun muut kyttäilevät täällä hetkeä jolloin pääsevät kerskailemaan suurilla eläkkeillään. Minun eläkkeeni on jopa alle puolet suurista eläkkeistänne, silti asun kivassa asunnossa hyvällä paikalla, syön terveellisesti ja olen matkoilla 3-4 kk vuodesta. Organisointikysymys.
Työkyvyttömyyseläke noin 1500e brutto.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tarvitaan melkein kymppitonin tulot!
Ei tarvii just ko. henkilön olla vielä saanut niin suurta palkkaa. Työkyvyttömyyseläkkeessä lasketetaan alan ja henkilön oletettu palkkakehitys.
Järjettömän suuri. Noin 5900 euroa netto ja olen vasta 59-vuotias. Juu en tehnyt työuraani Suomessa. :-) Muutin tänne varhaiseläkkeelle jäätyäni.
Eihän tuota kehtaa kenellekään kertoa. Eivätkä ihmiset onneksi suoraan kysykään; epäsuorasti tietysti kun erilaisissa eläkeläistapaamisissa valitellaan elämisen kalleutta. Hymistelen mukana.
Onko se niin, että tapaturmaeläke kompensoi tulonmenetyksiä?