Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko puolisosi huomioinut sinua mitenkään silloin kun sinulla on ollut kuukautiset? Ostanut herkkuja, hieronut jalkoja...

Vierailija
20.04.2026 |

Tehnyt kotitöitä enemmän ja antanut sinun levätä?

Tai jollain muulla tavalla huomioinut kurjan olosi?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten huomioitte miehiänne aina kun heillä krapulapäivä? Hierotteko jalkoja, tuotteko kylmän krapulakaljan, tilaatteko pitsat, lähdettekö lasten kanssa mummolaan jotta mies saa toipua rauhassa tms?

Onko nää nyt sit verrattavissa?

Miehen logiikalla on. Krapulahan on jotain sellaista, jonka tuloon ei voi mitenkään itse vaikuttaa. Se vain tulee joka kuukausi, kestää viikon ja on olennainen osa miessukupuolta, biologiaa, kuten kuukautiset naiselle. 

Onhan täällä ollut joskus näitäkin juttuja, että poikakaveri on ihmetellyt, että etkö sä nyt voi vaan pidätellä sitä kuukautisvuotoa. 

Vierailija
62/64 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos olen kovin kipeä. Käy ostamassa siteitä, jos tarvii ja tuo yleensä karkkia samalla. Hänellä on isosisko, ehkä se vaikuttaa siihen, että ymmärtää menkkojen päälle. Ymmärtää kyllä, jos en pysty kipujen takia tekemään mitään.

Reilusti yli 20 vuotta takana pariduhde-elämää, eikä ikinä ole miehen tarvinnut käydä side ostoksilla. Ihan itse osaan varautua. Harvoinpa nuo kiin yllätyksenä tulee. Välillä ihmetyttää, miten nämä tällaiset ihmiset pärjäävät, jos parisuhde kaatuu???

Kuule joskus vain unohtuu ostaa kaupasta. On ihan normaalia ettei ihminen muista kaikkea. Onneksi minulla on puoliso, joka ymmärtää tämän.

Olen eri, ja minulle tulee aina näiden mies ostaa siteitä -juttujen myötä vähän sellainen olo, kuin kyseessä olisi jonkinlainen sankaruuskoe. 

Varmasti mieheni ostaisi siteitä ja tamponeita ja vaikka kuukupin jos pyytäisin, mutta lasken siteiden oston niihin asioihin, jotka minä kerta kaikkiaan osaan hoitaa paremmin, eikä minulla ole mitään tarvetta testailla miestäni. En toisaalta myöskään osta miehelleni boksereita. 

Minusta on taas outo ajatus nähdä tavallisten asioiden ostaminen jonain testailuna tai sankaruuskokeena. Jos mies käy kaupassa ja pyytää lähettämään viestillä mitä tarvitsen ja satun tarvitsemaan siteitä, kyllä mä ne laitan sinne listalle siinä missä muutkin tarpeet. 

Toki tässä voi olla myös jotain ikäpolvieroja. Me ollaan vähän alle nelikymppisiä, eikä tämän ikäisille miehille kuukautiset ja siteet ole mikään ihmetystä tuottava asia siinä määrin, että minä naisena osaisin sen saman sidepaketin ostaa jotenkin paremmin.

Me olemme myös vähän alle 40-vuotiaita ja miehelle on kaikki kuukautisiin liittyvä täysin normaalia. Olisiko sillä vaikutusta kun naisen kehon toiminta käydään alakoulusta asti läpi terveystiedossa monta kertaa? Juurikin 80-luvun lopussa ja ysärin alussa syntyneillä terveystiedon opetus jotenkin vapautui ja asioita alettiin opettaa juurta jaksain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just. Naisena nolottaa tuollaiset kysymykset. Tiedoksi vielä: kuukautisen eivät ole tauti, ikä raskauskaan.

Naiset tekevät itsestään pelottavan tuolla tavoin.

Vierailija
64/64 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole hoivattu eikä hemmoteltu. Ei ole tullut edes mieleen. Kerron kuitenkin että tietää koska on jonkin verran kipuja ja eipähän kysele seksiä. Suomessa elämä on ja on ollut tosi karua. Selviytymistä. Ei meihin ole kehittynyt riittämiin inhimillisyyttä ja empatiaa. Joten ei ole mistä antaa. Lähinnä meillä on vältteleviä kiintymyssuhteita ja olemattomia tunteidenkäsittelytaitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan