Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytätkö oman syntymävuoden ihmisiltä?

Vierailija
19.04.2026 |

Keski-iässä tai muuten. Että on karannut siltä aikakaudelta tai lapsuuden vuosikymmeneltä.

Kommentit (238)

Vierailija
181/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numerohullu, onko myös 15 v ja 1 päivää vanha teini kaksikymppinen? 

Lue oma viestisi ihan ajatuksen kanssa niin löydät vastauksen. Autan alkuun: "15-vuotias TEINI....."

:D Numerohullu, sinä aina jaksat yllättää. No, 7-vuotias, joka on lähempänä teini-ikää kuin vauva-ikää, teini? Eikö vain? 

Ihanko oikeasti sinulle tuli yllättyksenä termi teini? :D:D

Eli mielestäsi 7-vuotias on jo teini. Hmm, aika creepy käytöstä sinulta.

Tuo on ihan oman mielikuvituiksesi tuotetta. Kukaan ei ole  täällä sanonut, että 7-vuotias olisi teini. Me normaaliälyiset ymmärrämme, että teini tulee englannin kielen sanasta teen ja tarkoittaa näin ollen ikävuosia 13-19. 

Samoin me normaaliälyiset ymmärrämme, että parikymppinen on 20-29-vuotias

Ei todellakaan ole 29v enää parikymppinen. Kyllä 27 vuotiaskin on kovasti jo kolmikymppinen eikä parikymppinen. Onhan 45v kin jo kovasti viisikymppinen 

Vierailija
182/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 18-vuotiaskaan ole kylä mikään teini Suomessa. Itse olin siinä iässä jo suorittanut ylioppilastutkinnon, ja aloittanut yliopistossa ja asuin itsenäisesti. En todellakaan ollut samalla tasolla kuin joku 13-vuotias teini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan olet jankannut loputtomiin, että ikä pyöristyy seuraavaan vuosikymmeneeseen. Näin ollen myös 16 v on sinun logiikallasi kaksikymppinen. 

Vuosikymmeneeseen :D:D::D Ei ihme, että tämä asia on sinulle niin kovin vaikea, kun et osaa suomea. Kielitaidottomana sitten keksit kaikenlaista paskaa, mitä kukaan täällä ei ole sanonut. 

Onhan täällä väitetty, että iät pyöristyy kuin numerot. Ehket ollut sinä, mutta joku niin väitti. 24v >> 20v ja 25v >> 30v.

Vierailija
184/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen reippaasti kolmekymppinen, mutta näytän kaksikymppiseltä. Suurin osa ikäisistäni näyttää silmiini ihan keski-ikäisiltä, mikä on aina jotenkin outoa. 

Omakuvasi on aika pahasti vääristynyt. Ei kukaan kolmekymppinen näytä enää kaksikymppiseltä. 

Kaksikymppisellä voidaan tarkoittaa 20–29-vuotiaita ja kolmekymppisellä 30–39-vuotiaita. Ne ovat eri asioita kuin 20-vuotias ja 30-vuotias. Mielestäni varsinkin noin 25–33-vuotiaat ovat sellainen ikäryhmä, jossa tarkkaa ikää on usein todella vaikea arvioida.

Vierailija
185/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan yleistäkin, että miehet nimittävät itseään parikymppisiksi, jos ovat 29? Se selittäisi, miksi moni Tinder-mies näyttää livenä kymmenen vuotta vanhemmalta kuin mitä on iäkseen väittänyt.

Muttei selitä sitä, miksi naiset pakkeloivat naamansa piiloon

Vierailija
186/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan usein puolta vanhemmaksi kuin sotu tunnus tietää. Vieraat lapset, omia ei ole, kutsuvat joulupukiksi Tanssipaikoissa oikeasti ikäiseni naiset lähtevät kyllä parketille ja kehuvat ikäisekseni kovaa kuntoa. Ihmettelevät, että ilman rollaattoria menee kaksi tanssia perätysten. Saatolle jos kinuan, ovat huolissaan ja kysyvät mikä on saattajan puhelinnumero. Syy  rähjäiseen ja vanhaan olemukseen lienee ankara elämä, päihteiden tolkuton käyttö ja naisten jahti. 

Näin nelikymppisenä kasikymppisen bodyssä on kuin vitsi niille harvoille henkiin jääneille vauhtiveikoille joiden kanssa yöt läpeensä bailailtiin. Ja matkusteltiin ihan tillin talin maat ja mannut. Ikä on vain numeroita. Olen kokenut elämää aivan ruhtinaallisesti, vuosisadan kankkuset ja kolhut. 

Mitään en kadu, oli hauskaa vaikka perintö millit sulivat ja lopulta kuppa teki pesän ja maksa väsähti. 

Vierailija
187/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 18-vuotiaskaan ole kylä mikään teini Suomessa. Itse olin siinä iässä jo suorittanut ylioppilastutkinnon, ja aloittanut yliopistossa ja asuin itsenäisesti. En todellakaan ollut samalla tasolla kuin joku 13-vuotias teini.

Teini-ikäinen on 12-20v. 

Vierailija
188/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinistä tulee itelläkin mieleen murrosikäinen. Nykyään sanotaan teineiksi jo 11-vuotiaita.

Vierailija
189/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias mies. Luullaan yleensä 25-vuotiaaksi. Vähän friikki toki olen tässä suhteessa. Mutta en valita. 

Vierailija
190/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue oma viestisi ihan ajatuksen kanssa niin löydät vastauksen. Autan alkuun: "15-vuotias TEINI....."

:D Numerohullu, sinä aina jaksat yllättää. No, 7-vuotias, joka on lähempänä teini-ikää kuin vauva-ikää, teini? Eikö vain? 

Tuo on ihan oman mielikuvituiksesi tuotetta. Kukaan ei ole  täällä sanonut, että 7-vuotias olisi teini. Me normaaliälyiset ymmärrämme, että teini tulee englannin kielen sanasta teen ja tarkoittaa näin ollen ikävuosia 13-19. 

Ei todellakaan ole 29v enää parikymppinen. Kyllä 27 vuotiaskin on kovasti jo kolmikymppinen eikä parikymppinen. Onhan 45v kin jo kovasti viisikymppinen 

Eli sun mielestä 5-vuotias on kymmenenvuotias ja 15-vuotias parikymppinen?

Ihmettelen joidenkin hinkua aina nostaa ikää ylemmäs. Kyllä se ikä tulee ilman hosumistakin.

Vierailija
191/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, miten vaikeaa suomen kieli on nykylapsille. Yksi ei millään tajua, että ensin on teini-ikä ja sitten vasta alkaa pyöristey "kymmeneeseen" eli seuraavaan vuosikymmeneen. Tämä pyöristysasia koskee aikuisia, ei lapsia. Ei kukaan sano, että 6-vuotias on 10-vuotias, mutta jokainen täysipäinen ymmärtää, että 29v on ennemmin kolmekymppinen kuin kaksikymppinen. Puhdasta matematiikkaa tämä asia. 

Ei 6-vuotias olisikaan 10-vuotias tuolla logiikalla vaan 1-kymppinen.

Vierailija
192/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen on 12-20v. 

Lol eikä ole 20 vee. Onko 20-vuotias synnyttäjäkin sinusta teiniäiti?

Vierailija
193/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah. Kiitos tästä ketjusta. Olen 39 -vuotias ja olen jo kauan surkutellut olevani keski-iässä ja nelikymppinen. Mutta tässähän ollaan vielä nuoria. Kolmekymppinen vielä eli nuori. Nyt lähden kyllä terassille iskemään nuoria mimmejä, kun kyllähän sitä nuoren pitää nuorta saada. Kolmekymppiselle kelpaa hyvin vielä parikymppinen eli jopa 20-vuotiaskin siis.

Eläppänyt se joutsenloulus ennen 48vee pappautumista.

Naisetkin eroaa eniten 39-42v koska viimeiset vuodet ennen totaalirupsua.

50 v soi eri laulut, ja hormonit heiluu. Myös miehillä. Ja muista : 45 v täyttäneen sperma ei enää käy spermanlyovutukseen.

Vierailija
194/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mielestä 5-vuotias on kymmenenvuotias ja 15-vuotias parikymppinen?

Ihmettelen joidenkin hinkua aina nostaa ikää ylemmäs. Kyllä se ikä tulee ilman hosumistakin.

Niin, kyseessähän on ikääntyvät tädit, jotka kaasuvalottamalla ja valehtelemalla yrittävät saada numerot taipumaan tahtoonsa. Haluavat liioitella muiden ikää yläkanttiin, jotta itselleen tulisi parempi mieli. Perin outoa ja dysfunktionaalista. 

Vierailija
195/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen reippaasti kolmekymppinen, mutta näytän kaksikymppiseltä. Suurin osa ikäisistäni näyttää silmiini ihan keski-ikäisiltä, mikä on aina jotenkin outoa. 

Omakuvasi on aika pahasti vääristynyt. Ei kukaan kolmekymppinen näytä enää kaksikymppiseltä. 

Kaksikymppisellä voidaan tarkoittaa 20–29-vuotiaita ja kolmekymppisellä 30–39-vuotiaita. Ne ovat eri asioita kuin 20-vuotias ja 30-vuotias. Mielestäni varsinkin noin 25–33-vuotiaat ovat sellainen ikäryhmä, jossa tarkkaa ikää on usein todella vaikea arvioida.

Ei todellakaan ole noin! Kaksikymppinen on 17-23v kolmikymppinen 27-33v nelikymppinen 37-43v. Ei todellakaan mikään 29v ole enää parikymppinen🤣

Vierailija
196/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään pyöristää alemmas. Alle 50 vee on nuori, kun se on lähempänä syntymää kuin sataa. Eli 49-vuotias on vielä nuori. 

Vierailija
197/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytätkö oman syntymävuotesi ihmiseltä -> väittely siitä, mitä tarkoittaa X-kymppinen

Vierailija
198/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen on 12-20v. 

Lol eikä ole 20 vee. Onko 20-vuotias synnyttäjäkin sinusta teiniäiti?

On. Todellakin on.

Vierailija
199/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, miten vaikeaa suomen kieli on nykylapsille. Yksi ei millään tajua, että ensin on teini-ikä ja sitten vasta alkaa pyöristey "kymmeneeseen" eli seuraavaan vuosikymmeneen. Tämä pyöristysasia koskee aikuisia, ei lapsia. Ei kukaan sano, että 6-vuotias on 10-vuotias, mutta jokainen täysipäinen ymmärtää, että 29v on ennemmin kolmekymppinen kuin kaksikymppinen. Puhdasta matematiikkaa tämä asia. 

Ei 6-vuotias olisikaan 10-vuotias tuolla logiikalla vaan 1-kymppinen.

Lasten ikiä ei pyöristetä kymppiin koska 6v ja 10v ovat täysin eri asia. Mutta aikuiset pyöristetään. 18v on samanlainen kuin 20v 27v on samanlainen kuin 30v. Ei 27v ole enää millään tavalla verrattavissa 20 vuotiaaseen.

Vierailija
200/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? Jaahas, sellaista tänään. No, usko, mitä haluat, jos se auttaa nukkumaan yösi. Mutta olen 35-vuotias, ja minua luulevat jatkuvasti 10-15 v nuoremmat itsensä ikäiseksi. Jos he kerran niin sanovat, uskon heitä. Ihan viikoittain saan näitä kommentteja. 

"Kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä"

Missä kohtaa tuossa mielestäsi lukee, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? 

Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa? 

29-vuotias ei ole kaksikymppinen. 

Kaksikymppinen tarkoittaa ihmistä jonka ikä on kymmenissä ja alkaa kakkosella eli 20-29v.

Ei, vaan se tarkoitaa noin 20-vuotiasta ihmistä. 29v ei ole ole noin 20-vuotias, vaan hän on jo noin 30-vuotias eli kolmekymppinen. 

Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan...